Spring naar inhoud

- - - - -

Krabton of krabpaal?

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
gini127
gini127
  • 621 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 30 maart 2011 - 21:44

Ik heb besloten om voor mijn poesjes hun verjaardag een nieuwe krabpaal te kopen. Ze hebben nu een hele kleine en een iets grotere, maar die heeft z'n beste tijd gehad. Ik zoek nu een iets grotere, budget 50-100€, maar heb een klein huisje dus kan ook niet te groot gaan. Zou mijn poezels wel wat speel- en krab-genot willen geven dus hoop een goede keuze te kunnen maken... Iemand tips?

Ik ben o.a. aan het kijken naar zo'n krabton. Maar ik heb een beetje schrik dat ze door zo'n ton ook meer aan de zetel gaan krabben... Klopt dat? Iemand ervaring mee?

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#2 Geplaatst 30 maart 2011 - 21:47

Misschien eens kijken bij zooplus daar heb je verschillende prijzen en regelmatig promoties :thumb: !

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 31 maart 2011 - 11:44

Ik heb een krabton en ze krabben daardoor niet meer aan de zetels hoor, zie trouwens ook het verband niet :catscratchhead . De krabton wordt hier goed gebrukt om te krabben, en op het bovenste plankje liggen ze ook regelmatig, maar de holletjes worden eigenlijk niet gebruikt om in te liggen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 31 maart 2011 - 12:18

Wij hebben hier zowel een grote krabton als een krabpaal. De ton wordt heel intensief gebruikt om aan te krabben, ik denk dat ze daardoor juist minder de neiging hebben om hun nagels in de zetel te planten...  Babette gebruikt de ton ook om in te slapen in de voormiddag, 's avonds kruipt ze dan weer in het hoogste hangmatje van de krabpaal... Lewis slaapt overal, als ik maar in de buurt ben  :heart:

Als je moet kiezen tussen beide, zou ik voor de ton gaan. De onze is 150cm hoog, dus daar moeten ze wel langs de zijkant opklimmen om boven te geraken. Bij een krabpaal kunnen ze meestal gewoon van het ene plateau op het andere springen, zonder hun nagels te moeten gebruiken aan de sisal palen...
Geplaatste afbeelding

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 31 maart 2011 - 14:34

Wij hebben hier een krabton en een krabpaal, en ben eigenlijk veel meer content over de krabton, die is wat steviger, krijgen ze minder rap kapot, is beter te onderhouden enz...  Hier krabben ze ook niet aan de zetels, de krabton is eigenlijk erg populair bij ze  ;)
Geplaatste afbeelding

-Tom-
-Tom-
  • 60 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 31 maart 2011 - 14:46

Hier ook een ton en een paal. Worden beide evenveel gebruikt.
En hier krabt Miwmiw ook niet aan de zetels. ;)

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 31 maart 2011 - 22:52

Als het enkel moet dienen voor het krabben dan is een krabmeubel van Cat-On ook het bekijken waard (Zooplus) :) Als je een klein budget hebt en je wil ze toch klimmogelijkheden bieden, dan kan je met wat creativiteit zelf een krabton of klimpaal knutselen.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

gini127
gini127
  • 621 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 31 maart 2011 - 23:44

Bedankt voor jullie tips! ik ben toch aan het overtuigd raken voor de ton... Ze gebruiken de krabpalen (en plankjes) echt wel heel vaak en vind het wel belangrijk dat ze wat uitgedaagd worden om echt te gaan "klimmen".

Het verband tussen de zetels en de ton dacht ik dat kon liggen in het feit dat een ton echt een krab-"oppervlakte" heeft, en een paal is duidelijk visueel een paal. Omdat ze af en toe al eens aan de zetel durven krabben, heb ik wat schrik dat ze het verschil niet genoeg zouden zien. Nu ja, veel hangt af van waar je dat ding juist zet, dus daar ga ik wat mee moeten experimenteren!

Nog eens bedankt voor de reacties!

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 01 april 2011 - 07:25

Wel een fotoke als de ton in huis staat hé Gini   ;)
Geplaatste afbeelding