Spring naar inhoud


- - - - -

britse kort of langhaar


  • Log in om te reageren
156 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten
OFFLINE

#61 Geplaatst 07 juni 2009 - 14:43

feroesti zei:

Het is toch algemeen geweten dat mensen in een kleine stadswoning of op een appartement net kiezen voor een britje/britannica omdat ze zo rustig en kalm zijn ? Ze zijn niet vernielzuchtig, rustig en hebben niet zo'n nood aan heel veel beweging.
Met een kruising met een wilde buitenkater vb. kan het karakter wijzigen.

Het blijft altijd wel geluk hebben, er zijn natuurlijk uitzonderingen en een htk'tje kan net zo rustig zijn. Maar je moet ook geluk hebben hierin. Daarom zijn raskatten ook zo verschillend, je kiest wat bij jezelf, je leefomgeving en karakter past. Niet ?

Britjes zijn inderdaad een relatief rustig ras (zei ze terwijl zwangere Poppie vernielzuchtig de gordijnen in aan het klimmen was om een vlieg te vangen... zwangere poezenbeesten en hun verhoogde instinct he... zucht).

Ik kies ook mede omwille van het karakter voor mijn britjes. Echter is het wel een fabeltje dat htktjes niet binnen gehouden kunnen worden. Indien een kitten thuis bij mensen is opgegroeid gaat dat zonder problemen. En als een kitten een "slechte" start gehad heeft (zoals enkele van mijn katten) dan is het nog steeds mogelijk. Misschien minder vlot, maar zoals ik al zei met wat discipline bespaar je jezelf veel pijn en je poes een te vroege dood op de weg bv.


feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten
    • Locatie: Izegem
OFFLINE

#62 Geplaatst 07 juni 2009 - 14:54

Inderdaad, volledig mee eens. Maar als je dan kiest om een britje te kopen, is dat dan net niet omdat je net die extra inzet wil vermijden om hem binnen te kunnen houden en voor de rust en kalmte van dit ras ?
Als je dan een kruising aangesmeerd krijgt als raszuiver zit je er wel mee.
Wat zou ik me dan bedrogen voelen...

Hopelijk is dit katertje een gemakkelijk kitten en loopt alles vlotjes zoals gewenst. Het is een schatje !! Raszuiver of niet, het heeft alvast een gouden mandje gevonden en zeer goede thuis ! Veeeeeeeel geluk ermee
:love3: :love3: :heart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten
OFFLINE

#63 Geplaatst 07 juni 2009 - 14:55

feroesti zei:

Inderdaad, volledig mee eens. Maar als je dan kiest om een britje te kopen, is dat dan net niet omdat je net die extra inzet wil vermijden om hem binnen te kunnen houden en voor de rust en kalmte van dit ras ?
Als je dan een kruising aangesmeerd krijgt als raszuiver zit je er wel mee.
Wat zou ik me dan bedrogen voelen...

Hopelijk is dit katertje een gemakkelijk kitten en loopt alles vlotjes zoals gewenst. Het is een schatje !! Raszuiver of niet, het heeft alvast een gouden mandje gevonden en zeer goede thuis ! Veeeeeeeel geluk ermee
:love3: :love3: :heart:

Ja, bedrogen zou ik me zeker voelen...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten
    • Locatie: Izegem
OFFLINE

#64 Geplaatst 07 juni 2009 - 14:56

citaat : Britjes zijn inderdaad een relatief rustig ras (zei ze terwijl zwangere Poppie vernielzuchtig de gordijnen in aan het klimmen was om een vlieg te vangen... zwangere poezenbeesten en hun verhoogde instinct he... zucht).



Dat ken ik ! Die van ons hebben soms ook hun hormonale kuren... :heart: :heart:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
    • Locatie: Stadskanaal
  • 17 katten
OFFLINE

#65 Geplaatst 07 juni 2009 - 15:20

Kolere dit is wel enorm veroordelend dat mensen in een kleine stadswoning of appartement kiezen voor een brit, omdat die rustiger zijn pffffffff
Nog altijd kiest het gros van de mensen gewoon voor een niet-raskat een enkeling kiest voor een raskat ivm de karakter eigenschappen.

Echter wanneer het katje van TS slecht is opgevoed, al heel snel naar buiten mocht e.d. dan heeft het totaal niks te maken met wat de vader is.

Ik weet niet hoe het bij jouw kittens zit, maar geen enkele kitten bij mij heeft hetzelfde karakter. Elke kat is anders, de ene neemt zijn boomstam mee, en dan kan je van belangrijke karakter eigenschappen, dus rustig zijn bij pers en brit van uit gaan. Echter elke kat heeft zo zijn eigen genen pakketje bij zich. En die zorgt er juist voor de andere karakter eigenschappen ook.
Het kan best zijn dat het katje heel veel van moeder heeft meegekregen.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
    • Locatie: Stadskanaal
  • 17 katten
OFFLINE

#66 Geplaatst 07 juni 2009 - 15:27

feroesti zei:

Inderdaad, volledig mee eens. Maar als je dan kiest om een britje te kopen, is dat dan net niet omdat je net die extra inzet wil vermijden om hem binnen te kunnen houden en voor de rust en kalmte van dit ras ?
Als je dan een kruising aangesmeerd krijgt als raszuiver zit je er wel mee.
Wat zou ik me dan bedrogen voelen...

Hopelijk is dit katertje een gemakkelijk kitten en loopt alles vlotjes zoals gewenst. Het is een schatje !! Raszuiver of niet, het heeft alvast een gouden mandje gevonden en zeer goede thuis ! Veeeeeeeel geluk ermee
:love3: :love3: :heart:


Bedrogen, dat is het idd, maar dat heeft er niks van doen of het katje hoe dan ook binnen gehouden kan worden.

20 jaar gelee we haalden een kat uit het asiel, het katje was met een week of 14 al buiten aan het zwerven, we woonden op een bovenwoning in een flat en bij ons kon ze niet naar buiten, later toen we gingen verhuizen naar een eensgezinswoning en nog taalde ze er niet naar om naar buiten te kunnen. dat ze een wildebras was staat buiten kijf.
We haalden nog een andere kat, heel stom in een dierenwinkel, ook een htk kat, ook deze kater wilde niet naar buiten.
Vervolgens hebben we in friesland een kruizing gehaald, ook dat poesje heeft nooit naar buiten getaald.
Het is maar net wat je een dier aanwend.

Maar als je denkt dat je een raszuiver britje heb gekocht en je moet er achter komen dat het mogelijk geen brit is, ja dan voel je je goed bedrogen.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
    • Locatie: Heusden(Gent)
  • 1 katten
OFFLINE

#67 Geplaatst 07 juni 2009 - 15:45

ik ben net eens naar de andere fotos gaan kijken van het kittentje...
de mama is idd een brit.... maar die dame heeft jou serieus bedot qua prijs ...de papa zal hoogswaarschijnlijk een gewone HTK geweest zijn want het kittentje heeft een veel te spits gezichtje voor een brit kitten te zijn...

het is wel een dotje van een poesje en je zal er ook veel liefde van krijgen maar volgens mij gaat het hier ook om een veel jonger poesje dus zekers geen 12 weken oud....

ik heb ook ergens in je berichten gelezen dat de DA zei "een heel mooi europees korthaar" maw europees korthaar wordt bedoelt HTK dus ouders zijn British shorthair x HTK.. dus het is normaal dat je geen stamboom of zo hebt gekregen.
Maar het neemt natuurlijk niet weg dat het een lief kittentje is wat uiteraard belangrijker is dan het uiterlijk of ras. Spijtig en zonde van het teveel betalen.

moest ik jou zijn zou haar eens bellen en ik vermelden dat je DA dit heeft gezegd dat het een mooi europese korthaar is en dat de prijs dan ook wel HEEL hoog was voor een HTK...

Bewerkt door miranda, 07 juni 2009 - 15:50.


Guest_leona_*
Guest_leona_*
OFFLINE

#68 Geplaatst 07 juni 2009 - 21:03

ze heeft me een mailtje gestuurd en ze moest de foto's op zoeken ik ben bedrogen dat weet ik ze kon me wel vertellen dat ze het niet begreep en dat dit voor het eerst is dat zij dit nu mee maak ik zei tegen mijn vriend het zal wel ik ga morgen met doran naar een andere dierenarts en als die het ook zeg haal ik mijn geld echt terug iedereval een deel er van.hij woog toen ik hem kreeg 538gr hij weeg nu 1050gr hij eet als een rijger.en weeg hem nu iedere dag.Ik wil iedereen bedanken dat jullie mij hebben geholpen.ik ben heel wat wijzer gewoorden en ik ga hier zeker achter aan.
gr leona :catcurs

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten
OFFLINE

#69 Geplaatst 07 juni 2009 - 21:18

leona zei:

ze heeft me een mailtje gestuurd en ze moest de foto's op zoeken ik ben bedrogen dat weet ik ze kon me wel vertellen dat ze het niet begreep en dat dit voor het eerst is dat zij dit nu mee maak ik zei tegen mijn vriend het zal wel ik ga morgen met doran naar een andere dierenarts en als die het ook zeg haal ik mijn geld echt terug iedereval een deel er van.hij woog toen ik hem kreeg 538gr hij weeg nu 1050gr hij eet als een rijger.en weeg hem nu iedere dag.Ik wil iedereen bedanken dat jullie mij hebben geholpen.ik ben heel wat wijzer gewoorden en ik ga hier zeker achter aan.
gr leona :catcurs

Wat?! Je kreeg hem met 538 gram??? Daar krijg ik het gewoon even koud van... Op dat gewicht doe je een kitten toch niet weg???

Hoe oud was hij toen? Arme ukkepuk... :( is veel te licht om al bij mama weg te gaan!



jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
    • Locatie: Stadskanaal
  • 17 katten
OFFLINE

#70 Geplaatst 07 juni 2009 - 21:26

OMG, hier valt mijn mond van op mijn tenen, jeetje 538 gram dat ie woog en toen kreeg je hem al.
Caramba, mijn kitten van 3 weken woog al 450 gram.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten
    • Locatie: Izegem
OFFLINE

#71 Geplaatst 07 juni 2009 - 21:29

O mijn god zo'n klein ukkepukje al weg laten gaan bij de mama. Wie doet zoiets ??
1 kg is volgens veel dierenartsen het absolute minimumgewicht.
Hier vertrekken ze aan een gemiddeld gewicht van 1 kg200. Sommige halen zelf 1 kg 500.

Nu hij wel gelukkig al een mooi gewicht heeft zal het wel goed komen. Al zou ik hem nog kittenmelk of geitjes melk voorschotelen ter verwenning.
En zeker een goed premiumvoer.
Gelukkig is Doran goed terecht gekomen, verwen hem maar goed, het dutske. Wat zal hij z'n mama gemist hebben...

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
    • Locatie: Dormaal - Zoutleeuw
  • 5 katten
OFFLINE

#72 Geplaatst 07 juni 2009 - 21:43

leona zei:

hij woog toen ik hem kreeg 538gr

Wablieft?!?
:censored: :censored: :censored: :censored: Zo'n pluimgewichtje haal je toch niet bij de mama vandaan? :( Geen verwijt naar jou hoor, maar dat mens waar je je katje vandaan hebt, die zou ik wel wat kunnen doen. :evil:

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten
    • Locatie: Izegem
OFFLINE

#73 Geplaatst 07 juni 2009 - 22:01

Zullen we er samen met z'n allen eens heen gaan ?
Zou geen goed idee zijn zeker ?? Straks zitten we met z'n allen in de cel voor relletjes... :misselijk:

Guest_newton2009_*
Guest_newton2009_*
OFFLINE

#74 Geplaatst 07 juni 2009 - 22:02

En zo zijn er spijtig genoeg veel ze. Nog een geluk dat ik hier informatie had gekregen anders had ik ook een heel grote fout gedaan ze amai.

Britse korthaar te koop 350 euro  ( winkel prijs 750 euro)vroegen en als ge een stamboom wou moest ge 150 euro bij betalen. Ik heb dan gevraag of de katen getest waren op FIV, FELV, HCM en PKD. en ze waren niet eens getest. Ik mocht ook geen fotos zien van de papa
Ik vroeg haar dan voor wat haar prijzen zo hoog waren dan ( geen stamboom & niet getest) Ze zei dan mevrouw ik zal nooit een kat aan u verkopen want u hou u niet bezig met de kat zelf u wilt een kampioen hebben voor aan u vrienden te showen dat u de beste in huis hebt. Ik verkoop mijn dieren alleen aan dierenvrienden en niet aan dikke nekken. En op telefoon was neergesmeten.
Ik moet wel zeggen dank u aan iedereen die op mijn vraag geantwoorden hebben anders vrees ik dat ik mij had laten vangen.

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*
OFFLINE

#75 Geplaatst 07 juni 2009 - 22:06

:censored: :censored: :censored: