Spring naar inhoud

- - - - -

Cayenne krols !!!

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#1 Geplaatst 27 maart 2011 - 21:06

Een drietal weken geleden is Cayenne voor de eerste maal krols geworden, dit heeft een dikke week geduurd, nadien is het een weekje rustig geweest en na een weekje rust is ze alweer terug krols geworden :trance: . Nu loopt ze dus nog steeds zo krols als iets rond. Ik maak me echt zorgen. Ze wordt 2 april 10 maanden, dus natuurlijk nog te jong om te laten dekken.

Kan iemand me hierin raad geven wat ik het beste kan doen, de pil is niet goed maar als ze zo snel achter elkaar krols komt is ook niet goed. Ik zit echt mee de handen in het haar, welke pil is het beste aan te raden, dit lijkt me voorlopig dan toch de beste oplossing tot ze oud genoeg is. Ze moet uiteraard ook eerst nog de nodige testen ondergaan ook.

Alle raad is welkom!

Bewerkt door Fleterna's evita, 27 maart 2011 - 21:46.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 28 maart 2011 - 13:56

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb toch al meermaals op KS gelezen dat fokkers in deze situatie toch aanraden om tijdelijk de pil toe te dienen. Welke pil kan ik je helaas geen raad in geven. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#3 Geplaatst 28 maart 2011 - 14:02

Als ze vaak en hevig krols is en veel gewicht verliest bv, dan zou ik zeker de pil geven. Het is een risico... maar gewoon krols laten worden brengt ook veel risico's mee (weerstand die keldert, baarmoederontstekin etc). 't Is geen gemakkelijke keuze, maar je moet echt het beste kiezen voor jouw situatie en jouw kat, dus eens heel goed de pro's en contra's overwegen.

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#4 Geplaatst 28 maart 2011 - 20:29

Smitten Kitten zei:

Als ze vaak en hevig krols is en veel gewicht verliest bv, dan zou ik zeker de pil geven. Het is een risico... maar gewoon krols laten worden brengt ook veel risico's mee (weerstand die keldert, baarmoederontstekin etc). 't Is geen gemakkelijke keuze, maar je moet echt het beste kiezen voor jouw situatie en jouw kat, dus eens heel goed de pro's en contra's overwegen.

toen ons Evita nog niet was beholpen, heeft ze enkele keren krols geweest nogal redelijk kort achter elkaar, we hebben haar dan ook zo snel als mogelijk laten behelpen en zelfs bij haar hebben ze toen alles moeten wegnemen omdat de baarmoeder al zo was aangetast. Dus ik heb echt schrik bij poezen die kort op elkaar krols worden, vandaar ik dan toch zou opteren om haar een klein 2 maandjes op de pil te zetten.

Bewerkt door Fleterna's evita, 28 maart 2011 - 20:31.