Spring naar inhoud

- - - - -

dommeltje zen suiker nog niet echt beter

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_poezemie_*
Guest_poezemie_*

#1 Geplaatst 30 maart 2011 - 07:11

Dag poezenvrienden allemaal
Ik kom hier nog eventjes kijken,ik weet het is weer lang geleden MAAR het gaat niet zo goed met men dommeltje (hij heeft nu sinds eind januarie suikerziekte)en zit daarom vooral op suikerkatten.nl(trouwens een heel goede sait die me is toegewezen van iemand van hier).
Maar ik wil jullie zeker nu en dan op de hoochte houden van hem en de andere poezels hier.
Als ik denk het ene probleem hebben opgelost met onze dommel dan doet er zig een nieuw probleem voor :( en dat is eenorm streserend en depriemerend(want men poezen zijn echt alles voor me)
Het begon bij het fijt dat we zen suiker maar niet naar omlaag kregen doordat hij aan de cortizone was al sinds 8 jaar voor een ziekte in zen darmen(hij heeft een intolerantie voor veel voeding)en stond dus ook op dieetvoeding.Ook het fijt dat hij nu en dan moeilijk at kwam er ook nog bij :cry: (en als hij niet goed gegeten had dan mocht ik eigenlijk geen insuline spuiten)maar dat wist ik niet echt :oops:
Kon eigenlijk niet stoppen bij die cortizone,dus bleef ik die nog geven totdat ze me zeiden op suikerkatten of de cortizone toch niet kon stopzetten om zen suiker naar omlaag te krijgen dus,en na een bezoek aan de dierenarts mocht ik tog al proberen om de cortizone te minderen(een halve pil)maar dit gaf niet echt veel rezultaat ,maar omdat mijn da er echt wel op stond dat ik deze cortizone verder gaf en er nog een paar dingen waren die niet zo goed gingen mee dommel besloot ik een sexond opinion te vragen aan een andere da,maar ook omdat toen het net zo slecht ging met dommel mijn da net op vakantie ging voor 1 week en ik zelf maar wat moest verder suggelen met men poes,en ik zag hem dagelijks achteruit gaan.
Na het bezoek van de andere da(dierenarts)die mij haar mening had gezecht over de toestand van dommel en wat te moeten doen stopte ik tog bij de cortizone,want zij had me gezecht dat het rizico dat dommel zen nieren het  zouden begeven wel erg nabij was en daar was dan niks meer aan te doen,dan beter een poes met nu en dan diaree en mischien af en toe overgeven dan dat zen nieren het begeven.De da gaf me ook een andere dieetvoeding mee voor zen darmen en vooral dan tegen de diearee omdat dommel zen vorige dieetvoeding niet meer at.
De da zij me ook dat het wel nog 1 tot hoochstens twee weken kon duren voordat zen suiker veel beter was vermits het even zou duren vooraleer die cortizone uit zen lichaam was,en als na die twee weken zen suiker nog slecht was dan moest ik hem laten opnemen bij haar voor aan het infuus te leggen en hem eens helemaal te laten zuiveren en ook zodat zij daar hem eens kon controleren.
Het ging snel beter met dommeltje zen suiker na dat ik stopte met die cortizone(al na 4 dagen),maar toen doken er weer nieuwe problemen op dus,nu daalde zen suiker zo fel dat hij een hypo kreeg(te lage suiker)en dat is gevaarlijk want dan kunnen zen ik coma vallen.
Het ging eigenlijk de goede kant op (alleen dat ik nu moest vinden hoeveel insuline ik juist zou moeten gaan spuiten )voor dus te voorkomen dat zen suiker te laag werd.
Was zo blij dat het beter ging en de suiker lager was en vol antoeziasme wilde ik nog mer rezultaat en dacht ik (ik koop nog eens een andere voeding om eens af te wisselen van smaak en deze nieuwe voeding was spesiaal voor poezen vanaf 10 jaar,dus ik dacht zeker goed voor dommel dan)MAAR hetgeen dat ik toen nog niet echt zo goed wist was dat dommel zowijnig mogelijk koolhydraten mocht eten ivm zen suiker dus en daar ging het dus terug dik mis :s ,de vorige voeding van de da daar zaten dus maar 5.24%koolhydraten in(wat ik nu ondertussen wel weet)en in de andere nieuwe voeding zaten er maar liefst 41.60%,zen suiker schoot terug de hoochte in en voordat ik dit echt doorhad was hij weer fel ziek en wilde hij ook weer niet meer goed eten(en nu wist ik dus ondertussen ook als hij niet at dat ik zeker geen insuline mocht toedienen),ik werd er echt zot van :trance: :s .
Dus ik maar weer eens naar de da en we besloten hem op echte diabetic voeding te zetten MAAR het rizico voor diaree zat er dik in(en hij heeft dus nu ook diaree),maar ik geef nu terug elke dag 1 porsie natte voeding die ik had tegen de diaree en twee porsies van de diabetic brokken in de hoop dat zen diaree gaat verminderen.

Het fijt dat hij nu ook al 2 maanden op zen hakken loopt,diabetische neuropathie genoemd(een aandoening  aan de zenuwen van de achterpoten doordat zen suiker veel te hoog blijft)komt er dan ook nog eens.Zen pootjes zijn zooo verzwakt en ze zijn fel vermagerd vermits hij bijna lam is vanachter(we zagen hem op 1 week tijd eenorm achteruit gaan),en de da zij me dat als zen suiker terug lager was dit probleem weg zou zijn,maar onze dommel zen pootjes bleven verslechteren en nu is hij afhankelijk van ons om ergens op te springen of af te moeten en trappen kan hij helemaal niet meer,gaan is ook maar een paar pasjes en dan weer rusten,echt zielig hoor.De da kan ook nie volgen en gaat dus contakt op nemen bij een professor van gent om meer teweet te komen over die achterpoten.
Inmiddels heb ik al een fijn bericht gekregen van iemand van op suikerkatten.nl die me wist te vertellen dat vitamine b12 eenorm goed zou zijn voor deze aandoening ,maar dan wel de methylcobalamine .
Deze vit ga ik vandaag halen in de hoop dat dit bij men dommeltje ook goed gaat helpen,want men da twijfelde nu ook al of die slechte poten niet blijven zou kunnen zijn.

Nu hoop ik echt dat die vit b12 gaat helpen hoor en dat de rest ook vlug beterd want het doet me eenorm pijn in men hartje men dommeltje zo te zien,ik wil hem nog niet kwijt,tis men beste vriend :love3: .
Een heel lang verhaal maar nu weten jullie tenminste terug waarom ik wijnig op deze sait aanwezig ben.

Lieve groeten van mij en al men lieve poezels :catkiss ;)

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 30 maart 2011 - 09:32

Heel veel sterkte en beterschap voor Dommeltje :hug: :hug: :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#3 Geplaatst 30 maart 2011 - 14:54

Ik kan me echt voorstellen dat je met je handen in je haar zit. RC Diabetic zitten nog veel koolhydraten in vergelijking met Applaws of Orijen.

Meet je zelf de suiker van Dommeltje?

Veel moed meid

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 30 maart 2011 - 15:01

Mss homeopathie geven als ondersteuning! Ik hoop dat je zeer snel het goede evenwicht vind voor Dommel. Veel beterschap. :rub:

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#5 Geplaatst 30 maart 2011 - 15:20

Heel veel sterkte en beterschap voor Dommeltje.
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 30 maart 2011 - 16:05

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 30 maart 2011 - 23:03

heel veel sterkte

Bewerkt door meitepeit, 30 maart 2011 - 23:07.