Spring naar inhoud

- - - - -

britse kort of langhaar

• Log in om te reageren
156 reacties op dit onderwerp
Guest_leona_*
Guest_leona_*

#106 Geplaatst 09 juni 2009 - 22:24

Smitten Kitten zei:

Hm, dan zal ik me vergissen.

mag ik weten waar dan kan ik kijken

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#107 Geplaatst 09 juni 2009 - 22:28

Ik vind dit echt heel erg voor jou, Leona.
Ik hoop dat je een deel van je geld of je volledige som kan terug krijgen, want uiteindelijk heb je zoveel geld betaald terwijl je ook nog eens extra kosten hebt mogen doen voor al zijn nodige inentingen en extra speciale voeding, omdat hij zo klein was.

Doran mag dan nog een zeer mooie schat zijn die en prachtige kater zal worden, maar zoiets kan echt niet!!
Ik wist dat er veel gelogen werd over testen en dergelijke, maar dat zoiets kan gebeuren??? Daar moet toch iets mee gedaan worden!
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#108 Geplaatst 09 juni 2009 - 22:29

ohhhhhhhhhhh een zeldzame kater, die heeft dus blauw EN zwart EN wit in zijn jas :trance:
zeer byzonder, want het bestaat niet
de f*cker liegt dat het gedrukt staat, deze kater is namelijk blauw wit
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#109 Geplaatst 09 juni 2009 - 22:30

leona zei:

mag ik weten waar dan kan ik kijken

Het is dat dat ik niet weet. Zijn kopje komt me bekend voor, maar van waar?

Misschien moet je vragen of ze nog wat foto's kan doorsturen. Benieuwd of ze dat kan, of dat haar fototoestel dan plots stuk is :LOL:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#110 Geplaatst 09 juni 2009 - 22:35

Vraag eens naar de naam van deze dekkater, dus de volledige naam
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#111 Geplaatst 09 juni 2009 - 23:21

ik denk dat je uit die kombinatie van kleuren alleen bicolors en blauwe kittens krijgt geen zwarte noch roste kittens.... sorry meiske dat ik mijn vermoedens hier uitspreek.. maar ik vermoed zelfs dat deze kittens zelfs bij die britpoes is gezet...dit is puur bedrog.... was dit uit een cattery of van bij partikulieren??? anders zou ik dit toch aangeven hoor

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#112 Geplaatst 09 juni 2009 - 23:34

leona zei:

hoi

het is een kater ik heb hem bijna 2 weken geleden gekocht en heb heb laten enten en de dierenarts zij wat een leuke europeese korthaar ik zei wat zeg u nu dit meen u niet toch ik heb zijn moeder gezien en dat was een britse korthaar. vader was een dekkater britse langhaar.Dus ik wil van andere mensen heel graag weten of hij nu wel een brit is.

is die vrouw nu stom of wat..... vader was een dekkater britse langhaar .. en stuurt je een foto van een blauw/witte brit korthaar???? waar zit de logica? :catnoknow allez de wonderen zijn de wereld niet uit he.. ik leer hier toch veel bij... :misselijk:

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#113 Geplaatst 10 juni 2009 - 01:06

Jezus christus :o Hier word ik ook woedend van.Mensen die misbruik maken van mogelijke kitten kopers zonder voorkennis en dus een straatkatje aanpraten voor een raskat.Dan nog eens veeeeel te vroeg bij de mama weghalen.Een ziek bedrag vragen ...en zo kan ik nog wel even doorgaan.Ik zou hem alvast ook laten testen op ziektes ooit.Een dame die liegt over zijn afkomst e.d. , dan zou ik er niet vanuit gaan dat hij gezond is.

In ieder geval, het is een schattig kitten.Hij blijft lekker bij jou, dat mag/kan ze je niet afnemen.Bij bedrog dient zij jou een hoop geld terug te betalen,laat je niet doen !!

En inderdaad,een raskat kost niet zoveel meer :( Ik leef met je mee.

Veel succes met het ventje !! Hoop dat alles goed komt (in hoeverre het nog kan goedkomen ! )
Geplaatste afbeelding

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#114 Geplaatst 10 juni 2009 - 07:18

miranda zei:

ik denk dat je uit die kombinatie van kleuren alleen bicolors en blauwe kittens krijgt geen zwarte noch roste kittens.... sorry meiske dat ik mijn vermoedens hier uitspreek.. maar ik vermoed zelfs dat deze kittens zelfs bij die britpoes is gezet...dit is puur bedrog.... was dit uit een cattery of van bij partikulieren??? anders zou ik dit toch aangeven hoor

dat gevoel krijg ik ook maar wanneer een bri poes niet sterk in haar genenpakketje zit qua type en er gaat een oridinaire huiskater over heen dan verlietje al heel snel alles wat een brit tot brit maakt'

vraagje heeft ze nog kittens over zo ja waar staat ze op internet?

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#115 Geplaatst 10 juni 2009 - 09:22

djeeeeezes wat een oplichtster!! Een combi blauw/crème mama X blauw/witte papa kunnen dit soort nestje niet geven qua kleurtjes.

Als je klacht tegen haar kunt indienen, dan zou ik het doen hoor als ik jou was! Kan er niet bij dat er nog nooit eerder iemand stappen tegen haar heeft ondernomen... :louche:

Bewerkt door Karolientje, 10 juni 2009 - 09:49.

Geplaatste afbeelding

henny
henny
  • 1.601 berichten

#116 Geplaatst 10 juni 2009 - 09:40

Uit 2 kortharen kunnen wel langharen komen.
Het langhaargen is recessief, als beide deze recessieve factor dragen dan kunnen er langharen geboren worden.

Maar daar gaat het hier eigenlijk niet over, Leona is gewoon 'genaaid' zoals we het in Nederland zeggen.
Ze kan inderdaad aangifte doen bij de politie van oplichting want dit is strafbaar.
Henny

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#117 Geplaatst 10 juni 2009 - 09:47

henny zei:

Uit 2 kortharen kunnen wel langharen komen.
Het langhaargen is recessief, als beide deze recessieve factor dragen dan kunnen er langharen geboren worden.

Kan inderdaad wel, maar dan moeten ze allebei drager zijn van het langhaargen; dan kunnen er inderdaad langhaarkittens tussen zitten. Was niet genuanceerd genoeg in mijn uitdrukking. :) Maar dat was wel de achterliggende gedachte. :)
Hoe dan ook, heel het verhaal over dit kitten klopt iig van geen kanten.

Geplaatste afbeelding

Guest_leona_*
Guest_leona_*

#118 Geplaatst 10 juni 2009 - 10:17

ze heeft me een mailtje gestuurd vannacht om 00:15 waar in het volgende staad
Hoi Leona,

De vader is niet blauw/wit! Hij is blauw/wit/bruin. Ik heb nooit gezegd dat hij een langhaar was; ik heb gezegd dat de moeder en/of vader de langhaar factor draagt.
Er zitten altijd lang- en kortharige kittens in het nest.
Ik heb al eerder een nestje van deze vader gehad; daar zaten precies dezelfde kleurencombinaties in! Zie foto's.
Ik weet ook genoeg van erfelijkheidsleer, verdunning en mogelijke kleurencombi's. Ik heb zelfs een keer een kansberekening gemaakt over de mogelijke kleuren van de kittens!

Groetjes
Corry

nu heeft ze niet gezecht dat paps langhaar was tsss echt wel heb het noggevraagd aan haar bij haar thuis

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#119 Geplaatst 10 juni 2009 - 10:19

Tja, de papa zou langhaar geweest zijn volgens de verkoopster. Maar de kater op foto is gewoon echt geen langhaar...

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#120 Geplaatst 10 juni 2009 - 10:25

leona zei:

ze heeft me een mailtje gestuurd vannacht om 00:15 waar in het volgende staad
Hoi Leona,

De vader is niet blauw/wit! Hij is blauw/wit/bruin. Ik heb nooit gezegd dat hij een langhaar was; ik heb gezegd dat de moeder en/of vader de langhaar factor draagt.
Er zitten altijd lang- en kortharige kittens in het nest.
Ik heb al eerder een nestje van deze vader gehad; daar zaten precies dezelfde kleurencombinaties in! Zie foto's.
Ik weet ook genoeg van erfelijkheidsleer, verdunning en mogelijke kleurencombi's. Ik heb zelfs een keer een kansberekening gemaakt over de mogelijke kleuren van de kittens!

Groetjes
Corry

nu heeft ze niet gezecht dat paps langhaar was tsss echt wel heb het noggevraagd aan haar bij haar thuis
Oww is de papa dan een tricolor?? Dan wordt het nestje nog uitzonderlijker! :p Trouwens Blauw/Wit/Bruin? Kan er mij iemand eens een foto laten zien van een kat met die kleurencombi? :louche:
moeder en/of vader drager -> als het "of" is, kunnen er geen langhaarkittens zijn, want aangezien ze beide korthaar hebben (volgens de foto's toch), moeten ze dan allebei drager zijn.

Geplaatste afbeelding