Spring naar inhoud

- - - - -

Aylinn is geboren (nieuwe foto's p.47)

• Log in om te reageren
719 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#136 Geplaatst 18 mei 2011 - 16:25

elixeryen zei:

Het zit in mijn familie. Maar bij Nayra dacht ik dat ook even. En sinds mijn vriend gezegd heeft "straks zijn het er 2" kan ik aan niets anders meer denken. Het zou praktisch wel niet zo goed uitkomen. :lachen:

Mijn buik is ook al veel dikker dan toen ik zwanger was van Nayra, maar naar het schijnt verdik je sneller bij een tweede.
Het zal er vast 'maar' eentje zijn, maar je weet nooit. :wi

Ja je hoort het inderdaad wel vaker dat tweelingen "in de familie zitten" he!
Ik denk dat je mij zou mogen oprapen als ik bij de gyn zou te horen krijgen dat er een tweeling in mijn buik zit :ha Maar jij hebt genoeg pampers voor een hele kindercrèche, dus dat komt wel goed :ha

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#137 Geplaatst 18 mei 2011 - 17:34

Plannen Hanne? :twisted:
Wat een leuke avatar trouwens.

Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#138 Geplaatst 18 mei 2011 - 17:40

Tja dat 2-lingen in de fam kan zitten weet ik alles van
Mijn oma van moeders kant had ook een 2 eige 2-ling
En wat vaak gezegt word dat het een generatie overslaat dat het weer gebeurd is blijkbaar voor mij opgegaan.
Onze jongste meiden zijn dus een 2-ling en dat ik de pil nam en nooit vergeten was.....

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#139 Geplaatst 18 mei 2011 - 17:51

Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap. :d

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#140 Geplaatst 18 mei 2011 - 21:42

En hoe was het? :)

Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#141 Geplaatst 19 mei 2011 - 00:24

Ik ben net minder verdikt bij mijn 2e, ik ben zelf eerst afgevallen. Ik  ben niets bij enkel men buikje. Van mijn eerste was mijn buik veel  breder en lager, nu puntiger en hoger. (eerst meisje, nu jongen) Dus ik  weet niet of je altijd op zulke dingen kan afgaan.
2lingen zijn idd ook een erfelijke factor meen ik mij te herrinneren.

En...heb je 1 wondertje of een dubbel miracel? :d
Geplaatste afbeelding

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#142 Geplaatst 19 mei 2011 - 09:23

een 2ling is fantastisch , niet als ze samen zitten in je buik en de risico's dat het meebreng van zwanger zijn van een 2ling
maar nadien , zo leuk
nu zijn ze 8 jaar , broer en zus , die doen alles samen , ze zouden door vuur gaan voor elkaar als ze geen ruzie maken en ze zijn nooit alleen he
liever een 2ling dan 2 kort op elkaar
ik wist heel rap dat ik zwanger was van 2, toen ik 3 maand ver was had ik al een serieus buikje , van de 2de zwangerschap merkte ik pas iets als ik 5 maand ver was
en wanneer weet je het als het 1 of 2 is ;)

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#143 Geplaatst 19 mei 2011 - 09:36

Het is er eentje. ;)

Vriendelijke gyn, alleen vond ze het ontzettend raar dat ik een extra echo wou hebben omdat ik het geslacht wou weten. :catnoknow Ze reageerde daarop alsof ik een extreme vraag stelde. "Waarom zou je dat doen"? "En wat ga je doen als het niet het juiste geslacht is?" Dat laatste vond ik echt ZO raar. Jongen of meisje, alles is prima, ik ben gewoon benieuwd. :o
Soit, ik heb dus geen extra afspraak gekregen. Wil ik het geslacht weten, moet ik wachten tot 22 weken ofwel moet ik elders een afspraak maken.
Best wel jammer, ik vond dat een beetje een domper.

Ik heb bloed laten nemen om toxoplasmose nogmaals te laten testen (zij vond dat echt van belang, ik vind dat wat nutteloos daar het enkele weken geleden nog maar getest is). Er wordt ook getest of ons kindje kans heeft om een mongooltje te zijn en er wordt getest op een andere ziekte (ik kan nu niet op de naam komen, Pixel, help even.. :a Het is die ziekte waardoor kinderjuffen etc thuis moeten blijven tijdens een zwangerschap). Blijkbaar moet ik opletten met snottebel en urine van Nayra. Ik hoop dat alles negatief getest wordt, want ik heb daar dus echt niet op gelet. :oops:
Nogal raar dat de vroedvrouw mij daar niets over gezegd heeft..

De echo's volgen nog. Mijn vriend moet ze nog inscannen. ;)
Best wel vreemd om weer zo'n mini-wezentje te zien. Het is nu 5 cm. En ik ben 12 weken en 3 dagen. Wat dus maakt dat ik uitgerekend ben op 29 november.
Ik hoop echt dat ik niet op mijn eigen verjaardag beval. (25 nov)
We hebben ook naar het hartje geluisterd, Nayra vond het allemaal erg interessant. Als je vraagt "wat zit er in mama's buik" zegt ze baby. :love4: Soms toont ze da haar eigen buik en zegt ze baby, dus ze snapt het nog niet helemaal. :lachen:

Voor nr 3 wens ik toch om in een andere maand te bevallen, de zomer ofzo.. :lachen:

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#144 Geplaatst 19 mei 2011 - 09:38

@ Kitten: Fijn dat jij zo'n leuke ervaring hebt met tweelingen.
Mijn zussen zijn ook tweelingen en enkel daarom al wil ik zelf liever geen tweeling. Van kinds af aan kunnen ze elkaar wel wurgen. Voor mij zijn al de verhalen over tweelingen die alles delen pure utopie.

Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#145 Geplaatst 19 mei 2011 - 10:19

CMV Gaëtane ;)
Fijn dat het er maar eentje is. :) Dat was ook een van de eerst dingen die ik wou weten :ha Twee tegelijk krijgen lijkt me echt :o :gek: Vreemd dat je gyn zo raar doet over het geslacht willen weten. De meeste mensen willen dat toch wel weten denk ik. Dat is toch veel gemakkelijker om al vanalles te gaan kopen. Dan moet je niet zo unisex dingen zoeken. En wat als het niet het juiste geslacht is? Als je het niet weet tijdens de zwangerschap kom je daar toch wel achter bij de geboorte hoor :lachen:

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#146 Geplaatst 19 mei 2011 - 10:43

Ik werd ook sneller dik van Dean dan van Joël ;)  
Wat raar van die gyn, hier leken ze het juist abnormaal te vinden als we het geslacht niet wilden weten :lachen:  Omgekeerde wereld.  Ik moest bij beide kinderen elke maand komen om controle en kreeg dan meteen telkens echo's mee :)  Ben daar wel heel blij om, van Dean heb ik wel veel minder bruikbare echo's omdat hij niet echt meewerkte, lag liever met zijn rug naar ons toe.
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#147 Geplaatst 19 mei 2011 - 11:12

Oh zo fijn weer allemaal! :dancer: Een voorspoedige zwangerschap toegewenst!

Tweelingen zitten inderdaad in de familie ;) Mijn neefjes zijn een tweeling, en diens nichtjes zijn ook een tweeling (dus aangetrouwde familie van mij, daar zit het in). Want hun oma is ook een tweeling.

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#148 Geplaatst 19 mei 2011 - 11:19

elixeryen zei:

@ Kitten: Fijn dat jij zo'n leuke ervaring hebt met tweelingen.
Mijn zussen zijn ook tweelingen en enkel daarom al wil ik zelf liever geen tweeling. Van kinds af aan kunnen ze elkaar wel wurgen. Voor mij zijn al de verhalen over tweelingen die alles delen pure utopie.

het haar vliegt hier ook soms door de lucht hoor , wij hebben ervoor gekozen ze op te voeden als broer en zus , niet als 2ling , verschillende school , nooit dezelfde kleren want dat vind ik zo :misselijk:
maar toch is de band anders tussen die 2 dan met hun jongere broer ,
ze hebben dezelfde interesses , willen dezelfde vriendjes om mee te spelen en gaan graag samen op stap
misschien een verschil tussen een jongen en een meisje , ze lijken ook totaal niet op elkaar ook niet van karakter
mn dochter is een doorzetter en mn zoon een knuffelbeertje
maar tof voor u dat het er maar 1tje is , proficiat hoor
toch normaal dat je wilt weten wat het word

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#149 Geplaatst 19 mei 2011 - 11:36

Hier zijn de echo's:
12w2d.jpg

12w2d_2.jpg

12w2d_3.jpg

12w2d_4.jpg

12w2d_5.jpg

12w2d_6.jpg

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#150 Geplaatst 19 mei 2011 - 11:58

Super !!! Op die laatste echo zie je hem/haar al echt zo liggen :love3: . Misschien had je kunnen zeggen dat je het geslacht wou weten voor KS? Dat jij de vorige keer het enige meisje had en dat je nu wou weten of je besmet was met het KS-virus: jongens ;)

Geplaatste afbeelding