Spring naar inhoud

- - - - -

britse kort of langhaar

• Log in om te reageren
156 reacties op dit onderwerp
Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#46 Geplaatst 05 juni 2009 - 17:11

mama ziet er idd wel BKH uit

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#47 Geplaatst 06 juni 2009 - 10:44

wat een dotje :love: :love: :love:
Geplaatste afbeelding

Guest_leona_*
Guest_leona_*

#48 Geplaatst 06 juni 2009 - 12:16

Kan iemand mij helpen met het gewicht van doran hij weeg nu 988 gr ik weet niet of dat goed is het blijk dat hij nu 11 weken is dus weet niet of zijn gewicht voor een britse korthaar goed is. wat moet hij nu eigelijk wegen. Hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

alvast bedankt leona

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#49 Geplaatst 06 juni 2009 - 12:28

leona zei:

Kan iemand mij helpen met het gewicht van doran hij weeg nu 988 gr ik weet niet of dat goed is het blijk dat hij nu 11 weken is dus weet niet of zijn gewicht voor een britse korthaar goed is. wat moet hij nu eigelijk wegen. Hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

alvast bedankt leona

Ik kan alleen uit eigen ervaring met mijn andere katjes spreken. Heb zelf geen BKH, wel drie BLHtjes en dat zijn poesjes. Alledrie wogen ze op die leeftijd al een stuk meer. Ik weet zo even de gewichten niet van buiten, maar ik vind dat een kitten van 10 weken minstens 1 kilo moet wegen en dat vind ik eigenlijk al een aan de lage kant. Maar je vertelde dat hij nogal mager was toen je hem kreeg zeker he?

Geef hem een goed merk voeding voor kittens (geen whiskas ofzo) en zijn gewichtje zal wel omhoog gaan. Lekkere hapjes voorzetten bv vers vlees (nooit rauw varkensvlees echter) misschien wat carnibest, lekker blikvoer voor kittens kortom keuze genoeg. Voor katten geldt: hoe hoger het vleesgehalte hoe beter. Dus zo weinig mogelijk granen en andere plantaardige toevoegingen.

Wat kreeg hij bij de mensen waar je hem hebt gekocht?

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#50 Geplaatst 06 juni 2009 - 12:41

Amai 375 euro voor een kittentje dat helemaal niks van zijn thuis uit gekregen heeft, zo te zien zelfs niet voldoende voeding.. Wat jammer zeg.. Tel daar het geld van de entingen die jij nu bij de DA gaat halen bij op en je zou al aan de prijs van sommige britjes met stamboom zitten.. Was de moeder van jouw kitten de enige brit die die mensen hadden?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#51 Geplaatst 06 juni 2009 - 14:20

leona zei:

alvast bedankt leona

Zita woog dan ook ongeveer zoveel of zo weinig.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#52 Geplaatst 06 juni 2009 - 14:40

Joloka zei:

Even ter vergelijking; ons meisje Zsazsa woog op 12 weken 1610 gram als ik me niet vergis. Billie ongeveer 1500 en zij was de kleinste van de nest en eventjes ziek geweest waardoor ze toch een beetje was afgevallen Ik geloof dat de zwaarste uit het nest toen bijna 2 kilo woog.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#53 Geplaatst 06 juni 2009 - 16:16

Joloka zei:

hij is wat achter op zijn gewicht!

maar ja das ook duidelijk te zien

mijn kittens zijn nu met 13 wkn

tussen de 1650 en 2.1 kilo maar goed dan krijgen ze ook vers vlees te eten! En kunnen ze zich aardig in huis voort bewegen waardoor spiermassa zich ontwikkelt

Lotlorie
Lotlorie
  • 82 berichten
  • 6 katten

#54 Geplaatst 06 juni 2009 - 16:37

Hier was het hele nestje met 13 weken over de 2 kilo heen (1 poes en 4 katers).

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#55 Geplaatst 07 juni 2009 - 03:47

Ik vind het eigenlijk wel zielig voor Doran.. zo een dotje!!! Spijtig dat je zo bedrogen bent maar je mag je manneke er niet minder graagd door zien hoor! Maar snap wel dat het frustrerend moet zijn. Hebben die mensen al iets teruggestuurd?

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#56 Geplaatst 07 juni 2009 - 13:43

En belangerijk... heb je ook garantie gekregen voor als het fout loopt ?
En hoelang ? Als het alsnog fout moest lopen ben je wel het geld kwijt, indien geen garantie. Hopelijk loopt alles zoals gewenst en groeit het verder uit tot een prima schatje !!
Kans is wel dat ,als hij geen zuiver britje is dat hij ook niet helemaal hetzelfde karakter kan hebben. En net om dat zachte karakter en het binnenshuis kunnen houden, wordt veelal een britje gekozen...

Zeer triest dat zoiets nog gebeurt. Puur bedrog.
Hopelijk heb je zelf geen fokplannen voor de toekomst en wordt dit gewoon een schattig huiskatje...

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#57 Geplaatst 07 juni 2009 - 13:51

feroesti zei:

En belangerijk... heb je ook garantie gekregen voor als het fout loopt ?
En hoelang ? Als het alsnog fout moest lopen ben je wel het geld kwijt, indien geen garantie. Hopelijk loopt alles zoals gewenst en groeit het verder uit tot een prima schatje !!
Kans is wel dat ,als hij geen zuiver britje is dat hij ook niet helemaal hetzelfde karakter kan hebben. En net om dat zachte karakter en het binnenshuis kunnen houden, wordt veelal een britje gekozen...

Zeer triest dat zoiets nog gebeurt. Puur bedrog.
Hopelijk heb je zelf geen fokplannen voor de toekomst en wordt dit gewoon een schattig huiskatje...

wat een kat niet weet dat zal hij niet missen.
ook een htk kan je binnen houden mits ze niet in het wild geboren worden en groot gebracht zijn met menselijke aandacht!

als je een brit went aan het buitenleven hou je die ook niet meer binnen!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#58 Geplaatst 07 juni 2009 - 13:53

Daar gaan we weer...
Kan je er misschien een nieuw topic over openen. Maar weet alvast ik doe niet meer mee...

Bewerkt door feroesti, 07 juni 2009 - 14:20.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#59 Geplaatst 07 juni 2009 - 14:28

Consequent zijn kan een wereld van verschil maken. Wij hebben Sushi (op 7 weken bij ons komen wonen) letterlijk uit iemand zijn tuinkot. De eerste tijd toen ze bij ons woonde wilde ze steeds naar buiten. Dat heeft een jaar geduurd, maar ik weet wat goed is voor mijn katten en laat ze niet buiten. Na dat eerste jaar was ze een echte binnenhuiskat. Nu freakt ze zelfs als ik met haar op mijn schouder naar de voordeur loop... Om maar aan te tonen dat je met wilskracht ver kan raken.

Hetzelfde verhaal met Lou (gedumpt aan mijn deur, geen idee waar hij voordien heeft geleefd) en Ella. Dus zowel mijn rasloze als raskatjes hebben geen behoefte (meer) aan buiten komen.

Al mijn katten zijn echte binnenhuiskatten, ze zijn gewoon bang van de boze buitenwereld, enkel op ons afgemaakt kattenterras durven ze komen.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#60 Geplaatst 07 juni 2009 - 14:40

Het is toch algemeen geweten dat mensen in een kleine stadswoning of op een appartement net kiezen voor een britje/britannica omdat ze zo rustig en kalm zijn ? Ze zijn niet vernielzuchtig, rustig en hebben niet zo'n nood aan heel veel beweging.
Met een kruising met een wilde buitenkater vb. kan het karakter wijzigen.

Het blijft altijd wel geluk hebben, er zijn natuurlijk uitzonderingen en een htk'tje kan net zo rustig zijn. Maar je moet ook geluk hebben hierin. Daarom zijn raskatten ook zo verschillend, je kiest wat bij jezelf, je leefomgeving en karakter past. Niet ?