Spring naar inhoud

- - - - -

britse kort of langhaar

• Log in om te reageren
156 reacties op dit onderwerp
Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#121 Geplaatst 10 juni 2009 - 10:30

Man man wat gaat die "fokster" nog allemaal uit haar mouw schudden?? :o

Guest_leona_*
Guest_leona_*

#122 Geplaatst 10 juni 2009 - 10:30

Ik heb de foto's die zei heeft gestuurd over dat eerdere nest wat ze van deze kater heefd gehad geplaatst in mijn foto album.Ik heb vannacht niet kunnen slapen ben echt pist en ga er alles aan doen om te zorgen dat ze dit niet meer kan doen.

gr leona

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#123 Geplaatst 10 juni 2009 - 10:40

lieve schat, een kater die blauw/wit bruin is bestaat echt niet.
Deze fokker l*lt uit haar nek
Je bent genaait en heb er niet van genieten
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#124 Geplaatst 10 juni 2009 - 10:43

Dei fokker weet geen donder van genetica, goed dat weten meer fokkers niet, maar om dan iets doms te zeggen als de kater is blauw/wit bruin, w.s. is de kater gewoon op sommige plekken goor.

harde kleuren met verdunde kleuren in 1 kat bestaat niet.
( je krijgt trouwens wel super veel stof om de fokker volledig onder de grond te praten)
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#125 Geplaatst 10 juni 2009 - 10:43

Wat erg. Al was de kater driekleur (dus zoals de naam zegt met drie kleurtjes) dan nog klopt het verhaal niet. Mannelijke driekleuren zijn overigens heel zeldzaam. Als ze al eens voorkomen dan zijn ze meestal onvruchtbaar. Dus jouw mevrouw de F*ucker heeft een heeeel bijzondere kater in huis, zeker als je volgende info er bij neemt:

Mama is een verdunde kleur. Papa "blauw-bruin-wit" zijn? Dat is een kleur die niet bestaat en zelfs al bestond ze, dan nog is het een verdunde kleur. (Of een genetisch mirakel en verdund en onverdund in een... Die moet ik nog tegenkomen hoor...)

verdund X verdund geeft enkel verdunde kleuren. Dus blauw, creme, lilac. Niet de donkere, harde kleuren; rood, zwart, "bruin" (choc)

Deze vrouw is je echt zonder schaamte aan het voorliegen. Haar verhaal over het "vorige nest" bevestigt dat alleen. Dit is echt heel fout en degoutant.

PS Zei ze trouwens eerst niet dat de kater "ook grijze plekjes had" en die vlekjes zijn nu ineens "bruin"?

Misschien is het niet eens een kat, maar een kameleon ;) Past zich aan, aan de leugentjes die ze vertelt....

Bewerkt door Smitten Kitten, 10 juni 2009 - 10:51.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#126 Geplaatst 10 juni 2009 - 10:50

leona zei:

Ik weet ook genoeg van erfelijkheidsleer, verdunning en mogelijke kleurencombi's.

Groetjes
Corry

Maar net niet genoeg blijkbaar om enigzins overtuigend te liegen. Wat dom zeg...

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#127 Geplaatst 10 juni 2009 - 11:01

Smitten Kitten zei:

Misschien is het niet eens een kat, maar een kameleon ;) Past zich aan, aan de leugentjes die ze vertelt....

:mrgreen: :mrgreen:

Als het echt zo is dat je hiervan aangifte kan doen zou ik dat gewoon doen, ze heeft haar kans gehad om het recht te zetten. Alleen blijf ik er mijn twijfels bij hebben dat politie hier in België zo zaken serieus neemt? :oops:

Guest_leona_*
Guest_leona_*

#128 Geplaatst 10 juni 2009 - 11:26

Ik weet niet wat ze hier in rotterdam doen maar anders ga ik naar de plaats waar zei woon en vraag of de politie mee gaat .Want spijtig ik ben nu in alle staten.Heb er zo naar uit gekeken een brit eindelijk iets wat ik wilde. En wat ze zei over de kleurtjes van paps was :Hij lijkt grijs wit, maar heeft ook donkerdere vlekken.

gr leona

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#129 Geplaatst 10 juni 2009 - 11:39

En als jij nu net een rood kittentje had genomen dan waren het rode vlekken zeker?

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#130 Geplaatst 10 juni 2009 - 11:42

leona zei:

dit is haar mailtje die ze naar mij stuurde

Hi Leona,

I was net een fotootje aant zoeken, toen ik me bedacht dat er een in mijn vezonden items moest zitten.
Niet zo groot, maar dit is Lazy (eigenlijk heet hij Loner, omdat hij het enige kitten uit het nest was).
Hij lijkt grijs wit, maar heeft ook donkerdere vlekken.

groet
Corry

Geplaatste afbeelding

alle gekheid op een stokje.... tzal toch nog nen kameleon geweest zijn zijn .. want donkere vlekken veranderen ... ene keer worden ze bruin ander keer zwart.... ;) :trance: die vader is een HELE GROTE zeldzaamheid.

weet je wat meisje.... geniet van je kleine kitten het is een schattig poesje en als je ooit een echte brit koopt kijk uit je doppen... en vraag info hier op het forum... ga naar een betrouwbare cattery en laat de biedingssites links liggen. Die vrouw zal het zo wie zo draaien en keren dat je toch onderspit gaat delven en ik denk niet dat je ooit een euro zal terug zien van die oplichtster.Het is natuurlijk altijd heel spijtig dat vertrouwen hebt en dan toch de dupe van wordt.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#131 Geplaatst 10 juni 2009 - 11:55

Ben ik nu zo verkeed, maar de foto's dat ze nu verstuurd heeft naar Leona met de kittens uit het vorige nestje, lijken toch ook niet 100% brit??
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#132 Geplaatst 10 juni 2009 - 12:00

Mieke zei:

Ben ik nu zo verkeed, maar de foto's dat ze nu verstuurd heeft naar Leona met de kittens uit het vorige nestje, lijken toch ook niet 100% brit??

Gezien de oneerlijkheid van de verkoper denk ik dat je er van uit kan gaan dat de vader van deze kittens geen brit was. Het was al zeker niet de kat op de foto. Is genetisch onmogelijk.

Waarom zou ze dan een valse foto tonen? Mij lijkt omdat de papa geen brit is.

De kittens lijken mij ook geen britten. Zien er heel scherp uit. Als het al britten zijn dan hebben ze absoluut geen mooi type.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#133 Geplaatst 10 juni 2009 - 15:43

Het liegebeeest lalal het liegebeeest

ik zou aangifte doen van oplichting!!

Schande

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#134 Geplaatst 10 juni 2009 - 17:59

Wat een oplichterij !!
Eerst zeggen dat papa langhaar is en blijven liegen....
Die kittens kunnen onmogelijk van een bi color noch tri color afkomstig zijn.
Dus beide nestjes zijn pure oplichterij.
Bovendien vertonen die kittens zeer weinig van een brits korthaar en kleur klopt al zeker niet.
Rode britten zijn nog zeer weinig te vinden en kunnen enkel uit een rode kater of poes komen.

Persoonlijk zou ik dit zeker zo niet laten. Waarschijnlijk heb je je nu al aan Doran gehecht, dus terug brengen en geld terug vragen is geen optie.
Maar ik zou toch ook wel alles proberen om hen te stoppen of de volgende keer doen ze het gewoon opnieuw.

henny
henny
  • 1.601 berichten

#135 Geplaatst 10 juni 2009 - 18:03

De moeder is blauw crème en met een zwarte kater kunnen daar toch echt rode katertjes uitkomen, geen rode poesjes dat klopt.
Henny