Spring naar inhoud

- - - - -

Aylinn is geboren (nieuwe foto's p.47)

• Log in om te reageren
719 reacties op dit onderwerp
Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#61 Geplaatst 21 april 2011 - 09:48

Gefeliciteerd :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#62 Geplaatst 21 april 2011 - 10:05

Bij mij is het dus al even geleden (Katrijn wordt er nu 1 8) ;) maar ik vond poliklinisch bevallen echt super :) . Bij Joris ben ik 5 dagen in het ziekenhuis gebleven (nooit meer) en ook geknipt (waar ik bij slecht weer soms nog last van heb). Bij Lode was ik na 24 uur al terug thuis (geen knip) en bij Katrijn (ook geen knip) na 48 uur terug naar huis (na 24 uur was op een zondag) ;) .

Geplaatste afbeelding

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#63 Geplaatst 21 april 2011 - 11:06

ik lees nu pas dit bericht, dikke proficiat en geniet maar van de zwangerschap, want het is inderdaad zo snel weer gedaan he

janallem2
janallem2
  • 5.025 berichten
  • 5 katten

#64 Geplaatst 21 april 2011 - 16:14

Proficiat !
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#65 Geplaatst 21 april 2011 - 17:54

Ik lees dit nu pas!!! Een hele dikke proficiat!!!

Geef jij eigenlijk nog BV aan Nayra nu?
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#66 Geplaatst 22 april 2011 - 00:12

Jess zei:

Ik lees dit nu pas!!! Een hele dikke proficiat!!!

Geef jij eigenlijk nog BV aan Nayra nu?

Merci.
Ja, Nayra krijgt nog steeds bv.

Geplaatste afbeelding

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#67 Geplaatst 22 april 2011 - 00:26

Goh en dan zeggen ze dat je niet zwanger kan raken als je bv geeft :o

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#68 Geplaatst 22 april 2011 - 00:29

Waarom denk je dat er zoveel kinderen zo weinig schelen? :a
Echt gek dat dit fabeltje nog steeds de ronde doet.

Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#69 Geplaatst 22 april 2011 - 09:13

Ik lees dit nu pas.. Een hele dikke proficiat! :)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#70 Geplaatst 22 april 2011 - 19:43

elixeryen zei:

Merci.
Ja, Nayra krijgt nog steeds bv.

Super! Dus misschien zou je dan, als alles goed gaat, ook gaan tandemvoeden?

Even je topic bevuilen: Storm overmorgen drie maand en, ondanks alle problemen, ook nog ad borst :) . Ikke blij.

Ik hoop dat je een voorspoedige zwangerschap hebt Gaëtane! Heb je een voorkeur voor een zoon of een dochter?

Geplaatste afbeelding

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#71 Geplaatst 22 april 2011 - 19:52

Een heeeeeeeeeeeeeeel dikke profitiat toegewenst :d :d :d

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#72 Geplaatst 23 april 2011 - 01:03

Jess zei:

Super! Dus misschien zou je dan, als alles goed gaat, ook gaan tandemvoeden?

Even je topic bevuilen: Storm overmorgen drie maand en, ondanks alle problemen, ook nog ad borst :) . Ikke blij.

Ik hoop dat je een voorspoedige zwangerschap hebt Gaëtane! Heb je een voorkeur voor een zoon of een dochter?

Wat grappig, ik was onlangs nog bezig tegen mijn vriend over tandemvoeden. Ik heb geen idee of Nayra binnen 7 maand nog bv zal krijgen maar ik sluit niets uit. ;)

Wat onzettend fijn voor je Jess! Ik heb echt bewondering voor je zo vastberaden was (of liever bent). :wi

Ik zou het liefst terug een dochter hebben maar een zoon is uiteraard ook prima. ;) Ik denk dat het een zoon zal zijn, maar dat dacht ik de vorige keer ook. :mrgreen:

Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#73 Geplaatst 23 april 2011 - 01:33

Weet je wat ik me wel afvraag...je hoort toch steeds dat aan de tepels komen of drinken een stimulerende werking heeft om een bevalling op te wekken en om na de bevalling te zorgen dat de baarmoeder sneller samentrekt en terug zijn normale vorm aanneemt? Is dit dan niet "slecht" om borstvoeding door te geven aan je eerste kindje terwijl je zwanger bent van een volgend? :) Vroeg het me gewoon af ! Ben er benieuwd naar
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#74 Geplaatst 23 april 2011 - 09:53

Van wat ik ervan begrepen heb: als je bv geeft komt er een bepaald hormoon aan (oxytocine). Dit hormoon wordt ook aangemaakt als je sex hebt. Alleen als er aangeraden wordt om geen sex meer te hebben (vb als je te vroeg weeën krijgt) zou je in principe geen bv meer mogen geven.

En het is ook niet zo dat ik nog 10x op een dag bv geef. Als Nayra drinkt duurt het ook geen 20 minuten meer.

Juist nog dit: indien je echt nog vaak bv geeft en ook nog iedere nacht nachtvoedingen geeft is de kans wel kleiner dat je zwanger kan worden. Toch is het echt jammer dat vandaag de dag nog bv als een anticonceptiemiddel gezien wordt.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#75 Geplaatst 23 april 2011 - 11:13

elixeryen zei:

Van wat ik ervan begrepen heb: als je bv geeft komt er een bepaald hormoon aan (oxytocine). Dit hormoon wordt ook aangemaakt als je sex hebt. Alleen als er aangeraden wordt om geen sex meer te hebben (vb als je te vroeg weeën krijgt) zou je in principe geen bv meer mogen geven.

En het is ook niet zo dat ik nog 10x op een dag bv geef. Als Nayra drinkt duurt het ook geen 20 minuten meer.

Juist nog dit: indien je echt nog vaak bv geeft en ook nog iedere nacht nachtvoedingen geeft is de kans wel kleiner dat je zwanger kan worden. Toch is het echt jammer dat vandaag de dag nog bv als een anticonceptiemiddel gezien wordt.

Er wordt ook vooral vlak na het bevallen veel oxytocine aangemaakt door je lichaam. Eens je baby ouder is, is dit veel minder.

Ivm anticonceptie: door de bv, geef je het signaal aan je lichaam dat je nog voedt dus je geen baby 'kan' hebben.
Hierdoor krijg je vaak geen eisprong, maar eens je het voeden afbouwt naar 3 keer en minder per dag, vervalt dit en word je net zo makkelijk zwanger.
Zo vertelde mijn gyn me toch ;)

Geplaatste afbeelding