Spring naar inhoud

- - - - -

Miura doet plots raar

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 03 april 2011 - 12:46

Sinds vrijdag doet Miura heel erg raar :(

Normaal ligt ze altijd op de vensterbank of komt ze bij mij liggen, maar nu ligt ze heel de tijd onder mn bed. Ook probeerde ze het raam verder open te duwen om naar buiten te geraken(had ze nog nooit gedaan). We zijn dan met haar gaan wandelen (tuigje) maar dan lag ze gewoon te liggen en leek ze echt bang...

Er is wel de optie dat ze krols staat, want als je haar streelt en je komt dichtbij de achterkant gaat poep omhoog en staart aan de kant. Maar ze is al krols geweest, maar toen deed ze normaal...

Miura is inderdaad nog niet geholpen, omdat ze (volgens het asiel) gesteriliseerd zou zijn, maar ze is stil krols dus wil ik haar die operatie niet aandoen. Maar nu begin ik echt serieus te twijfelen of ik het misschien toch niet moet doen. Ofwel laat ik haar testen op alles en geef ik haar een nestje, maar dan werk ik weer mee aan het kattenoverschot he...

Ik weet echt niet wat gedaan. Kan iemand me helpen??

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2 Geplaatst 03 april 2011 - 13:05

Ook stil krols worden vergt veel van het lichaam van de poes.... En je zit nog steeds met het risico op baarmoederontsteking (wat fataal kan zijn...), mamatumoren etc. Dus als ik jou was liet ik haar helpen. Ik zou het een poes niet willen aandoen om een hele leven lang krols te moeten worden zonder reden...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#3 Geplaatst 03 april 2011 - 13:08

En een nestje? :catscratchhead Denk je echt na je ervaringen in het asiel dat dit een goed idee is??? Bovendien had zij niesziekte...

Audrey zei:

Zojuist gedaan, maar Miura komt ook uit het asiel van Brugge.
Ze hebben daar gelogen over haar leeftijd en ze had niesziekte, voor de rest was ze in orde en ze zat daar reeds een maand...

Met katten met niesziekte fok je niet. Dat is ronduit gevaarlijk.

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 03 april 2011 - 13:15

Ik weet het, een nestje is geen goed idee... Maar ik ben zo bang dat mijn lieve meid niet meer uit de verdoving komt :(
Ik weet dat tumoren veel erger zijn, maar ik wil haar niet kwijt :(

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#5 Geplaatst 03 april 2011 - 14:50

Audrey zei:

Ik weet het, een nestje is geen goed idee... Maar ik ben zo bang dat mijn lieve meid niet meer uit de verdoving komt :(
Ik weet dat tumoren veel erger zijn, maar ik wil haar niet kwijt :(

Er zijn onder mijn hoede nu al 9 volwassen katten (daarbij ook opvangers) en 3 kittens geholpen en het is altijd goed gegaan, dus maak je maar niet te veel zorgen :hug:

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#6 Geplaatst 03 april 2011 - 15:00

Je kan haar beter laten helpen.
ik weet van iemand die dat ook niet aandurfde en gaf de poes een paar jaar de pil en die poes is niet ouder geworden dan 6...gevolg door jarenlang de pil te geven.
Ik denk dat het risico op tumoren groter is dan de kans dat het misgaat bij sterilisatie, dat zijn uitzonderingen.

Ik ben dan wel een poesje van 10 mnd door verloren door casteratie maar zou het toch zo weer doen als ik voor de keus kwam te staan!

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 03 april 2011 - 15:09

Laat die poes toch gewoon steriliseren... je ziet nu zelf wat hormonen doen met het gedrag van de poes, en of ze nu stil krols is of niet, t is niet goed voor haar.
En waarom zou je haar een nestje geven? Dacht je soms dat ze daarna nooit meer krols wordt???

Bewerkt door Ginger-en-Noortje, 03 april 2011 - 15:10.

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 03 april 2011 - 15:14

Ginger-en-Noortje zei:

Laat die poes toch gewoon steriliseren... je ziet nu zelf wat hormonen doen met het gedrag van de poes, en of ze nu stil krols is of niet, t is niet goed voor haar.
En waarom zou je haar een nestje geven? Dacht je soms dat ze daarna nooit meer krols wordt???

Nee, ik weet dat het daarna nog terugkomt.
Weet niet echt waarom ik dat dacht.. Zwak momentje :oops:

Ga dan deze week een keer bellen naar mn dierenarts, Minou is er ook volledig gezond uit gekomen dus zou al veel moeten mislopen dat ik mijn meisj kwijt ben he
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 03 april 2011 - 15:25

ik zou ze ook laten steriliseren. ik weet het,  ik slaap ook niet als mijn kat geopereerd moet worden. maar het is voor haar eigen goed.

Baarmoederontsteking is een veel groter risico dan een narcose. Soms kan een kat zo'n baarmoederontsteking zo goed verstoppen dat elke hulp te laat komt.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 03 april 2011 - 15:50

Ik zou ze zeker ook laten steriliseren!
Krols zijn vergt idd veel van een poes, zelfs al is ze stil krols, de hormonen razen toch door haar lichaam en het brengt ook risico's met zich mee op den duur.

Je kan wel schrik hebben voor de operatie, maar het is wel heel uitzonderlijk dat er iets misloopt.
En de sterilisatie houdt wel veel minder risico's in dan haar zo te laten.

Miura zal echt veel beter af zijn eenmaal ze gesteriliseerd is!
Ze zal veel rustiger zijn en waarschijnlijk ook wel wat aanhankelijker!

Sterkte! :hug: :hug: :hug:

Bewerkt door haemoglobine, 03 april 2011 - 15:51.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 03 april 2011 - 16:12

Vraag om ze onder narcose te brengen met gas dat is minder gevaarlijk dan een gewone spuit. Maar ik zou ze idd niet zo laten, gewoon laten steriliseren dat is de beste oplossing.  

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 03 april 2011 - 16:13

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag