Spring naar inhoud


- - - - -

Aylinn is geboren (nieuwe foto's p.47)


  • Log in om te reageren
719 reacties op dit onderwerp
JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
    • Locatie: lint
  • 1 katten
OFFLINE

#346 Geplaatst 16 november 2011 - 16:26

Mooi buikje  en de eerste naam Aylinn is echt heel mooi . :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
    • Locatie: Belzele
  • 6 katten
OFFLINE

#347 Geplaatst 16 november 2011 - 16:49

anne58 zei:

:) :) :) mooi rond buikje -
ik zou gaan voor AYLINN, een hele mooie naam :heart: past echt in je gezinnetje :x of waarom geen Cay-Lynn ?? had je dat niet gewild ??? of heb ik het verkeerd voor :catnoknow

Neen hoor. Cay-Lynn is afgeleid van Aylinn omdat ik dat zo mooi vind. Cay-Lynn vind ik (uiteraard :wi ) ook mooi, maar zo heet Aynoa's dochtertje al. Dat kan ik niet doen hé. :lachen: Jelle wou Aylinn écht niet toen we een naam zochten voor Nayra. Ik denk nog steeds dat hij Aylinn wat meer is gaan appreciëren door jouw meisje. :a

Ja, ukkepuk zit nog vrij hoog.
Maandag opnieuw naar de vroedvrouw. Wie weet is ze tegen dan al wat gezakt. Ik mag van mijn zus (de meter) sowieso niet voor 21 nov bevallen want ze is nu niet thuis. Nuja, dat heb ik uiteraard niet te kiezen.
Een andere zus is het weekend van 26 op 27 november weg. Ze kiezen wel leuke data's om er eens tussenuit te knijpen hé. :lachen:

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
    • Locatie: Belzele
  • 6 katten
OFFLINE

#348 Geplaatst 18 november 2011 - 10:37

Nog maar 11 dagen! :o
Ik ben deze nacht weer bevallen in mijn droom. ZO vlot dat het ging.  Dat is al de tweede keer dat ik zo'n goede bevalling heb in mijn dromen, hopelijk kan ik die straks evenaren in het echt.  :x

De kogel is door de kerk. De naam blijft Aylinn. Ik zie niet in waarom ik nu nog zou moeten veranderen op het laatst..
één dezer dagen worden de naamkaartjes gemaakt. Ik moet daarvoor hulp krijgen van mijn zus want met mijn geschrift gaat dat echt op niets trekken. En als die geschreven zijn kan ik de doopsuikertjes helemaal afwerken. Soit, dat is echt niet veel werk mee. nayra heeft geholpen met ze te vullen, dat vond ze echt super leuk. Vooral als er eentje viel, want dan mocht ze die opeten.  "Nayra kapot maakt, Nayra opeten" :lachen:

Ik twijfel nog steeds tussen 2 kleurversies van het kaartje. :roll: En mijn vriend heeft nog steeds geen tekstje geschreven voor op het kaartje. 't is allemaal weer zo last minute (zelfs erger dan bij Nayra! En ik vond dat toen al zo vreselijk..) en ik jaag me er zo in op.
We hebben ook nog maar 1 meter. Ik wil graag een peter, maar Jelle wil een tweede meter. Ik heb 2 of 3 maanden geleden al toegegeven en hij heeft dat nog steeds niet gevraagd! Ik snap dat dus niet hé. Als hij haar écht écht wil vragen, dan was dat toch al lang gebeurd!? :catnoknow
Dus heb ik hem gisteren gezegd dat ik toch liever een peter wil. Al de argumenten gezegd en hij gaat er nog eens over nadenken. Mijn peter-keuze had ik al lang gevraagd als het aan mij lag. Straks beval ik en hebben we geen peter of tweede meter. Dat zou toch gewoon erg zijn! Plots die persoon bellen en zeggen "Gaëtane is bevallen, wil jij meter/peter zijn?" Ik jaag me er echt zo aan op. Dat is nu toch niet zo moeilijk!

Voor de rest gaat alles prima. Ik ben nog steeds wat verkouden en slaap niet goed. Ik heb enkele dagen beneden geslapen omdat ik continue moest hoesten en vervolgens naar de WC moest rennen om 3 druppels te lossen. :ha (Wij hebben boven geen WC)

Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten
    • Locatie: France
OFFLINE

#349 Geplaatst 18 november 2011 - 10:44

Goede naamkeuze, die andere hoorde ik eerlijk gezegd niet zo graag.

Mijn vriend is al 3x Peter, en bij 2 hebben de kindjes 2 peters.
Of het nu mannen of vrouwen zijn maakt niet zoveel uit vind ik, je moet je gewoon heel goed voelen bij die mensen, dat is het belangrijkste vind ik, en weten dat je kindjes binnen 30 jaar nog steeds op ze kunnen rekenen.


elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
    • Locatie: Belzele
  • 6 katten
OFFLINE

#350 Geplaatst 18 november 2011 - 10:51

Ja, maar ik heb zo'n beetje het gevoel dat Jelle zijn zus wil nemen omdat dat 'moet'. Zijn broer heeft ook reeds een kindje en daar is ze ook geen meter van. Ik wou persé mijn zus als meter van dit kindje.
En waarom ik niet 100% achter zijn keuze sta, is omdat ik vind dat ik geen band met haar heb. Wij spreken niet zomaar eens af, bellen elkaar niet op, etc. Ja, we zien elkaar wel maar altijd bij mijn schoonouders en af en toe springen we eens binnen bij hen.
Wij wonen nu al 5 jaar in Belzele denk ik (of 4, ik weet het eigenlijk niet :oops: ) en op Nayra's verjaardagsfeestje was dat de allereerste keer dat ze hier op bezoek kwam. Ik vind dat gewoon erg! Toen zij een huis gekocht hadden zijn we quasi onmiddellijk gaan kijken. Oké, wij zijn de enige van mijn vriend z'n kant die in O-VL wonen, maar dat mag geen struikelblok zijn vind ik. Wij rijden ook iedere keer naar W-VL...
Ik zeg helemaal niet dat ze geen goede meter zou zijn, ze doet het prima met Nayra en verwend haar wel op het vlak van cadeau's. Maar dat is voor mij geen reden om een meter/peter te kiezen.
Ik wil in de eerste plaats dat mijn kind een goede band heeft met haar meter/peter. Cadeau's en andere verwennerij is uiteraard leuk meegenomen maar dat staat niet op de eerste plaats.

Amai, 3x peter, vindt hij dat niet veel?

Bewerkt door elixeryen, 18 november 2011 - 10:51.

Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten
    • Locatie: France
OFFLINE

#351 Geplaatst 18 november 2011 - 11:21

Ik vind ook niet dat je een peter en meter kiest omdat het je broer of zus is.
een peter of meter moet er gewoon zijn voor het kindje, niet enkel met nieuwjaar en verjaardag voor de cadeautjes, maar ook op andere momenten.
En dat wil niet zeggen omdat ze van het kindje van haar broer geen meter is mogen zijn dat jullie haar dan maar moeten nemen, enkel en alleen om haar een goed gevoel te geven.
Maar ja, je partner wil zijn zusje natuurlijk ook niet teleurstellen, altijd moeilijke beslissing natuurlijk.

3x peter is inderdaad veel, maar hij kon telkens niet weigeren.
De eerste, tja, daar heeft hij wel een beetje spijt van. Is een alleenstaande franstalige vriendin.
Mijn vriend zou van haar wekelijks moeten langskomen, om met hem nederlands te praten, omdat ze het zelf niet kan, hij zou mee moeten naar de ouderavonden op school. Is dan boos als hij dat niet wil, hij is tenslotte geen papa.
Is al dikwijls ruzie geweest tussen die 2, gewoon omdat ze veel te veel van mijn vriend vraagt.
Hij wil bewust geen kinderen, maar in haar ogen moet hij vader gaan spelen voor hem.
Nu houdt hij bewust een beetje meer afstand, maar van zodra het jongetje wat ouder is gaan we veel meer met hem op stap gaan en hem "verlossen" van zijn mama.

De andere 2 zijn van goede vrienden van hem waar we regelmatig contact mee hebben.




dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
    • Locatie: GEEL
  • 3 katten
OFFLINE

#352 Geplaatst 18 november 2011 - 14:01

Ben ik blij dat we helemaal geen meter of peter hebben.
Bij Victor had ik nog net een meter en peter gevonden (langs mijne kant) waar Victor buiten kado'tjes ook veel aan had kunnen hebben. Maar voor bébé2 had ik ercht geen volk kunnen vinden.

Nog 11 dagen... dat is elke dag zo een beetje de laatste. Zeker nu met het niezen en hoesten kan je water wel eens iets sneller breken ofzo.
Amai jullie moeten echt alles nog last minute doen!!! Ik zou zooooooo gek worden. Ik weet nu al heel de binnenkant van het geboortekaartje en de suikerboontjes voor volwassenen weet ik ook al. Naam hebben we ook nog niet maar ik heb nog wel een half jaar om daar aan te denken :lachen: Wij laten alles bij de drukker drukken dus schrijven is ook al een stress minder.

Bewerkt door dorien_951, 18 november 2011 - 14:02.


elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
    • Locatie: Belzele
  • 6 katten
OFFLINE

#353 Geplaatst 18 november 2011 - 15:18

Ja, vreselijk hé, zo last minute. :roll:
Als ik hoest doet één plekje op mijn buik echt super veel pijn. Bah. De verkoudheid is wel al beter maar nog niet helemaal over.

Ik had net mijn schoonmoeder aan de lijn en zij zei nog eens dat Jelle's zus zo blij zou zijn als ze meter mocht worden. (Ik vermelde dat we nog steeds twijfelden omdat ik liever een peter heb) Blijkbaar vind mijn schoonvader het niet kunnen als zowel meter/peter aan mijn kant zitten. :roll: Wat belachelijk. Daar heb ik nu echt geen moeite mee.
Hoe dan ook, ze zei wel dat ze zich niet ging moeien maar nu zadelt ze me wel op met een licht schuldgevoel.

Ben benieuwd hoe mijn vriend er nu over denkt.

Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
    • Locatie: GEEL
  • 3 katten
OFFLINE

#354 Geplaatst 18 november 2011 - 15:42

elixeryen zei:

Hoe dan ook, ze zei wel dat ze zich niet ging moeien maar nu zadelt ze me wel op met een licht schuldgevoel.


:lachen: Dat ken ik... zegt mijn schoonmoeder ook telkens. Maar ze heeft er wel bijna voor een scheiding tussen ons gezorgd.

Het beste is dat je doet waar JIJ uzelf goed bij voelt. Der is altijd wel iemand misnoegd je kan nu eenmaal niet voor iedereen goed doen. Het zou ook stom zijn als je achteraf denkt had ik maar...

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
    • Locatie: Schoten
  • 6 katten
OFFLINE

#355 Geplaatst 18 november 2011 - 15:50

Mooie buik Gaëtane, het komt steeds dichter hè, spannend :LOL:



Bij ons is het ook steeds een ramp geweest om een peter en meter te zoeken (alleen bij Joël was het makkelijk), een meter is tot hiertoe geen probleem geweest, maar een peter :trance:  Deze keer was het weer een zoektocht, tot op het laatste hadden we eigenlijk nog geen peter, maar toen hebben we mijn nonkel erbij gevraagd.  Mijn tante hadden we al maanden van ervoor gevraagd, maar op het laatste dus ook mijn nonkel.  Wou dat eerst niet doen, omdat ik dat zo raar vond een koppel, maar ja, ze wilden het graag doen, vooral mijn tante is er helemaal van in de wolken :d


Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
    • Locatie: Belzele
  • 6 katten
OFFLINE

#356 Geplaatst 19 november 2011 - 08:14

dorien_951 zei:


:lachen: Dat ken ik... zegt mijn schoonmoeder ook telkens. Maar ze heeft er wel bijna voor een scheiding tussen ons gezorgd.

Het beste is dat je doet waar JIJ uzelf goed bij voelt. Der is altijd wel iemand misnoegd je kan nu eenmaal niet voor iedereen goed doen. Het zou ook stom zijn als je achteraf denkt had ik maar...

Ja, wat erg zeg!
Dat is hier gelukkig niet het geval. Ik heb best wel een goed contact met mijn schoonouders.
Gisteren nog eens gepraat over het hele meter/peter gebeuren en het wordt toch zijn zus. Wat een leuk gesprek zeg, dat sloeg om in een ruzie. :roll:
Jelle steekt het nu op mij dat hij zo lang gewacht heeft met het aan zijn zus te vragen. Belachelijke redenering zeg, echt zoiets typisch om het weer op mij te steken. (Is dat typisch mannelijk ofzo? Dat is nu iets waar ik écht niet tegen kan!) Omdat hij wist dat ik niet achter z'n keuze sta zegt hij.
En dat terwijl ik maanden geleden al toegegeven had. :roll:
Ik heb hem zoveel gevraagd waarom hij het nog steeds niet gevraagd heeft en ik kreeg nooit een antwoord. Plots, out of the blue, komt het nu door mij omdat ik zijn keuze niet respecteer. :catnoknow
Sorry voor het gezaag, maar dit kan er bij mij gewoon niet in.
Zo belachelijk om voor zoiets ruzie te hebben en nog vervelender is dat ik geen behoefte heb aan het tweede meter-schap. Hoe meer ik erover nadenk, hoe minder ik het wil.
Mijn argument dat ik mijn kind nooit bij haar ga achterlaten zodat ze erop kan babysitten heeft blijkbaar ook niets uitgehaald. Ik vind het gewoon zo jammer want een meter/peter moet iemand zijn waar je met een gerust hart je kind kan achterlaten. :8
Als ik vraag waarom hij haar wil, heeft hij geen antwoord. Dat is toch ook vreemd!? Ik kan 1001 zaken bedenken waarom ik het aan mijn zus gevraagd heb.

Pfff, hopelijk voelt dit wat anders na de zwangerschap, misschien reageer ik net iets te heftig door de zwangerschap. (ik vind écht van niet, maar mijn vriend vond dat mijn reacties niet door de beugel konden. :catnoknow )

Geplaatste afbeelding

kitten
kitten
  • 1.036 berichten
OFFLINE

#357 Geplaatst 19 november 2011 - 10:28

wij hebben iets gelijkaardigs gehad , ik ben ook van het principe peter en meter horen samen te wonen voor het geval er iets met ons gebeurt dat ik weet dat ze een goed leven gaan hebben zonder ons , voor veel mensen gaat het om de kadoo'tjes bij mij niet
zo hadden we het aan de pleegouders van mn vriend gevraagd en die man wilde niet omdat hij al peter was en wilde zn zoon geven als peter
hij kan amper voor zichzelf zorgen , laat staan voor een kind
maar mn vriend vond me ook onredelijk en stom , ook vliegende ruzie en toch moeten toegeven
maar tot de dag van vandaag heb ik me dat serieus beklaagd en moest er een manier zijn die te veranderen dan deed ik het
jij weet beter voor je kindje en voor mannen is het iets om de schijn hoog te houden zeker en vriendjes blijven met de familie
voor de derde hebben we vrienden gevraagd en ik weet dat als wij iets overkomen dat onze kleinste daar verder word grootgebracht met veel liefde , en daar gaat peter en meter toch om niet ???

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
    • Locatie: GEEL
  • 3 katten
OFFLINE

#358 Geplaatst 19 november 2011 - 13:57

Waarschijnlijk zal Jelle zich zo familiaïr verplicht voelen om haar te vragen. Daarom dat hij geen redenen kan geven. Het is gewoon omdat hij denkt dat het zo hoort en waarschijnlijk omdat het de enige keuze is langs zijn kant ofzo. Als zijn zus zijn keuze is zal hij toch argumenten moeten zoeken om u te overtuigen.

Het op jou steken dat er nog geen keuze is gevallen is ook stom. Ik denk dat hij ook volwassen is en had er zelf een maand of twee geleden ook over kunnen beginnen. Wij, vrouwvolk, moeten niet alles alleen regelen hé. In dat geval had alles al geregeld geweest :x

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten
    • Locatie: Izegem
OFFLINE

#359 Geplaatst 21 november 2011 - 20:15

Nu is het echt wel voor elk ogenblik.
Spannend !!!

Tja, eigenlijk ben ik ook wel nog ouderwets en kies een meter en peter aan weerkanten. Hier ligt dat al vast en waren ze meteen akkoord, geen twijfel meer. Mijn schoonbroer ( de man van m'n zus) wordt peter, mijn schoonzus (zus van men man) wordt meter.
Dat wordt hier altijd zo gedaan aan weerskanten en ik denk dat er teleustellingen zouden zijn als we maar 1 kant zouden kiezen. Maar we hebben met beide kanten dan ook wel een supergoede band.

Veel succes met de bevalling en hopelijk verllopt alles vlot, ik ben zeeeeeeeeer benieuwd om je meisje te zien !!! :heart: :love3: :love3: :love3:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
    • Locatie: Belzele
  • 6 katten
OFFLINE

#360 Geplaatst 21 november 2011 - 20:23

Vandaag had ik een afspraak bij de vroedvrouw. Ze zei onmiddellijk dat de baby nog erg hoog zit (ben ik me van bewust. :wi ) en plots blijkt ze toch niet ingedaald te zijn. :catnoknow Dat vind ik wel een domper. De 2 vorige keren was het hoofdje wel al ingedaald, maar blijkbaar is dat niet abnormaal als ze weer even naar boven komt (bij een tweede).
Ik heb nu zo'n gevoel dat ik niet voor of op 29 november ga bevallen. Straks is het toch nog een december kindje. Ik ben al zo ongeduldig en ik heb me wat gefixeerd op die datum. Ik hoef nu geen consultatie meer te doen bij een vroedvrouw. De eerstvolgende afspraak is terug met een gynaecoloog, op 5 december - mits ik nog niet bevallen ben uiteraard. Op 5 december ben ik 41 weken ver en dan bespreken we de opties. Normaal mag ik tot 2 weken later natuurlijk bevallen, anders gaat het ingeleid worden.

Nu alles zo dichtbij kom begin ik wat stress te hebben en paniek. Ga ik het wel kunnen, etc. Ik heb dit veel harder dan bij Nayra. Misschien omdat ik weet wat me te wachten staat. :lachen:

Geplaatste afbeelding