Spring naar inhoud

- - - - -

britse kort of langhaar

• Log in om te reageren
156 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#76 Geplaatst 08 juni 2009 - 08:00

newton2009 zei:

En zo zijn er spijtig genoeg veel ze. Nog een geluk dat ik hier informatie had gekregen anders had ik ook een heel grote fout gedaan ze amai.

Britse korthaar te koop 350 euro ( winkel prijs 750 euro)vroegen en als ge een stamboom wou moest ge 150 euro bij betalen. Ik heb dan gevraag of de katen getest waren op FIV, FELV, HCM en PKD. en ze waren niet eens getest. Ik mocht ook geen fotos zien van de papa
Ik vroeg haar dan voor wat haar prijzen zo hoog waren dan ( geen stamboom & niet getest) Ze zei dan mevrouw ik zal nooit een kat aan u verkopen want u hou u niet bezig met de kat zelf u wilt een kampioen hebben voor aan u vrienden te showen dat u de beste in huis hebt. Ik verkoop mijn dieren alleen aan dierenvrienden en niet aan dikke nekken. En op telefoon was neergesmeten.
Ik moet wel zeggen dank u aan iedereen die op mijn vraag geantwoorden hebben anders vrees ik dat ik mij had laten vangen.

Brrr.... ongelooflijk wat een praatjes sommige fokkers (fu ckers eigenlijk) hebben...

Als je een raskat koopt heb je recht op een gezond en evenwichtig beestje. Met alles erop en eraan. En als jij je vrienden wilt uitnodigen om te komen kijken naar je kitten, dan is dat je eigen recht. Als fokker zou ik het juist fijn vinden als je het kitten trots aan je vrienden laat zien. ;)
Wat bedoelen ze eigenlijk met prijs 350, winkelprijs 750???

PS ik ben heel benieuwd naar de naam van de cattery. Mag je me altijd sturen via pm. Heb nl ooit ook eens een gelijkaardige ervaring gehad en vraag me af of het dezelfde cattery is. Alhoewel het is een illusie dat er maar 1 slechte cattery is ;)

Bewerkt door Smitten Kitten, 08 juni 2009 - 08:05.

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#77 Geplaatst 08 juni 2009 - 10:23

nu, het is in elk geval erg voor Leona,
alles is verkeerd,geen brit,te duur,te laag gewicht,te vroeg weg,......en noem maar op
maar gelukkig wel een mooi poesje,al is dit misschien en magere troost als je zo bedrogen bent

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#78 Geplaatst 08 juni 2009 - 14:30

tiny zei:

nu, het is in elk geval erg voor Leona,
alles is verkeerd,geen brit,te duur,te laag gewicht,te vroeg weg,......en noem maar op
maar gelukkig wel een mooi poesje,al is dit misschien en magere troost als je zo bedrogen bent

idd ik vind het ook erg... natuurlijk of het een britje is of een htk aan de liefde die je ervan krijgt doet er niet toe... maar het is erg als je op deze manier bedrogen bent.
IK weet ooit zal ik een britje kopen (mijn grote droom) maar ik zal eerst kijken naar ééntje uit een nestje op het forum zoniet toch een mening vragen ivm een betrouwbare cattery.

Toen ik leona haar poesje zag kon me direkt daar geen poes van 12 weken bij inbeelden die kwam veel jonger over dus zal het gewicht ook lager gelegen hebben dan ééntje van 12 weken oud.Natuurlijk is het de vraag of ze een deel van het geld zal terug krijgen en wat ze in feite MAG betalen ... tenslotte is de mama een brit....
Maar zeggen dat ze de foto van de papa moet zoeken .. :catscratchhead is al een dubieus iets....  ze kan eenderwelke foto tonen.. toch maar uitkijken met zulke mensen.

Guest_newton2009_*
Guest_newton2009_*

#79 Geplaatst 08 juni 2009 - 17:22

Wat ze bedoelde met winkelprijs weet ik eigenlijk niet ik heb er verder geen vragen meer bij gehad mij goesting was op slag over.
Die mevrouw was alles behalve vriendelijk ook niet. Ik heb nog is in mijn historiek gekeken op mijn computer maar onze mama had alles gisteren weg gedaan. Ik weet nog dat het in beveren was ergens maar de naam weet ik niet meer.
Ik wil alles behalve een showkat hebben ik wil gewoon een gezonde brittje hebben.En ja die mevrouw had mij precies niet goed begrepen maar ja andere beter. En wij denken toch om 2 britjes te kopen :LOL: . Nu zij we informatie aan het verzamelen voor zo een buiten ren ( ik weet niet of het de juiste naam is ) te bouwen dan kunnen ze alle 2 naar buiten gaan zonder riscios

Als ik haar ook vroeg of de kitten lilac waren antwoorde ze gewoon dat ze beige waren dus denk ik ook niet dat ze veel van af wist maar ja. Ik ben niet bij haar geweest dus en had er ook geen zin meer in dus.

Ik mag binnenkort naar de katjes van chriske gaan zien, ze zouwden binnekort een nestje britse korthaar verwachten. En ik moet zeggen het is echt iemand heel vriendelijk en ze antwoord ook op al mijn vragen en haar katten zien er super uit.
En wat ik ook super vind is dat ze niet zo ver van bij mij woont zo kunnen we nog contact houden ook.
Maar van de moment dat ik mijn nieuwe britje heb laat ik jullie zeker iets weten en er zullen ook veel fotos komen ze.
Het zal toch voor na september zijn dat we eentje in huis gaan nemen mits wij in september 3 weken op verlof gaan.  Ons huis is wel heel leeg zonder twister ook al ik een kleine zoo thuis :d . Ik zal onze twister nooit vergeten ook al hem ik een nieuwe katje.
Maar vanaf volgende weekend komt er wel een brittje hier wonen voor 1.5 a 2 maanden. Een vriendin van mij ga op verlof en daarna gaan ze u keuken verbouwen met een nieuwe veranda en ze vertrouw niet dat haar brittje een ganse dag tussen die werk mensen blijf ze zouwden mss niet op letten als ze buiten gaan enz dus.
Dan heb ik toch iets voor mij bezig te houden :)

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#80 Geplaatst 08 juni 2009 - 17:35

Wat je hier allemaal niet leest zeg :censored:

Guest_leona_*
Guest_leona_*

#81 Geplaatst 09 juni 2009 - 21:19

We hebbe zo lang gewacht en heb ik de foto van doran zijn vader nu eindelijk.ik heb hem geplaatst in mijn album hij heet loner zag er grijs uit maar heeft vlekjes zei ze die kon je niet zien op de foto wie weet .

groetjes leona

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#82 Geplaatst 09 juni 2009 - 21:23

Dat lijkt me toch ook een Brit?

Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#83 Geplaatst 09 juni 2009 - 21:24

Ik ken nu niks van britjes maar kan je zwart krijgen uit die 2 kleuren? :catscratchhead
Hoe dan ook kan ik mij eigenlijk moeilijk voorstellen dat een kitten met zo spits type
uit die 2 britten zou kunnen komen..

Guest_leona_*
Guest_leona_*

#84 Geplaatst 09 juni 2009 - 21:27

snap het ook niet kan het zijn vanwegen zijn gewicht en dat dat nog kom hij is wel voller geworden in zijn gezicht en weeg nu 1126gr :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#85 Geplaatst 09 juni 2009 - 21:27

Misschien van de postbode of van de melkboer? Zou het kunnen dat de ouders wel juist zijn maar dat er in de voorgeschiedenis iemand eens naast de pot heeft geplast (of hoe zegt men dat)? En dat dat nu naar voor komt?
Heb je nog foto's van nu? Want we zijn hier allemaal erg nieuwsgierig!!!

Geplaatste afbeelding

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#86 Geplaatst 09 juni 2009 - 21:28

Ik dacht dat de papa ook een Brits langhaar was, terwijl de kat op de foto mij niet echt een langhaar lijkt op het eerste zicht :oops:

Guest_leona_*
Guest_leona_*

#87 Geplaatst 09 juni 2009 - 21:29

ik ga er effe een tje maken nu

Guest_leona_*
Guest_leona_*

#88 Geplaatst 09 juni 2009 - 21:37

heb de foto's geplaatst doran heeft onder zijn donkere vacht licht grijs haar en een beetje een bruine gloed over de boven laag dat is wat ik nog was vergeten te vertellen

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#89 Geplaatst 09 juni 2009 - 21:38

Geplaatste afbeelding
pa is een blauw/wit brits korthaar ( volgens f*cker)
ma is een blauw/cream brits korthaar
Het spijt me maar deze kittens zijn niet van deze pa.
uit verdunning maal verdunning kunnen geen harde kleuren uitkomen als zwart en rood
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#90 Geplaatst 09 juni 2009 - 21:41

*Zucht eens heeeeeeel diep... *

Deze mensen zijn niet alleen dom, maar ook nog eens zo oneerlijk als de pest.
Kruising Brits Korthaar X Langhaar?????

Neen, de papa die ze tonen is korthaar!

En Blauw-crème X Blauw-wit is zwart????

Neen, nogmaals leugens.

Amaai, ik zou nogal pissed zijn als mensen me dit op de mouw probeerden te spelden. Wat een oneerlijke mensen zijn er toch! Degoutant!

Ik vind dit shockerend!