Spring naar inhoud

- - - - -

Prinkhanen om mee te spelen?

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
-Tom-
-Tom-
  • 60 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 31 maart 2011 - 16:33

wea zei:

ik zou het ook niet doen buiten als het geen inheemse zijn... dat kan ecologisch gezien echt wel een kleien ramp worden.

Nee hoor, 99% van de insecten die als voedseldier worden verkocht zijn niet in staat zich hier voort te planten als ze ontsnappen.
In het ergste geval zouden krekels in huis wel achter de ijskast (waar de warmte vrijkomt) kunnen kweken, maar die kans is al erg klein.
Enkel Red-Runners, een soort kleine kakkerlak kan zich gewoon voortplanten als die ontsnappen. Maar die worden daardoor tegenwoordig ook nog maar zelden verkocht.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 31 maart 2011 - 22:48

Ik vrees dat Snoopy de sprinkhaan met argusogen zou bekijken en gewoon laten lopen :ha Van een oorworm gaat meneer al lopen. Alhoewel... een sprinkhaan springt natuurlijk, misschien vindt hij dat interessanter. Spinnen vangt hij meestal wel (handig :x ).
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 31 maart 2011 - 23:37

kiki zei:

Ik zou het niet over m'n hart krijgen om die beestjes levend aan de katjes te geven.
Buiten vliegen, muggen, wespen en andere schadelijke insecten, kan ik niks doodmaken.
Zelfs een ouderwetse vliegenvanger vind ik wreed maar ik ben dan ook wss té soft.
Als Lou met een vlindertje komt aandraven ben ik zelfs al aangedaan, weet het: ik overdrijf.
Heb wel al eens overwogen om wat krekels te kopen ergens om ze in de tuin vrij te laten want ik mis dat zalig zomers getstjirp.
Zou ik die ook in zo'n winkel kunnen vinden?

hahaha ik zie je nog zó voor me in Planckendael... je wilde wel knuffelen met álle beestjes :LOL: