Spring naar inhoud

- - - - -

Colourpoint terecht duurder dan andere britten?

• Log in om te reageren
159 reacties op dit onderwerp
Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#106 Geplaatst 07 juni 2009 - 12:21

Nahs zei:

ik denk dat men zich eens moet afvragen waarom je bij een brit rond de 250 euro betaald voor een dekking en bij een maincoon 650 euro voor een dekking!

wat is daar het mallotige verschil in?
Ik zie het niet.
Ik probeer bij mijn ras aan de ondergrens te zitten en dan zelfs krijg ik vragen waarom ik zo goedkoop ben omdat men bij iemand anders 600 euro moet betalen zonder chip.

Rasgebonden zal je je aan die prijzen houden omdat je je anders op oorlogspad gaat bevinden.

Maar binnen een ras vindt ikdat alle kleuren gelijk geprijsd horen te zijn en ook daarin meegenomen de pluisjes

Allicht omdat bij de main coon een dekkater ook veel duurder is als bij de britjes. Zoals ik al zei, ik zou liever vaste prijzen in alles zien maar zolang dat niet is vind ik het niet raar dat fokkers de trend volgen, omdat als jij dat als enige niet gaat doen het financieel niet haalbaar blijft en ook inderdaad omdat je je dan op oorlogspad gaat begeven tov de andere fokkers. Vraag is nu alleen of datzelfde verhaaltje dan niet geldt voor de colorpoint want Henny (dacht ik) gaf hier zelf al aan dat het haar niet in dankbaarheid werd afgenomen dat zij minder vroeg voor colorpoints, en het blijkt bij de meeste fokkers ook trend te zijn om meer voor die point te vragen (als ik het goed begrepen heb teminste). Allicht geldt dan voor cp dekkaters ook weer een hogere prijs?

Dan wat die "pluisjes" betreft, hebben jullie zelf al aangegeven dat dat 2 verschillende rassen zijn en dat daar ook uiteindelijk naar gestreefd dient te worden zodat ze onafhankelijk van elkaar kunnen bestaan. Geldt daarvoor dan niet dat je je rasgebonden aan de prijs houdt?

Ik weet niet of elke uitspraak even juist is omdat ik nu niks van britjes kent maar iemand moet toch wat tegengewicht in de discussie gooien, anders is echt elke discussie opnieuw en opnieuw Feroesti vs Kattensite, terwijl ik mij toch echt niet voor kan stellen dat zij de enige is die op haar manier denkt en handelt :oops:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#107 Geplaatst 07 juni 2009 - 13:06

Ja, inderdaad ik ben niet alleen. Velen durven niet te reageren omdat het wel erg persoonlijk en aanvallend is allemaal. Trouwens ik heb nooit verteld over wat ik vraag voor een kitten. Ik houdt het liever algemeen en trek een onderwerp liever breed, dus ook met prijzen die gemiddeldes zijn hier en daar. Wie ben ik om iemand te veroordelen en een mening op te dringen. Blijkbaar moet ik mezelf en andere fokkers hier persoonlijk constant zitten verdedigen en met welk doel ? Dit gaat niet meer over info, maar over het afbreken van catterys. Wat is een goede cattery en hoeveel vraagt die voor een kitten en wat is kwaliteit ? Dat bepaald de cattery in kwestie toch zelf ? Het is aan wie er koopt om te oordelen of het al dan niet terecht is...
Ik kreeg al persoonlijke mailtjes om te vragen zelfs niet meer te reageren , het heeft geen zin en de geloofwaardigheid zit ver.
Mensen durven niet te reageren, en maar normaal ook als je katten 'geen mooie appeltjes genoemd worden'. Bovendien zeer onterecht !

Bewerkt door feroesti, 07 juni 2009 - 13:10.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#108 Geplaatst 07 juni 2009 - 13:46

Alsjeblieft zeg... Feroesti, je moet nu ook niet doen alsof je een slachtoffer bent. Het staat toch iedereen vrij om zijn/haar mening te geven? Daar is een forum voor toch, om discussies te voeren.

Ik vind het knap dat je mee discussieert ook al komen jouw meningen niet altijd overeen met de andere fokkers hier, want ik weet maar al te goed dat jij niet de enige bent die er rare opvattingen op na houdt wat betreft testen/prijzen ("raar" gezien van mijn standpunt). Het stilzwijgen van vele andere fokkers is veelzeggend...

Maar om je zo'n slachtofferrol op te plakken dat vind ik dan weer belachelijk. Je komt soms niet zo mooi uit de discussie omwille van uitspraken die je zelf doet hoor. Ook liefhebbers worden zich bewuster van het nut van het testen en het feit dat ze recht hebben op waar voor hun geld. Als jij dan bepaalde uitspraken doet over hogere prijzen en het nut van elk jaar testen in vraag stelt dan ben jij degene die de mensen de pap in de mond geeft.

En wat de appeltjes betreft, tja dat is een kwestie van interpretatie... Sommige mensen houden van alles mooi rond, anderen vinden dat te overdreven. Het is maar net van welk standpunt je naar britten kijkt...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#109 Geplaatst 07 juni 2009 - 13:51

Hier reageer ik zelfs niet meer op. Het zal nooit goed zijn en altijd is er op alles kritiek...Voor mij hoeft dit niet meer...

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#110 Geplaatst 07 juni 2009 - 13:59

oooo Feroesti wat ben jij zielig sorry dat we zo met je discussieren maar goed je doet wel mee maar je bent nog steeds een ster in het ontwijken van de vragen die er echt toe doen!

Maar goed je krijgt nu eens tegengas van mensen die iets meer van wanten weten en zich niet door jou om laten praten.

Feroesti is zielig en is een groot slachtoffer van die akelige nederlanders

Sorry als je je rot voelt sorry dat ik je niet al je katten geen appeltjes vindt.

Ik vindt ook niet al mijn katten appeltjes maar dat houdt niet in dat ik er niet mooi mee kan fokken mits ik de juiste tegenpartij erop laat kruipen.

Sorry dat ik vindt dat je cp niet duurder hoeft te maken en dat pluizen ook niet duurder moeten zijn.

Kortom sorry en kruip nog maar wat dieper in je slachtofferrol misschien kopen mensen dan nog sneller bij je omdat ze je zielig vinden.

Maar een ding Feroesti ik geloof een ding heel sterk jij tikt veel maar weet net niet van de hoed en de rand en speelt struisvogel politiek.

Maar petje af dat je blijft discussieren dat respecteer ik zeer.

En mensen die jou wel durven mailen maar hier niet durven posten zijn gewoon te laf voor woorden. En weten dat ze mogelijk helemaal de mist in gaan!! Dus zegt meer over dat soort  dat lekker achterbaks achter onze ruggen loopt te lullen.

Wat dat betreft krijgen ze een dikke 10 en jij krijgt er een voor je durf te blijven discussieren.

:misselijk:

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#111 Geplaatst 07 juni 2009 - 14:25

MissKitty zei:

Allicht omdat bij de main coon een dekkater ook veel duurder is als bij de britjes. Zoals ik al zei, ik zou liever vaste prijzen in alles zien maar zolang dat niet is vind ik het niet raar dat fokkers de trend volgen, omdat als jij dat als enige niet gaat doen het financieel niet haalbaar blijft en ook inderdaad omdat je je dan op oorlogspad gaat begeven tov de andere fokkers. Vraag is nu alleen of datzelfde verhaaltje dan niet geldt voor de colorpoint want Henny (dacht ik) gaf hier zelf al aan dat het haar niet in dankbaarheid werd afgenomen dat zij minder vroeg voor colorpoints, en het blijkt bij de meeste fokkers ook trend te zijn om meer voor die point te vragen (als ik het goed begrepen heb teminste). Allicht geldt dan voor cp dekkaters ook weer een hogere prijs?

Dan wat die "pluisjes" betreft, hebben jullie zelf al aangegeven dat dat 2 verschillende rassen zijn en dat daar ook uiteindelijk naar gestreefd dient te worden zodat ze onafhankelijk van elkaar kunnen bestaan. Geldt daarvoor dan niet dat je je rasgebonden aan de prijs houdt?

Ik weet niet of elke uitspraak even juist is omdat ik nu niks van britjes kent maar iemand moet toch wat tegengewicht in de discussie gooien, anders is echt elke discussie opnieuw en opnieuw Feroesti vs Kattensite, terwijl ik mij toch echt niet voor kan stellen dat zij de enige is die op haar manier denkt en handelt :oops:

de volgende vraag dient zich dan ook aan

moet je zomaar meegaan met wat de rest van de wereld doet!

als je buurvrouw in de put springt spring je er ook niet achteraan toch!

henny
henny
  • 1.601 berichten

#112 Geplaatst 07 juni 2009 - 15:06

feroesti zei:

Hier reageer ik zelfs niet meer op. Het zal nooit goed zijn en altijd is er op alles kritiek...Voor mij hoeft dit niet meer...

Hopelijk blijft er iets 'hangen' bij je over wat er geschreven is, ook al ben je het met het meeste niet eens.
"De tijd zal het leren" :geluk:
Henny

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#113 Geplaatst 07 juni 2009 - 15:33

feroesti zei:

Heel spijtig, dat je de vele goede informatie die hier gegeven wordt, enkel ziet als kritiek aan jouw adres.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#114 Geplaatst 07 juni 2009 - 15:41

Nahs zei:

de volgende vraag dient zich dan ook aan

moet je zomaar meegaan met wat de rest van de wereld doet!

als je buurvrouw in de put springt spring je er ook niet achteraan toch!

Ik heb dan ook nergens gezegd dat je dat moet doen, het was puur een reactie op basis van wat je hier zei:

Nahs zei:

Rasgebonden zal je je aan die prijzen houden omdat je je anders op oorlogspad gaat bevinden.

Zelf vind ik het overigens wel niet raar om de trend van je ras of specialiteit of wat dan ook te volgen, ook al zou ik liever zien dat ze er niet was. Als een bepaald ras duurder is in aankoop, duurder in dekprijzen, enz dan vind ik het niet raar om daar in mee te gaan omdat het anders financieel niet haalbaar is en je beter af zou zijn door het ras met de goedkoopste trend te kiezen, puur om het nog te kunnen betalen.
Of het bij de cp terecht is of niet daar weet ik niks van en ga ik mij dus ook niet over uitspreken. Wel vind ik het jammer dat de discussie niet in evenwicht is doordat er voor en tegenstanders hun mening uiten. Nu komt het in deze discussie weer over alsof er maar 1 overduidelijke "waarheid" is ipv dat er gewoon meerdere standpunten zijn doordat Feroesti de enige is die voor haar mening uit durft te komen. Naar mijn mening is een discussie iets waarin pro's en contra's van 2 (of meer) verschillende standpunten boven komen. Er zijn veel meer brittenfokkers op dit forum dan degene die zich in dit topic moeien en het is jammer dat die hun mening niet uiten. Al kan ik anderzijds best begrijpen dat niet iedereen evenveel zin heeft in dit soort discussies.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#115 Geplaatst 07 juni 2009 - 16:15

MissKitty zei:

Al kan ik anderzijds best begrijpen dat niet iedereen evenveel zin heeft in dit soort discussies.

Ik begrijp het ook..een forum is inderdaad zeer leerrijk en iedereen kan wel tegen een stootje maar ik zit hier soms toch ook met grote ogen te kijken wat er heen en weer geschreven wordt.
Daarom dat het waarschijnlijk ook slechts tussen dezelfde personen is en dat er weinig anderen zich mengen in de discussie...
'k vind het persoonlijk wel chapeau dat Feroesti zich heeft durven mengen...want zij zal inderdaad niet de enige zijn met deze denkwijze, alhoewel zij wel moet opboksen tegen de andere meningen..wat ze tot nu toe ook niet erg gevonden heeft.
Ok, niet iedereen is akkoord..en gelukkig maar eigenlijk..'t zou anders maar een doodsaaie boel zijn. De wereld is niet zwart of wit dus meningen zullen altijd verschillen..niemand heeft altijd 100% gelijk..ook in deze discussie niet.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#116 Geplaatst 07 juni 2009 - 16:23

Ach wat prijzen betreft zal toch nooit overeen gekomen worden anyway.
Iedereen moet maar zijn eigen ding doen en elke koper moet voor zichzelf beslissen of hij een bepaalde kat een bepaalde prijs waard vindt of niet. Als ik het ergens te duur vind dan koop ik daar gewoon niet en daar stopt het dan. Als die fokker die prijzen wilt behouden is dat zijn zaak voor mij.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#117 Geplaatst 07 juni 2009 - 17:57

Ik heb mijn lesje geleerd ...Nu begrijp ik waarom velen het laten om te reageren. Persoonlijke aanvallen en je katten erbij betrekken hoeft voor mij niet. Ik houdt liever van appeltjes aan een appelboom :heart: :heart: :heart:

Hier ben ik ook van mening dat iedereen vraagt wat hij wil en koopt waar hij wil. Wat zijn magaprijzen voor de één en voor een ander.
Onze katten zijn voor mij trouwens onbetaalbaar !! :heart:
Al boden ze erg grof geld voor , ik zou ze niet laten vertrekken !
Wij hanteren vaste prijzen, in kwaliteit en ras wordt wel onderscheid gemaakt in prijs bij ons. Dat vinden we heel eerlijk tegenover mensen die een gewoon huiskat britje zoeken aan betaalbare prijs. En daar hebben onze kittenbaasjes door al die jaren nooit geen enkel probleem van gemaakt.
Dus waarom zou een buitenstaander zich daar zorgen om hoeven te maken ?

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#118 Geplaatst 07 juni 2009 - 18:04

Laten we appelen en peren 'fokken' en een forum oprichten over de kwaliteit van de beste en duurste appelen ?
:ha :ha :ha :ha
Ik ga voor de Granny's en de Kweeperen mmmmmmmmmmmmm

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#119 Geplaatst 07 juni 2009 - 18:33

feroesti zei:

Laten we appelen en peren 'fokken' en een forum oprichten over de kwaliteit van de beste en duurste appelen ?

Die peren moogt ge alleen fokken Feroesti, daar ga ik niet aan mee doen ;)

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#120 Geplaatst 07 juni 2009 - 18:54

feroesti zei:

ik ga ook alleen voor de appeljes

vraagje snap je eigenlijk wat we bedoelen met het appeltjes en peren verhaal? :goofy: