Spring naar inhoud

- - - - -

Dagelijkse Perikelen van het Poezenvrouwtje 1

• Log in om te reageren
763 reacties op dit onderwerp
JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#451 Geplaatst 23 juni 2009 - 08:02

De foto's zijn schitterend en sheva is een fotomodel gewoonzo mooi en je hebt een prachtige tuin hoor heel gezellig :) :) :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#452 Geplaatst 23 juni 2009 - 08:46

je perzepoezen zijn zo mooi!
ze boffen maar met zo'n lief vrouwtje hoor!

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#453 Geplaatst 23 juni 2009 - 10:32

heel mooie foto's alweer :LOL: :LOL: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

poezenvrouwtje
poezenvrouwtje
  • 307 berichten
  • 8 katten

#454 Geplaatst 23 juni 2009 - 10:49

:love3: Wat zijn jullie toch allemaal lief voor mij vanmorgen...(al die complimentjes, 't is zo fijn om te mogen horen en zo leuk inloggen op 't forum.

Ja...hij is mooi hé mijn tuin.
Jullie zien altijd alleen maar 't 1e stukje...hier is dan de hele tuin waar het vrouwtje dus wel mag komen maar de Poezeltjes niet!
Daar is ook de vijver waar zij zo graag naar toe willen als de terrasdeur naar de tuin ook maar even op een kiertje staat zitten zij rondom de vijver en krijg ik ze maar met moeite terug op 't terras.

:LOL:

Hier zitten de meeste Poezels omdat ze daar het dichtste bij een van de uitlopers van de vijver zitten en de kikkertjes kunnen zien. Het is daar heel ondiep water en best wel helder.

DSCF0640.jpg

Op dit achterterras schijnt al rond 09.00 uur heerlijk 't zonnetje, hier mogen ze dus niet komen want dit is niet afgezet.
DSCF0478.jpg

Dit gedeelte is voor de Poezels als zij vanuit het huis 't terras op gaan en wat zij zien wanneer zij de tuin in kijken.
DSCF0482.jpg

Dit is een bovenaanzicht van de tuin, helaas komt daar door omstandigheden binnenkort een hoge schutting te staan aan de rechterzijde (mijn tuin loopt dus in een taartpunt zoals je ziet, de pergola is nog van mij...de rest van de buren)
Vooraan zie je nog net een stukje van de nieuwe afscheiding die ik door noodzaak heb moeten laten plaatsen omdat 't originele gedeelte ineens was verwijderd en het terras dus niet meer veilig voor ze was om alleen buiten te kunnen!
bovenaanzicht tuin juni 2009 DSCF0741.jpg

En dit is het gedeelte links naast 't bruggetje bij de heg van de lieve buurtjes.
DSCF0645.jpg

Alles is indertijd voor de poezels zo aangelegd omdat ik ze graag met een gerust hart buiten wil laten spelen!
volgens mij hebben ze 't hier aardig getroffen...al zeg ik 't zelf.

:heart:

:paw Poezenvrouwtje van....Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje,  :love: Knoetje :cattailwag ,Shiye, Sumi en kitten Zatou

mijn motto : Leer de mensen kennen...en je gaat van de dieren houden!!!

poezenvrouwtje
poezenvrouwtje
  • 307 berichten
  • 8 katten

#455 Geplaatst 23 juni 2009 - 10:53

Aldhissla zei:

je perzepoezen zijn zo mooi!
ze boffen maar met zo'n lief vrouwtje hoor!

Ja alleen Sheva zit nog niet goed in haar vacht...dit komt omdat zij een afstandspoes is en ik haar bijna niet kan kammen en borstelen :twisted: .
Nu probeer ik iedere avond haar (al is het maar 2 minuten) vacht te verzorgen en de klitjes er met een tornmesje uit te snijden... dit doet 't minst pijn en zo beschadig ik haar niet.
Het kan dus beter...maar ja...ik maak er het beste van!
:paw Poezenvrouwtje van....Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje,  :love: Knoetje :cattailwag ,Shiye, Sumi en kitten Zatou

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#456 Geplaatst 23 juni 2009 - 10:56

prachtige tuin heb je Poezenvrouwtje :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

poezenvrouwtje
poezenvrouwtje
  • 307 berichten
  • 8 katten

#457 Geplaatst 23 juni 2009 - 10:58

PeggyJ zei:

prachtige tuin heb je Poezenvrouwtje :LOL: :LOL:

Dank je...'t valt niet mee met dit GROEIZAME weer om 'm zo te houden...

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#458 Geplaatst 23 juni 2009 - 11:00

Prachtige poezels en een prachtige tuin. Dat is super genieten in het kwadraat. :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#459 Geplaatst 23 juni 2009 - 11:05

hele prachtige tuin heb je poezevrouwtje daarom dat de poezels vanalles kunnen vangen , kikkertjes libelle er zal wel vanalles naar de bloemen en vijver komen en dan kunnen de poezels erachter jagen :LOL: :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#460 Geplaatst 23 juni 2009 - 12:27

:goofy: wooow! Wat een knappe tuin...

Het doet mij zo een beetje denken aan "the secret garden"...

Geplaatste afbeelding

Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#461 Geplaatst 24 juni 2009 - 06:00

een prachtige tuin

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#462 Geplaatst 24 juni 2009 - 06:12

Amai..mooie tuin! Mijn vriend heeft een bepaald idee van hoe een tuin er moet uitzien en ik heb een vermoeden dat het zoals de jouwe zal zijn..als hij terug is uit Nederland, zal ik hem de foto's eens laten zien.

Wat is een tornmesje? ('k zit hier ook met 2 hardnekkige klitten die de DA er vergeten uitdoen is toen onze Mellon onder verdoving was voor z'n tandjes..)

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#463 Geplaatst 24 juni 2009 - 09:24

mega mooie foto's van je poezels en tuin :love3: :love: :hart: :love: :love3:
Geplaatste afbeelding

poezenvrouwtje
poezenvrouwtje
  • 307 berichten
  • 8 katten

#464 Geplaatst 24 juni 2009 - 09:33

poezemannen zei:

Amai..mooie tuin! Mijn vriend heeft een bepaald idee van hoe een tuin er moet uitzien en ik heb een vermoeden dat het zoals de jouwe zal zijn..als hij terug is uit Nederland, zal ik hem de foto's eens laten zien.

Wat is een tornmesje? ('k zit hier ook met 2 hardnekkige klitten die de DA er vergeten uitdoen is toen onze Mellon onder verdoving was voor z'n tandjes..)

Dag poezemannen,

Dit is een "tornmesje"  het is een oud gebruiksvoorwerp om stiksels los te snijden uit een zoom van een jurk of zo....
Die zijn klein en met een schaartje kun je er niet onder komen en beschadig je makkelijk de stof (of in dit geval de huid van de poes)
Met een tornmesje kom je makkelijker onder de klit en net boven de huid en omdat het snijgedeeltje is beschermd kun je nooit in poes snijden of je moet huid ervoor trekken.

Tornmesje per stuk 1 euro.jpg

Wel oppassen met het erin steken want de punt is scherp en daar kun je poes wel mee verwonden.
En je weet de huid van een poes scheurt makkelijk verder open als er een wond zit...dat moet bijna altijd gehecht worden want anders wordt de scheur steeds groter.

Ik vind het fantastische werken :LOL: , zet poes op schoot en doe steeds (bij Sheva dan want dat is hier de probleempoes) een klein stukje klit verwijderen oftewel eruit snijden!

succes ermee!

oh ja...je kunt ze kopen op internet in een "fourniturenzaak" of gewoon op de markt bij een stoffenkraam, die hebben ze ook wel hoor!

poezenvrouwtje
poezenvrouwtje
  • 307 berichten
  • 8 katten

#465 Geplaatst 24 juni 2009 - 23:26

Poes Pepé kan als zij slechte zin heeft ook heel erg boos :evil: kijken!

Erg vaak komt dit niet voor vandaar dat ik jullie de foto niet wilde onthouden...

Pepé...wat ik daar zie bevalt mij helemaal niet hoor...!!!
(de uitdrukking op haar poezensnoet spreekt boekdelen..)
DSCF0662.jpg

:evil: Ik ben zóoooo boos..ik wil het niet eens meer zien..!!!
(ze is het er duidelijk niet mee eens....!!!)
DSCF0664.jpg