Spring naar inhoud

- - - - -

De natvoersaga

• Log in om te reageren
39 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#1 Geplaatst 13 februari 2009 - 20:48

Voor de mensen die op KF het topic een poos terug al gevolgd hebben, we zijn hier weer herbegonnen met koppig te doen.

(Voor de anderen een kleine samenvatting: ik wilde Zwartje van de sheba halen en op betere voeding zetten, het resultaat varieerde van een vieze blik tot een regelrechte aanval op mijn benen)

Ik heb een tijdje geleden voor Zwartje bij Zooplus nu de verwen-variatie van sheba gekocht en veel zakjes shiny cat van gimpet (het enige dat hij van het betere voer graag at). Die verwen-variatie viel e-n-o-r-m in de smaak.

Nu heb ik daarnet een uiterst vieze blik gekregen toen ik hem een van zijn twaalf nieuw gekochte (redelijk dure) zakjes shiny cat voorschotelde. Toen kwam er gejank want het arme poezeltje had toch geen eten, snif snotter (Pa: kan die kat echt denken dat hij uitgehongerd is met zo'n figuur?) Daarna kreeg zijn bakje (zwaar en van porselein) een serieuze tik. Nu zit hij te mokken op de verwarming.

Poezen... :catcurs

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 14 februari 2009 - 10:14

Oh neen hatelijk. Hier heb ik oon zo ééntje rondlopen. Je koopt vb. royal canin (een paar zakjes om te proberen). Hij eet het op als een uitgehongerd paard dus wat denk je aha ik heb het gevonden. Dus je koopt meer... en PLOTS zomaar uit het niets trekken ze hun neus op en lijken ze plots hun vorige voeding supergraag te eten...

Ik denk dat katten misschien graag afwisseling hebbent tss. verschillende sooten. Kzou het eigenlijk niet weten?
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 14 februari 2009 - 10:49

Kan je de shiny cat niet wat mengen met zijn sheba, dan raken de zakjes toch op ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 14 februari 2009 - 10:53

Weer zo'n kieskeurig fijnproevertje! Voor sommigen is het ook nooit goed genoeg hé? Hier ook zo hoor maar ik probeer het straal te negeren. Maar inderdaad, die blikken die je soms krijgt euh....die spreken boekdelen.
Ik heb altijd gehoord(weet niet of het werkelijk zo is) dat je een kat rustig iedere keer hetzelfde voer kan geven en dat ze daar niet werkelijk aan trekken. Maar in de praktijk is het wel een beeetje anders, niet? ;)
Ik hoop dat hij alsnog gaat eten van zijn exquise menus...

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 14 februari 2009 - 10:54

:) Zwartje toch... Ik vrees ook dat je zult mengen, als hij het dan wel wil opeten. Want met Zwartje weet je nooit he!
Gelukkig heb ik 2 gemakkelijke exemplaren rondlopen.

Of Sheba geven en zoeens heel af en toe Shiny zodat het toch opgeraakt???

En jij hebt het nog gekocht om goed te doen en is het weer niet goed :trance: . Katten toch he :LOL: . Dit is nu een echte kat met een eigen willetje, maar ooooooooo zoooooooooooooo lief!

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#6 Geplaatst 14 februari 2009 - 12:19

Wat heb je nog al geprobeerd?
Hier zijn ze in elk geval zot van Hills natvoer.
Ik zou nog ff volhouden met dat natvoer en zien of hij opgeeft. Als je nu direkt mengt met Sheba of gewoon Sheba geeft dan heeft ie weer iets bijgeleerd he :)

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 14 februari 2009 - 14:52

Hier hetzefde liedje onze kater ook een zwarte wil alleen maar natvoer eten ,van zakjes gourmet en blikjes van almo kieskeurige kater enals ik hem een ander merk geef lijdt hij nog liever honger :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#8 Geplaatst 15 februari 2009 - 12:45

Wat heb ik nog geprobeerd... heb je even? :ha

Natvoer van Hills, Iams, RC, porta 21, cosmo, almo nature, schesir, shiny cat, ...

Hij eet de Shiny cat nu wel op, maar pas na de scène van de uitgehongerde kat. (Ik heb een kat die zo naast nicole kidman kan gaan acteren)

Ik ga'm dus een keertje per week ofzo die Shiny cat geven, voor de rest krijgt hij zijn Sheba's hé.

Vanaf dat ik alleen woon, dacht hem een keertje per week wat versvoer te geven (hij is verzot op rauw vlees). Meer is praktisch moeilijk denk ik, maar dat zal dan zeker wil compenseren voor de kwalitatief mindere sheba's he ;)

Mengen pakt trouwens niet bij Zwartje. Toen ik dacht de almo nature met de sheba te mengen, heb ik een krab op m'n hand gekregen. 't is nog steeds niet helemaal dicht gegroeid. Hij kan er ook niet tegen dat ik hem een medicijn onder zijn eten geef ofzo. Ik denk dat hij zoiets heeft van "lafaard, kom ervoor uit als je durft!" ofzo ;)

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 25 februari 2009 - 12:08

Vosse zei:

Poezen... :catcurs

:ha :ha :ha :ha

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#10 Geplaatst 25 februari 2009 - 18:22

Ja man..da's inderdaad een fijnproevertje en als 't zijn goesting niet is..hé? :-)
Niet gemakkelijk...

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#11 Geplaatst 25 februari 2009 - 18:24

Vosse zei:

Mengen pakt trouwens niet bij Zwartje. Toen ik dacht de almo nature met de sheba te mengen, heb ik een krab op m'n hand gekregen. 't is nog steeds niet helemaal dicht gegroeid. Hij kan er ook niet tegen dat ik hem een medicijn onder zijn eten geef ofzo. Ik denk dat hij zoiets heeft van "lafaard, kom ervoor uit als je durft!" ofzo ;)

Goh maar een medicijn mengen, gaat hier ook niet hoor! Chippie heeft in het begin tamelijk veel antibiotica moeten nemen en heb dat paar keer proberen mengen en nu maaaaanden later is hij nog steeds heel wantrouwig als ik hem natvoer voorschotel. Hij snuffelt dan en kijkt dan alsof ik hem wil vergiftigen ofzo..en ja, meestal blijft het meeste liggen...

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#12 Geplaatst 25 februari 2009 - 20:53

Zwartje toch! :LOL:

Tamara
Tamara
  • 1.402 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 25 februari 2009 - 20:56

Slim Zwartje. Zou hem toch is graag zien toneel spelen hoor :LOL:

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#14 Geplaatst 25 februari 2009 - 20:59

Tamara zei:

Slim Zwartje. Zou hem toch is graag zien toneel spelen hoor :LOL:

Ja, ik ook maar ik denk hé dat ons Vosse ook een slimmeke is zenne..dus hij heeft het van geen vreemde zal ik zeggen.. :shhh: .. :d

Tamara
Tamara
  • 1.402 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 25 februari 2009 - 21:00

poezemannen zei:

Ja, ik ook maar ik denk hé dat ons Vosse ook een slimmeke is zenne..dus hij heeft het van geen vreemde zal ik zeggen.. :shhh: .. :d

:ha :ha :ha die brave poezel doet mss gewoon het baasje na ;)