Spring naar inhoud

- - - - -

Vechterspoesje

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 05 juni 2009 - 21:34

onze indy is een heel lieve poes .... alleen..... ze heeft het blijkbaar gemunt op poezen in de tuin.

Ik ben deze avond thuisgekomen en zag dat lieve Indy het weer eens bont had gemaakt vandaag.... ze heeft een wond naast haar haar kip en de andere kant van haar lip is opengekrabt....het bloedde....
Is er iets waarmee ik haar lip mag of kan ontsmetten of is dit niet nodig ij een poes... het mag dan ook niet giftig zijn want madamme kan eraan likken. :catnoknow die vechtersbazin zal het ook nooit leren dat ze VEEL teklein is om die grotere kattinen en katers te attackeren. :trance:

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 05 juni 2009 - 23:46

binnenhouden????????????????????

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#3 Geplaatst 05 juni 2009 - 23:48

Zou het niet onmiddellijk weten. Isobetadine is wellicht niet zo goed voor katten, veronderstel ik.

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#4 Geplaatst 05 juni 2009 - 23:51

Alhoewel, heb es gegoogled:
Wonden, bloedingen

Als uw hond of uw kat gebeten werd of zich verwond heeft en een
huidwonde heeft, kunt u die ontsmetten met isobetadine. Mercurochroom is uit den boze,
want dat product is giftig voor katten.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 06 juni 2009 - 00:29

Anders al goed uitwassen met water Dan doe je zekers niks mis.  En zekers Indyke de les spellen. :)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 06 juni 2009 - 09:35

ontsmetten kan met isobetadine of kamillethee (heeft ook een zuiverend effect).

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 06 juni 2009 - 10:52

Bij de operaties bij dieren gebruiken ze ook isobethadine, en een poes likt toch ook aan die wonden hé, dus ik denk niet dat het kwaad kan om het met isbethadine te ontsmetten.
En anders rescue cream halen bij de apotheek, ik denk ook niet dat dat kwaad kan en het is heel helend volgens Lies
;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#8 Geplaatst 06 juni 2009 - 11:39

Ik gebruik hetzelfde ontsmettingsmiddel als voor mezelf eigenlijk.
Als het op een wat lastigere plek zit, dan gebruik ik lauwwwarm water met een beetje zout in (dat vinden ze helemaal niet leuk, maar dat pakt wel goed)

Zwartje is ook al vaak met enge dingen thuis gekomen, en dan zijn die twee dagen later plots verdwenen. Ze kunnen héél snel herstellen van zo'n zaken hoor ;)

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 06 juni 2009 - 13:52

tja, dat kan je helaas niet vermijden bij een poes die buitenkomt :cry:

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 06 juni 2009 - 16:00

tiny zei:

binnenhouden????????????????????

ik weet dat ik haar beter zou binnenhouden tiny maar Indy is een zwerfkatje geweest en die hou je niet zomaar binnen..

vandaag zag het er iets beter uit dan gisteren... het zijn reeds korstjes
Er is een nieuwe poes hier opgemerkt in de tuin ... beetje een mager jong ding .. ik denk dat ze deze heeft aangevallen... :louche:

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 06 juni 2009 - 22:16

Nee ik denk ook niet dat haar binnenhouden een goed idee zou zijn. Een kat die het buiten gewend is hou je niet zomaar binnen denk ik.
Hoe is je tuin ingericht? Kan je daar eventeel een draad rond spannen dat er geen poezen meer in of uit kunnen?

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 06 juni 2009 - 22:33

mobius zei:

Nee ik denk ook niet dat haar binnenhouden een goed idee zou zijn. Een kat die het buiten gewend is hou je niet zomaar binnen denk ik.
Hoe is je tuin ingericht? Kan je daar eventeel een draad rond spannen dat er geen poezen meer in of uit kunnen?

momenteel is dat ook geen optie omdat we binnenkort verbouwingswerken gaan beginnen namelijk een dubbele garage zetten.... dan kan ze alvast niet meer voorraan van de tuin weg.... de gehele tuin met draad kunnen we in principe niet omdat twee voileires van ons en onze buurman tegen elkaat staan(de voleire van de buurman is in gebetonneerde boomstammen en is niet recht).... ik heb er mijn man overgesproken en vermits we na de garage een nieuwe afsluiting moeten plaatsen rondom gaan we de zaak even bekijken..... maar dit is zeker niet voor dit jaar>...

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#13 Geplaatst 06 juni 2009 - 23:12

AnnDB zei:

Zou het niet onmiddellijk weten. Isobetadine is wellicht niet zo goed voor katten, veronderstel ik.

Isobetadine is niet slecht voor poezen hoor, alé volgens onze dierenarts toch niet, ik heb ons evita haar wonde op haar buikje ook moeten ontsmetten met isobetadine omdat het ontstoken was na haar sterilisatie.