Spring naar inhoud

- - - - -

Aylinn is geboren (nieuwe foto's p.47)

• Log in om te reageren
719 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#211 Geplaatst 16 september 2011 - 13:18

Ik was die buikfoto vergeten. Niet zo super duidelijk, maar soit.
buikfoto19w.jpg

Bij de vroedvrouw was alles in orde. Baby ligt al juist, maar dat kan natuurlijk nog altijd veranderen. :wi
De volgende afspraak met de vroedvrouw is op 35 weken. Dat is dan een thuisbezoek, zodat ik nog wat meer informatie krijg over thuis bevallen en er wordt gekeken of het huis oké is om in te bevallen.
Daar zat ik wel wat mee in.. Ik had gedacht dat ons huis reeds klaar ging zijn tegen de komst ban ukje2 maar dat zit er helaas niet in. :8 De vroedvrouwen hebben toch blijk gegeven dat ik me daar geen zorgen om moet maken. Ze hebben lopend water nodig, ik moet het huis kunnen verwarmen en is dus wel oké.
Tijdens het thuisbezoek wordt nog een test gedaan (kan er nu weer ff niet opkomen wat het precies was. :oops: ) om te zien of ik thuis mag bevallen. Indien deze test geen goed resultaat geeft, wordt het toch een ziekenhuisbevalling.
Dat doet er mij aan denken dat ik dringend eens naar het ziekenhuis moet gaan om te kijken hoe alles daar in z'n werk gaat.

De volgende afspraak, op 32 weken, is weer bij de gynaecoloog. Dan zie ik ukje2 nog eens. :cheer:

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#212 Geplaatst 16 september 2011 - 13:21

Ik was nog vergeten te vermelden hoe de yoga was.
Ik kan er nu moeilijk een beeld over vormen omdat het nog maar de eerste les was. De eerste 4 lessen gaan vooral over jij en je baby, het genieten, de geborgenheid en het ontdekken van je lichaam. Spanningen opbouwen en weer laten afnemen. Letten op de ademhaling, etc.
Na die 4 sessies gaan we ons meer richten op de voorbereiding voor de bevalling zelf.

Het is zeker rustgevend en ik denk dat, vooral voor mensen die zich moeilijk kunnen ontspannen, dit zeker iets is dat ze zouden moeten proberen.
Ik heb best wel rugpijn en ik merkte dat het na de yoga beter ging. Toch kreeg ik de tip (zowel van de yogadocente als van de vroedvrouw) dat ik best eens een osteopaat opzoek.

Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#213 Geplaatst 16 september 2011 - 21:40

Die test dat ze gaan doen is waarschijnlijk zo voor die (ik ga het fout schrijven) steppotokken ofzo iets :)

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#214 Geplaatst 16 september 2011 - 21:43

Aaaaa dus een thuis bevalling... dat durf ik dus echt niet. :onzeker:

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#215 Geplaatst 16 september 2011 - 21:57

Streptokokken ;) Zou kunnen dat het dat is. Als je dat hebt, moet je nl. antibiotica krijgen tijdens de bevalling. Alé, zoveel uur voor kindje geboren wordt, dus tijdens de arbeid (geen idee meer hoeveel uur precies dat dat was :catnoknow ) Brr... thuisbevalling, zou ik nooit nooit durven doen.

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#216 Geplaatst 16 september 2011 - 21:58

Mooie buik al trouwens :)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#217 Geplaatst 16 september 2011 - 22:20

Pixel zei:

Streptokokken ;) Zou kunnen dat het dat is. Als je dat hebt, moet je nl. antibiotica krijgen tijdens de bevalling. Alé, zoveel uur voor kindje geboren wordt, dus tijdens de arbeid (geen idee meer hoeveel uur precies dat dat was :catnoknow ) Brr... thuisbevalling, zou ik nooit nooit durven doen.

Je moet dat niet altijd krijgen. Ik heb dat niet gehad en had het ook, maar ja, ik had wel een keizersnede dus misschien zat dat er wel voor iets tussen.

Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#218 Geplaatst 16 september 2011 - 22:24

Ik denk het. Het gaat hem net dat je je baby kan besmetten op het moment dat die geboren wordt. Bij een keizersnede passeert die baby niet langs die weg, dus zal het geen kwaad kunnen. Ik had het niet, dus moest geen AB krijgen.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#219 Geplaatst 16 september 2011 - 22:36

ik had ook streptokokken gehad tijdens mij zwangerschap en er was mij gezegd dat ik antibuotica moest krijgen vanaf dat ik in arbeid ging.
Echter hebben ze toen de weeën met regelmaat kwamen en ik naar het ZH ging nog eens getest en er waren geen streptokokken aanwezig. Dat kan komen en gaan ;)
Dus ik moest geen antibuotia, dat was ook leuk nieuws en weeral wat rotzooi minder.
Veel vrouwen hebben dit ^^ maar kan ook zo weer verdwijnen. Streptokokken is dezelfde bacterie als die waar je bv keelontsteking hebt.

Mooi buikje :)
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#220 Geplaatst 17 september 2011 - 00:47

Ja, streptokokken was het. Ik vergeet die naam altijd. :oops:
Je moet dan inderdaad aan een baxter hangen en dat gaat niet als je thuis bevalt.
Ah, wie weet haak ik het laatste moment wel af.. Ik heb dit reeds tegen de vroedvrtouw gezegd, omdat ik al nachtmerries heb gehad. :roll: Zij verzekerde me dat ze helemaal geen risico's nemen en als ik me thuis niet veilig voel ik altijd naar het ziekenhuis kan gaan. Maar van het ziekenhuis terug naar huis ligt wat moeilijker.

Geplaatste afbeelding

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#221 Geplaatst 17 september 2011 - 08:13

Bij een collega van mijn man was er op het laatste moment iets fout gegaan tijdens de thuisbevalling en zij wonen op 15 minuten van het ziekenhuis. Dat heeft aan een zijden draadje gehangen of vrouw en kind waren erin gebleven... Brrrr ik krijg er nog kippevel van! :oops:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#222 Geplaatst 17 september 2011 - 17:16

Altijd leuk op horror-verhalen te horen als je zwanger bent... :lachen:
Vroeger werden thuisbevallingen zo vaak gedaan en in NL wordt dit toch nog steeds veel vaker gedaan dan hier? Daar is een epidurale ook minder de norm, terwijl in BE veel meer vrouwen met een epidurale bevallen. Het is daar dat mijn schrik ook wat zit. Bij Nayra vond ik die weeën opvangen echt lastig (het vorderde ook helemaal niet..) waardoor ik uiteindelijk een epidurale gevraagd heb. Maar ik hoop dat ik minder stress heb nu ik thuis ga zitten, in mijn eigen omgeving en met al mijn schatjes rond mij. :wi

Ik ben er nog niet aan uit of ik een geboortelijst ga leggen. Waarschijnlijk is dat dan hoofdzakelijk met speelgoed voor Nayra. En nog een aantal zaken die ik nog moet aanschaffen. Ofwel gewoon een pamperrekening maar ik denk dat veel mensen liever een cadeautje geven.
Ik wil ook een nieuwe draagdoek, welja een voorgevormde voor Nayra en die is best wel prijzig. Maar die is niet te verkrijgen in webshops die aan geboortelijsten doen dacht ik. Misschien in NL maar dan zit ik weer met die verzendingskosten..
Nieuwe luiers zijn ook welkom ( :lachen: ) maar degene dat ik wil zijn ook niet zo makkelijk verkrijgbaar.

Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#223 Geplaatst 17 september 2011 - 17:36

Dat is wel waar dat je vroeger altijd thuis beviel maar in vergelijking waren die kindjes 2kg lichter van gewicht. En in nederland lig je met veel op een kamer hé dan zou ik ook thuis bevallen. Dus daarin kan je moeilijk vergelijken met de luxe die wij binnen het ziekenhuis hebben.

Maar ik versta de keuze heel goed om thuis te bevallen. De opkuis wordt ook door de vv gedaan dus daarvoor moet je het ook al niet laten. Ik kreeg Victor er zelfstandig niet uitgeperst dus met die angst zou ik toch maar een ziekenhuis raadplegen :lachen:

Een lijst is soms wel handig... als je alleen geld vraagt op rekening of envelopje zijn er kei veel die met prul afkomen omdat maar weinig mensen graag zo geld geven. Maar overbodige prul op je lijst zetten is ook maar stom. Ik ga denk ik, bij een volgend kindje in een kledingwinkel een lijst leggen en ook nog eentje in een kinderwinkel voor wat spullekes die aan vernieuwig toe zijn.

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#224 Geplaatst 17 september 2011 - 17:48

Omdat ik toch risico's wil uitsluiten heb ik besloten om deze keer polyklinisch te bevallen. Bevallen en naar huis :) . Zo ben ik toch zeker dat er alle hulp voor handen is op het moment als er iets nodig is en kan ik direct naar huis naar mijn andere schatjes :)

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#225 Geplaatst 27 september 2011 - 10:31

Joepie, de doopsuiker is al beslist. :cheer: Welja, nu alleen nog nadenken of ik er doopsuiker in ga doen of iets anders. Ik wil ook nog op de één of andere manier ukje2 haar naam op de doopsuikerzakjes hebben. Dat moet ook nog bekeken worden.

Ik heb nog steeds geen naam. :roll: Wel een paar opties maar daar blijft het bij.

Nog 9 weken te gaan. :wi

Geplaatste afbeelding