Spring naar inhoud

- - - - -

lach yoga

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#1 Geplaatst 25 maart 2011 - 21:13

Vandaag heb ik een sessie lach yoga meegemaakt.
Een verplichte dagvorming (via de kinderopvang) gekoppeld aan een hoop andere theorie met als afsluiter lach yoga om het groepsgevoel te bevorderen. Ik keek er enorm tegenop.
Maar amaaai wat was dat leuk !!!
Ik heb gehuild van het lachen en achteraf voelde ik me dus super !!!
Echt een ervaring om nooit meer te vergeten en ik zou het zo opnieuw doen. Langzaam met yoga technieken ontspannen. Daarna wat gezamelijke spelletjes om de lachspieren op te wekken en daarna elk op z'n yogamat in trance echt een 15/20 min. echt lachen tot huilen toe. Dan afsluiten met een rustgevende ademhalingsoefening.
Ik stond versteld hoe gemakkelijk dit opgebouwd werd en hoe iedereen echt zo gemakkelijk en hard kon lachen. En wat een ontspannen en gelukzalig gevoel dat ik al de hele avond heb zeg !
Een superervaring !!!

Bewerkt door feroesti, 25 maart 2011 - 21:13.

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 26 maart 2011 - 10:51

Doe al jaren yoga maar dit heb ik nog nooit gedaan.
Ik kan niet zo gemakkelijk heel hard lachen of komt het echt spontaan?
Lijkt mij wel leuk en echt stressbevrijdend

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#3 Geplaatst 26 maart 2011 - 11:56

sisi zei:

Doe al jaren yoga maar dit heb ik nog nooit gedaan.
Ik kan niet zo gemakkelijk heel hard lachen of komt het echt spontaan?
Lijkt mij wel leuk en echt stressbevrijdend

Het komt inderdaad spontaan. Ik had het ook echt niet verwacht, ik ben ook meer het serieuze type.
Het wordt opgebouwd en bestaat uit enkele eenvoudige yoga oefeningen om de ademhaling correct uit te voeren. (Anders kan je hoofdpijn of keelpijn hebben als je 20 min. lacht en die lach niet uit de buik komt.
Maar als je al yoga kent is dat geen probleem.)
Het werkt inderdaad zeer bevrijdend en het heeft je een zeer goed gevoel. En hoesten dat ik tijdens de sessie gedaan heb, het zet de longen dus open en het zorg ervoor dat slijmen loskomen en verwijdert worden. Zeker ruim de helft van de groep heeft enorme hoestbuien gehad.

Lachen werkt aanstekelijk en als je dit in groep doet, met alle mogelijke geuiden die mensen daar bij maken, dan lach je vanzelf.
Eerst gewoon lachen, daarna echt schaterlachen tot huilen toe, zomaar om niets. Het is niet uitlachen, het is lachen zonder reden.
Vandaag heb ik dus wel pijn in m'n buikspieren van het lachen...
Maar het zalige gevoel heb ik wel nog steeds en als ik er aan denk moet ik automatisch terug lachen. Ik voel me uiterst goed en heb veel meer energie.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 26 maart 2011 - 14:50

Misschien een domme vraag, maar is dat gemengd qua geslacht of zijn er ook sessies voor mannen? :oops:
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#5 Geplaatst 26 maart 2011 - 17:59

Neen, dat is gemengd.
Bij ons was dit natuurlijk beperkt omwille dat het allen onthaalouders waren en die meestal vrouwelijk zijn. Maar er zat wel 1 man (onthaalpapa) tussen.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 26 maart 2011 - 18:03

Dat moet inderdaad een supergevoel zijn.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 26 maart 2011 - 18:16

:LOL: :LOL: :LOL: , lijkt me een leuke ervaring
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 26 maart 2011 - 18:16

feroesti zei:

Neen, dat is gemengd.
Bij ons was dit natuurlijk beperkt omwille dat het allen onthaalouders waren en die meestal vrouwelijk zijn. Maar er zat wel 1 man (onthaalpapa) tussen.

Die van mij ziet het niet zitten omdat hij van mening is dat het enkel voor vrouwen is, maar mijn psychologe vond het ook een goed idee en zou liever met hem er bij gaan :(

Bewerkt door Spanishke, 26 maart 2011 - 18:17.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: