Spring naar inhoud

- - - - -

Goede raad en tips gevraagd...

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_santy_*
Guest_santy_*

#1 Geplaatst 04 juni 2009 - 18:29

Sinds gisteren, na een zoektocht van 4 dagen hebben we onze poes Chance dood gevonden. Het is erg en we treuren, alsook zijn broer Mikey. Deze laatste at al 4 dagen niet meer, en wou niet meer naar buiten, nu nog hangt hij lusteloos in bed.

Omdat ik me toch zorgen maak over Mikey en het feit dat ie altijd samen met Chance is geweest, ben ik aan het denken om een poes te adopteren uit het asiel. De vraag is natuurlijk, zou ik dat doen? Ik ben nog niet zo'n kattenkenner, ben altijd opgegroeid met honden en heb zelf nog een hondje (de katten zijn trouwens van de vriend), maar het samenleven met katten en hond valt goed mee.

Mikey zelf is een 6 jarige gecastreerde kater, een beetje een broekschijter, als ie iets vreemd hoort of ziet is ie weg, maar met Chance heeft ie natuurlijk altijd samen geleefd. Dus zou ik voor zijn gezondheid, en alsook dat ie niet vereenzaamd terug een poes in huis halen? En wat zou het beste zijn, een kitten of een volwassen kater dat ietsje jonger is als hem? Of zou ik het niet doen?

Heeft iemand al ervaring gehad met dit "probleem". Heeft iemand ooit al eens een kat in huis gehaald, terwijl er al jaren een andere kat in huis rondliep?

Ik zie graag katten, daar niet van, en ik zou en doe dat ook goed zorgen voor de beestjes, maar zit vooral in met Mikey, nu hij alleen is en niemand van zijn soortgenoten hier in de buurt zijn of hier bij ons wonen? Zou ik dan een andere poes in huis halen of niet?

thanks alvast voor de info en raad

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#2 Geplaatst 04 juni 2009 - 18:33

Een kitten wordt meestal wel vlugger aanvaard, denk ik. Maar anderzijds is het wel goed om een volwassen kat uit het asiel te halen, omdat zij meestal moeilijker nog een thuis vinden

Guest_santy_*
Guest_santy_*

#3 Geplaatst 04 juni 2009 - 18:39

dus het is dan geen slecht idee om een andere kat in huis te halen?
daarmee doe ik absoluut niks verkeerd dan? de kans is dus groot dat mikey hem aanvaard

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 04 juni 2009 - 18:43

Er zijn nu natuurlijk ook veel kittens in een asiel. Ik denk dat een kitten het gemakkelijkst aanvaardt zal worden.

Veel sterkte met het verlies van Chance :hug: en welkom hier op het forum. Als je eens rondneust op dit forum zul je merken dat we hier bijna allemaal meerdere poezels in huis hebben. En in het begin is er meestal een aanpassing, maar als je ze de tijd geeft, lukt het wel hoor!!!

Groetjes,
Joloka

Geplaatste afbeelding

Guest_santy_*
Guest_santy_*

#5 Geplaatst 04 juni 2009 - 18:46

thanks voor de reactie.
zoals ik al zei , ben niet meteen de grootste kattenkenner, en wist niet echt of ik er dan eventueel goed aan zou doen om een extra maatje in huis te halen voor de treurende en eenzame mikey. maar ik wil er me wel voor inzetten om een andere poes een goede thuis te geven en veel liefde, zowel van mij als van mikey.
dus...het worden dan geen grote rampen en trauma's als ik een poes in huis haal :)

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#6 Geplaatst 04 juni 2009 - 18:49

In het begin zullen ze mss wel wat grommen en blazen naar elkaar, maar als je ze wat tijd geeft, komt dat wel in orde ;)

Guest_santy_*
Guest_santy_*

#7 Geplaatst 04 juni 2009 - 18:50

daar kan ik mee leven, en hou dat dan wel in het oog dat ze mekaar de eerste dagen niet uitmoorden of zo :)

maar het is dus wel degelijk aan te raden om een kitten in huis te halen dan?
geen poes van zijn leeftijd of iets jonger, waarschijnlijk kwestie de rangorde niet?

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#8 Geplaatst 04 juni 2009 - 18:51

er zit peejee in het asiel van genk , als je een knuffelkat wilt moet je zeker kijken zo een schatje , het topic vind je bij vraag en aangeboden
leeftijd : geschat op 5 jaar

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#9 Geplaatst 05 juni 2009 - 15:00

En heb je al een beslissing genomen? Er zijn zoveel stakkerds die een goeie thuis verdienen... Weten jullie eigenlijk wat er met chance gebeurd is?

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#10 Geplaatst 05 juni 2009 - 16:28

:hi: en veel sterkte met het verlies van Chance en ik hoop dat je snel een maatje vind voor Mikey :thumb:

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 05 juni 2009 - 16:50

Meestal weten ze in het asiel zeer goed het karakter van de kat.
Een kitten zal misschien vlugger aanvaard worden, maar daar zal jij nog zeer veel tijd moeten insteken qua opvoeding. Ook kan het zijn dat hij heel druk met Mickey wil spelen.
Je kan eventueel vragen of er een oudere rustige kat in het asiel verblijft die niet dominant is.

Weeg even af voor jezelf en Mickey wat het best zou zijn.

Sowieso volwassen kat of kitten de eerste dagen/weken zal het grommen, blazen, negeren, vechten,...zijn :x
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 05 juni 2009 - 19:26

Ik zou ook eens horen in een asiel, en daar het karakter van Mickey beschrijven, dan kunnen zij je wel raad geven wat je best doet. Als Mickey van wat rust houd, zou ik er zeker geen druk kitten bij zetten. Informeer je eerst goed hierover, zoveel te vlotter gaat de kennismaking met Mickey. :geluk: met je zoektocht en sterkte met het verlies van Chance :(
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 05 juni 2009 - 23:56

:hi: ,
sterkte met het verlies van chance

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#14 Geplaatst 05 juni 2009 - 23:58

gaat het een beetje ... ik weet hoe zwaar het is , heb zelf vorige week mijn kat moeten afgeven :cry:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#15 Geplaatst 06 juni 2009 - 00:20

Wat erg van je kat Chance :( Zo'n dingen grijpen altijd enorm aan hé, alle poezenliefhebbers hier voelen dan echt wel mee.

Een nieuw maatje voor mikey klinkt zeker een leuk idee. Ik zou in het asiel vragen of ze een volwassen kat hebben die rustig is (omdat mikey een bangerdje is) en heel goed met andere katten en honden om kan. In zo'n asiel weten ze altijd wel wat meer van de karakter van de poezel af, en dan kunnen ze je misschien naar een volwassen kat leiden die perfect past bij mikey.

Je kan idd ook voor een kitten gaan, maar gezien mikey's karakter vraag ik me toch af hoe blij die wel gaat zijn met een rondhollend bolletje wol in de living. Er zijn wel meer mensen die een kitten in huis haalden voor hun oudere kat en achteraf toch het gevoel hebben van oeps, toch te druk.

En blazen, grommen, meppen, allerhande gezeur kan je verwachten van alle beesten in huis als je er een nieuwe bij zet. De vraag is gewoon wanneer het gemekker stopt ;)