Spring naar inhoud

- - - - -

elixeryen's verbouwtopic (foto's keuken p.13)

• Log in om te reageren
224 reacties op dit onderwerp
kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#31 Geplaatst 29 april 2011 - 08:39

je meent dat zeg , amaai
hier zijn ook blunders gebeurd met de sanitair en ventilatie , maar daar amaai ik zou zot komen
nie betalen vooraleer het opgelost is , we hadden alles al betaald en nie willen oplossen he, na 2 jaar nog steeds niet opgelost en in een rechtzaak , het gaat ook maar om meer dan 25.000€ , is een rechtzaakje waard en dan nog alle verborgen gebreken wat we nu tegenkomen
wel mooi kleur van ramen , jammer dat ze doorzichtige silicone gebruikt hebben , ze konden toch eerst wat opgevoegd hebben en dan gesilicoont hebben he in de kleur van de ramen
veel sucses dit weekend

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#32 Geplaatst 29 april 2011 - 08:43

Zeker voet bij stuk houden!! :r DIt kan echt niet, toen ze bij mij de ramen hebben vervangen werd alles netjes terug afgewerkt met speciale gyproc hoekprofielen, geplamuurt en alles. Ik moest alleen nog maar even fijnschuren en verven. Wat een "vak"manschap zeg :cry:

Pixel
Pixel
  • 17.033 berichten

#33 Geplaatst 29 april 2011 - 10:12

Dat plankje is er al helemaal over. :o :gek:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#34 Geplaatst 29 april 2011 - 11:37

tash zei:

ohhhhhhhh, dit komt me allemaal zo bekend voor hé als ik die foto's zie en de uitleg hoor ............ En zo'n mensen noemen zich dan "stielmannen, die nota bene volgens de regels van de kunst moeten werken"

Ja, daar kan ik me dus ook druk in maken hé!
Je denkt dan, ik ga het laten doen want dan is het mooi en proper gedaan en wat blijkt is dat het gewoon erg lelijk is.
Ik erger me mateloos aan allerhande zaken die niet goed afgewerkt zijn etc.
Dan betaal je daar zoveel voor en is het toch niet naar wens. :roll:

Dat plankje is er ECHT over hé, komaan, schamen die zich niet!? :gek:

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#35 Geplaatst 29 april 2011 - 11:43

Ik probeer straks eens foto's van voor & na te posten. ;)
Het is uiteraard wel nog niet af hé :ha

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 29 april 2011 - 11:49

:trance: :trance: :trance: , wij hebben bij het bouwen van ons huis ook heel veel problemen gehad met onze ramen, blijkbaar is een goede firma vinden om ramen te plaatsen niet eenvoudig. Ze waren er hier zelfs in geslaagd om een rond raam vierkant te maken :wall: :wall: :wall:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#37 Geplaatst 29 april 2011 - 12:17

amai die rolluiken :misselijk:
ik zou ze zo ook niet moeten hebben hoor. ;)
Gelukkig wordt dat dan toch opgelost hé...
waar je kwaad maken toch niet allemaal nuttig voor kan zijn :engel: :engel: :engel:
Geplaatste afbeelding

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#38 Geplaatst 29 april 2011 - 12:42

ohhh dat plankje is wel héél knullig zeg!!! :trance:
hoop dat alles goed komt en naar je zin wordt!

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#39 Geplaatst 29 april 2011 - 13:58

OK, enkele foto's van voor & "na".

Voor (sommige foto's dateren nog van toen wij er niet woonden. De kleur van de achterbouw is ronduit walgelijk - dat hebben jullie vast wel gezien op de foto's met de kattenren :ha . het spreekt voor zich dat ik die niet gekozen heb. :lachen: . Ik heb ook niet voor die lelijke gordijntjes gekozen. Sorry voor de mensen die ze hebben maar ik vind dat echt vreselijk.)
Geplaatste afbeelding

Foto genomen vanuit de slaapkamer zodat je héél de achterbouw ziet - kotje na kotje.
(Dat hield in :keuken - badkamer - waskot en dat breder stuk was een atelier)
Geplaatste afbeelding

Op deze foto's zie je eigenlijk niet zoveel. het waren gewoon kleine kamertjes dus kon je dat niet goed op foto nemen. Blijkbaar heb ik geen foto's van hoe het er ingericht uitzag en ik ben wat te leeg om al mijn foto's te bekijken.. :a
Dit was de living:
Geplaatste afbeelding

Dit was de eetkamer:
(Ideale plaats voor de electriciteitskast. :roll: Het groen/blauw paste er goed bij de kleuren van de vorige bewoners. Die hadden het hele huis in te gekke kleuren geschilderd. Om maar een voorbeeld te geven: de living was knal geel met knal oranje. De eetkamer was appelblauwzeegroen, etc. Onze voordeel was knalgeel dat zal je straks nog zien op foto's. En onze trap hadden ze ook in het knal oranje geverfd! :lachen:
Geplaatste afbeelding

Andere kant van de living. Je had daar een deur, dat was een kleine berging onder de trap (geen idee waarom die deur een groene schijn heeft op die foto, dat was irl niet)
Geplaatste afbeelding

Weer in de eetkamer: hier zie je het deurgat naar de trap en naar de living
Geplaatste afbeelding

Hier sta je in de living en zie je hoe het kotje na kotje was.
(living, trap, eetkamer, keuken, badkamer, waskot)
Geplaatste afbeelding

Ziehier de mooie trap! :lachen: (ik vond het wel een tof vloertje. ;) )
Geplaatste afbeelding

Dit was de achterbouw (met kattenren in progress)
Geplaatste afbeelding

Foto van het atelier en terras (wederom een prachtige kleurcombinatie)
Geplaatste afbeelding

Bewerkt door elixeryen, 29 april 2011 - 13:59.

Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.033 berichten

#40 Geplaatst 29 april 2011 - 14:05

Speciale smaak voor kleurtjes wel ja. :mrgreen:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#41 Geplaatst 29 april 2011 - 14:12

Tijdens:
Mijn buurman was razend toen hij zag wat we van plan waren. We hebben al zijn paaltjes en draad uit de grond moeten trekken, anders kon dit er niet tussen. :lachen:
Geplaatste afbeelding

Het atelier wordt afgesmeten:
Geplaatste afbeelding

Ook de hele achterbouw moet eraan geloven (zoals jullie zien hadden we nog een mini kruipzolder)
Geplaatste afbeelding

Ok, de hele achterbouw is weg! :cheer:
Geplaatste afbeelding

Het puin moet uiteraard ook weg
Geplaatste afbeelding

Ziehier het huisje zonder achterbouw, mini hé. :lachen:
Geplaatste afbeelding

Nu wordt het nieuw..
Chappe wordt gegegoten:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

De muren worden gezet
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Grote ruimte: keuken, living, eetkamer.
Kamertje rechts onderaan: berging. Kamertje ernaast: WC, kamertje ernaast: hal
Geplaatste afbeelding

Uiteraard blijft het niet open (we hebben een lichtkoepel gestoken omdat we helaas aan beide zijden geen ramen mochten plaatsen, zelfs geen raam waar je niet kon doorkijken. :roll: )
Geplaatste afbeelding

We hebben er steentjes op gelegd, isoleert beter en ik vind het veel mooier ogen.
Geplaatste afbeelding

Ook het oud gedeelte krijgt chappe.
eetkamer (wordt nu bureau)
Geplaatste afbeelding

Er is een doorgang gemaakt naar de living (wordt nu badkamer)
Geplaatste afbeelding

Oude living (nu badkamer). Hier zie je de mooie gele deur. :lachen:
Geplaatste afbeelding

Nu is er nog een doorgang, die wordt later toegemetst zodat er een nieuwe trap inkan. De huidige trap is VEEL te gevaarlijk.
(Hier staan we dus in de bureau en kijken we naar de badkamer)
Geplaatste afbeelding

Hier is het toegemetst:
Geplaatste afbeelding

Onze oude deur is toegemetst. In de container staan onze spullen.
Geplaatste afbeelding

Een nieuw gat voor een raam en hier zie je waar de nieuwe voordeur komt
Geplaatste afbeelding

Zicht vanuit de tuin:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#42 Geplaatst 29 april 2011 - 14:13

Die electrisciteit kast staat daar inderdaad wel heel ideaal! :x

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#43 Geplaatst 29 april 2011 - 14:26

Hier is de living, eetkamer, keuken al geplakt:
Zicht naar de tuin:
Geplaatste afbeelding

Zicht naar de voordeur (straatkant dus)
Geplaatste afbeelding

De lichtkoepel
Geplaatste afbeelding

De badkamer (haha, ik heb precies geen goede foto.) Er staat dus een muurtje, daarvoor komt het bad, achter het muurtje links komt een WC en achter het muurtje rechts kmt de douche.
Aan de andere kant van de badkamer komt de wasmachine en (toekomstige) droogkast. Die hebben we ook afgeschermd met een muurtje. Daarnaast komt een kast en een dubbele lavabo
Geplaatste afbeelding

Van de PUR die gespoten is heb ik blijkbaar nog geen foto's. Soms neemt mijn vriend foto's en die heb ik nog iet allemaal op mijn computer staan.

De vloerverwarming ligt er:
Geplaatste afbeelding

En alweer chappe:
Geplaatste afbeelding

Op het terras wordt ook beton gegoten. na verloop van tijd komen daar nog terrastegels op.
Geplaatste afbeelding

Terras is gegoten, hier zie je de sidings eens die we gekozen hebben voor de hele achterbouw en het klein stukje van de slaapkamer dat voorheen zo lelijk oranje was.
Geplaatste afbeelding

De vloer ligt er:
Geplaatste afbeelding

Nayra showt eens dat ze de trap weet zijn. ;) (hier staan we in de bureau)
Geplaatste afbeelding

De douche (ik wou van die keitjes desondanks niemand vond dat ik dat moest doen. :roll: Gelukkig krijg ik makkelijk mijn zin bij mijn vriend. :x )
Geplaatste afbeelding

Hier hangt er ook een handdoekenradiator.
Geplaatste afbeelding

Hier komt de wasmachine:
Geplaatste afbeelding

Een WC (ik wou er absoluut 2. Ik heb dus 1 aparte wc en 1 in de badkamer). Dit is de aparte.
Geplaatste afbeelding

Nog eens de "nieuwbouw'
Geplaatste afbeelding

Zo zag onze voortuin eruit. :lachen:
Geplaatste afbeelding

Zo dat was het tot nu toe.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#44 Geplaatst 29 april 2011 - 14:32

Alles van water elektriciteit en gas staat nu in de ruimte onder de trap. Ik heb daar geen foto van, lijkt me ook niet zo interessant voor jullie. ;)

In de berging is 1 wand voorzien voor alles van de vloerverwarming e.d.

Van boven heb ik geen foto's genomen. Dat hebben we niet laten doen maar hebben we zelf gedaan (en is nog steeds niet helemaal klaar :roll: )
Het zijn gewoon 2 slaapkamertjes.

Wij gaan hier dus niet erg lang kunnen wonen. Ik wou erg graag een 3de slaapkamer bijbouwen maar mocht maar 1m bijbouwen aan de huidige slaapkamers.
Een andere optie was om op de nieuwbouw nog een kamer te zetten maar dat vond ik veel te raar. Daarbij zit je dan ook met 2 trappen. Het huis is al niet te groot dus dat vind ik gewoon te zot.
De bureau is een bureau / polyvalente ruimte geworden omdat er geen slaapkamer van te maken was. Je hebt doorgang nodig om naar boven te gaan en om naar de badkamer te gaan. We konden wel geopteerd hebben om met een gang te werken maar dan was er een ruimte zonder ramen en dat vind ik echt verschrikkelijk.
Op zich dus een beetje een verloren ruimte, zeker als je weet dat ik vind dat we plaatsgebrek hebben. (Ik heb vb geen zolder of kelder). In de bureau gaan we dus inbouwkasten laten maken zodat we toch veel grief kunnen wegsteken.

Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.033 berichten

#45 Geplaatst 29 april 2011 - 14:35

Oh, ik ben fan van de lichtkoepel. Wel raar dat je geen ramen mocht hebben aan beide zijden. :o En vloerverwarming! Dat lijkt me echt zalig hè. De vloer is hier altijd zo koud. De douche is leuk zo. Vraagt dat speciaal onderhoud? En zo'n handdoekenverwarming vind ik altijd super. Ik heb daar nergens plek voor in mijn badkamer. En je hebt gelijk over de wc's hoor. Ik vind 2 wc's ook echt een must!