Spring naar inhoud

- - - - -

Britten en traanbuisjes

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#1 Geplaatst 30 maart 2011 - 19:16

In hoeverre komt dat nog regelmatig voor? Verstopte traanbuisjes? Je ziet het wel bij de pers dat er af en toe een traanbuis verstopt is dat de oogjes vaker tranen. Ik weet ook wel dat de pers in de Brit zit. Hoe vaak komt het nog voor? Hebben jullie het wel eens?
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 30 maart 2011 - 19:22

Ja hier heeft Xena altijd 1 oogje dat loopt en dikwijls komt er een bruine vieze afscheiding uit. Ik was het uit met physiologisch water of boorzuurwater meerdere keren per dag.
Ik ben nu begonnen met colloidaal zilver druppels in haar ogen te doen, ik hoop dat dit het probleem wat oplost.
Mijn perzische heeft dat aan beide ogen, maar de da zei dat het bij haar chronisch ook is omdat ze zeer fel niesziekte heeft gehad als kitten.
Bij haar ga ik ook die druppels geven en zien of dit effect heeft.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 30 maart 2011 - 19:45

Finn zijn oogjes tranen ook regelmatig (reinig ik met Versele Laga Eye Care). Zita heeft een tijdje geleden twee weken een tranend oog gehad en het was echt tranen, niet vies. Ik moest even afwachten van de da en het reinigen met fysiologisch.

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 30 maart 2011 - 19:49

Hier heeft Loki het ook sinds gisteren maar daarvoor nooit gehad
ik reinig het ook met F water
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#5 Geplaatst 30 maart 2011 - 20:24

Ik vroeg me af hoe vaak het nog bij de brit voor komt? die verstopte traanbuisjes? Want daar valt weinig aan te doen. Het kan onder narcoes doorgeprikt worden maar werkt vaak afdoende of helemaal niet.
Geplaatste afbeelding

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 30 maart 2011 - 21:29

Casper heeft hier ook altijd lopende oogjes, nu iets eer door zijn niesziekte maar DA zei dat dat kwam omdat hij een platter gezichtje had en dus de traanbuisjes veel korter zijn, Ziva heeft een meer uitkomend gezichtje waardoor de traanbuisjes langer zijn en dus iets minder snel verstopt kunnen raken
(Ziva is een HTK, wel normaal brit want britse ouders maar papa had geen stamboom en Casper is wel een britje)
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#7 Geplaatst 30 maart 2011 - 22:40

Hier geen last met verstoppingen...
Maar onze britjes zijn dus niet echt heel bol
(geen echte appeltjes ;) ) en hebben daar dus helemaal geen last van.
Ik denk dat er in de fok toch op gelet moet worden dat het niet té wordt, met zo'n vervelende zaken tot gevolg.
Meer mensen klagen er toch over.
Een brit hoort bol te zijn en een appeltje te zijn, maar geen ingedeukte appel...

In Oostende was er een keurmeester (die tica keuringen doet) die er een opmerking over maakte bij de britannica's. Hij merkte op dat hij heel veel britannica's op z'n tafel krijgt die echt teveel op een pers lijken.
Vooral dus door veel te korte neuzen, iets waar op gelet moet worden.