Spring naar inhoud

- - - - -

Aylinn is geboren (nieuwe foto's p.47)

• Log in om te reageren
719 reacties op dit onderwerp
Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#601 Geplaatst 01 januari 2012 - 20:53

Ik lees je verhaal nu pas. Eerst en vooral proficiat met geboorte van je tweede meisje. Ik lees dat ze al heel wat heeft meegemaakt op haar jonge leeftijd. Blij dat alles is goedgekomen. Die tummy tub ziet er inderdaad wel super uit.
Geplaatste afbeelding

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#602 Geplaatst 02 januari 2012 - 11:32

:duim: ze is superschattig

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#603 Geplaatst 11 januari 2012 - 13:51

Nog wat extra foto's van vandaag:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

En deze zijn van gisteren:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Vandaag is K&G gekomen. Ze weegt al 5kg! en is 55cm.
Vrijdag moet ik op controle bij de kinderarts. Ik hoop dat ik dan mag stoppen met die aerosol. Maar we zullen zien hé.
Ze heeft echt nog veel snot. Soms kleeft haar neusje echt toe van de snottebel. Echt zielig. En zo grote brokken dat dat zijn.  :louche: Je hoort ze af en toe echt ademen.
Enkele dagen geleden had ze waarschijnlijk een groeispurt want ze was zo lastig. Ik kreeg ze met niets getroost.

Ze geeft nog steeds erg veel over (ga ik toch eens vermelden aan de kinderarts) en drinkt enorm veel. Maar dat was bij nayra ook. Deze nacht was het weer een vreselijke nacht. Soms wil ze om het half uur drinken. Overdag laat ze er soms 2u tussen.
Die mevrouw van K&G zei dat ik er best wat meer tijd tussen laat omdat haar maagje dat niet zou aankunnen? Ik heb bij nayra ook altijd zo vaak moeten voeden. Ze heeft echt nood aan dat zuigen.
Ik zou het handig vinden moest ze een tuut willen hebben. Vooral 's nachts merk ik dat ze echt wat wil tutteren en dan zou een tuutje wel handig zijn. Maar ze wil geen tuut. Anderszijds geef ik het liever niet. Nayra is pas op 1 jaar beginnen tutten en nu kan ze niet meer zonder.  :roll:  

Bewerkt door elixeryen, 11 januari 2012 - 13:52.

Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#604 Geplaatst 11 januari 2012 - 14:43

Mooie meid. :) En die ogen. :love:

Hopelijk snel zonder aërosol, dat is toch altijd een tijdrovend gedoe hè.

Tutjes zijn handig, maar ook meestal een ellende om af te leren als ze groter zijn. Ik heb Tibe in het begin ook wel een tutje 'opgedrongen', omdat hij anders zijn vuistje nam om op te zuigen en dat vind ik nog erger. Dat kan je later helemaal niet afpakken. :ha Maar ik ben heel blij eigenlijk dat hij er ondertussen al 5 maand vanaf is.

Over dat veel drinken kan ik niet helpen. Borstvoeding is iets helemaal anders dan flesjes hè. Al heb ik wel eens gelezen dat baby's die reflux hebben veel zouden willen drinken omdat dat verzacht in de keel. Maar als hun maagje dan altijd vol zit, komt het ook weer gemakkelijker omhoog waardoor ze weer willen drinken om dat te verzachten. Vicieuze cirkel...

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#605 Geplaatst 11 januari 2012 - 14:53

Ja, ze wil idd drinken omdat dat verzacht. Ik geef dan de meest lege borst, maar ze krijgt dan uiteraard nog steeds melk binnen.

Sinds gisteren mag Nayra alleen nog maar haar tuut in bed hebben. Ze heeft al een paar krijsbuien gehad, niet normaal. :onzeker: Maar ze nam haar tuut echt veel teveel. Soms bijna de hele dag en ergens moet ik een grens trekken. Ah, indien ze er echt te emotioneel onder wordt, geef ik binnenkort wel wat toe en mag ze het 's avonds ook hebben. Ik heb gemerkt dat ze haar tuut niet goed kan missen als ze emotioneel en moe is. :oops:

Geplaatste afbeelding

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#606 Geplaatst 11 januari 2012 - 14:57

elixeryen zei:

Nog wat extra foto's van vandaag:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

En deze zijn van gisteren:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Zo'n wolbroekje is zoo schattig he!

Vandaag is K&G gekomen. Ze weegt al 5kg! en is 55cm.
Vrijdag moet ik op controle bij de kinderarts. Ik hoop dat ik dan mag stoppen met die aerosol. Maar we zullen zien hé.
Ze heeft echt nog veel snot. Soms kleeft haar neusje echt toe van de snottebel. Echt zielig. En zo grote brokken dat dat zijn.  :louche: Je hoort ze af en toe echt ademen.
Enkele dagen geleden had ze waarschijnlijk een groeispurt want ze was zo lastig. Ik kreeg ze met niets getroost.

Ze geeft nog steeds erg veel over (ga ik toch eens vermelden aan de kinderarts) en drinkt enorm veel. Maar dat was bij nayra ook. Deze nacht was het weer een vreselijke nacht. Soms wil ze om het half uur drinken. Overdag laat ze er soms 2u tussen.
Die mevrouw van K&G zei dat ik er best wat meer tijd tussen laat omdat haar maagje dat niet zou aankunnen? Ik heb bij nayra ook altijd zo vaak moeten voeden. Ze heeft echt nood aan dat zuigen.
Ik zou het handig vinden moest ze een tuut willen hebben. Vooral 's nachts merk ik dat ze echt wat wil tutteren en dan zou een tuutje wel handig zijn. Maar ze wil geen tuut. Anderszijds geef ik het liever niet. Nayra is pas op 1 jaar beginnen tutten en nu kan ze niet meer zonder.  :roll:  

Weet je de meeste baby's doen het het beste met vaak een korte/kleine voeding en ze komen uit de buik waar ze continue eten kregen.  

Omdat ik me nog niet al te goed voel hou ik het vandaag op het doorsturenvan wat artkels, het kan zijn dat ik je die al eens heb doorgestuurd, mijn excuses dan:

Weinig voedingen geven tijdens de eerste dagen en weken ? een probleem?
Nachtvoedingen

Ik kruip terug onder wol...

Reflux en overgeven

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#607 Geplaatst 11 januari 2012 - 15:11

Ik heb dat allemaal al eens gelezen.
Ivm het overgeven van de melk. Ik heb echt zo'n enorme toeschietreflex. Ik merk gewoon dat Aylinn dat niet snel genoeg kan opdrinken. Dus even van de borst halen als ik merk dat het te snel komt, doe ik al. Ik leg ze ook bijna niet neer. Ze heeft nu een nieuwe wipstoel gekregen (ik had een retro-model bij Nayra maar Aylinn wou daar niet inzitten. Ze vond die echt niet leuk. :lachen: ) waar ze mooi rechtop in kan zetten. verder draag ik ze enorm veel en als ze al eens plat ligt, leg ik ze meestal om zo'n borstvoedingskussen zodat ze niet plat-plat ligt. Enkel 's nachts ligt ze plat.
2u voeden vind ik helemaal niet teveel. Alleen vind ik het (vooral 's nachts dan) best wel lastig als ze om het half uur wil drinken.

Ja, schattig hé met dat wollen soakertje. :mrgreen:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#608 Geplaatst 11 januari 2012 - 15:22

:LOL: :heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#609 Geplaatst 11 januari 2012 - 16:32

Echt schattig meisje. Helpt het niet om eerst beetje af te kolven zodat de toeschietreflex beetje minder is als je ze aanlegt?

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#610 Geplaatst 11 januari 2012 - 16:46

Wat een schattige baby :heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#611 Geplaatst 11 januari 2012 - 16:50

:love: :love: :love:
Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#612 Geplaatst 11 januari 2012 - 21:12

Victor was ook zo een zuipschuit en gaf ook massa's terug. Ik heb vanalles van de KA geprobeerd maar eigenlijk is groeien het enige dat helpt.

Hier geen tut, ook geen knuffel. Soms is dat vervelend maar dikwijls ook makkelijk. Toen we op zwemvakantie waren was er zo een meisje van 4 jaar dat zelfs constant in het zwembad haar tut inhad dat vond ik er wel over.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#613 Geplaatst 11 januari 2012 - 21:52

Wat een prachtdochter ! Ik heb een heel deel gemist en nu bijgelezen.

Hier heeft Kai ook RSV gehad in november. Hij was goed ziek en we hebben zwaar moeten aerosollen. Hoge koorts enzo. Ik heb ook angsten uit gestaan. Moeilijkheden met adement 's nachts in bed, net of hij stikte in eigen slijmpjes soms. Hij is er uit zichzelf doorgekomen gelukkig. Als koorts hoog bleef en symptoment werden niet minder moest hij ook opgenomen worden.
Ook Kai heeft geel gezien. Ik heb hellaas wel met hem onder de lamp gemoeten in het ZH voor 2 dagen, hij had het goed te pakken. Wat een hartpijn om ze daar te zien spartelen. Die bril eraf trekken, huilen :( Niet mijn sterkste punt, ik heb toen echt gebaald !
Hier heeft hij nooit een tutter gepakt, ik ben er niet zo voor. Ik geef bv op vraag, geen van beide kindjes heeft ooit een tut gehad. Tepel van mama is goed, haha :d
Kai is wel echt een borstman, meer dan zijn zusje. Een vreetzakje :oops: Hij at als hij klein was continu, daarna braken van te veel te eten en direct erna wou hij terug de borst. Dus ik weet hoe het gaat haha !
Hier heb ik enorm veel last gehad met krampjes en zure oprispingen. Een tijdje opgelost met bella donna door Kinderarts maar hij is er zelf wat uitgegroeid. Nu heeft hij nog altijd gevoelig buikje en soms krampjes maar toen was het dag en nacht huilen en wringen van de pijn.

Het kan soms moeilijk zijn he zo een kleine beebjes. Wat ik het moeilijkste vind is de machteloosheid dat je hebt tov je kleintje, ik wou dat ik de pijn kon overnemen vaak maar dat kon niet. Je kleintje zien afzien is verschrikkelijk, ik wordt er enorm zenuwachtig van en kan er zelfs van huilen als hij echt zo uren lag te krijsen van de erge krampen, helemaal verkrampt van houding :(

Ik vond al bij de geboorte dat je beebje het neusje heeft van haar zusje hoor. Toch wel jouw neusje vind ik :d
Het is echt geweldig als die 2 interactie gaan hebben samen !!

Hier is Kai gek op grote zus. Hij ziet haar graag verschijnen. Ze zingt voor hem, brengt zijn speeltjes enz. Aaien, knufjes geven... Suuuuuuuper lief ^^ Ik kijk er ook al naar uit dat ze laten samen spelen, dat zal bij u ook zo zijn denk ik? :d Kai is nu bijna 6 maand.

Nogmaals proficiat hé mama, voor je kleintje en voor jezelf, het is niet niks zo mama zijn ! :LOL:

Bewerkt door Serenity, 11 januari 2012 - 21:52.

Geplaatste afbeelding

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#614 Geplaatst 12 januari 2012 - 06:28

Lisje zei:

Echt schattig meisje. Helpt het niet om eerst beetje af te kolven zodat de toeschietreflex beetje minder is als je ze aanlegt?

Het probleem daarbij is dat je enkele keer extra stimuleert, wat als je meer als voldoende melk hebt echt niet nodig is ;)

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#615 Geplaatst 12 januari 2012 - 16:26

Wat Lisje bedoeld is dat de melk zeer soepel komt en de baby snel en veel kan drinken.
Een beetje afkolven kan soms wat helpen zodat de melk rustiger loopt en het kleine minder zak slokken en dus minder kan op overgeven.

Hier heb ik ook zeer veel borstvoeding en het loopt er als het ware uit. Als hij enkele seconden aan het zuigen is dan krijg ik precies zo een soort van kramp maar niet echt pijnlijk en dan loopt het er nog sneller uit en zie je hem echt snel drinken, dat vind deze hier net zo heerlijk :d Hier ben ik altijd heel snel klaar met voeden. +- 5min en zijn buik zit bomvol :LOL:
Geplaatste afbeelding