Spring naar inhoud

- - - - -

Bloedtest noodzakelijk voor HTK katten? Als het positief is, geen extra kat bijnemen?

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 28 maart 2011 - 19:08

Floraisonkat
Als ik van jou was zou ik naar een goede dierenarts gaan en een snaptest laten doen.Terwijls je dan toch daar bent een bloedstaaltje laten nemen voor een nieronderzoek.Dat resultaat kun je al 's avonds of s'anderdags krijgen en dan ben je toch gerust.Dat kost 1 dierenartsbezoek+snaptest(is niet duur)+labo.Ik betaal tussen de 22 en 27 euro voor het onderzoek.Die faktuur krijg je later.Maar je moet niet het ergste denken.In Tienen zijn ze blijkbaar ook niet zo professionnel.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#17 Geplaatst 28 maart 2011 - 19:13

Zwerver zei:

Ik zie dat je een cattery heb. Stel dat 1 van hun ziek wordt en positief is, dan kan de kat de andere katten besmetten?

Stel het is positief, draag de kat de virus vooraltijd met zich mee?

Ga je dan de andere kat herplaatsen?

Sorry voor al die stomme vragen maar ik zie een heel scenario als ik een cattery heb :trance:

nee hoor, geen domme vraag!!! Van zodra de kat positief test gaat hij weg... hoe erg ik het ook vind, heeft hij kattenaids dan laat ik hem inslapen.... Ook al de rest testen uiteraard!!!

Probleem is dat ze er waren voor de raskatten en ik ze niet kan binnen houden, ze krabben heel de deur kapot en terroriseren de boel hier.
onze selkirkjes gaan ook buiten maar met ons erbij en springen niet over de afsluiting. Ik zou het hier volledig willen afmaken maar helaas huur ik en moet ik toelating hebben van huisbaas.

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 29 maart 2011 - 10:17

wea zei:

goh zwerver, mss toch nog een boel leren voor je met een cattery begint. ;)
zowel bij FIV als bij FeLV katten zou ik persoonlijk geen cattery beginnen. niet alleen wegens besmettingsgevaar voor de kittens, maar ook omdat je deze positieve katten niet teveel stress mag geven.

waarom wil je fokker worden? Dat is echt niet rozegeur en maneschijn hoor en als je het goed wil doen, heb je echt wel een boel kennis nodig voor je begint.

Ik weet dat het geen rozengeur en manenschijn is maar ik volg forumleden caterries en hun verhalen. Ik vind het spannend, leerzaam en leef helemaal mee.

Ja sinds ik twee kittens heb, helemaal goed opgevoed heb (mijn 2 htk'jes) ben ik zo trots op mezelf! Ze worden netjes ingeent, ontwormd, elke week een kambeurt. M'n kittens luisteren erg goed en ze zijn super lief!

Ik denk dat ik bij de volgende DA bezoekje, ga vragen voor een bloedtest, dat is over 3 maanden dan zijn mijn katten 1 jaar oud. Als ze beiden negatief zijn dan ga ik een 3e poesje nemen (raskitten). Ben nu aan het orienteren maar ik ga beginnen met een makkelijk ras.

Maar wea, ik vraag gewoon. Ik wil gewoon goed voorbereiden.
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#19 Geplaatst 29 maart 2011 - 10:45

Zwerver zei:

Maar wea, ik vraag gewoon. Ik wil gewoon goed voorbereiden.

Ik heb er niks op tegen hoor, 't is gewoon dat er heel wat kennis bij komt kijken om een goede fokker te zijn. Je moet wat van ziektes kennen, genetica en stamboomlijnen leren lezen om een goed stamboom onderzoek te doen.

Fijn dat je je daar zo goed op voorbereidt!