Spring naar inhoud

- - - - -

Aylinn is geboren (nieuwe foto's p.47)

• Log in om te reageren
719 reacties op dit onderwerp
kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#541 Geplaatst 18 december 2011 - 16:30

hey , hoe gaat het nu met haar en jullie
ja nayra zal ook wel verschoten hebben en zo dicht bij jouw willen blijven hebben
veel beterschap hoor  ,we denken hier aan jullie

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#542 Geplaatst 18 december 2011 - 17:10

heel veel beterschap voor je kleine meisje! :hug:

Geplaatste afbeelding

vero
vero
  • 458 berichten
  • 5 katten

#543 Geplaatst 18 december 2011 - 17:36

heel veel beterschap voor je meisje en sterkte voor jou en je familie moet
heel moeilijk zijn om haar zo te zien :hug:
groetjes vero

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#544 Geplaatst 18 december 2011 - 18:03

wat vreemd dat ze niet mag eten? En de beste manier om apneu's te voorkomen is kangerooen, vraag aub ernaar(=> lees eis dat je dit kan doen!) dat je met haar met zo weinig mogelijk kleertjes, op jou ontbloot bovenlijf mag liggen.  Je ademhalingsbewegingen zorgen ervoor dat ze geen apneu's krijgt, apneu's krijgen vergt veel van een baby.

Bewerkt door Floraisonskat, 18 december 2011 - 18:03.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#545 Geplaatst 19 december 2011 - 00:10

Mij werd verteld dat ze niet mocht eten omdat ze nuchter moest zijn, moest er toch iets ernstigs gebeuren en ze moesten ingrijpen.
Maar ik had dat dus verkeerd begrepen; ze heeft 's nachts haar eerste voeding gekregen. Al de melk die ik al afgekolfd heb is reeds op. :8 Het kolven gaat helaas minder goed dan verwacht. Normaal heb ik echt geen probleem met kolven (mits ik mijn kindje bij me heb..) het is echt zo raar. Soms krijg ik maar 30cl uit mijn borsten. Daarnet was het 50cl. Ik ga nu sowieso 's nachts ook opstaan om te kolven omdat ik mijn productie zoveel mogelijk wil stimuleren. Ik heb ook een doekje meegekregen dat bij haar lag, in de hoop dat dit helpt.
Moest dit alles niet helpen probeer ik eens te kolven bij haar. Maar ik weet niet of dat echt gaat helpen want ik kan haar toch niet vastnemen. :8
De eerstvolgende voeding die Aylinn gaat krijgen zal dus poedermelk zijn. Wel jammer maar ik probeer me er niet te druk in te maken want dat lijkt me ook niet zo goed voor mijn melkproductie.

Ze krijgt mijn melk met een flesje want ze heeft zo'n slurfje op haar neus en het leek me gewoon echt niet praktisch om bv te geven. (Ik noem dat een slurfje want ik ken de term niet. Het is iets om haar te helpen met ademhalen)

Vandaag heeft ze 2x 2 apneu's na elkaar gehad. Voor de rest doet ze het wel goed en ik heb er 'n goed oog op.
@ Floraisonkat: Ze ligt in zo'n klein bedje met allerhande draden en apparatuur aan haar. Ik moet ze ook zoveel mogelijk met rust laten als ze slaapt. Het lijkt me niet zo praktisch als ze op mij zou liggen en eigenlijk niet haalbaar met al die draden. :onzeker:
Blijkbaar zijn apneu's niet vreemd voor rsv kindjes.

Geplaatste afbeelding

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#546 Geplaatst 19 december 2011 - 02:35

elixeryen zei:

Mij werd verteld dat ze niet mocht eten omdat ze nuchter moest zijn, moest er toch iets ernstigs gebeuren en ze moesten ingrijpen.
Maar ik had dat dus verkeerd begrepen; ze heeft 's nachts haar eerste voeding gekregen. Al de melk die ik al afgekolfd heb is reeds op. :8 Het kolven gaat helaas minder goed dan verwacht. Normaal heb ik echt geen probleem met kolven (mits ik mijn kindje bij me heb..) het is echt zo raar. Soms krijg ik maar 30cl uit mijn borsten. Daarnet was het 50cl. Ik ga nu sowieso 's nachts ook opstaan om te kolven omdat ik mijn productie zoveel mogelijk wil stimuleren. Ik heb ook een doekje meegekregen dat bij haar lag, in de hoop dat dit helpt.
Moest dit alles niet helpen probeer ik eens te kolven bij haar. Maar ik weet niet of dat echt gaat helpen want ik kan haar toch niet vastnemen. :8
De eerstvolgende voeding die Aylinn gaat krijgen zal dus poedermelk zijn. Wel jammer maar ik probeer me er niet te druk in te maken want dat lijkt me ook niet zo goed voor mijn melkproductie.

Ze krijgt mijn melk met een flesje want ze heeft zo'n slurfje op haar neus en het leek me gewoon echt niet praktisch om bv te geven. (Ik noem dat een slurfje want ik ken de term niet. Het is iets om haar te helpen met ademhalen)

Vandaag heeft ze 2x 2 apneu's na elkaar gehad. Voor de rest doet ze het wel goed en ik heb er 'n goed oog op.
@ Floraisonkat: Ze ligt in zo'n klein bedje met allerhande draden en apparatuur aan haar. Ik moet ze ook zoveel mogelijk met rust laten als ze slaapt. Het lijkt me niet zo praktisch als ze op mij zou liggen en eigenlijk niet haalbaar met al die draden. :onzeker:
Blijkbaar zijn apneu's niet vreemd voor rsv kindjes.

Het lijkt me logisch dat je niet niet goed kan kolven, en onlogisch dat je niet rechtstreeks kan voeden, zelfs met alle draadjes en zelfs met het slurfje, handig is het niet, maar het kan, in het ziekenhuis zouden ze je daar bij moeten kunnen helpen. Indien het echt niet kan, kan je misschien kolven terwijl je bij haar zit.  Apneu's zijn inderdaad niet vreemd voor bij RSV, maar het is algemeen geweten, dat stress (en het niet bij mama zijn = stress bij jonge baby's en kinderen) het aantal apneu's verhoogt. Kangaroën word aanbevolen voor zelfs , nee vooral de kleinste en zwaktste prematuren; juist door het lichaamscontact hebben ze minder stress, is hun ademhaling en hun hartslag beter, en houden ze beter hun temperatuur.  Een baby slaapt ook beter bij mama of papa, huid op huid, daar zijn ze eigenlijk voor voorgeprogrameerd.  Ze kan dus rusten bij jou op je ontbloot bovenlichaam. En het is bewezen dat baby's tijdens het kangaroën, minder draadjes en zo nodig hebben, ze hebben minder zuurstof bij nodig en hun glucose gehalte in het bloed is veel stabieler.

Home -

Bewerkt door Floraisonskat, 19 december 2011 - 02:37.

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#547 Geplaatst 19 december 2011 - 08:50

Onze dochter is prematuur geboren geworden in GHB Leuven en dagelijks kangeroeden wij met haar. Ikzelf kolfde ook af en dit stimuleerde ook de melktoevoer. Ik kan dit enkel toejuichen!
Toen bij mij de melktoevoer minder ging raadde mijn borstvoedingsconsulente me aan om motilium in te nemen dat stimuleert ook de afgifte van melk. Veel succes ermee!

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#548 Geplaatst 19 december 2011 - 08:55

Heidiken zei:

Onze dochter is prematuur geboren geworden in GHB Leuven en dagelijks kangeroeden wij met haar. Ikzelf kolfde ook af en dit stimuleerde ook de melktoevoer. Ik kan dit enkel toejuichen!
Toen bij mij de melktoevoer minder ging raadde mijn borstvoedingsconsulente me aan om motilium in te nemen dat stimuleert ook de afgifte van melk. Veel succes ermee!
Fijn dat je hebt kunnen kangeroën het komt jullie band en je dochter haar gezondheid ten goede!

Dit wil ik wel even gezegd hebben(voor alle veiligheid):
NOOIT op eigen houtje aan de motulium gaan, altijd in overleg met een lactatiekundige/huisarts en niet wanneer je last hebt van hartritmestoornissen of andere hartkwalen..

De meest effeciënte manier om een goede melkproductie te krijgen en te behouden is heel vaak stimuleren (kolven of aanleggen, aanleggen werkt het beste)

Bewerkt door Floraisonskat, 19 december 2011 - 08:56.

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#549 Geplaatst 19 december 2011 - 10:19

En kolven met de hand... wel een raar zicht natuurlijk als je dat in een ziekenhuis doet maar ik haalde er dubbel zoveel uit en had veeeeeel minder last van mijn tepels die steeds schuurde in dat afkolfmachine.

Misschien kan dat eens proberen of ze toch eens aanleggen met al die buisjes. Makkelijk zal het niet zijn maar als je niet probeerd weet je dat niet hé.

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#550 Geplaatst 19 december 2011 - 10:47

Mijn dochter lag ook vol met buisjes hoor en toch legde ze haar in het ziekenhuis aan bij mij. Ik denk dat het veel afhangt van de goede wil van het personeel :) .  Ze woog maar 1500g en had de kracht niet om iets uit mijn borsten te zuigen maar door haar aan te leggen aan mijn borst kwam mijn melktoevoer wel goed op gang :d

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#551 Geplaatst 19 december 2011 - 10:57

Oei wat erg, ik leef heel erg met jullie mee !!!!
Hopelijk is ze er snel weer door en kan ze gauw weer naar huis.
Heel veel succes !

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#552 Geplaatst 19 december 2011 - 11:05

wat erg :( Arme meid en ik heb ech te doen met haar en ook met jou. Ik mag er niet aan denken. Hopelijk komt alles snel in orde, veel beterschap :hug: :hug: :hug:

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#553 Geplaatst 19 december 2011 - 11:24

mijn zoontje heeft ook het rsv gehad gelijk aylinn en hij heeft ook geen eten gekregen een week lang , hij kreeg een baxter die in zn beentje zat , werd beademd omdat hij de ene ademstop na de andere had , ik mocht hem ook niet pakken , en hij was ook prematuur ook beademd geweest met een c/pap ik mocht hem ook niet pakken
ze zien zo af van dat rsv virus , nog jaarlijks heeft hij er last van en tere longetjes er aan over gehouden
bij mij is er dan gezegt geweest dan wanneer een kindje longproblemen heeft en je geeft ze melk en ze verslokken hen de kans op longonstekig veel te groot is en daarom namen ze geen risico , mn dochter was ook prematuur en die mocht ik wel pakken met slangetjes en buisjes en mocht ik eten geven , ik had wel schrik nadien dat hij moeite ging hebben met zn flesjes , maar dat viel mee hoor , ze verleren dat zo vlug nog niet
t'is ondertussen ook al 9 jaar geleden , onze eerste kerst met zn 4tjes was in het ziekenhuis

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#554 Geplaatst 19 december 2011 - 11:35

Ik lees dit nu pas Elixeryen wat naar voor je kleine meisje .
Heel veel sterkte gewenst voor jou de papa en haar zusje . :hug: :hug: :hug:
Aylinn spoedige beterschap. :hug:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#555 Geplaatst 19 december 2011 - 11:50

kitten zei:

mijn zoontje heeft ook het rsv gehad gelijk aylinn en hij heeft ook geen eten gekregen een week lang , hij kreeg een baxter die in zn beentje zat , werd beademd omdat hij de ene ademstop na de andere had , ik mocht hem ook niet pakken , en hij was ook prematuur ook beademd geweest met een c/pap ik mocht hem ook niet pakken
ze zien zo af van dat rsv virus , nog jaarlijks heeft hij er last van en tere longetjes er aan over gehouden
bij mij is er dan gezegt geweest dan wanneer een kindje longproblemen heeft en je geeft ze melk en ze verslokken hen de kans op longonstekig veel te groot is en daarom namen ze geen risico , mn dochter was ook prematuur en die mocht ik wel pakken met slangetjes en buisjes en mocht ik eten geven , ik had wel schrik nadien dat hij moeite ging hebben met zn flesjes , maar dat viel mee hoor , ze verleren dat zo vlug nog niet
t'is ondertussen ook al 9 jaar geleden , onze eerste kerst met zn 4tjes was in het ziekenhuis

Kunstvoeding en suiker water hebben een veel hogere kans op een longonsteking wanneer het in de longen geraak, bij moedermelk is de kans heel klein, natuurlijk bestaat de kans, maar die is echt minimaal.  Omdat moedermelk lichaamseigen is.  RSV kan inderdaad voor zwakke longen leiden de meeste kinderen groeien er nog wel uit over de jaren.  Maar niet elke baby die RSV heeft gehad heeft daarna zwakke longen.