Spring naar inhoud

- - - - -

Banken/stoelen krabben....Af te leren????

• Log in om te reageren
50 reacties op dit onderwerp
kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#46 Geplaatst 19 mei 2012 - 23:40

Ik heb twee katten, 1 krabte totaal niet aan de zetel, de andere van zodra ze de kans had (en ze dacht dat ik het niet zag ;) ). Ik heb ondertussen overal krabpalen en krabmatten staan op de plaatsen waar ze aanstalten maakt om te krabben en over mijn zetel een deken van Ikea gelgegd, van een stof waar katten niet graag aan krabben (speciaal daarvoor ontworpen) en ik moet zeggen dat dat echt goed helpt!

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#47 Geplaatst 19 mei 2012 - 23:42

jopperke zei:

Maar 'geen probleemgedrag' is nog niet gelijk aan 'gelukkig'. Helaas ken ik omwille van mijn beroep een beetje té goed kattentaal en gedrag, en ik zie héél veel katten bij mensen thuis die voor de gemiddelde mens best gelukkig lijken, maar dat in feite niet zijn. En aangezien ik me nu eenmaal inzet om kattenwelzijn te verbeteren, probeer ik zoveel mogelijk goede info te verspreiden. Vandaar dus mijn reactie hier.

Ik heb mij al vaak afgevraagd waaraan je kunt zien dat een kat niet gelukkig is zonder dat hij probeemgedrag vertoont. Op welke tekens let je dan?

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 20 mei 2012 - 13:58

Hier wordt er niet aan de meubels gekrabd. Ik let er op dat er krabplaatsen zijn op plekken waar de katten vaak komen. Er ligt een grote krabmat naast het bed, er staat een krabton aan de zithoek, een kleine krabton op de bureau, de grote krabpaal staat aan het raam en de kleine krabpaal op een hoekje waar ze vaak krabben. En nog ben ik niet tevreden want ik zie dat ze nog extra plaatjes kunnen gebruiken.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#49 Geplaatst 20 mei 2012 - 16:05

kate2 zei:

Ik heb mij al vaak afgevraagd waaraan je kunt zien dat een kat niet gelukkig is zonder dat hij probeemgedrag vertoont. Op welke tekens let je dan?

Op de vacht, op de snorharen, de ogen, de oren, de staart en de combinatie van al die signalen. ;) Er is pas nog ergens een topic geweest over stress, daar heb ik er wat meer over gezegd. Ik ga er hier liever niet te zeer op in, anders wordt het topic 'gekaapt' ;)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#50 Geplaatst 20 mei 2012 - 16:31

Karinvd zei:

Als je kitten/kat nou aan een meubel begint te krabben en je zet 'm dan op de krabpaal, is het dan handig om dat bij steeds dezelfde krabpaal te doen, of bij de dichtsbijzijnde? Of denk ik nou te moeilijk? :d

Ik heb een krabpaal staan in elke kamer :oops: , dus telkens 1 van de katten aan het meubilair ging krabben pakte ik ze inderdaad op en zette hen aan de dichtsbijzijnde krabpaal. Ik krabde dan zelf ook nog even mee met mijn nagels aan de sisal :LOL: , zodat ze zagen wat de bedoeling was. Hier heeft dit geholpen, want ze krabben zelden nog aan de meubelen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#51 Geplaatst 20 mei 2012 - 17:19

jopperke zei:

Op de vacht, op de snorharen, de ogen, de oren, de staart en de combinatie van al die signalen. ;) Er is pas nog ergens een topic geweest over stress, daar heb ik er wat meer over gezegd. Ik ga er hier liever niet te zeer op in, anders wordt het topic 'gekaapt' ;)

Da's waar! Ik ga op zoek naar het topic! Bedankt :)