Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Enrico en Estelle op suprelorin

• Log in om te reageren
75 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#46 Geplaatst 15 april 2011 - 10:57

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#47 Geplaatst 20 april 2011 - 09:47

We zijn nu 3 weken na de plaatsing van Suprelorin.

Estelle is nog niet terug krols geworden en is inmiddels 250 gram bijgekomen. Ze is prachtig en lekker rustig en aanhankelijk. Haar eetlust is gewoon hetzelfde gebleven, ze eet niet meer dan normaal en gedraagt zich ook normaal. Ze ligt nog steeds supergoed in de groep, geen ambras of gedoe en daar ben ik uiterst blij om !!

Enrico is ruim 400 gram bijgekomen en eet nu veel meer, hij is niet meer zo kieskeurig als voorheen.
(was ook echt nodig ook, hij was té mager aan het worden)
Hij sproeit nog wel zo'n 3 keer per 24 uren, maar het stinkt totaal niet meer naar sproeisellucht.
Hij ruikt zelf ook niet meer naar dekkater en zijn verblijf is lekker schoon.
In plaats van 3 keer per dag de hele boel schoon te maken, kan ik nu gewoon 1 keer per dag kuisen en tussenin nog een keertje een sproeiselplekje verwijderen met wat keukenrol en stain killer.
Volgens de dierenarts zou het sproeien binnen 1 à 2 weken helemaal over moeten zijn. Maar zoals het nu loopt ben ik al zeer tevreden, we gaan een geurloze zomer te gemoed :) En bovendien is hij lekker rustig en reuzelief, het is genieten !!

Guest_marja_*
Guest_marja_*

#48 Geplaatst 20 april 2011 - 09:56

Ik heb ook een keer een kater een staafje laten zetten en binnen 2 weken was hij ook helemaal van het sproeien af.
Het was eerst eventjes erg hevig na het zetten maar al heel snel verdween het sproeien.
Pas na anderhalf jaar kreeg ook hij weer de kater kriebels zeg maar.
Het was toen € 68 hier

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#49 Geplaatst 05 juni 2011 - 18:34

Even nog een update.

Enrico is nu helemaal stilgevallen.
Hij sproeit dus helemaal niet meer. Zalig !!!!!
Hij kan nu gewoon ook af en toe binnenshuis en is weer lekker in topconditie. Hij is toch zo'n 500 gram bijgekomen en het was ook nodig, want hij was door het vele sproeien en jagen wel erg dunnetjes geworden.
Het heeft lang geduurd , sedert 28 maart en nu pas hebben we het gewenste resultaat, heerlijk !!

Bij Estelle werkte het veel sneller, die was na 2 weken al de rust zelve.
Zij is ook mooi bijgekomen en is rustig en wordt niet meer krols.

Nu wordt het afwachten hoe de uitwerking zal zijn, volgend jaar of iets later. En of ze weer gewoon vruchtbaar zullen worden...

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#50 Geplaatst 05 juni 2011 - 19:01

feroesti zei:

Even nog een update.

Enrico is nu helemaal stilgevallen.
Hij sproeit dus helemaal niet meer. Zalig !!!!!
Hij kan nu gewoon ook af en toe binnenshuis en is weer lekker in topconditie. Hij is toch zo'n 500 gram bijgekomen en het was ook nodig, want hij was door het vele sproeien en jagen wel erg dunnetjes geworden.
Het heeft lang geduurd , sedert 28 maart en nu pas hebben we het gewenste resultaat, heerlijk !!

Bij Estelle werkte het veel sneller, die was na 2 weken al de rust zelve.
Zij is ook mooi bijgekomen en is rustig en wordt niet meer krols.

Nu wordt het afwachten hoe de uitwerking zal zijn, volgend jaar of iets later. En of ze weer gewoon vruchtbaar zullen worden...

welke dosis heb je laten zetten - je hebt staafje voor 6 maand ongeveer en staafjes voor 1 jaar (die zijn verschrikkelijk duur - die voor 6 maand is iets van tussen 60 à 70 euro, denk ik - zal het binnenkort zeker weten want d'r zijn er bestelt voor Jani en Dita en ik denk dat ik Lucky wanneer hij enkele maanden ouder is, d'r ook op zal zetten voor de eerste tijd (dan kan ik heb langer in huis houden) mijn dierenarts ging er informatie over vragen voor een jonge kater.

gr.

veerle

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#51 Geplaatst 05 juni 2011 - 19:44

Veerle zei:

welke dosis heb je laten zetten - je hebt staafje voor 6 maand ongeveer en staafjes voor 1 jaar (die zijn verschrikkelijk duur - die voor 6 maand is iets van tussen 60 à 70 euro, denk ik - zal het binnenkort zeker weten want d'r zijn er bestelt voor Jani en Dita en ik denk dat ik Lucky wanneer hij enkele maanden ouder is, d'r ook op zal zetten voor de eerste tijd (dan kan ik heb langer in huis houden) mijn dierenarts ging er informatie over vragen voor een jonge kater.

gr.

veerle

Ik weet het dus niet.
Ik dacht dat dit allemaal gelijk was en ongeveer 1 jaar werkte.
Dit zal ik dus eens moeten navragen bij de dierenarts.
Toen ik het plaatste had ik gewoon om suprelorin gevraagd en dat hebben ze gestoken. Maar dat daar verschil in dosis in zat wist ik dus niet, noch de dierenarts blijkbaar.
Al sprak hij wel van een jaar tot anderhalf jaar...
Hopelijk toch een jaar, want het is behoorlijk duur en ik wilde hen ook wel echt een jaartje sluiten.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#52 Geplaatst 05 juni 2011 - 19:53

Misschien verklaard dat het grote prijsverschil, want ik heb ze toch heel duur betaald vond ik in vergelijking met anderen.
198 euro voor twee katten is niet niks, dus hopelijk toch minstens voor een jaar ...

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#53 Geplaatst 06 juni 2011 - 08:50

feroesti zei:

Misschien verklaard dat het grote prijsverschil, want ik heb ze toch heel duur betaald vond ik in vergelijking met anderen.
198 euro voor twee katten is niet niks, dus hopelijk toch minstens voor een jaar ...

't zou best kunnen met die prijs.

Toen ik Brie d'r een heb laten steken bestond daar ook nog geen verschillende dosissen maar zij zal toch zo'n eentje van 6 maand gehad hebben, denk ik (kan mij niet voorstellen dan ik bijna 100,00 euro zou gegeven hebben) bij haar is het nu uitgewerkt - ze begint terug naar de jongens te roepen.

Ben het te weten gekomen toen ik bij Dr. Vinck was voor de hertesten van HCM (Dita & Brie) en hij vroeg welke d'r geplaatst was geweest (6 m of 1 j).

gr.

veerle

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#54 Geplaatst 08 juni 2011 - 08:48

Net een mailtje gekregen en het is toch de dosis voor 6 maanden.
Dus toch een dure zaak en tegen eind oktober mag ik dus weer een krolse Estelle en sproeiende Enrico verwachten.

Ik vraag me ook af hoe vaak je dat kan laten zetten ?
Zou ik vb. Enrico in de zomer van eind maart tot oktober kunnen op suprelorin kunnen zetten en in de winter hem open kunnen laten ?

Ook bij een poes zou het wel handig zijn om dan de grotere dosis te kunnen gebruiken om haar een jaar stil te leggen na een nestje.
Het lijkt me dat deze methode handiger en gezonder is dan pilgebruik, omdat er veel minder hormoonschommelingen zijn op suprelorin.

Het enige grote nadeel vind ik de kostprijs. Amaaai dat is toch wel een bedrag. Maar voor een sproeisel en krolsheidloze zomer heb ik dat er toch wel graag voor over.

Het is echt heerlijk genieten nu en ik heb er nog geen sec. spijt van gehad ! Het is zijn geld meer dan waard , dat Erico terug zo stevig in z'n vel zit en rustiger is vind ik gewoon super heerlijk :heart: :heart:

Als hij natuurlijk hierna een stuk minder vruchtbaar zou zijn of helemaal geen kittens hier meer zou verwekken zou wel spijtig zijn, want het is een mooie waardevolle en zeer lieve kater. En zo'n 2 nestjes per jaar met hem zou ik toch wel willen blijven hebben.

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#55 Geplaatst 08 juni 2011 - 14:40

feroesti zei:

Dus toch een dure zaak en tegen eind oktober mag ik dus weer een krolse Estelle en sproeiende Enrico verwachten.

Zou ik vb. Enrico in de zomer van eind maart tot oktober kunnen op suprelorin kunnen zetten en in de winter hem open kunnen laten ?

Ook bij een poes zou het wel handig zijn om dan de grotere dosis te kunnen gebruiken om haar een jaar stil te leggen na een nestje.
Het lijkt me dat deze methode handiger en gezonder is dan pilgebruik, omdat er veel minder hormoonschommelingen zijn op suprelorin.

Het enige grote nadeel vind ik de kostprijs. Amaaai dat is toch wel een bedrag. Maar voor een sproeisel en krolsheidloze zomer heb ik dat er toch wel graag voor over.

Het is echt heerlijk genieten nu en ik heb er nog geen sec. spijt van gehad ! Het is zijn geld meer dan waard , dat Erico terug zo stevig in z'n vel zit en rustiger is vind ik gewoon super heerlijk :heart: :heart:

Als hij natuurlijk hierna een stuk minder vruchtbaar zou zijn of helemaal geen kittens hier meer zou verwekken zou wel spijtig zijn, want het is een mooie waardevolle en zeer lieve kater. En zo'n 2 nestjes per jaar met hem zou ik toch wel willen blijven hebben.

wanneer ze terug vruchtbaar worden is af te wachten,hé en hopelijk zal Erico d'r geen nadelen van ondervinden.

Brie wordt pas later dit jaar gedekt - ze zal tegen dan hopelijk al terug een paar keer krols zijn geworden - want voor de zomer heb ik meer dan genoeg kittens om goed groot te brengen (4 van Zafira; 2 van Gray en ? van Dolly).

't is wel een dure grap bij jullie - ik weet dat ik belange niet zoveel gegeven heb en wellicht zal deze week Jani & Dita ook hun staafje krijgen en dan weet ik weer wat recente prijzen d'rvan.

gr.

veerle

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#56 Geplaatst 08 juni 2011 - 16:14

Is idd wel duur dan voor een suprelorin van 6 maanden, ik weet niet welke dosis Destiny heeft gehad.  Vorig jaar was er nog geen sprake van verschillende dosissen.  Zij heeft het eind januari 2010 gehad en is midden april 2011 terug krols geworden ;)  Ik heb toen ongeveer 86 euro betaald geloof ik, het kan nu al wel weer opgeslagen zijn.  Maar weet dus niet welke dosis zij heeft gehad.
Destiny is nu zwanger, erg dik is ze wel niet, maar bij haar vorige nestje eigenlijk ook niet, toen had ze 3 kittens.  Nu zal het ook zoiets zijn denk ik.

Ik duim dat Enrico en Estelle toch wel langer dan 6 maanden krols af zijn !!
Geplaatste afbeelding

henny
henny
  • 1.601 berichten

#57 Geplaatst 08 juni 2011 - 17:49

feroesti zei:

Bij mijn kater heeft een staafje van 6 maanden anderhalf jaar gewerkt.
Ik heb 2 poezen die op de suprelorin (ook de 6 maanden) staan maar het is 7 maanden geleden geplaatst en ze zijn in nog steeds in alle rust :d

Henny

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#58 Geplaatst 08 juni 2011 - 17:54

henny zei:

Bij mijn kater heeft een staafje van 6 maanden anderhalf jaar gewerkt.
Ik heb 2 poezen die op de suprelorin (ook de 6 maanden) staan maar het is 7 maanden geleden geplaatst en ze zijn in nog steeds in alle rust :d

Oef, als dat hier ook zou kunnen zou ik wel overgelukkig zijn.
Maar Enrico en Estelle (broer en zus) zijn beiden wel heel hevig sproeiende katten, dus ik vrees er wel een beetje voor of dit het zo lang zal onderdrukken.
Hoe langer het werkt hoe liever ik het zou hebben.
Ik loop ook geen enkel risico , want ze blijven gewoon gescheiden zitten, ik laat de poezen en katers niet samen lopen.

We zullen moeten afwachten.
Het werkt nog maar pas bij Enrico en is nochtans al gestoken van eind maart. Nu pas is het sproeien voorbij en hopelijk toch voor minstens 6 maanden...

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#59 Geplaatst 10 juni 2011 - 10:51

ik heb gisteren Dita en Jani hun staafje laten zetten - 't was 61,95 stuk.

gr.

veerle

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#60 Geplaatst 10 juni 2011 - 11:14

Veerle zei:

ik heb gisteren Dita en Jani hun staafje laten zetten - 't was 61,95 stuk.

gr.

veerle

Amaaaai wat een prijsverschil :(
Ik zal toch ook eens informeren bij de dierenartsenpraktijk waar ik laat hcm testen. Misschien krijg ik ze daar ook aan gunstiger tarief als hier bij onze DA.