Spring naar inhoud

- - - - -

Tranend rechter oog

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_Katten temmer_*
Guest_Katten temmer_*

#1 Geplaatst 26 maart 2011 - 14:24

Miauuuw allemaal! :)

Ik ben nieuw hier, en heb een vraag.
Ik las ergens weet niet meer welke afdeling, maar over tranend oog bij een kat.
Velen hier adviseerden de volgende middelen toe te toepassen : Terramycine, Optilan oogdruppels en Boorzuurwater en nog eentje maar ben de naam vergeten, maar...
Door al deze goedbedoelde tips weet ik nu niet meer welke te gebruiken voor mijn lieve kleine witte katertje met zijn hele mooie groene ogen, dat eens een zwerfkat was , ik heb hem getemd ( met veel geblaas en mijn handen tig keer te hebben opengekrabt, heb ik hem geadopteert)
Nu is hij voor mij de liefste katertje van de wereld natuurlijk. :heart:
Maar sinds een paar dagen heeft hij een tranend oog, de rechter, heb het telkens schoongemaakt met een schone doek, in gekookt afgekoeld water.
Het lijkt wel ietsie pietsie verbeterd, maar weet het niet zeker..
toch wil ik nu wat anders halen in de apotheek aansraande maandag als het niet echt verbeterd, en wel een van de bovenstaande middelen.
Maar welke dan? een zegt dit , en ander dat, want de gene die zijn kat behandelde ergens in een forum schreef niet hoe zijn kat van de tranende oog af kwam, en wat hij/ zij gebruikte voor het oog van zijn kat, was handig geweest.
Dus wat zal ik gebruiken om mijn kat te helpen aan zijn oog?

wat is dit toch een lang verhaal geworden zeg .. :s

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#2 Geplaatst 26 maart 2011 - 16:16

Je kan het beste oogzalf gaan halen bij de apotheek dan.
En natuurlijk het oogje blijven proper maken.
Indien het niet beterd met een paar dagen toch even langs de DA gaan

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 26 maart 2011 - 16:23

Gloveticol helpt ook heel goed. Of wel gedroogde kamillebloempjes bij de apotheek halen, daar precies een theetje van laten trekken en als het afgekoeld is, de oogjes daarmee uitwassen. Helpt ook al eens bij de katten hier als ze een "prutoog" hebben.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 26 maart 2011 - 16:27

Is het gewoon tranen (veel tranen) of is het "prut"? Zita had onlangs last van een echt tranend oogje. Ik heb het eerst gereinigd met afgekoeld gekookt water en  na een bezoekje aan de da met fysiologisch water. Ik moest nog 2 weken afwachten maar na de eerste week was het eindelijk over.
Is het "prut" dan zou ik er toch mee naar de da gaan. :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 26 maart 2011 - 16:47

Misschien kan dit verplaatst worden naar medisch?

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 26 maart 2011 - 17:02

Ik gebruik Oculoheel, werkt perfect en het is homeopatisch.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 26 maart 2011 - 17:18

Ik zou zeker zonder advies van de DA niet met zalfjes gaan experimenteren. Best kies je dan voor een natuurlijk produkt zoals boorzuurwater, fysiologische oplossing, kamillethee,...
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#8 Geplaatst 26 maart 2011 - 17:39

Liever eerst naar de d.a. Een d.a. kan zien wat het oogje mankeert, dat kunnen wij niet zien.
Zomaar een zalfje oid gaan halen vind ik eng, zeker met ogen.
Wanneer jezelf problemen heb met je ogen ga je hopelijk ook niet advies inwinnen op internet maar ook naar je arts. Een dier is wat dat betreft niet anders.
Better Safe than Sorry.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_Katten temmer_*
Guest_Katten temmer_*

#9 Geplaatst 26 maart 2011 - 18:46

Vriendelijk bedankt allen voor jullie adviezen :)

Denk dat ik er nu wel uit ben,  Peggy schreef :
Ik zou zeker zonder advies van de DA niet met zalfjes gaan experimenteren. Best kies je dan voor een natuurlijk produkt zoals boorzuurwater, fysiologische oplossing, kamillethee,...'

Zalf doe ik er maar niet op dan,  kan zijn dat het goed helpt maar durf geen zalf te gebruiken voor mijn kat, weet niet hoe hij erop zal reageren, zoals sommigen vertelden elders op het forum.
Boorzuurwater en fysiologische oplossing kamillethee voelt naar mijn gevoel beter, moet wel zeggen dat het oog minder is gaan tranen, toch ga ik maandag dan wat voor het oog kopen, voor de zekerheid.

Aan Joloka ,  ja het oog  " traant"  en is en er komt geen prut.