Spring naar inhoud

- - - - -

Aylinn is geboren (nieuwe foto's p.47)

• Log in om te reageren
719 reacties op dit onderwerp
dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#361 Geplaatst 21 november 2011 - 20:27

Victor was totaal niets ingedaald... dus de hoop niet opgeven :)

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#362 Geplaatst 21 november 2011 - 20:30

Mylan was ook nog niet helemaal ingedaald, dat ging in razend tempo toen mijn water brak ;)  Dus niet wanhopen, het kan ineens erg snel gaan.
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#363 Geplaatst 22 november 2011 - 09:26

Geen stress, is nergens voor nodig.
Elke zwangerschap en bevalling is anders en bij onze tweede was de klus in amper 4 uren geklaard, 14 dagen voor uitgerekende datum. Bij de oudste was dat in 15 uren en 13 dagen na de uitgereknde datum met een lastige inleiding.

Beiden waren trouwens niet ingedaald , dat gebeurde pas als het water gebroken was. Bij beiden is men water zelfs niet spontaan gebroken, maar werd door de gynecoloog geprikt.
Dus niet stressen en gewoon genieten van die laatste dagen met dat bolle buikje. Straks ga je dat buikje en die bewegingen missen, dat had ik bij men tweede heel erg en 'k werd er zelfs emotioneel van de eerste dagen.
Je meisje kiest nu eenmaal zelf wanneer ze komen wil en meestal is dat op een verassend en onverwachts moment, dus nu een datum in je hoofd houden is niet nodig. Je kan behoorlijk verrast worden ineens...

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#364 Geplaatst 22 november 2011 - 11:20

Ik ben me ervan bewust dat ik de buik (weer) ga missen. Bij Nayra had ik dat ook. Al kan ik me af en toe eens ergeren hoor, vooral omdat ze nog zo hoog zit. Ademhalen gaat soms iets minder makkelijk, etc. Maar de bewegingen ga ik zo missen. Echt gek maar quasi iedere vrouw heeft dat toch. Eens de bolle buik weg is, wrijf je er nog over en dat is zo gek. Hé, waar is die buik naartoe. :lachen:

Fijn om te lezen dat ik me echt geen zorgen hoef te maken omdat ze nog niet ingedaald is. Het lijkt me gewoon zo lastig om na de uitgerekende dag te bevallen. :oops: Ik weet dat ik me niet mag vastpinnen op de datum, uiteindelijk beslist ukje toch zelf wanneer ze er klaar voor is. Maar ik had al m'n hele zwangerschap het gevoel dat ze iets eerder ging komen en nu is dat gevoel helemaal weg.

Ondertussen precies 39 weken zwanger. Vanavond gaan we dochterlief gaan aangeven. Want dat document is gisteren ingevuld door de vroedvrouw. Chance dat ik dat niet vergeten ben, ik zie mezelf nog in staat om dat te vergeten. :roll:
Gisteren heb ik alle naamkaartjes aan mijn zus gegeven zodat zij de naam erop kan schrijven (hahaha..) Ik heb ook een proefdruk laten maken van het kaartje. Maar de kleuren zijn echt niet zoals ik verwacht had. jammer.. het is niet dat ik het niet meer mooi vind, maar op mijn computer zag het er helemaal anders uit. :onzeker:
Ik weet niet hoe ik dat ga fixen. Misschien vraag ik aan mijn papa om de kleuren toch nog iets aan te passen en laat ik een andere proefdruk maken. Mijn vriend vindt het prima zo, maar vond de computerversie ook iets mooier.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#365 Geplaatst 26 november 2011 - 08:50

Aylinn is deze nacht om 00u16 geboren. Net niet op mijn verjaardag. ;) 50cm en 3,5kg als ik me niet vergis. Alles is een beetje een waas en Jelle ligt nog te slapen.

De nacht van 24 op 25 november (3u30) kwam ik wakker in een gigantische plas. Mijn water was gebroken.. Ik maak mijn vriend wakker en heel de slaapkamer is een zwembad. Ons bed, de vloer, het laken, mijn kussen, echt alles. Uiteindelijk haalt hij een handdoek en ga ik gewoon wat gaan uitlekken in de douche. :lachen:
Nayra is wakker geworden, ze voelt dat er iets op til is en wil niet slapen. Mijn vriend leest haar een verhaaltje voor maar ze blijft klaarwakker. Ondertussen heb ik de vroedvrouw gebeld en zij staat binnen een kwartier aan de deur.
Ik heb nog niets van weeën en ons kindje stelt het goed. Eens de vroedvrouw weg is wordt de kamer gekuist en verversen we het hele bed. Nayra wil niet meer slapen en kruipt tussen ons in. Zowel zij als ik liggen nog uren wakker.

Rond 11u komt de vroedvrouw nog eens. Ik heb nog steeds niets van weeën, ik voel wat gerommel in mijn buik maar daar blijft het bij. Ze bespreekt met mijn gynaecoloog wat de volgende stappen zijn. Daar mijn water gebroken is heb ik meer 24u de tijd om thuis te bevallen. In principe zou ik om 22u naar het ziekenhuis moeten gaan als ik nog niet in arbeid zit. Ik baal echt!
In de namiddag gaan we naar het ZH zodat ik een half uur aan de monitor kan hangen. De gynaecoloog onderzoekt mij. Ik heb 3cm ontsluiting en de baarmoederhals is helemaal verstreken. Ik word daar eens gestript om de weeën te stimuleren. Toch goed nieuws. Ze zegt dat het echt heel vreemd zou zijn moesten de weeën niet spontaan komen, daar het een tweede kindje is. Ik krijg weer wat hoop.
We besluiten om Nayra naar mijn ouders te brengen zodat er wat minder afleiding is. Eigenlijk waren we gevraagd om daar te gaan eten (voor mijn verjaardag) maar dat zit er niet meer in. 8)
Eenmaal thuis doe ik nog wat doopsuikers en wandel ik gewoon wat rond in de hoop dat de weeën komen. Mijn vriend zet alles klaar en hangt lakens op zodat er geen inkijk is. Ik voel dat er wat weeën komen maar helemaal nog niet ondragelijk. Ze zijn nog licht en er zit nog niets van regelmaat in. Even later worden ze regelmatiger en ook heviger. Ik krijg om de 5min een wee.
Om 20u komt de vroedvrouw nog eens en ik word nogmaals gestript. De weeën zijn nog goed op te vangen en ik ben nog erg alert. Ze vraagt of ze moet blijven, maar ik wil liever alleen met mijn partner zijn. We spreken af dat ze om 23u nog eens komt.
Van zodra de vroedvrouw weg is komen de weeën veel sneller en zijn ze veel heviger. Ik weet soms met mijn pijn geen raad. Mijn vriend stelt een aantal houdingen voor maar ik weet niet hoe ik me moet gedragen. De weeën zijn zo vreselijk, ik begin te puffen, hijgen en maak geluid. Ik neem allerhande houdingen aan en probeer ze zo goed mogelijk op te vangen.
Ik voel me erg zwak en licht in mijn hoofd. Ik zeg aan mijn vriend dat hij de vroedvrouw moet bellen. Geen idee rond hoe laat dat is, maar zeker voor 23u. Ze voelt en ik heb 7cm ontsluiting. Dat geeft me moed! Ik eet druivensuiker in de hoop dat ik wat aansterk. Ik heb het verschrikkelijk warm en mijn vriend koelt me wat af met koude washanden.
De weeën worden heviger, ik heb het gevoel dat ik ze niet allemaal even goed kan opvangen maar naar het schijnt doe ik het erg goed. Sommige weeën lijken eindeloos te duren maar net die weeën zorgen ervoor dat het vlot verloopt. Ik krijs, brul, ik denk dat ik heel Belzele bijeen geschreeuwd heb :twisted: . De katten zijn erg geschrokken. Ik ben me daar helemaal niet van bewust. Ze vluchten allemaal naar boven. Alleen Bolo blijft bij ons, die vindt het allemaal erg interessant. :lachen:
Ik voel me echt slap en wil gewoon slapen. Die vermoeidheid is me echt overvallen, Ga ik dit wel aankunnen?
Even later belt de vroedvrouw een andere vroedvrouw op. Het einde is in zicht.
Ai die weeën, wat heb ik mezelf aangedaan denk ik de hele tijd. Moed Gaëtane, je bent er bijna! Ik voel druk en heb het gevoel dat ik mag persen. Ik zit op de baarkruk maar mijn persdrang is nog niet hevig genoeg. Ik puf en schreeuw het weer uit.
Eindelijk mag ik persen! Ik voel het hoofdje al zitten, wat een wonder! Na enkele keren persen steekt het hoofdje uit. Echt gek om dat te zien zitten. Nu moet ik wat wachten met persen zodat mijn lichaam tijd heeft om wat te rekken. Wat een vreselijke pijn. Ik heb het gevoel dat ik gewoon open scheur. Na ongeveer 20 minuten intensief persen is Aylinn geboren.
Eindelijk is ze daar en eindelijk heb ik ze in mijn armen!

Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#366 Geplaatst 26 november 2011 - 08:58

Oh proficiat met de kleine Aylinn!!! Haha zo net niet op je verjaardag, nu al een koppig kindje? :louche:
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#367 Geplaatst 26 november 2011 - 08:58

Proficiat met jullie kleine meid. Ik had al zo'n vermoeden gezien ik gisteren niets had gelezen van jou.
En nu zijn we natuurlijk ontzettend benieuwd naar fotookes natuurlijk :) .
Hoe reageert grote zus op haar klein zusje?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#368 Geplaatst 26 november 2011 - 08:59

Wat een verhaal Gaëtane! En wat heb je het goed gedaan!
Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter.

Aylinn, Welkom op de wereld!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#369 Geplaatst 26 november 2011 - 09:00

Proficiat meis!!!!

Geplaatste afbeelding

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#370 Geplaatst 26 november 2011 - 09:14

Dikke proficiat met je dochtertje!

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#371 Geplaatst 26 november 2011 - 09:15

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

Geplaatste afbeelding
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

vero
vero
  • 458 berichten
  • 5 katten

#372 Geplaatst 26 november 2011 - 09:20

Proficiat met je meisje mooie naam ook :)
groetjes vero

katje75
katje75
  • 1.008 berichten
  • 4 katten

#373 Geplaatst 26 november 2011 - 09:23

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje Aylinn !
:rub: Nikki, Bailey,Hummer en Dexter

Diesel* en BamBam*, voor altijd in mijn hart !

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#374 Geplaatst 26 november 2011 - 09:34

Gefeliciteerd....

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten