Spring naar inhoud

- - - - -

Aylinn is geboren (nieuwe foto's p.47)

• Log in om te reageren
719 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#466 Geplaatst 30 november 2011 - 12:42

Ik leg ze erg vaak aan en ze ligt wat in de zon (voor zover dat lukt).
Ze is idd al van de meconium af. De vv heeft nog geen bloed geprikt omdat Aylinn het verder erg goed doet. Ze drinkt goed, is levendig, haar temperatuur is goed etc. De vv heeft toch eens naar een kinderarts gebeld om het eens te overleggen en ook de arts zei dat we best nog even afwachten.
Ik ben benieuwd wat de vv deze avond gaat zeggen. Om 17u komt ze nog eens langs.

@ Dorien: Als Nayra terug wil drinken bij mij, mag ze dat van mij. (Dat zal weer goed onthaald worden door familie/vrienden. :lachen: ) Tot nu toe maakt ze geen aanstalten. Ze vindt het wel fascinerend; "Caylinn drinkt borst, melk". De K-klank in Aylinn krijgen we echt nog niet weg. :ha

@ Sara: Ik was ook ZO bang voor die knip. Ik ben echt reuze blij met mijn scheur. :x Ik heb trouwens ook nog steeds pijn aan mijn knip. Op het einde van mijn zwangerschap werd dat nog erger. :roll: Ik denk echt niet dat ik last ga hebben van mijn scheur.

Nayra is wel een tamelijk bleek kindje. Als Aylinn naast haar ligt, valt dat nog meer op.

Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#467 Geplaatst 30 november 2011 - 19:54

elixeryen zei:

@ Dorien: Als Nayra terug wil drinken bij mij, mag ze dat van mij. (Dat zal weer goed onthaald worden door familie/vrienden. :lachen: ) Tot nu toe maakt ze geen aanstalten. Ze vindt het wel fascinerend; "Caylinn drinkt borst, melk". De K-klank in Aylinn krijgen we echt nog niet weg. :ha

Dat kennen we... toen Victor 1 jaar werd vond iedereen het ook welletjes geweest met die borstvoeding. Toen Victor dan zelf stopte enkele maanden geleden vond iedereen dat geweldig... behalve ik...

Ik hoop zo erg hard dat Victor in Mei terug mee aan de borst gaat. :) Nu durft hij nog wel naar de borst te zoeken met zijn handjes.

Ben ook eens benieuwd wat Victor gaat zeggen? Verder dan mama, papa, baby, aaaiiiii poe, en o owwww, is zijne woordenschat niet. Nu op ons lijstje staan geen moeilijke namen dus dat zal wel meevallen... de kans is natuurlijk groot dat hij ook zijn eigen versie gaat zeggen. Hij is dan wel enkele maanden jonger dan Nayra en snel leert hij niet.

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#468 Geplaatst 30 november 2011 - 20:20

Nen super dikke proficiat met de geboorte van jullie dochtertje. Geniet van de kleine spruit. :)

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#469 Geplaatst 01 december 2011 - 10:12

Wel Dorien, dan hoop ik mee voor jou. :)
Mij maakt het eigenlijk niet uit of ze weer mee drinkt. Het is een keuze die ze zelf mag maken. (En nu bedoel ik niet dat ik denk dat jij Victor gaat verplichten hé. :ha ) Ik vind het sowieso mooi als kindjes zelf mogen/kunnen beslissen of ze nog drinken. Mijn bv-periode met Nayra is echt in schoonheid geëindigd vind ik. Ze heeft zelf beslist om te stoppen. Ik heb geen last gehad van een huilend kindje en mijn lichaam heeft ook niets van last gehad.

Gisteren heeft Aylinn haar hielprikje gekregen. Ze was echt ZO flink. 1 huiltje en dat was het. Wat een verademing zeg. Bij Nayra vond ik dat zo'n vreselijke ervaring. Ze kreeg haar prik, begon te wenen en die verpleegster duwde me gewoon weg omdat ik ze wou oppakken. 8) Ze lag toen op het verzorgingskussen voor dat prikje. Nu had ik Aylinn gewoon vast in mijn armen.
Nogmaals bewezen dat ik 100% achter thuisbevallingen sta. Alles is op mijn (of eerder ons) eigen ritme. Ik vind het echt heerlijk!

Haar geelheid begint te beteren. De vv maakt haar echt geen zorgen en ik eigenlijk ook niet.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#470 Geplaatst 01 december 2011 - 10:15

Dit is het geboortekaartje trouwens.
De doopsuiker heb ik ook getrokken maar dat staat nog niet op de computer.  

edit: pdf eraf gehaald, doopkaartje in enkele post hieronder.

Bewerkt door elixeryen, 01 december 2011 - 10:23.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#471 Geplaatst 01 december 2011 - 10:16

Ik ben wel niet thuis bevallen maar bij de twee laatsten wel poliklinisch (dus na 24 uur of 48 uur naar huis) en ik heb ook die ervaring dat alles gewoon vlotter gaat dan in het ziekenhuis.
Bij de eerste had ik ook een knip maar bij de twee anderen is dat niet meer nodig geweest. Moet wel toegeven dat ik die nog steeds voel (na 21 jaar) :( .

Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#472 Geplaatst 01 december 2011 - 10:17

Wat een mooi kaartje zeg Geatane!

Mss wel even je prive gegevens eraf halen ;)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#473 Geplaatst 01 december 2011 - 10:20

elixeryen zei:

Dit is het geboortekaartje trouwens.
De doopsuiker heb ik ook getrokken maar dat staat nog niet op de computer.

Prachtig :love3:

Geplaatste afbeelding

Guest_alturas_*
Guest_alturas_*

#474 Geplaatst 01 december 2011 - 10:22

Mooi kaartje

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#475 Geplaatst 01 december 2011 - 10:23

Je hebt helemaal gelijk Cisca, ik heb het even bewerkt. (adres en tel eraf gehaald :) )

openen:
Voorkant & achterkant (kaartje is opengevouwen)
kaartje.jpg

Binnenkant
kaartje_2.jpg

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#476 Geplaatst 01 december 2011 - 10:24

Die tekst is trouwens geschreven tijdens ik mijn weeën had dus helemaal van toepassing. :x
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#477 Geplaatst 01 december 2011 - 10:30

Vind het een heel mooi kaartje en je lijstje ligt op dezelfde plek als het mijne :-)
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#478 Geplaatst 01 december 2011 - 10:32

prachtig kaartje. volledig zelf ontworpen?

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#479 Geplaatst 01 december 2011 - 12:01

Mooi kaartje... geschreven tijdens weeën mmmm misschien moet ik ook tot de last minute wachten, heb ik iets te doen, als ik daar lig te wachten op de baby. :lachen:

Die hielprik is bij Victor in zijn handje genomen... ze hadden hem toen wel meegenomen maar dat wilde niet zeggen dat ik mijne patat niet hoorde krijsen tot op de kamer met zijn mega luide stem. Deze keer moeten ze dat ook maar doen als hij bij mij ligt...

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#480 Geplaatst 01 december 2011 - 13:18

Heel leuk kaartje :) !