Spring naar inhoud

- - - - -

Mira een kat met gebruiksaanwijzing

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 29 maart 2011 - 09:38

Gisteren ging het weer behoorlijk fout met Mira! :evil:
Elke kat die bewoog had het geweten. De oorzaak zijn haar ogen, en zoals elk jaar met de uurswisseling ben ik vroeger thuis, ziet zij langer schaduwen denk ik en de andere katten willen dan ook in mijn omgeving zijn en dus valt  zij iedereen aan.
Voordien was de regelmaat enigzins anders dat is nu een uurtje verschoven en het resultaat is er.
Alle katten heeft ze verwond en gisterenavond heb ik haar dan noodgedwongen opgesloten in de badkamer.
Ik ben daar wel geen voorstander van maar ja het was nodig. :censored:
Wonder boven wonder nadien kwamen de 3 andere die in de woonkamer zitten gewoon rustig samen bij zitten zonder dat ze opgejaagd waren.
Deze morgen was Mira dan weer gekalmeerd.
Naar mij toe is ze super knuffelig zoals altijd maar het is haar eeuwige jaloersie denk ik.
Het is nu terug nodig een beetje regelmaat te vinden, maar zo erg als nu heb ik het met haar nog niet meegemaakt, dit wil ook zeggen dat ik voorlopig de kittens aan haar niet kan introduceren, terwijl ik ze graag naar beneden had laten komen.  Ik mag er niet aan denken dat ze er eentje bijt. :evil:
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#2 Geplaatst 29 maart 2011 - 13:46

Ken dat Mireille. Heb er hier eentje zitten met hetzelfde karakter. De kleinste van allemaal maar ze is zo stressy dat ze iedereen aanvalt op bepaalde ogenblikken (echter geen regelmaat).

Ik zet ze dan boven zodat ze wat kalmeert wat veelal wel lukt.

De kittens heeft Lola flink wat lappen gegeven, maar nooit gebeten. Maar ja, je kent je kat natuurlijk beter.

Ik hoop dat ze wat kalmeert. Zou het misschien helpen haar wat zylkene te geven als ze echt zenuwachtig is?

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 29 maart 2011 - 13:49

Zylkene ken ik niet, ik ga er eens achter horen, maar het is steevast elk jaar rond deze tijd miserie.  Ik vermoed dat dit komt door de uursverandering. waardoor wij een andere regelmaat aannemen
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 29 maart 2011 - 13:54

:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 29 maart 2011 - 17:54

Katten kennen geen jaloezie. Het zal eerder een reactie zijn op iets. Uit angst, stress, pijn,... kan een kat uitvliegen. Jouw Mira zal misschien een poezel zijn die nogal gehecht is aan routine?

Bewerkt door Tinne, 29 maart 2011 - 17:55.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 29 maart 2011 - 18:19

:rub: :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 29 maart 2011 - 18:20

:hug: :hug:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 29 maart 2011 - 20:34

dikke knuffel Mireille, het is niet makkelijk met zo'n katje als Mira hè :hug: :hug:
Hopelijk vindt ze snel haar routine terug.  Stomme uurswijziging ook.
Geplaatste afbeelding

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 30 maart 2011 - 16:08

* :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 30 maart 2011 - 16:55

Mss eens aan een gedragtherapeute vragen of hier voor een oplossing is of hoe je haar rap kan kalmeren. Hopelijk komt de rust snel terug in je groep. :rub:

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 31 maart 2011 - 12:55

catherine zei:

Mss eens aan een gedragtherapeute vragen of hier voor een oplossing is of hoe je haar rap kan kalmeren. Hopelijk komt de rust snel terug in je groep. :rub:

Eigenlijk is dit iets waar wij elk jaar 2 door moeten met haar!
De eerste keer zo een 2 jaar geleden toen zich dat voor deed heb ik behoorlijk wat hulp ingeroepen.
Het is ook een probleem dat in haar lijn zit. :evil: Een vriend van mij die ook een Aby had met die bepaalde ouder/grootouder erin had exact hetzelfde probleem, hij heeft navraag bij eigenaars van katten met die ene voorouder en altijd kwam er verkeerd gedrag uit naar soortgenoten. :evil: Het oordeel van verschillende gedragstherapeuten aan wie hulp gevraagd werd was altijd herplaatsen en liefst alleen en laat herplaatsen nu net geen optie zijn gezien Mira haar gezondheidstoestand.  
Dus het is telkens vechten tegen dit fenomeen 2 keer per jaar.
Ik heb mijn avondschema een beetje aangepast ik kom nu iets later thuis en ga dat gradueel afbouwen per 5 minuten zodanig dat dit overbrugd wordt en 's morgens sta ik nu een uurtje later op om 6 uur ipv 5 en ook dit gaan we stilletjes aan veranderen.