Spring naar inhoud

- - - - -

RC sensitivity

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 29 maart 2011 - 16:09

Eerst had Merlin giardia. We hebben dan een kuur gevolgd en nadien had hij nog last van diarree (een week nt, soms weer paar dagen wel...) we dachten dat hij dus nog niet verlost was van giardia.

We hebben dan nog maar eens staaltjes binnengedaan bij da. Uiteindelijk bleek uit resultaat dat giardia uit zijn lichaam is. De da heeft wel gezegd dat Merlin( is ragdoll) enorm gevoelige darmen heeft en daardoor waarschijnlijk ook die diarree heeft. Hij woog ook net iets teveel (is negen maand en woog 5 kg 200).

We hebben nu rc sensitivity gekocht bij da omdat ze ons dit aanraadde, ze heeft zelf ook ragdolls en gebruikt ook die voeding. Hopelijk zal de diarree nu verdwijnen.

Nog mensen die ervaring hebben met deze soort voeding?
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 29 maart 2011 - 16:24

Met deze voeding heb ik geen ervaring. Nellemieke heb ik van haar diarree en platte kak afgekregen door Lara sensitive. En nu krijgen ze hier een mengeling van Orijen en die Lara. Ik merk wel dat ik haar geen natvoer mag geven (alle merken reeds uitgeprobeerd). Veel beterschap :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 29 maart 2011 - 16:25

dankje! ik hoop echt dat het gaat helpen, op den duur weet je het ook niet meer é... we mogen nu wel maar 80 gram geven voor hele dag, omdat ie wat aan de zware kant was.
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 29 maart 2011 - 16:33

flurtje zei:

dankje! ik hoop echt dat het gaat helpen, op den duur weet je het ook niet meer é... we mogen nu wel maar 80 gram geven voor hele dag, omdat ie wat aan de zware kant was.

Flurtje is nog maar een pubertje, nog geen volwassen kat. Ikzelf kies ervoor dat mijn poezels mogen eten wanneer ze willen en hoeveel ze willen dus er staan altijd brokjes klaar en die weeg ik niet. Is het kommetje leeg, dan wordt het bijgevuld.
En Ragdoll kater kan nu eenmaal veel wegen :hug: :hug: :hug: .

Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 29 maart 2011 - 18:01

Misschien kan je aan voedselverrijking doen? Dan heeft je kat altijd brokjes ter beschikking maar moet hij er moeite voor doen. Kan helpen bij een poezel die te dik is/wordt.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 29 maart 2011 - 21:21

:geluk: :geluk: :geluk: , heb ook geen ervaring met de voeding, maar hopelijk helpt het bij Merlin
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 30 maart 2011 - 10:31

Tinne zei:

Misschien kan je aan voedselverrijking doen? Dan heeft je kat altijd brokjes ter beschikking maar moet hij er moeite voor doen. Kan helpen bij een poezel die te dik is/wordt.

Wat houdt dit dan precies in? heb hier geen ervaring mee.
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 30 maart 2011 - 16:25

Als je 'voedselverrijking' ingeeft in de zoekfuctie, dan vind je heel wat topics hierover ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#9 Geplaatst 30 maart 2011 - 17:04

Hier krijgen mijn perzen RC sensible 33 voor gevoelige darmen, dus wss hetzelfde als wat jij geeft en ben er heel tevreden over. Van de RC persian gingen ze wel steeds aan de dunne, nu dus helemaal niet meer. Ok als ze eens wat pikken wel maar komt niet door de RC.
Dus voor mijn katten enkel RC sens 33

gini127
gini127
  • 621 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 30 maart 2011 - 19:50

Ik heb dit ook een tijd gebruikt omdat Sumi een allergie heeft aan "iets" in voeding. Aangezien we niet weten wat juist, heeft ze lange tijd dit gekregen nadat haar maag zo ontstoken was dat ze er maar net bovenop is gekomen... Nu heb ik dat nog in huis voor als ze weer een allergie-aanval krijgt.

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#11 Geplaatst 30 maart 2011 - 19:55

Ik geef RC Sensitivity Control (is dat hetzelfde?) omdat Miep een voedselallergie heeft en met dit voer heeft ze er geen last meer van. Miep had allemaal wondjes en plekjes op haar hoofd en rond haar mond en sinds ze dit voer krijgt, is het helemaal verdwenen.

Miep eet het voer heel graag. Ik geef brokjes en 's avonds een half zakje nat voer.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 30 maart 2011 - 21:28

flurtje zei:

Wat houdt dit dan precies in? heb hier geen ervaring mee.

In het kort: je zorgt ervoor dat de kat zelf op zoek kan gaan naar voer en er iets voor moet doen, net zoals in de natuur. Je kan dit op verschillende manieren doen:

- brokjes verstoppen op verschillende plaatsen
- gebruik maken van een Activity board
- gebruik maken van een Food maze
- een voederbal vinden sommige katten ook leuk
- een handje vol brokjes over de vloer uitstrooien
- brokjes verstoppen in een kom met bijvoorbeeld walnoten
- ...
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 31 maart 2011 - 11:30

dat lijkt mij inderdaad wel iets leuk! Ik zie Merlin dat nog doen,zo zoeken naar zijn eten.

Ik heb nu idd ook wel al wat beterschap ondervonden met zijn darmen, ik geef die rc sensitivity nu al grote week, en hij heeft lik gn diarree meer gehad, fjoew
Geplaatste afbeelding

flurtje
flurtje
  • 359 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 31 maart 2011 - 11:31

VeganCatgirl zei:

Ik geef RC Sensitivity Control (is dat hetzelfde?) omdat Miep een voedselallergie heeft en met dit voer heeft ze er geen last meer van. Miep had allemaal wondjes en plekjes op haar hoofd en rond haar mond en sinds ze dit voer krijgt, is het helemaal verdwenen.

Miep eet het voer heel graag. Ik geef brokjes en 's avonds een half zakje nat voer.

ik weet het niet precies, als ik thuis kom zal ik eens kijken na de juiste benaming op de zak
Geplaatste afbeelding

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#15 Geplaatst 31 maart 2011 - 11:47

Hier staan de perzen en Exotics ook op RC sensible 33 voor gevoelige darmen en ze doen het er goed op. RC Sensitivity en RC Sensitivity Control hebben ze nog niet gehad, ik neem aan dat dit enkel bij de dierenartsen verkrijgbaar is. De RC sensible 33 voor gevoelige darmen komt gewoon van de dierenspeciaalzaak.
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk