Spring naar inhoud

- - - - -

Grijze spikkel tong

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 08 april 2011 - 19:31

M'n poes (BLH) heeft op haar tong centraal grijze spikkels/stippen. M'n DA zei dat dit af&toe voorkwam maar totaal "harmless" is.

Op het internet vind ik hierover echter niet veel... Ik vroeg me dus af of er nog mensen zijn waarvan hun kat dit heeft? En is dit iets erfelijk?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 11 april 2011 - 15:12

Heb je er een fotootje van ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 11 april 2011 - 16:46

Op de foto's die heb, staat haar tong nooit.
'kzal vanavond zien of het me lukt om er een foto van te nemen.. (maar zonder dat ik haar bekje daarvoor moet opentrekken, zou ik zelf ook niet aangenaam vinden ;) )

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 13 april 2011 - 13:20

foto maken op het moment dat ze geeuwt ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 13 april 2011 - 14:01

PeggyJ zei:

foto maken op het moment dat ze geeuwt ;)

Ik stond vanochtend klaar met m'n toestel toen ik haar eten gaf omdat ze dan altijd eerst miaauwt, maar ze had er vanochtend geen zin in. Ze dacht waarschijnlijk "wat staat die daar nu te doen? :louche: "

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 14 april 2011 - 14:23

:lachen: :lachen:
Geplaatste afbeelding

Guest_dusk rigid_*
Guest_dusk rigid_*

#7 Geplaatst 14 april 2011 - 15:01

:LOL: :LOL: haha slimme beesten zijn het hoor je moet ze stiekem fotograferen anders doen ze niks :) ons gijs ook altijd wil je iets aan iemand laten zien, iets wat gijs normaal ALTIJD doet .. en dan als er iemand kijkt dan doet hij het net niet :)
hihihii

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 14 april 2011 - 22:00

Niet haar meest elegante foto's...
en haar tong lijkt wel huge doordat ze zich aant wassen was

Bijgevoegde thumbnails

• IMGP6958.JPG
  • IMGP6962.JPG
  • tong.jpg

Bewerkt door Sedes, 14 april 2011 - 22:05.

Guest_Oansis_*
Guest_Oansis_*

#9 Geplaatst 07 maart 2012 - 18:56

Al mee naar de dierenarts geweest? Weet u wat het was/is?

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 07 maart 2012 - 19:53

Sedes zei:

M'n poes (BLH) heeft op haar tong centraal grijze spikkels/stippen. M'n DA zei dat dit af&toe voorkwam maar totaal "harmless" is.

Op het internet vind ik hierover echter niet veel... Ik vroeg me dus af of er nog mensen zijn waarvan hun kat dit heeft? En is dit iets erfelijk?

Oansis zei:

Al mee naar de dierenarts geweest? Weet u wat het was/is?

;)
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 07 maart 2012 - 20:22

De benaming vraag ik me ook wel af en vooral de oorzaak.
Dat het "niets ergs is" zou mij geen vrede geven :d
Geplaatste afbeelding

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#12 Geplaatst 07 maart 2012 - 20:43

Is dat niet te vergelijken met een "atlas" tong bij de mens?

Of een tong kan ook verkleuren door maagzuur..

Guest_Kempenkat_*
Guest_Kempenkat_*

#13 Geplaatst 07 maart 2012 - 22:35

Het grijze gebied op de tong van je kat is dat deel waar die normaal ruw is. Dat voel je ook als ze je likt. En je ziet het effect als ze zich wast. Dat is een gebiedje met een soort weerhaakjes. Die bestaan voornamelijk uit eelt, dus dode huidcellen. Het ziet er normaal een beetje grauw-gelig uit wat niet zo erg opvalt doordat het roze van het tongetje er doorheen schemert. Hier schijnt er een beetje pigment in te zitten zoals in de normale huid ook zit. Zie je niet vaak, en zo blauw heb ik het nog niet eerder gezien. Maar ik vind het eerder interessant dan zorgwekkend! Was het mijn kat, ik zou eens bij nestgenootjes van haar gaan kijken of die het ook hebben. :LOL:
Goede duidelijke foto's trouwens!! :thumb: :thumb:

Bewerkt door Kempenkat, 07 maart 2012 - 22:39.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 08 maart 2012 - 20:43

Aha, boeiend :d
Geplaatste afbeelding

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 19 juni 2012 - 22:37

Kempenkat zei:

Het grijze gebied op de tong van je kat is dat deel waar die normaal ruw is. Dat voel je ook als ze je likt. En je ziet het effect als ze zich wast. Dat is een gebiedje met een soort weerhaakjes. Die bestaan voornamelijk uit eelt, dus dode huidcellen. Het ziet er normaal een beetje grauw-gelig uit wat niet zo erg opvalt doordat het roze van het tongetje er doorheen schemert. Hier schijnt er een beetje pigment in te zitten zoals in de normale huid ook zit. Zie je niet vaak, en zo blauw heb ik het nog niet eerder gezien. Maar ik vind het eerder interessant dan zorgwekkend! Was het mijn kat, ik zou eens bij nestgenootjes van haar gaan kijken of die het ook hebben. :LOL:
Goede duidelijke foto's trouwens!! :thumb: :thumb:
Na een paar maand afwezigheid (audit-seizoen ;) ) nu pas je bericht gelezen :)

Ondertussen is het al minder fel & was ik ook al te weten gekomen dat het gewoon om pigment gaat. Ik heb (jammer genoeg) geen contact met de mensen waar haar nestgenootjes zitten omdat haar broertjes & zus vnl. in Walloniƫ of Frankrijk zitten (+ zelf hou ik ook van wat privacy -ook al zit ik op een forum :p - ).