Spring naar inhoud

- - - - -

Casper verliest plukjes haar aan zijn oortje

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 30 maart 2011 - 13:44

Casper begint nu ook plukjes haar te verliezen aan zijn oortje :(
Ziva had vanuit het nest schimmelsporen meegebracht en beiden zijn nu al 3 weken in behandeling (week itrafungol weekje stop en vorige week opnieuw weekje itrafungol, nu weekje stop, volgende week opnieuw intrafungol, dan 6tal weekjes wachten en opnieuw testen).
Ik poest en stofzuig elke dag... heb hen beide elke week gewassen met imaverol...
Ziva's haartjes groeien al goed terug dik aan....
Het is me nu nogmaar opgevallen toen ik gisteren aan zijn oortje wreef dat er echt hele plukjes haar uitvielen en nu heeft hij daar een kaal plekje :(
Kan dat dat (terwijl casper geen schimmel had) nu tijdens de behandeling hij het wel krijgt?? Of zou het iets anders kunnen zijn?
Dat arme bolleke, gelukkig is zijn niesziekte bijna genezen hij niest nog wel es maar dat is dan misschien 1 a 2 keer in een dag en zijn oogje staat al veel minder dik en rood...
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 30 maart 2011 - 16:17

Ik heb geen ervaring met schimmel, maar het lijkt me niet onmogelijk dat Caspertje toch schimmel heeft opgelopen. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#3 Geplaatst 30 maart 2011 - 16:19

Dat kan inderdaad, maar het kan evengoed een reactie zijn op het product waar je hem mee gewassen hebt.

Hoe zit de haarloze vlek eruit? Test laten doen bij de da misschien?

Is hardnekkig, ik weet het

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 30 maart 2011 - 20:10

Eragon zei:

Dat kan inderdaad, maar het kan evengoed een reactie zijn op het product waar je hem mee gewassen hebt.

Hoe zit de haarloze vlek eruit? Test laten doen bij de da misschien?

Is hardnekkig, ik weet het

Net even Da gecontacteerd, het moet zijn dat Casper al besmet was voor hij op onderzoek ging naar Da, ze zei dat dit 14 dagen duurt alvorens het effectief zichtbaar is... moeten behandeling verder afwerken en hem nog es volledig wassen met Imaverol (verdunnen 1/100 omdat dit giftig zou zijn) dan 4 dagen wachten en dan de plekjes zelf nog blijven wassen om de 4 dagen... het zou moeten beteren dan...
Hij heeft dus in totaal 2 vlekjes redelijk ronde vorm met diameter ongeveer halve cm... 9 op de 10 dus ook schimmel...maar aangezien ze beiden op behandeling staan moest ik mij voorlopig geen zorgen maken tenzij het alsmaar erger wordt.
Geplaatste afbeelding

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#5 Geplaatst 31 maart 2011 - 11:04

Ronde vlek - dat is inderdaad veel kans op schimmel.

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#6 Geplaatst 31 maart 2011 - 12:36

Dat duidt inderdaad op schimmel,bij kittens duurt het vaak veel langer dan bij volwassen katten,vooral ook omdat Casper zijn weerstand ,door de niesziekte,sterk verzwakt is.
De plekjes kan je extra behandelen met Surolan,verkrijgbaar bij je DA.

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 31 maart 2011 - 12:38

Karwendel zei:

Dat duidt inderdaad op schimmel,bij kittens duurt het vaak veel langer dan bij volwassen katten,vooral ook omdat Casper zijn weerstand ,door de niesziekte,sterk verzwakt is.
De plekjes kan je extra behandelen met Surolan,verkrijgbaar bij je DA.

Ok bedankt zal ik doen !
Geplaatste afbeelding