Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Enrico en Estelle op suprelorin

• Log in om te reageren
75 reacties op dit onderwerp
haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#61 Geplaatst 11 juni 2011 - 17:05

De dosis voor 1 jaar bestaat nog niet zolang, pas ergens begin dit jaar als ik me niet vergis.

De duurtijd slaat wel op honden, waarvoor het staafje eigenlijk bedoeld is.
Voor katten mag je normaal gezien 1 jaar rekenen, bij fretten zelfs tot 1,5 jaar, hangt wel af van de grootte / gewicht van het dier.
Ik denk niet dat jullie je zorgen moeten maken dat het binnen 6 maanden zal uitgewerkt zijn. ;)

Echo heeft haar staafje midden augustus verleden jaar gekregen en het werkt nog steeds! :thumb:
Zij mag er voor mijn part zelfs volledig steriel van worden, gezien de reden waarom we het bij haar gebruiken.
Wat in jullie geval natuurlijk best niet zo is, maar nu ben ik off-topic aan het gaan...

Ik heb zo'n goeie 120€ betaald voor een doos van 2 staafjes bij de apotheek.
De da had dit niet binnen en ik had het dringend nodig, dus heb ik het bij de apotheek besteld en kon ik het dezelfde dag nog ophalen.
Bij de da heb ik enkel de consultatie betaald.

Misschien ook een tip voor jou Nathalie?
Zelf bij de apotheek halen en meenemen naar de da, want ik vind toch dat hij je best veel aangerekend heeft. :s
Mocht je apotheek problemen opleveren kan ik het hier voor jou wel bestellen, de mijne heeft er niet moeilijk over gedaan. ;)

Bewerkt door haemoglobine, 11 juni 2011 - 17:07.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#62 Geplaatst 11 juni 2011 - 19:10

Het hangt er echt van af hoor, de duurtijd slaat idd op honden en bij katten kan het dus langer werken, maar het hoeft niet persé. Zo las ik ook van aan cattery waarbij de kater na 4 maand alweer actief was bij een staafje van 6 maanden werkingsduur, weer iemand anders was er 1.5 jaar zoet mee...Dus zeer verschillende reacties per kat ! Dit kan je dus op voorhand moeilijk voorspellen en daar moet je rekening mee houden.

Ik had geen zin in de rompslomp om het evt binnen 4maand te moeten herzetten, Kai is niet zo een stoere bink en enorm stressvol bij prikjes enzo.
Ik heb direct het langwerkende implantaat laten zetten nu bijna 3 weken geleden en het koste me 110euro. Mijn DA is zeer schappelijk in zijn prijzen naar mij. Hij vertrelde ook dat andere er wss veel meer voor zouden rekenen.
De langwerkende zou 1 jaar moeten werken, maar ik ga ervan uit daar deze tijd op honden slaagt dat deze misschien wel 1.5 tot 2 jaar zou werken. 1.5j zou ideaal zijn ^^ We zien wel. En inderdaad echt hopen dat hij nog vruchtbaar is nadien en zijn job terug wil hervatten, voor mij is hij ook echt een waardevolle kater en hij geeft zo een leuke kittens...Maargoed, niets zonder risico's natuurlijk. En het was nodig...

Hij sproeide de laatste tijd enorm veel, viel de vrouwtjes te vaak lastig, was mager aan het worden en heel gestressed. Momenteel is hij nu al wat kalmer en terug meer zijn lieve oude zelf in gedrag. Maar sproeien doet hij ook nog steeds en de vrouwtjes die volgt hij ook nog ;) We zullen zien wat het binnen enkele weken geeft, want misschien is hij ook zoals Enrico en duurt het ruimere tijd eer het ook zo goed werkt ^^ Ben benieuwd O:) Zou super zijn als het sproeien zou stoppen en het ventje weer wat meer vet opslaagt :d
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#63 Geplaatst 25 juni 2011 - 16:13

Enrico op suprelorin : HEERLIJK !!!!!

Bijgevoegde thumbnails

• katers 009.jpg
  • katers 010.jpg
  • katers 024.jpg

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#64 Geplaatst 25 juni 2011 - 16:30

:heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#65 Geplaatst 25 juni 2011 - 18:13

Hij ziet er heel tevreden uit.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#66 Geplaatst 25 juni 2011 - 19:03

:heart: :heart:

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#67 Geplaatst 25 juni 2011 - 21:18

Rustig en heel mooi ziet hij eruit , tof dat het bij hem aangeslagen heeft , Bij Jafar (gecastreerde kater ) geen enkel verschil , men DA had me gezegd is  het een sexueel probleem dan zal het lukken , anders niet.

Ze heeft gelijk gekregen , we moeten hem proberen te plaatsen hoe erg dat ook is , is zijn laatste kans , wij zijn op , al 2jr bestrijden we het probleem :cry:

Chriske :catwalk2

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#68 Geplaatst 25 juni 2011 - 21:38

chriske zei:

Rustig en heel mooi ziet hij eruit , tof dat het bij hem aangeslagen heeft , Bij Jafar (gecastreerde kater ) geen enkel verschil , men DA had me gezegd is het een sexueel probleem dan zal het lukken , anders niet.

Ze heeft gelijk gekregen , we moeten hem proberen te plaatsen hoe erg dat ook is , is zijn laatste kans , wij zijn op , al 2jr bestrijden we het probleem :cry:

Chriske :catwalk2

Hoe lang heeft hij het nu ?
Bij Enrico heeft het heel lang geduurd voor we dit resultaat hadden en eerlijk dacht ik ook niet dat het sproeien ooit zou ophouden.
Nu pas is het helemaal voorbij en kan hij in huis, maar het werd dus al van eind maart geplaatst hé.

Ook bij een collega fokker heeft het enorm lang geduurd voor hij resultaat zag en hij wilde hem net ook herplaatsen. Maar 4 maanden hield het toch ineens spontaan op.

Als ze natuurlijk tussen krolse poezen zitten, dan doen ze het misschien wel verder uit gewoonte. Maar dan is het geen sproeisellucht meer, al is het ook wel vervelend. Enrico sproeit nu helemaal niet meer, dus bij hem heb ik echt het gewenste resultaat. Maar hij zit wel nooit bij open poezen.
Misschien tijdelijk eens een tijd ergens plaatsen om hem zonder krolse poezen, rustiger te laten worden ?

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#69 Geplaatst 25 juni 2011 - 22:19

:love3:

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#70 Geplaatst 26 juni 2011 - 00:16

Ik heb het staafje van 1 jaar laten zetten en heb er 112€ voor betaald. Is nog maar 2 weken, dus nog geen verandering in gedrag tot op heden. Onze Ianus is geen erge sproeier en heeft niet zoveel last van zijn hormonen, maar aangezien Eraya zelfs nog bij ons moet komen wonen (ze is nu zo'n 12 weken), mag hij lekker een tijdje zijn katerkuren achterwege laten. Zal voor hem veel aangenamer zijn!

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#71 Geplaatst 26 juni 2011 - 15:52

feroesti zei:

Enrico op suprelorin : HEERLIJK !!!!!

Ik ben geen fan van BKH (heb het liever lang ;) ) maar er zijn een aantal katers die mij wel kunnen bekoren en Enrico eerlijk gezegd slaagt daar volledig in. Hele knappe kater :heart:

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#72 Geplaatst 26 juni 2011 - 23:26

feroesti zei:

Hoe lang heeft hij het nu ?
Bij Enrico heeft het heel lang geduurd voor we dit resultaat hadden en eerlijk dacht ik ook niet dat het sproeien ooit zou ophouden.
Nu pas is het helemaal voorbij en kan hij in huis, maar het werd dus al van eind maart geplaatst hé.

Ook bij een collega fokker heeft het enorm lang geduurd voor hij resultaat zag en hij wilde hem net ook herplaatsen. Maar 4 maanden hield het toch ineens spontaan op.

Als ze natuurlijk tussen krolse poezen zitten, dan doen ze het misschien wel verder uit gewoonte. Maar dan is het geen sproeisellucht meer, al is het ook wel vervelend. Enrico sproeit nu helemaal niet meer, dus bij hem heb ik echt het gewenste resultaat. Maar hij zit wel nooit bij open poezen.
Misschien tijdelijk eens een tijd ergens plaatsen om hem zonder krolse poezen, rustiger te laten worden ?

Is geplaatst geweest kort na je Estelle en Enrico , tja waar kan ik hem plaatsen waar hij echt goed zit , thats the problem , advertentie zo maar ergens zetten doen we niet , wat gaat daar op af komen !! Hier blijven kan ni meer , word een nachtmerrie , ik weet het echt niet meer ppfffff

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#73 Geplaatst 27 juni 2011 - 17:36

@Chriske: echt, neem contact op met die gedragstherapeut die ik je aanraadde, die heeft al zoveel mensen in schijnbaar uitzichtloze situaties kunnen helpen. Vaak mensen waar al 10 jaar binnen geplast werd en die ook al 'alles' hadden geprobeerd. Twijfel je nog, bel haar dan eens op haar gratis spreekuur dat ze elke dinsdag geeft. Met een telefoontje kan je niets verkeerd doen.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#74 Geplaatst 18 april 2012 - 01:20

Even een upje, Feroesti?
Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#75 Geplaatst 18 april 2012 - 01:36

Ik kan niet voor feroesti spreken, maar hier is het zeer goed aangeslagen bij mijn kater ! Het heeft enkele maanden geduurd eer het werkte (ik geloof +-4maanden) en hij is terug dikker geworden, rustig, minder stress. Voor mij was het echt een wondermiddel...Nu begint het stilletjes terug uit te werken en kruipt hij wel al eens op een poes maar de daad volgt nog niet, ook zijn oude zelf is er nog steeds, de rustige brave koning in huis. :) (ik had het langwerkende implantaat gekregen).Voor het implantaat was hij niet meer zichzelf, zat niet meer goed in zijn vel... :(  Het was dat of castreren want het ventje voelde zich gestressed door de hormonen die de overhand kregen...
Bij een poes zou ik het wel niet direct overwegen :LOL:
Mede door mensen hun ervaringen hier heb ik het destijds durven overwegen en beslissen bij mijn kater ^^
Zeker voor herhaling vatbaar, bij mijn andere kater overweeg ik dit ook later.

Ik ben ook benieuwd naar feroesti haar update :)

Bewerkt door Serenity, 18 april 2012 - 01:39.

Geplaatste afbeelding