Spring naar inhoud

- - - - -

Aylinn is geboren (nieuwe foto's p.47)

• Log in om te reageren
719 reacties op dit onderwerp
zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#286 Geplaatst 21 oktober 2011 - 07:18

Dat komt wel goed tussen de twee zusjes.  Bij mijn nichtjes hebben ze mijn oudste nichtje ook altijd betrokken bij de zwangerschap en haar voorbereid op de komst van het nieuwe zusje.  En ze gaf ook altijd kusjes op de buik van mama! :love3:

Conclusie : Ze was superblij met haar nieuwe zusje! Er zijn verschillende foto's waar ze juichend op het kraambed zit met haar zusje en waar ze glundert van trots.  Echt schattig. :ha  Maar iedereen heeft ook wel zijn best gedaan binnen de 'directe' familie om Noa niet links te laten liggen.

Het is pas nu, ze zijn 2 en 4, dat de zusterlijke rivaliteit af en toe de kop opsteekt.  In die zin dat Chloé (2,5jaar) alles wil doen wat Noa (4,5jaar) aan het doen is.  Tjah, ze zijn allebei ook al een stuk mondiger geworden tegenover het begin natuurlijk.
Maar over het algemeen zijn het twee handen op één buik en 2 grote deugnieten. ;)

Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#287 Geplaatst 21 oktober 2011 - 15:08

Het komt echt heeeeeeel kort bij.

Ik hoop allesinds dat het bevallen nu een heel andere beleving is maar ik ben er zeker van dat dat elke keer is. Een zwangerschap voelt toch ook elke keer anders aan.

Misschien moet je vriend de naam ook een 100X luid op zeggen en dan vindt hij hem hopelijk super. Of misschien zet hij er een letter voor of achter of net iets anders en komen jullie er zo wel uit. Die namen hé dat is zooooooo moeilijk.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#288 Geplaatst 22 oktober 2011 - 20:22

Gaëtane, je buik is in het echt nog prachtiger dan op foto enne.. Nayra heeft ons volledig verleid :loveshower: :loveshower: :loveshower: . Wat een prachtmeid: zoooooo lief en zoooooo super naar de katjes toe en zo lief zoals ze nee kan zeggen :lachen: :lachen: :lachen: (en ondertussen maar draaien met haar poepje). Dirk is er nog altijd over aan het vertellen (en dat betekent veel). Haar ogen en jouw ogen: super gewoon :love4: .
Maar een ding moet je nu wel kopen voor haar: een kattenluikje :ha :ha :ha .
Ik weet dat je opziet tegen de bevalling, maar je moet er toch door. En als je thuis bevalt, heb jij de regie in handen: je hoeft niet te ondergaan: jij en dat meisje in jouw buik zijn de hoofdpersoon. Het zal je wel lukken :hug: :hug: :hug: .

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#289 Geplaatst 23 oktober 2011 - 01:00

Wat een lief berichtje. :wi
Ja, Nayra was écht wel zot van dat kattenluikje hé. :lachen: Ik denk dat ze het enorm fijn vond bij jullie. Al die katten en al die aandacht.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#290 Geplaatst 25 oktober 2011 - 01:28

De streptokokken-test is pas over 2 weken.
Het huisbezoek is prima verlopen, we hebben de hartslag nog eens gehoord, Nayra begon erop te dansen. :lachen: Dat was wel enorm schattig.
Ik heb allerhande info gekregen over de thuisbevalling. Het enige waar ik nog wat mee zit is dat ik het hier niet echt kan verduisteren. We hebben geen gordijnen en voorlopig nog geen binnendeuren, waardoor mensen van de straatkant ook kunnen binnenkijken. Dat zou in principe spiegelglas moeten zijn maar als ik dat spiegelglas vergelijk met het spiegelglas van mijn ouders is dat hemel & aarde verschil. :louche:
Soit, ik ga ergens doeken moeten kopen of lakens moeten ophangen want anders ga ik me echt niet op m'n gemak voelen. Hoe we dat gaan bevestigen is een ander verhaal.

Ik ben ook naar het ziekenhuis geweest. Er is een dossier opgemaakt voor moest ik toch in het ziekenhuis bevallen. Ik heb de kamers kunnen bekijken, etc. In iedere arbeidskamer hebben ze een bad, dat vind ik wel knap! Toen ik weeën had bij nayra kon ik daar echt niet inliggen, de weeën werden alleen maar heftiger en ik kon me niet ontspannen, maar misschien dat dat nu anders is. Indien ik thuis beval zal ik het niet weten want ons bad is er ook nog niet. :lachen:

Ik heb enorm veel harde buiken maar als ze nog geen pijn doen moet ik me geen zorgen maken. 't Ukje schopt erg goed, maar ik vind dat niet altijd even plezant. Vooral niet als ze me 's nachts wakker schopt . :ha
Onze meid was al wat ingedaald.

Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik kraamhulp ga nemen. Bij Nayra heb ik dat niet gedaan, maar veel mensen raden het toch aan als het je tweede kindje is. Al is het maar om even te rusten. Maar ik vind het gewoon zo'n gek idee om een vreemde in m'n huis te laten en ze wat te laten kuisen of voor m'n kind(eren) te zorgen. :catnoknow
Ik weet het dus echt nog niet..

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#291 Geplaatst 25 oktober 2011 - 06:36

Ik heb bij de tweede en de derde ook kraamhulp gehad en dat was super :thumb: . Lode is na 24 uur naar huis gekomen en Katrijn na 48 uur. De kraamhulp dringt zich niet op of zo, ze helpt alleen maar. De kinderen kregen veel aandacht, het huis lag proper en ik kon rusten (op mijn eigen tempo). Echt een aanrader :love3:

Bewerkt door Joloka, 25 oktober 2011 - 06:48.

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#292 Geplaatst 25 oktober 2011 - 07:42

Aylinn is een mooie naam ,ik wens je een vlotte bevalling wat je ook kiest ,thuis of in het ziekenhuis. :)
Je buikje is prachtig en het is zo lief van Nayra dat ze zusje zegt ,ze zal verwonderd zijn als ze haar zusje ziet . :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#293 Geplaatst 25 oktober 2011 - 09:24

Bij Victor had ik ook geen extra hulp aan huis zelfs geen vroedvrouw. De natuur en mijn instinkt moest me maar helpen. Die hebben me wel dubbel in dik in de koude laten staan maar kom. Ik vind het ook een raar idee iemand vreemd in huis te hebben, ik wil zelfs al geen bezoek over de vloer. :lachen: Mijn echtgenoot neem na zijn 10 dagen nog een extra maand congé om te helpen. Zo zal ik er ook wel geraken.
Toen ik naar het ziekenhuis ging zien bij Victor beloofde die ook een bad, een baarkruk en zo'n bal geval het enige wat ze met mij gedaan hebben is in bed gestoken en een belleke boven mijn neus gehangen. Ik ben daar nu realistisch in, het wordt weer liggen en de minuten aftellen. (Iedereen wil zijn werk zo gemakkelijk mogelijk doen)

Het idee dat je volledig openen bloot ligt terwijl het straat kan meegenieten vind ik ook wel niet zo'n geweldige gedachte. Ik geneerde me al voor mijn echtgenoot toen hij eens in mijn kot ging zien :lachen: Ik denk ook dat je lakentjes of handdoeken ga moeten bij elkaar sprokkelen. Wat ga je eigenlijk doen met Nayra? Of gaat ze helpen mama steunen?

Voor thuis kan je een zwembadje zetten hé dat zie je toch regelmatig op die you tube filmpjes. Daarom hoef je daarin niet te bevallen maar je kan er wel wat weeën in opvangen.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#294 Geplaatst 25 oktober 2011 - 09:55

Dat zwembadje, dat vertrouw ik niet echt met de katten. :oops: Straks zit daar een gat in en ligt het hele huis vol met water. Zo'n zwembadje is ook erg laag vind ik.

Het ziekenhuis dat ik nu ga nemen (als ik daar beval) is een baby-friendly ziekenhuis. Mijn gyn is ook helemaal voor natuurlijk bevallen. Bevallen in een bed wil ik écht niet meer. Tenzij het op dat moment goed voelt voor mij. Bij Nayra vlotte dat gewoon niet en nu wil ik het liever verticaal proberen, of op een andere manier zodat de zwaartekracht z'n werk wat kan doen. In bad kan uiteraard ook nog.
Maar écht niet meer in een houding omdat dat voor de gyn zo het makkelijkst is. Van mij hoeven mijn vliezen ook niet gebroken te worden, ik wil dat de natuur gewoon z'n gang gaat.

Ik weet nog niet wat ik met Nayra ga doen. Langs de ene kant wil ik haar er wel bij, maar langs de andere kant lijkt me dat zo moeilijk. Hoe gaat ze reageren als ik pijn heb, ze wordt dan zo emotioneel en ik ga haar niet ten volle kunnen troosten denk ik. :wi Het lijkt me wel erg speciaal om je kindje bij de bevalling te betrekken, mits ze ertegen kan uiteraard. Bij Aynoa's bevalling vond ze al dat bloed maar raar en zei ze de hele tijd. "awowa, bloed, awowa pijn" en keek ze wat vreemd. :mrgreen:
Ik zoek sowieso opvang voor haar, ik kan dan nog altijd zien wat ik doe. Het is best wel vervelend dat ze zo'n lichte slaper is, vaak wordt ze wakker als ik naar beneden ga. (voor moest ik 's nachts bevallen)

Als ik ga bevallen moet het hier trouwens 25 graden zijn, wow wat warm! Ik ga hier puffen en zweten; ik kan echt niet goed tegen die warmte..

Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#295 Geplaatst 01 november 2011 - 20:05

Komt dichterbij!! Alvast heel fijne bevalling gewenst!

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#296 Geplaatst 03 november 2011 - 12:54

Ja, 36 weken alweer. Nog een 4tal weekjes te gaan. Echt gek. :onzeker:
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#297 Geplaatst 07 november 2011 - 16:51

Vandaag had ik weer een afspraak met de vroedvrouw. De streptokokkentest is inmiddels ook afgenomen, nu nog wachten op het resultaat..

Ik moet ook steeds plassen op zo'n urinestrip om te kijken of alles oké is. Maar mijn suiker was echt enorm hoog. Die heb ik daarnet opnieuw moeten doen want die uitslag kon niet kloppen (suikergehalte was véél te hoog) en nu is die wel oké. Misschien was de strip in contact gekomen met iets zoets, geen idee.
Ik ben blij dat alles oké is, anders moest ik morgen naar het ziekenhuis om de suikertest opnieuw te doen. :misselijk:

Ons kindje is momenteel een sterrenkijker, daarom ook dat ik ze vaak aan beide zijden van mijn buik voel. Ze is weer iets meer ingedaald (ik had helemaal niet dat gevoel want naar mijn mening zit ze best nog hoog). Maar daar moet ik me geen zorgen om maken. Ze kan nog altijd draaien, is het nu niet, dan kan het nog tijdens de arbeid zijn. Maar ik hoop dat ze toch wat eerder draait, dat lijkt me net iets makkelijker.
Binnen een 10tal dagen moet ik opnieuw naar de vroedvrouw.

Nog een 3tal weekjes te gaan!

Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#298 Geplaatst 07 november 2011 - 17:01

Niet te veel zorgen maken over de sterrenkijker. Tibe was dat blijkbaar ook, wist ik zelfs niet op voorhand. Gyn. heeft die nog gaan draaien vlak voor ik moest bevallen. En gelukkig ben je ontsnapt aan de tweede suikertest. :ha

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#299 Geplaatst 07 november 2011 - 17:13

Mijn zus heeft jaren kraamhulp gegeven en echt de mama's vonden dat fijn. Huisje proper, mama werd verzorgd, als er kindjes zijn werden die verzorgd en naar school gedaan als ze al naar school gingen.
Ik heb nooit kraamhulp gehad bleef 4 à 5 dagen in het ziekenhuis en deed daarna alles zelf met hulp van mijne man.
Maar het is puur verwennerij dus geniet ervan als je kraamhulp neemt. :thumb:

Guest_Keandra_*
Guest_Keandra_*

#300 Geplaatst 07 november 2011 - 21:12

ik hoop dat je een goede bevalling zult hebben, vooral al proficiat

hier hebben we, ook niet bij ons 2e, geen kraamhulp gehad, moest 5 dagen in zh blijven (geplande KS) en heb nadien alles zelf gedaan met mijn vriend