Spring naar inhoud

- - - - -

jager

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 05 juni 2009 - 09:49

Madou is de enige kat hier bij mij die echt buiten mag, er zijn dan ook enkel velden in de buurt. Hij jaagt er echt op los. Meestal kwam hij enkel met onschuldige muisjes maar ondertussen heb ik al verscheidene keren een mol aangetroffen, een eend, merels, een rat, ... Ik vraag me soms af of dat wel normaal is? Weet je, die eend was ver groter dan hem :o hij blijft soms een hele nacht weg en komt maar pas terug als hij iets gevangen heeft :s

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#2 Geplaatst 05 juni 2009 - 10:06

Amai, hij doet dat goed

Bix is een mietje op dat gebied, het enige dat hij vangt zijn veldmuisjes. Gebbie brengt de vogels mee naar huis.

Is toch een teken dat hij je graag ziet.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 05 juni 2009 - 10:20

ja dat denk ik ook. kattennemen dingen mee uit dankbaarheid ook he
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 05 juni 2009 - 10:22

een eend vind ik ook vreemd :/
maar mollen en ratten, dat zou ik nu niet zooo erg vinden hoor ;)
(al zijn molletjes wel schattig)
tijsje is hier ook goed in vogels vangen en grotere muizen
ratten hebben we niet ^^

Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 05 juni 2009 - 11:56

eend op het menu???????? :ha :ha

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 05 juni 2009 - 12:03

Ja :ha om den duur kan k nog een stoofpotje maken :ha

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 05 juni 2009 - 17:20

1 van de kittens van Tijger heeft ooit ook een eend gevangen en mee naar huis gebracht hoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#8 Geplaatst 05 juni 2009 - 17:27

leuke kadootjes :misselijk: :ha

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 05 juni 2009 - 17:55

Een kat hoort eigenlijk niet in de natuur thuis, in feite is het gewoon fauna-vervalsing. Maar voor een kat is het heel natuurlijk om te jagen, en dat is gewoon hun instinct. Er zijn ook katten die hele grote hazen en konijnen of zelfs fazanten te pakken krijgen.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 05 juni 2009 - 18:19

Volgens mij hebben katten nog altijd het oerinstinct van roofdieren, katachtigen die overdag luieren en slapen en s' nachts gaan jagen.
Ik zie het hier ook, ze zouden liefst van al buitengaan als het donker wordt(pech natuurlijk want dat mogen ze niet) en overdag op bed liggen of binnen op een rustig plaatsje blijven slapen.
M'n vroegere katten brachten ook vanalles mee zoals molletjes, vogeltjes en ook ratten en die legden ze dan netjes op het terras om hun vrouwtje te verrassen.
M'n huidig viertal vangt amper/nooit iets, tenzij Lou die al menig vlindertje heeft meegebracht, ik vind het ook zielig als ik ze zie fladderen tussen z'n tanden. Oh ja af en toe brengt hij ook een groot blad van een boom of plant mee. Volgens mij ziet hij dat ook als een prooi want hij kan zo hartverscheurend miauwen dan.
Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#11 Geplaatst 05 juni 2009 - 18:20

Ja, klopt wat Ester zegt. Mijn nonkel zijn 3 katers zijn met een haas naar huis gekomen en zater er lekker van te smullen..'k zou toch nogal verschieten moest dat ineens in m'n tuin liggen..zelfs van een eend zou ik al schrikken! :LOL:

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#12 Geplaatst 05 juni 2009 - 18:21

M&M zei:

Ja :ha om den duur kan k nog een stoofpotje maken :ha

:misselijk: :ha :ha

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#13 Geplaatst 05 juni 2009 - 18:23

Een eend heb ik nog nooit geweten, maar de katten bij mijn ouders hebben ook al mollen en ratten mee naar huis gebracht. Zelfs es een klein konijntje :(