Spring naar inhoud

- - - - -

Aylinn is geboren (nieuwe foto's p.47)

• Log in om te reageren
719 reacties op dit onderwerp
dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#511 Geplaatst 12 december 2011 - 13:45

Ik heb ook geen meter of peter voor Victor en de baby. En dopen doen we ook niet.

Wij hebben wel die doopsuikertjes maar dat is eigenlijk een soort van bedankje voor de mensen die op kraambezoek komen of een kado'tje geven aan de baby.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#512 Geplaatst 13 december 2011 - 12:47

Nog wat extra foto's. :wi
:lachen:
Geplaatste afbeelding

Zo jong en al zoveel zorgen.
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

katje75
katje75
  • 1.008 berichten
  • 4 katten

#513 Geplaatst 13 december 2011 - 12:58

Wat is die kat gigantisch groot naast dat kleine mensje :love3:
:rub: Nikki, Bailey,Hummer en Dexter

Diesel* en BamBam*, voor altijd in mijn hart !

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#514 Geplaatst 13 december 2011 - 15:03

:LOL: :heart: :heart: , leuke fotootjes
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#515 Geplaatst 13 december 2011 - 16:14

Ik dacht ook al wat een reuzen-kat... effe vergeten hoe klein die baby'kes wel zijn.

salediga
salediga
  • 726 berichten
  • 4 katten

#516 Geplaatst 13 december 2011 - 16:26

Wat een pracht van een wolk!!! Een mooie kerstkaart!!!

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#517 Geplaatst 14 december 2011 - 08:43

ik dacht nu net hetzelfde , wat een reuze kat naast diene baby , haar levende grote reuzeknuffel :heart: :love3:
prachtige baby en prachtige kat :heart: :love3:

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#518 Geplaatst 14 december 2011 - 13:21

Super die met Balou!! :love3:

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#519 Geplaatst 14 december 2011 - 13:33

Wat een lieve meid ,en die foto samen met Balou is schitterend . :heart: :love: :heart: :love: :heart: :love:

Bewerkt door babetatilla, 14 december 2011 - 13:33.

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#520 Geplaatst 16 december 2011 - 11:32

Gisteren is K&G geweest. Ze hebben ondertussen de gehoortest afgenomen en die was prima. :cheer:

Aylinn woog al 4,1kg!! En was 53cm. Ze wordt echt al groot hé. :lachen: Ik was wel verschoten van haar gewicht, amai, dat is echt enorm goed. Die mevrouw was ook onder de indruk.

Verder gaat het nog steeds goed met mijn kleine pruts. Het is zo'n heerlijk baby'tje. Alleen het overgeven is nog steeds erg en echt zielig. Soms komt de melk zelfs uit haar neusje. :8
Gisteren had ze een hoestje (ik ben verkouden, Nayra had gisteren koorts en is verkouden met een hoest en nu heeft Jelle het ook te pakken) maar vandaag is het precies al beter.

Geplaatste afbeelding

anne58
anne58
  • 2.021 berichten

#521 Geplaatst 16 december 2011 - 18:20

die foto met Balou is gewoonweg schitterend, wat een klein meisje of dien ik te zeggen wat een grote kater ????????? ;)

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#522 Geplaatst 16 december 2011 - 18:26

elixeryen zei:

Gisteren is K&G geweest. Ze hebben ondertussen de gehoortest afgenomen en die was prima. :cheer:

Aylinn woog al 4,1kg!! En was 53cm. Ze wordt echt al groot hé. :lachen: Ik was wel verschoten van haar gewicht, amai, dat is echt enorm goed. Die mevrouw was ook onder de indruk.

Verder gaat het nog steeds goed met mijn kleine pruts. Het is zo'n heerlijk baby'tje. Alleen het overgeven is nog steeds erg en echt zielig. Soms komt de melk zelfs uit haar neusje. :8
Gisteren had ze een hoestje (ik ben verkouden, Nayra had gisteren koorts en is verkouden met een hoest en nu heeft Jelle het ook te pakken) maar vandaag is het precies al beter.
Ik heb je nog niet gefeliciteerd denk ik? Van harte gefeliciteer met de geboorte van Aylinn!!

Hoe vaak voed je haar? Telkens de 2 borsten? Ik ben een medewerkster van de borstvoedingsorganisatie LLL en wil je graag helpen indien je dat wenst? Eventueel via een PB als je het hier in dit topic niet wil.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#523 Geplaatst 17 december 2011 - 01:46

@ Floraisonskat: Ik voed op vraag. Soms zit daar 2u tussen, soms een half uur, soms 3u. Ik kan er echt geen getal op kleven.. Ik heb gemerkt dat wanneer ze echt veel overgeeft, ze sneller terug wil drinken. Ik geef haar ook de borst om te troosten, de meest lege dan, maar vaak voel ik toch een toeschietreflex en krijgt ze toch tamelijk veel melk binnen.
Ik voed met 1 borst. De volgende voeding met een andere borst. Als ik voel dat de melk er gewoon uit gaat spuiten ( :roll: ) kolf ik eerst wat af zodat de druk minder is. Ik probeer dat niet zo veel te doen want hoe meer vraag, hoe meer aanbod.

Geplaatste afbeelding

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#524 Geplaatst 17 december 2011 - 10:23

elixeryen zei:

@ Floraisonskat: Ik voed op vraag. Soms zit daar 2u tussen, soms een half uur, soms 3u. Ik kan er echt geen getal op kleven.. Ik heb gemerkt dat wanneer ze echt veel overgeeft, ze sneller terug wil drinken. Ik geef haar ook de borst om te troosten, de meest lege dan, maar vaak voel ik toch een toeschietreflex en krijgt ze toch tamelijk veel melk binnen.
Ik voed met 1 borst. De volgende voeding met een andere borst. Als ik voel dat de melk er gewoon uit gaat spuiten ( :roll: ) kolf ik eerst wat af zodat de druk minder is. Ik probeer dat niet zo veel te doen want hoe meer vraag, hoe meer aanbod.

Fijn dat je op vraag voed.  Wat je kan doen is als je je toeschietreflex krijgt haar even loskoppelen en de melk opvangen in een beker of met een doek, en pas terug aanleggen wanneer het niet meer spuit maar lekt.  

Vaak kleine voedingen helpt ook wel, heb je vaak stuwing tussen de voedingen door? Hoe is de stoelgang van Aylinn? En rechtop dragen in een draagdoek (dus niet de kommahouding of wieghouding) maar echt rechtop is ook erg goed bij spugertjes.

Wat ook soms helpt bij spugertjes is biological nuteringBiological Nurturing Home

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#525 Geplaatst 17 december 2011 - 21:10

Het gaat niet goed met haar. :8
Ze ligt op intensieve. Het was écht verschieten. Ze zag plots blauw, keek zo dwaas, helemaal niet alert. Echt eng! Ik heb zelfs even gedacht dat ze dood was.  :onzeker: Echt eng!
Eerst naar Jan Palfijn gegaan, ze hebben ze beademd en daar allerhande testen gedaan. Aylinn heeft blijkbaar rsv en het gaat niet goed. Ze stopt soms met ademen. Ze is overgebracht naar het UZ en ligt nu op intensieve. Ik vind het echt zo eng en zo gek dat alles plots zo snel is gegaan.

Het is echt ontzettend moeilijk om haar hier zo te zien liggen, met allerlei draden en apparaten aan haar lijfje.  

Geplaatste afbeelding