Spring naar inhoud

- - - - -

britse kort of langhaar

• Log in om te reageren
156 reacties op dit onderwerp
Guest_leona_*
Guest_leona_*

#31 Geplaatst 05 juni 2009 - 15:40

jubikelcats zei:

Heeft hij een stamboom?
Hij is nu bijna 12 weken zeg je, je hebt hem 2 weken in huis, dus hij komt niet bij een cattery vandaan.
Welke kleuren waren zijn ouders volgens de fokker?

Brits langhaar hebben ook geen echte spitse snuitjes, ze hebben nog steeds wel het karateristieke van de brit en dat is de ronde kop.
Ik hoop dat je hier niet de prijs voor heb betaald als voor een brit.
Waren btw de ouders getest op FIV, FeLV, HCM en PKD?

heb er 375 euro voor betaald en nee was geen cattery. De moeder was aanwezig en de foto heb ik geplaatst in mijn foto album.Als het zo is als wat u zeg ga ik op zeker geld terug halen.

gr leona

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#32 Geplaatst 05 juni 2009 - 15:47

de mama lijkt idd een britskorthaar te zijn!

maar o mijn god ik zou me doodschamen als ik dit fokte!

maar ik vindt het schandalig dat je voor een stamboomloze kat zoveel geld heb moeten betalen.

De vader zou prima een brits langhaar kunnen zijn maar ook niet een knapperd.

dus puur technisch ja je hebt een britje,
lijken doet het er nu totaal niet op
kitten is te vroeg bij mama weg
kitten is erg klein voor zijn leeftijd

ik zou zeggen houd van je moppie en verwen het maar flink met goed voer lekker veel vers vlees is goed voor hem.

mocht je ooit voor een 2de gaan kies dan een cattery die fatsoenlijke britten fokt!

Britten horen rond ronder rondst te zijn alles moet kort en stevig en rond zijn.

ik vindt het erg vervelend dat je zoveel geld hebt neergelegd voor dit katje maar dat maakt hem niet minder lief

Guest_leona_*
Guest_leona_*

#33 Geplaatst 05 juni 2009 - 15:55

Nahs zei:

de mama lijkt idd een britskorthaar te zijn!

maar o mijn god ik zou me doodschamen als ik dit fokte!

maar ik vindt het schandalig dat je voor een stamboomloze kat zoveel geld heb moeten betalen.

De vader zou prima een brits langhaar kunnen zijn maar ook niet een knapperd.

dus puur technisch ja je hebt een britje,
lijken doet het er nu totaal niet op
kitten is te vroeg bij mama weg
kitten is erg klein voor zijn leeftijd

ik zou zeggen houd van je moppie en verwen het maar flink met goed voer lekker veel vers vlees is goed voor hem.

mocht je ooit voor een 2de gaan kies dan een cattery die fatsoenlijke britten fokt!

Britten horen rond ronder rondst te zijn alles moet kort en stevig en rond zijn.

ik vindt het erg vervelend dat je zoveel geld hebt neergelegd voor dit katje maar dat maakt hem niet minder lief

ik was hier al bang voor na alle berichten en ja ik hou van dit kleine maneke en heb ook net de mevrouw gemailt  waar ik hem vandaan heb en heb gezecht of zij een foto heeft van de vader en doran was heel erg mager  gewoon zielig en heb hem mee genomen naar huis en ja als ik een tweede neem komt hij zeker uit een cattery.al zou het me dan 1000 euro kosten.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#34 Geplaatst 05 juni 2009 - 15:58

leona zei:

heb er 375 euro voor betaald en nee was geen cattery. De moeder was aanwezig en de foto heb ik geplaatst in mijn foto album.Als het zo is als wat u zeg ga ik op zeker geld terug halen.

gr leona

Weet je ook iets van pa, behalve dat de fokker zegt dat het een brits langhaar is, het is een dekkater, weet je welke kleur deze had? Anders evt aan de fokker vragen, moeder is blauw/creme, kinders zijn 2 X zwart 2 X rood en 1 tortie zo te zien.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#35 Geplaatst 05 juni 2009 - 16:00

leona zei:

ik was hier al bang voor na alle berichten en ja ik hou van dit kleine maneke en heb ook net de mevrouw gemailt  waar ik hem vandaan heb en heb gezecht of zij een foto heeft van de vader en doran was heel erg mager  gewoon zielig en heb hem mee genomen naar huis en ja als ik een tweede neem komt hij zeker uit een cattery.al zou het me dan 1000 euro kosten.

Niet om jou of om Doran, maar hier zou je eigenlijk gillend bij weg moeten rennen, en dan nog 375 euro betalen :(
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 05 juni 2009 - 16:01

Ooh zo jammer voor je.
Het is echt wel een mooi dotje, maar 375 euro is idd. veel geld voor iemand die je bedrogen heeft. Fokkers vragen een som voor hun kat, omdat er veel werk ingekropen is om de juiste kater bij de juiste poes te plaatsen.
Ook de testen: HCM,PKD, FIV en Felv kosten veel geld.
De inenting op acht weken en rond de twaalf weken als ik mij niet vergis.
Sommige chippen hun kittentjes nog, de ontworming, de verzorging, het eten,...
Dus als jouw 'fokker' (of wat het ook mag zijn) het kittentje op een leeftijd van 10 weken heeft laten gaan zonder inenting en dergelijke...

Let in het vervolg op deze zaken als je op zoektocht gaat naar een tweede:
- vraag stamboom
- zie pap en mam in het echt
- vraag naar de testen + resultaten
- kitten mag pas aan 12 weken nest verlaten met nodige inenting
-...
Geplaatste afbeelding

Guest_leona_*
Guest_leona_*

#37 Geplaatst 05 juni 2009 - 16:02

ik heb haar net gemailt en gevraagd of zij een foto heeft of er aan kan komen zodat ik deze kan plaatsen op mijn foto album. Ik heb hem zelf niet gezien

Guest_leona_*
Guest_leona_*

#38 Geplaatst 05 juni 2009 - 16:06

Mieke zei:

Ooh zo jammer voor je.
Het is echt wel een mooi dotje, maar 375 euro is idd. veel geld voor iemand die je bedrogen heeft. Fokkers vragen een som voor hun kat, omdat er veel werk ingekropen is om de juiste kater bij de juiste poes te plaatsen.
Ook de testen: HCM,PKD, FIV en Felv kosten veel geld.
De inenting op acht weken en rond de twaalf weken als ik mij niet vergis.
Sommige chippen hun kittentjes nog, de ontworming, de verzorging, het eten,...
Dus als jouw 'fokker' (of wat het ook mag zijn) het kittentje op een leeftijd van 10 weken heeft laten gaan zonder inenting en dergelijke...

Let in het vervolg op deze zaken als je op zoektocht gaat naar een tweede:
- vraag stamboom
- vraag naar de testen + resultaten
-...

bedankt en dit ga ik zeker doen. Mijn dochter heeft een europese korthaar en die heb ik toen samen met haar uit het dieren assiel gehaald.Zij was toen geloof ik 14 weken gechipt en geent.Doran niet en dat heb ik wel gelijk laten doen.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 05 juni 2009 - 16:09

Nu het kittentje zal daarom niet minder mooi en minder lief zijn hoor :)
Ik vind het alvast een groot schatje, maar ik begrijp het wel dat je de fokker eens 'op haar plaats wil zetten'.
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#40 Geplaatst 05 juni 2009 - 16:15

Mieke zei:

Het is niet altijd mogelijk om pa in het echt te zien, kijk maar naar mensen die een dekking moeten halen ergens. Ze kunnen dan moeilijk van de dekkater eigenaar verlangen om de dekkater in huis te mogen krijgen, wanneer een kitten koper op bezoek komt.
-...

Liever het kitten later vertrekken dan 12 weken zelfs nog, wanneer kittens 1 enting krijgen ( zoals bij mij) dan krijgen ze deze op 13 weken en 2 weken later mogen de kittens weg, dit heeft te maken met een evt entreactie

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 05 juni 2009 - 16:16

Ah OK :)
Ik weet dat Sillas van mij ook 13 of 14 weken was i.v.m. de optimale werking van de inenting.
Nu ja het komt erop neer vroeger dan 12 weken zonder inenting is sowieso al heel verdacht.
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#42 Geplaatst 05 juni 2009 - 16:17

Mieke zei:

Ah OK :)
Ik weet dat Sillas van mij ook 13 of 14 weken was i.v.m. de optimale werking van de inenting.
Nu ja het komt erop neer vroeger dan 12 weken zonder inenting is sowieso al heel verdacht.

Dat is absoluut zo ;)

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#43 Geplaatst 05 juni 2009 - 16:18

Jammer dat je zo bedrogen bent maar het is wel een knuffelbeerke Doran :love3:

Bewerkt door Muizepoes, 05 juni 2009 - 17:25.
Reden van bewerken: foutje

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#44 Geplaatst 05 juni 2009 - 16:36

leona zei:

ik was hier al bang voor na alle berichten en ja ik hou van dit kleine maneke en heb ook net de mevrouw gemailt waar ik hem vandaan heb en heb gezecht of zij een foto heeft van de vader en doran was heel erg mager gewoon zielig en heb hem mee genomen naar huis en ja als ik een tweede neem komt hij zeker uit een cattery.al zou het me dan 1000 euro kosten.

Weet je wat eigenlijk het spijtige is... voor niet veel meer dan wat je nu betaald hebt had je een britje kunnen hebben van een verantwoordelijke fokker. Ouders getest, stamboom erbij, ingeënt, gechipt, en niet te vroeg uit huis gezet,...

Grof dat die mensen je zo bedot hebben...

De mama ziet er inderdaad als een brit uit, maar ja, wie weet wat de vader is? Misschien was het inderdaad wel een Brits langhaar, maar dan van bedenkelijke kwaliteit... Want de kleine heeft helaas niet veel brittentrekjes.

Maar goed, je kitten is er inderdaad niet minder lief om. En moest je ooit op zoek gaan naar een echte brit, vooral geen 1000 euro betalen hoor! Prijzen rond 450 a 550 zijn een stuk normaler ;)

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 05 juni 2009 - 16:43

Smitten Kitten zei:

Weet je wat eigenlijk het spijtige is... voor niet veel meer dan wat je nu betaald hebt had je een britje kunnen hebben van een verantwoordelijke fokker. Ouders getest, stamboom erbij, ingeënt, gechipt, en niet te vroeg uit huis gezet,...

Dat vind ik ook het ergst :evil:
Geplaatste afbeelding