Spring naar inhoud

- - - - -

Aylinn is geboren (nieuwe foto's p.47)

• Log in om te reageren
719 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#676 Geplaatst 28 september 2012 - 11:21

Eentje van enkele weken geleden. Haar lachje is zooo schattig. :love:
IMG_5378.JPG

Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.182 berichten
  • 3 katten

#677 Geplaatst 28 september 2012 - 12:52

Wat lief :heart:

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#678 Geplaatst 28 september 2012 - 13:31

heel lief ! :d
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#679 Geplaatst 28 september 2012 - 13:33

oooooooo, dat ziet er een kapoentje uit.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#680 Geplaatst 28 september 2012 - 14:02

Dat ziet er inderdaad een ondeugend meisje uit :) Je oudste heeft een leuk kleedje aan!

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#681 Geplaatst 28 september 2012 - 14:30

Dat is eigenlijk geen kleedje, maar zij loopt graag rond in haar blote kont en speelt broeken en rokjes bijna altijd uit. :lachen:
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#682 Geplaatst 28 september 2012 - 14:31

:lachen: Dan is het misschien handig dat ze zat tijdens de foto :d 't Is dan een mooi hemdje ;) Misschien wilt ze dat de aandacht naar het hemdje gaat en speelt ze het daarom uit ;)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#683 Geplaatst 28 september 2012 - 15:39

:LOL: :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

anne58
anne58
  • 2.021 berichten

#684 Geplaatst 28 september 2012 - 18:51

Dat is eigenlijk geen kleedje, maar zij loopt graag rond in haar blote kont en speelt broeken en rokjes bijna altijd uit.

:slach: :slach: :slach: amaai en nog zo jong :d ze heeft zo'n mooie blauwe kijkers -je hebt 2 prachtige dochters hoor :heart: :heart:

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#685 Geplaatst 28 september 2012 - 19:35

Wat een schatje. Je hebt echt heel mooie dochters, en nu volop uitkijken naar die knappe zoon. :LOL:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#686 Geplaatst 29 september 2012 - 07:08

anne58 zei:

:slach: :slach: :slach: amaai en nog zo jong :d ze heeft zo'n mooie blauwe kijkers -je hebt 2 prachtige dochters hoor :heart: :heart:

Thx Anne. Ze wou zelfs in de klas in haar blote kont lopen - toen ze van het toilet kwam , maar de juf zei dat ze toch een broekje moest aandoen. :lachen:

Aylinn is helaas verkouden. Onlangs had ze gewoon van dat etter in haar ogen door de verkoudheid (ik had dat nog nooit gezien :s ). Ze sliep 's nachts quasi niet, echt vreselijk.
Ik ben naar de dokter geweest en ze had een oorontsteking op de koop toe. Nu krijgt ze oordruppels en zalf voor in haar oog (dezelfde die ik voor Loubna's oog gebruikte, dat vond ik wel grappig.. :mrgreen: ). het is al veel ebter maar af en toe maakt ze nog koorts.
Ze heeft ook een hoestje (Nayra trouwens ook) en beide meisjes krijgen homeopatische siroop.

Ik ben al blij dat die etter weg is. Na het slapen was het soms zodanig erg dat ze gewoon haar ogen niet meer kon opendoen! Op een dag zei Nayra tegen mij "mama, Aylinn doet zo raar. Aylinn, jij kijkt zo raar.". En toen ik naar haar keek waren haar ogen gewoon toegeplakt. :o

's Nachts slapen is nog steeds niet optimaal. Ze komt nog een aantal keren wakker en de laatste tijd wil ze 's nachts voor een uurtje of half uurtje opstaan (joepie!! :roll: ). 's Ochtends is ze vroeg wakker?
Ik vloek nog steeds op die flesvoeding. Nayra was destijds ook een vreselijke slaper, maar toen kon ik tenminste gewoon blijven liggen als ze wakker werd om te drinken. Overdag slaapt ze wel goed, dat is een wereld van verschil als ik dit vergelijk met haar zus.

Aylinn wil bijna niks anders dan melk maar de laatste tijd begint ze eindelijk interesse te krijgen in iets anders. Eten gaat prima. Ze proeft alles wat we haar voorschotelen en volgens mij wordt ze net zo makkelijk als Nayra. Ik geef haar nog geen vlees en vis (Ik wacht liever tot 1 jaar) maar ze heeft wel al eens een mossel geproefd. Enkele maanden geleden ging ik bij mijn ouders eten (het waren mosselen en frietjes). Ik  moest even weg van tafel en toen ik terugkwam zag ik dat Aylinn een mossel aan het verorberen was. :louche: Uiteraard dacht ik dat het iemand van mijn gezin was die haar dat had gegeven, dus was ik al wat op mijn tenen getrapt en toen bleek het mijn vriend te zijn. :roll:

Aylinn kruipt als de beste en de eerste woordjes beginnen te komen. Vooral  "mamamamama" dan "papapapa" en nu ook "kakakaka". Ze kan sinds kort klappen en is apetrots dat ze het kan. Zo schattig om te zien. :love:
Aylinn & Nayra kunnen het erg goed met elkaar vinden en genieten duidelijk van elkaars gezelschap. Ik heb gewoon 2 super meiden, al zeg ik het zelf.  :wi

Ik hoop alleen dat haar slaapgedrag wat beter wordt, want nu ik zwanger ben heb ik meer slaap nodig dan normaal.

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#687 Geplaatst 30 september 2012 - 11:36

Waarom geen vlees en vis als ze dat lekker vind ?
Hier eet onze meid (6 mnd) al alles.
Ze lust ook alles van groenten, pasta's, rijst en ook vlees en vis en eet met heel veel plezier.
Het enige waar ze niet tegen kan is melk en kaas.
Alle geluk dat ze borstvoeding krijgt, want als ik gewoon melk (en melkprodukten) uit men voeding schrap heeft ze ook nergens last van.
Met de bijvoeding van fruit, groenten en eiwitten (uit vlees vis of bonen,...) lijkt het me toch gemakkelijker om borstvoeding te blijven geven.
Onze meid krijgt nog zo'n 4 borstvoedingen per dag, aangevuld met kleine porties (toch zo'n 150 gram) bijvoeding.

Of is er eiwitallergie in de familie ?

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#688 Geplaatst 30 september 2012 - 13:55

Omdat ik niet achter de vlees en visindustrie sta. En in principe heb je het niet nodig.
Ik heb bij Nayra ook gewacht tot ze minimum 1 jaar was. Toen ze vlees kreeg was er geen houden meer aan aan vaak wil ze steeds meer en meer. Ik vind dat niet gezond. Indien er vlees/vis op tafel komt, eet ze vaak eerst het vlees op. Ik kook vaak vegetarisch en dan mist ze het vlees niet.

Aylinn eet voor de rest quasi alles maar met vlees en vis wacht ik liever. Want eenmaal ze het krijgen willen ze 9/10 niet meer zonder leven. Ik probeer mijn kinderen mee te geven dat vlees en vis niet noodzakelijk is en al helemaal niet iedere dag.

Geplaatste afbeelding

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#689 Geplaatst 30 september 2012 - 18:45

Mooie kindjes :)

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#690 Geplaatst 01 oktober 2012 - 09:56

elixeryen zei:

Omdat ik niet achter de vlees en visindustrie sta. En in principe heb je het niet nodig.
Ik heb bij Nayra ook gewacht tot ze minimum 1 jaar was. Toen ze vlees kreeg was er geen houden meer aan aan vaak wil ze steeds meer en meer. Ik vind dat niet gezond. Indien er vlees/vis op tafel komt, eet ze vaak eerst het vlees op. Ik kook vaak vegetarisch en dan mist ze het vlees niet.

Aylinn eet voor de rest quasi alles maar met vlees en vis wacht ik liever. Want eenmaal ze het krijgen willen ze 9/10 niet meer zonder leven. Ik probeer mijn kinderen mee te geven dat vlees en vis niet noodzakelijk is en al helemaal niet iedere dag.

Zo zie je maar hoe verschillend men toch is.
Hier wordt aangeraden om vlees bij te geven omdat het een grote bron van ijzer en eiwitten is. En eigenlijk lust ons meisje ook liever haar bordje met vlees , gevogelte of vis er bij. Als ik groene groenten geef laat ik het vlees weg, omdat daar zoiezo al ijzer genoeg in zit. Maar verder krijgt ze wel altijd haar extra'tje.
Maar daarin zijn wij zo verschillend blijkbaar.Zelf eet ik zooooooo graag vlees, vis en gevogelte. Ons meisje heeft haar vlees in men buik en al bij de borstvoeding naar binnen gekregen.
En eerlijk waar, als ik geen vlees moest eten zou ik de borstvoeding echt niet zo lang volgehouden hebben. Die lekkere rode steak wekelijks zorgde toch voor die extra power voor mij. Voor mij is het een krachtbron en blijkbaar voor ons dametje ook.

Maar ik geloof best dat het ook zonder of met minder kan. Alleen niet voor ons ;) .