Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Enrico en Estelle op suprelorin

• Log in om te reageren
75 reacties op dit onderwerp
Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#16 Geplaatst 29 maart 2011 - 20:57

zijn er gevallen bekendd waarbij het kater onvruchtbaar bleef?

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#17 Geplaatst 29 maart 2011 - 22:06

Op de bijsluiter staat dat je wel 30 staafjes tegelijk mag inplanten , het kan gewoon echt geen kwaad.
Onvruchtbaarheid zou het niet geven op termijn, enig nadeel is dat het blijkbaar niet helemaal beschermd tegen zwangerschap...
Als het staafje is uitgewerkt zouden de katten gewoon weer helemaal vruchtbaar moeten zijn. Wat wel kan is een verminderde tijdelijke vruchtbaarheid omdat het nog even nawerkt of nog niet helemaal is uitgewerkt. De tijd van werking is ook sterk afhankelijk van kat tot kat en kan van 1 tot 2 jaar verschillen.
Er zijn dus al zowel bij hond als kat suprlorin baby's geboren.
Daarbij moet wel de opmerking worden gemaakt dat het 3 tot 6 weken duurt voor er ook echt sprake is van onvruchtbaarheid.
Maar indien het niet goed geplaatst werd (dus er niet in zat of weer naar buiten is gekomen na het steken) werkt het natuurlijk ook niet.

Bij ons is het niet de bedoeling om risico's te nemen. Enrico gaat niet bij de poezen wonen hiermee.
Zoiets vertrouw ik toch niet echt tegen zwangerschap. Ik zal al heel blij zijn als hij wat rustiger wordt, wat meer gaat eten en wat minder tot liefst niet sproeit.

Vandaag hebben we gemerkt dat Enrico veel minder spoeide (nog 2 keer in de tuin en niets gezien in zijn verblijf) en dat hij veel rustiger is. Zijn extreme machogedrag is minder. is wel snel en had ik niet verwacht, maar wat niet is kan nog keren. Het valt de komende weken toch af te wachten.

Estelle is gewoon normaal en deed vandaag niets anders dan eten en slapen...

Bewerkt door feroesti, 29 maart 2011 - 22:08.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#18 Geplaatst 03 april 2011 - 22:24

Het was dus beginnersgeluk het niet sproeien...
Vandaag dus 7 sproeiselplekken in zijn verblijf.
Maar hij is wel rustiger merk ik en eet meer.

Estelle is zo krols als wat, zo heb ik ze nog nooit gezien.
Ze zit nu ' s nachts bij Elliot (castraat) die haar met alle plezier dekt.
Ik hoop dat het op die mnaier snel overgaat en ze weer rustig wordt.
Sproeien doet ze wel niet, iets wat ze voorheen tijdens de krolsheid wel altijd deed.

Nog 2 weken geduld en dan zou er toch verschil merkbaar moeten zijn en dan zouden ze beiden weer rustig worden. Ik ben benieuwd en kan niet wachten...

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 03 april 2011 - 22:48

Het is nog wat vroeg om je er te kunnen over uitspreken, zeker bij het sproeien bij Enrico.
Ik denk dat dit wel wat tijd in beslag zal nemen.
Wel mooi dat hij al wat rustiger wordt en beter eet, de rest zal ook wel volgen! :thumb:

En bij Estelle heeft het dus ook een hevige krolsheid opgewekt...
Net als de bestaande krolsheid er hier bij Echo veel heviger op werd :8
Efkens doorbijten nog! :duim: :duim: :duim:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Randa
Randa
  • 6.205 berichten
  • 7 katten

#20 Geplaatst 04 april 2011 - 21:22

Volgens de spreker bij Catvet namiddag zou dit product in het begin de hormonen in verhoogd staat van werking treden, dus meer macho gedrag, meer sproeien, krols enz en het zou juist dit de oorzaak zijn dat de hormonen dan stilvallen.
de periode dat is afhankelijk van dier tot dier

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#21 Geplaatst 04 april 2011 - 22:44

Ja dat is ook wat ik er van hoor.
Estelle haar krolsheid is bijna over.

Enrico sproeide vandaag wel nog hevig, maar hij is wel wat bijgekomen intussen en daar ben ik uiterst blij mee !!!!
Heel raar, maar het lijkt of hij nog doorgroeit nu, hij is 2 jaar en een half en ineens vind ik hem zo plots uitgroeien. Zou dat door de hormonen kunnen komen ?

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#22 Geplaatst 04 april 2011 - 22:59

Eind volgende week krijgt Jafar (Sphinx)   zen staafje , we kruisen de vingers , zoals enkele hier al weten hebben we grote plas en sproeiproblemen met hem .

We zijn  de volledige lijst al afgegaan , mankeren doet hij niets , markeren helaas wel , te wijten misschien aan de krolse poezen , zit echt in zen kop zegt onze DA. Nochtans gekastreerd op zijn 6 maand , nu hopen we met het staafje dat er beterschap zal zijn. Nochtans een heel lieve en zeer aanhankelijke kater , maar zo kan het niet meer verder . We hebben al 2jaar geduld,  dwz elke dag plas kuisen , laatste tijd tegen de tv , op het aangerecht , meubels en noem maar op . We hebben op het punt gestaan iemand volwaardig te zoeken voor hem, op aanraden van onze DA , verrandering van huis zou misschien helpen , probleem we houden zo van hem ppfffff . Nu hopen we echt dat met suprelorin zijn plasprobleem zal opgelost zijn .

Dus nog ff geduld ( we hebben dat toch al zolang)

Chriske en de poezels :catwalk2

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 04 april 2011 - 23:05

chriske zei:

Eind volgende week krijgt Jafar (Sphinx)   zen staafje , we kruisen de vingers , zoals enkele hier al weten hebben we grote plas en sproeiproblemen met hem .

We zijn  de volledige lijst al afgegaan , mankeren doet hij niets , markeren helaas wel , te wijten misschien aan de krolse poezen , zit echt in zen kop zegt onze DA. Nochtans gekastreerd op zijn 6 maand , nu hopen we met het staafje dat er beterschap zal zijn. Nochtans een heel lieve en zeer aanhankelijke kater , maar zo kan het niet meer verder . We hebben al 2jaar geduld,  dwz elke dag plas kuisen , laatste tijd tegen de tv , op het aangerecht , meubels en noem maar op . We hebben op het punt gestaan iemand volwaardig te zoeken voor hem, op aanraden van onze DA , verrandering van huis zou misschien helpen , probleem we houden zo van hem ppfffff . Nu hopen we echt dat met suprelorin zijn plasprobleem zal opgelost zijn .

Ouch, dat is minder... :8
Zelfs gecastreerd op 6 maand toch sproeien...

Ik hoop echt dat het staafje jullie kan helpen! :geluk: :geluk: :geluk:

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#24 Geplaatst 04 april 2011 - 23:06

chriske zei:

Eind volgende week krijgt Jafar (Sphinx) zen staafje , we kruisen de vingers , zoals enkele hier al weten hebben we grote plas en sproeiproblemen met hem .

We zijn de volledige lijst al afgegaan , mankeren doet hij niets , markeren helaas wel , te wijten misschien aan de krolse poezen , zit echt in zen kop zegt onze DA. Nochtans gekastreerd op zijn 6 maand , nu hopen we met het staafje dat er beterschap zal zijn. Nochtans een heel lieve en zeer aanhankelijke kater , maar zo kan het niet meer verder . We hebben al 2jaar geduld, dwz elke dag plas kuisen , laatste tijd tegen de tv , op het aangerecht , meubels en noem maar op . We hebben op het punt gestaan iemand volwaardig te zoeken voor hem, op aanraden van onze DA , verrandering van huis zou misschien helpen , probleem we houden zo van hem ppfffff . Nu hopen we echt dat met suprelorin zijn plasprobleem zal opgelost zijn .

Heel veel succes , ik hoop dat het lukt !!!
Zo spijtig zo'n gedrag en dan nog van een castraat.
Ik duim mee op een leven zonder sproeien !!!! Maar dus wel 3 weken nog even geduld hebben hé, in het begin kan het dus iets erger gaan worden.
:duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim:

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#25 Geplaatst 04 april 2011 - 23:15

feroesti zei:

Ik duim mee op een leven zonder sproeien !!!! Maar dus wel 3 weken nog even geduld hebben hé, in het begin kan het dus iets erger gaan worden.

Ja , ik las het , ik heb vanmorgen je proberen te bellen , maar beslissing is genomen en ja wij hopen echt dat het goed komt , bedankt

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 04 april 2011 - 23:22

feroesti zei:

Idd, met katers heb ik geen ervaring, maar bij Echo werd dit op de eerste dag krolsheid gezet, waarmee die heviger werd en ook bijna 2 x zo geduurd heeft...

Door de plaatsing van het staafje krijgen ze idd een overdosis aan Deslorine Acetaat, een chemische stof die de werking van het natuulijke hormoon GnRH nabootst, en het duurt een tijdje vooraleer het lichaam dit allemaal regulariseert!
Op een zeker moment beseft het lichaam dat er meer dan genoeg "hormonen" aanwezig zijn waardoor het uit zichzelf stopt met aanmaken, vanaf dat moment keert de rust terug!

De moeilijkste periode is dus tussen de plaatsing en het moment waarop het lichaam beseft dat het een stop op de fabricatie mag zetten!
Sterkte! :geluk: :geluk: :geluk:

Bewerkt door haemoglobine, 04 april 2011 - 23:26.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#27 Geplaatst 04 april 2011 - 23:30

chriske zei:

Ik hoop dat het verbetering brengt, Chriske!

Ik weet inderdaad dat jullie al langer problemen hebben met hem en hoe dat weegt! En ik heb met eigen ogen gezien wat voor aanpassingen jullie voor hem moeten doen. 't Is allemaal niet gemakkelijk he! En zeker niet aangezien Jafar een superlieve, geweldig bijzondere kat is. Je weet het, wij hebben een boontje voor hem he ;)

Succes! :thumb:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#28 Geplaatst 06 april 2011 - 21:18

Estelle haar krolsheid is volledig over en ze is rustig en stil. Heerlijk !!!
Tijdens die hevige krolsheid  sliep ze 's nachts bij Elliot (castraat) en die dekte haar dus. Dat heeft er blijkbaar voor gezorgd dat de krolsheid heel snel over was. Ik had echt zo snel geen resultaat verwacht, heerlijk vind ik het !!!

Enrico, dat is wat anders...
Hij sproeit enorm !!! Zijn hormonen zijn dus nog aan het razen.
Kiké is krols geworden en bij haar is het tijd voor een nestje.
Dus hebben we haar sedert gisteren toch nog even bij Enrico gelaten om zijn laatste vruchtbare zaadjes gemakkelijker kwijt te geraken.
Maar voorlopig nog geen dekkingen waargenomen, dus het wordt afwachten.

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#29 Geplaatst 06 april 2011 - 21:25

Smitten Kitten zei:

Ik hoop dat het verbetering brengt, Chriske!

Ik weet inderdaad dat jullie al langer problemen hebben met hem en hoe dat weegt! En ik heb met eigen ogen gezien wat voor aanpassingen jullie voor hem moeten doen. 't Is allemaal niet gemakkelijk he! En zeker niet aangezien Jafar een superlieve, geweldig bijzondere kat is. Je weet het, wij hebben een boontje voor hem he ;)

Succes! :thumb:

Bedankt Hanne , maandag is het zo ver !

Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#30 Geplaatst 09 april 2011 - 08:24

hoe is het nu met enrico & estelle?