Spring naar inhoud

- - - - -
Vermist

Zwart-witte kater SJAREL VERMIST (sinds 30 april!)

• Log in om te reageren
102 reacties op dit onderwerp
Guest_liva_*
Guest_liva_*

#1 Geplaatst 01 mei 2011 - 14:51

Dag allemaal,

Sinds gisterennacht/ochtend zijn we onze gecastreerde kater kwijt genaamd SJAREL(tje)!
We hebben 6 jaar in Leuven gewoond met een tuin en veel tuinen errond, inclusief veel katten (soortgenoten). Sinds 3 weken wonen we in Gent centrum (Holstraat) met een klein ommuurd terras/tuintje. Ik hield hem al 3 weken binnen (of begeleid op het terras) om hem te laten wennen, maar hij paste zich moeilijk aan. Veel omgevingslawaai (wat hij niet gewoon is), geen groen, geen soortgenoten. Kortom, ik probeerde veel bij hem te zijn, maar vaak zat hij overdag onder bed te kniezen, bang van alle geluiden, om dan snachts tot leven te komen...
In de nacht van vrijdag op zaterdag moet de voordeur blijkbaar niet goed in het slot hebben gevallen, want tegen de ochtend zagen we een kiertje, in paniek ging ik in huis overal Sjareltje zoeken op zijn ondertussen gekende plaatsjes, maar niets... :( . Hij moet dus naar buiten geglipt zijn, en kent hier totaal niet de buurt, heeft het huis enkel nog maar van binnen uit gezien sinds 3 weken ! Ja, hier dus echt paniek en verdriet. Is niet zomaar effe wegblijven owv kattentijd...
Heb ondertussen flyers in de buurt gebust, in buurtwinkels afgegeven, gisterenavond gaan zoeken en roepen...
Hij is een zeer bange kat voor lawaai en vreemden, laat zich niet (gemakkelijk) pakken.

Ik ben nieuw lid (heb site gevonden via google), en heb 2 vraagjes:
1) Wie in de buurt (Gent Centrum - holstraat) woont, gelieve aub te willen uitkijken (Onze telnrs: [knip])
Beschrijving
Bovenkant is overwegend zwart, onderkant overwegend wit;
Bovenkant kopje is overwegend zwart + wit blesje boven rechteroog;
Onderkant kopje is overwegend wit + zwart vlekje onderaan de kin;
Typerend op kopje: zwarte stip schuin naast/onder linkerkant neusje

Hier enkele foto's van hem...
We zitten er ongeloofelijk mee in, zijn er het hart van in en hopen hem op één of andere manier terug te vinden... :cry:

Gelieve ook eens te kijken in jullie kelder aub.

2) Weet iemand of het mogelijk is dat een kater die uit zijn vertrouwde omgeving weg is, en nog maar 3 weken in nieuw huis zit, dus angstig en omgeving nog niet kent, nog zijn weg kan terugvinden naar de juiste voordeur ? Want heb daar zijn laatste korrels uit zijn kattenbak gelegd, en een potje eten... Of kloppen de verhalen dat hij nu al kms aan het lopen is 's nachts om Leuven terug te vinden ? M.a.w. heeft zoeken in de directe buurt hier zin ? Iemand al (positieve) ervaring gehad met dit soort verdwenen katten ?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie en hulp !
Groetjes
Liva

Bijgevoegde thumbnails

• DSC04422.JPG
  • DSC04757.B.jpg
  • DSC04849.copie.jpg

Bewerkt door liva, 15 augustus 2011 - 00:46.
Reden van bewerken: Geen persoonlijke gegevens, zie forumregels!

twinkietje
twinkietje
  • 260 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 01 mei 2011 - 15:12

Ooh dat lijkt mij zo erg om te moete meemaken :(
Ik heb er geen ervaring mee, maar katten die weglopen gaan inderdaad vaak terug naar hun oude thuis.
Kan je op eender welke manier de nieuwe eigenaar of iemand in de buurt vragen een oogje in het zeil te houden?
Ik hoop echt dat hij snel terug komt!

Veel succes!!!
Geplaatste afbeelding
Met dank aan elfonia!

karolien1985
karolien1985
  • 1.576 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 01 mei 2011 - 15:48

veel succes met de zoektocht naar sjareltje
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#4 Geplaatst 01 mei 2011 - 15:51

Het kan allebei. Maar 3 weken is al wel veel beter dan 3 dagen ofzo. De juiste instanties verwittigen en zoeken, meer kan je niet doen...

Misschien dat er iemand in het deurgat kan gaan zitten (een boek lezen ofzo) en ondertussen iemand anders gaan zoeken na valavond?

meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 01 mei 2011 - 17:07

Lieve hemel, wat erg is dit! zoek eens bij de vorige woning, meestal gaan ze terug, het kan wel even duren, maar ik hoop dat je hem vindt!!

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#6 Geplaatst 01 mei 2011 - 17:13

succes met het terugvinden van sjarel!! :geluk: :geluk:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 01 mei 2011 - 17:21

:geluk: :geluk: :geluk:

Geplaatste afbeelding

Thunderke
Thunderke
  • 726 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 02 mei 2011 - 08:43

Succes met het terugvinden van Sjarel.
Ik zal zijn foto is doorsturen naar enkel vrienden van mij die ook in het gentse wonen, dan kunnen zij ook uitkijken naar hem.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 02 mei 2011 - 09:45

Hopelijk vinden jullie hem snel terug! :geluk:

Guest_Rodento_*
Guest_Rodento_*

#10 Geplaatst 02 mei 2011 - 11:57

Der zit een kat die sprekend op hem lijkt in ons tuinencomplex. Maar aangezien he hem nog maar 1 dag kwijt bent kan dit hem niet zijn.
Ik woon in Brugse Poort - Gent. Maar zal goed uitkijken!

Enja een tip, lees mijn verhaal van Julius (hij is na 24dagen terug gevonden op 3 straten van mijn deur). Daar staan veel tips van andere mensen hier en onze zoekactie tot in detail ;)

SUCCES!!!

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#11 Geplaatst 02 mei 2011 - 12:03

ik help mee uitkijken, ik werk in het centrum van gent en zal goed opletten

Guest_cato11_*
Guest_cato11_*

#12 Geplaatst 02 mei 2011 - 12:16

:geluk:

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 02 mei 2011 - 12:26

De geburen vragen om in de kelders en garage en alles wat niet bewoont is gaan kijken.Als hij de omgeving niet kent zal hij vermoedelijk niet ver zijn.Buiten roepen en lawaai maken met zijn eten en potjes .Geluid van eten doen ze meestal uit hun schuilplaats komen.Hij kan ook opgesloten zitten zonder dat de mensen het weten.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 02 mei 2011 - 12:55

Heel veel sterkte, ik hoop dat hij snel weer veilig bij jullie thuis is :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_Wenheffe_*
Guest_Wenheffe_*

#15 Geplaatst 02 mei 2011 - 13:06

Wat erg! Ik hoop van harte dat je hem terug vindt.

Als je zin hebt kan je mijn verhaal eens nakijken op deze site.
Ben Indy 16dagen kwijt geweest, uit het raam gevallen en kende de buurt ook niet en toch zat hij heel de tijd vast in de ondergrondse parking.

Blijf zoeken, roepen bij valavond. Blijf flyeren, mensen die met honden wandelen aanspreken.
Vraag ook om thuinhuisjes en gagages te controleren. Soms zitten de katjes niet zo ver als je denkt!

Ik blijf hopen !!

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Vermist