Spring naar inhoud

- - - - -
Vermist

Zwart-witte kater SJAREL VERMIST (sinds 30 april!)

• Log in om te reageren
102 reacties op dit onderwerp
Guest_liva_*
Guest_liva_*

#16 Geplaatst 03 mei 2011 - 03:48

Thunderke zei:

Succes met het terugvinden van Sjarel.
Ik zal zijn foto is doorsturen naar enkel vrienden van mij die ook in het gentse wonen, dan kunnen zij ook uitkijken naar hem.

THX thunderke! Het is onbegonnen werk om flyers in de ganse stad te verspreiden, dus zou grote hulp van je zijn!! Vanavond weer in omgeving toer gedaan en geroepen, maar niets :(

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#17 Geplaatst 03 mei 2011 - 03:55

Lieve mensen, bedankt al voor jullie hoopvolle reacties. Ik ga die verhalen morgen eens lezen. Kalmere is dat ik hier tussen veel scholen woon, moeilijk toegankelijk. Er is op het einde van de straat een immense noodweer, maar overdag werk en lawaai ( en moet ik ook werken) en bij valavond gesloten en onmogelijk erop te geraken. Maar ik ga idd blijven zoeken!
Heb Julius' affiche soms zien hangen, schitterend dat hij terug is !

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#18 Geplaatst 03 mei 2011 - 14:12

Hey allemaal, er is een fout woord geslopen in mijn laatste reactie, doordat mijn computer soms een automatische verandering doorvoert:
ik bedoelde dat er op het einde van de straat, aan het kruispunt, een immens grote "bouwwerf" is, die al tegen de avond wordt gesloten.
PFFF, ben aan 't denken of ik niet gans Gent rond moet bussen... 't is toch onbegonnen werk, nu al avond na avond gaan zoeken en roepen, sommigen zeggen dat je juist niet dezelfde toer moet doen, dat hij al veel verder zal zitten, anderen beweren juist wel steeds dezelfde toer te doen, en als hij al verder zou zijn, hopen dat mensen hem misschien vinden en ermee naar een asiel gaan :-(. Maar hoe eerlijk zijn mensen ? een kater die plots bij hen komt bedelen, kunnen ze geleidelijk aan vertrouwen van winnen... en hij ziet er goed uit, dus als hij niets heeft voorgehad, waarom zouden ze er dan mee naar een DA of asiel gaan ? honderden scenario's spoken door mijn hooft... :cry:

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#19 Geplaatst 03 mei 2011 - 15:54

Rodento zei:

Der zit een kat die sprekend op hem lijkt in ons tuinencomplex. Maar aangezien he hem nog maar 1 dag kwijt bent kan dit hem niet zijn.
Ik woon in Brugse Poort - Gent. Maar zal goed uitkijken!

Enja een tip, lees mijn verhaal van Julius (hij is na 24dagen terug gevonden op 3 straten van mijn deur). Daar staan veel tips van andere mensen hier en onze zoekactie tot in detail ;)

SUCCES!!!

Ik heb jullie verhaal gelezen, ongeloofelijk zeg !! :d

Zelf nu al 3 avonden telkens zo'n kleine 3 uur in buurt gaan zoeken en roepen. Aan het Monastarium in de Oude Houtlei hebben we 3 heel goed gelijkende katten gezien, maar geen Sjareltje :( . Blijken de vaste wilde katten uit die buurt te zijn.

Voorbije weekend en gisteren kregen we 2 tels van mensen op de Oude Houtlei, die onafhankelijk van elkaar beweerden dat ze hem gezien hadden en niet één van de vaste wilde buurtkatten was:
- eerste was een mevrouw die zondagavond gezien dat een zwart-witte kat in en uit een kapot raam-luikje net boven de grond kwam, en zelfs een toerist die er foto's van nam beetje durfde te naderen. Klonk zo on-Sjarel (heel bange kat) maar ben toch aan St-lucas gaan vragen om in hun kelders te mogen kijken, rond 17u, is natuurlijk vroeg op de avond want loopt daar nog vol studenten, heel drukke buurt. Maar heb niets gezien. De portier een flyer gegeven en die zou het snachts in het oog houden. :s
- een andere dame beweerde een kat gezien te hebben op een scheidingsmuur van het monasterium met een privé-tuin die niet behoorde tot de "4" (die sprak van 4 ipv "3") vaste wilde buurtkatten daar. kan daar alleen overdag geraken want is een garagecomplex onder burelen, en ben binnengeglipt toen een auto buitenreed. Toen ik paar keer Sjarel riep, kwam in de kleine tuin beneden enkel 3de vaste wilde buurtkat eens piepen, geen Sjarel dus... :(
Daarna in de garages gaan zien, onder de geparkeerde auto's daar, en kwam net een man naar zijn auto terwijl ik op mijn buik in zijn box onder zijn auto keek. Hij bleek in een bureau op gelijkvloers te werken en heeft de wilde buurtkatten eten. Hij zou ook Sjarel in oog houden...
Maar ik ken Sjarel, die zal de kat uit de boom kijken, en enkel komen als iedereen weg is. Om nog niet te spreken van de relatie met die vaste buurtkatten...
Meer nog, misschien zit ie daar helemaal niet, maar is hij met zijn ingebouwd kattengps-systeem op zoek naar zijn tuin in Leuven...

Dan wordt ik zo moedeloos, waar moet ik nog gaan zoeken ?

Nu doen we telkens dezelfde toer, met pillampen, halfdonker rond 21u beginnen we:
eerst de dischtste straatjes rond de Holstraat, maar alles is daar zo gesloten, en Holstraat zelf is veel schoolgebouwen. Dan Oude Houtlei, alle inhammen (al dan niet met groen) waar we in kunnen lopen we door, soms kruip ik onder de struiken, dan op naar de Rasphuistraat via Theresianenstraat, Wispelberg, en dan gaan roepen aan een verwilderd overbebost afgesloten stuk grond aan Akkerstraat (zijn er eens in geraakt, maar werden verwittigd dat eigenaars ons er eens zouden komen uitpikken (kwade mensen naar 't schijnt). Daar is ook een kattenvoederplaats.
Dan via coupure terug naar twaalfkamerenstraat, Krommenellenboogstraat om te eindigen aan een groot stuk groen waar temidden een groot appartementsgebouw staat. Maar dus nog geen Sjareltje gezien.

Raar, maar we komen toch maar zeeeer weinig katten tegen op onze tocht (tussen 21u-23u30). En op sommige plaatsen nog zo'n drukke lawaaierige stad, als hij nog in buurt is, moet hij toch angstig zijn.

En dan de twijfel of het wel zin heeft:
Sommigen zeggen dezelfde toer te blijven doen en te blijven roepen, totdat hij eens zich laat zien of horen, zodat hij weet dat we er ergens zijn, anderen zeggen alsmaar andere toer te doen, want dat hij misschien elke nacht verder trekt... Maar dat wordt toch ondoenbaar zonder tips en is om moedeloos van te worden, naar welke kant moeten we dan zelf ook verder trekken ? pff, ik weet het niet meer :cry: .
Nog anderen zeggen dat we op één of twee plaatsen langdurig moeten blijven zitten... maar dan mis je misschien andere kansen.

Verder heb ik zijn laatste "pipi"-kattebakkorrel wat langs de deur gelegd, alsook een bordje met korrels in de hoop dat ie op die geur afkomt. Idem op achterkoer.
Mja, hij is via voordeur buiten, en kent buurt niet, dus zo'n schrik dat hij nergens binnen geraakt is in de achtertuintjes of -bouw in de buurt.

Voorbije dagen belden mensen met tips, maar sinds vandaag nog niets gehad, en dan weer moedeloos aan het worden.

Soit, vanmorgen belde concierge van de school tegenover ons mij uit bed om te zeggen dat we één van de dagen eens smorgens om 6u in de kelders van de school mogen gaan zien. Al vraag ik me af hoe hij daar scnachts, als alles afgesloten is, kan ingeraken...
Maar wel lief die hulp en bezorgdheid van mensen :oops: . Dus dat wordt een taak voor een van de komende ochtenden.

Normaal was er reisje geboekt voor volgende week, maar ben aan 't denken te annuleren, zal er toch niets aan hebben, en wil verder zoeken en roepen...

Guest_sjana_*
Guest_sjana_*

#20 Geplaatst 03 mei 2011 - 16:17

Hoi,

Ben je al eens gaan zien in het dierenasiel in het citadelpark te gent? Ik ben er vandaag op zoek gegaan naar mijn vermiste kater, en ze hadden er een stuk of tien nieuwe katjes binnen gekregen sinds dit weekend. Je mag (nogal vreemd als je het mij vraagt) wel zelf niet gaan kijken, dus je neemt best een foto mee, en dan gaat de verzorger binnen kijken als jouw kat ertussen zit. Was bij mij jammergenoeg niet het geval :( Blijven hopen alvast!

Als je wil... ik pendel dagelijks van gent naar leuven voor mijn werk. Als ik de exacte straat/buurt weet van je oude huis wil ik na mijn werk wel eens gaan rondkijken daar.  Da's dan wel nog overdag natuurlijk...

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 03 mei 2011 - 18:05

Blijven hopen.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#22 Geplaatst 04 mei 2011 - 13:58

Wenheffe zei:

Wat erg! Ik hoop van harte dat je hem terug vindt.

Als je zin hebt kan je mijn verhaal eens nakijken op deze site.
Ben Indy 16dagen kwijt geweest, uit het raam gevallen en kende de buurt ook niet en toch zat hij heel de tijd vast in de ondergrondse parking.

Blijf zoeken, roepen bij valavond. Blijf flyeren, mensen die met honden wandelen aanspreken.
Vraag ook om thuinhuisjes en gagages te controleren. Soms zitten de katjes niet zo ver als je denkt!

Ik blijf hopen !!

Ik heb gelezen over Indy, ben blij dat je hem zo hebt teruggevonden !

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#23 Geplaatst 04 mei 2011 - 14:12

Vandaag is Sjarel 5 dagen weg... zonder enig teken

Ik ben er kapot van en krijg het moeilijk om mij nog voor iets anders te interesseren.
Is alsof nu niets meer zin heeft. Mijn werk doe ik maar half, ben een ongezellig persoon, en heb reis geannuleerd. Wil mij concentreren op Sjarel terugvinden.
Maar hoe ?

Zoektocht gisterenavond, zelfde parcour, heeft weeral niets opgeleverd...
Heb ook eens goed in de straat gekeken naar mogelijke gaten naar kelders, maar niets, op één huis na waar gisteren niemand open deed.

Begin mij af te vragen of ik niet eens een ander parcours moet doen ?

Heb vrijdag vrijaf, en ga dan in de winkels in gans Gent en rond Gent, alsook andere openbare plaatsen, affiches gaan hangen. En misschien nog wat extra verder liggende straten flyeren ?

Is zo'n bange kat, en er is eten te vinden in stad. Naar waar is ie ? alles oké ? zijn er mensen die hem houden ? hoop zo van niet, ze beseffen niet dat er iemand anders is die hem ontzettend mist :cry:

Zo'n slechte situtatie: hij vond het nog absoluut niet leuk in Gent, kent niets en voelde zich niet op zijn gemak. Dus waarom zou hij willen terugkomen of reageren als ik hem roep ? waar zou hij nu zijn ? Wat betekent hun ingebouwd gps-systeem ? dat hij ondanks zijn vlucht langs voordeur, toch zijn weg terug zou kunnen kennen ? Maar hij heeft nooit in of rond huis gesproeid... Of dat hij weg naar Leuven vindt, met alle risico's vandien voor aanrijding... PFFF, allerlei dingen spoken door mijn hoofd.

Ik heb het verschrikkelijk moeilijk vandaag. Maar ik moet verder zoeken, en begin mij enkel nog te focussen op Sjarel vinden :(

Gisteren in leegstaande vervallen gebouwen geweest, op werven, in kelders van werven, in groene site's.... niets
Iemand nog tips ??
Ben radelaas en moedeloos aan het worden...

Mijn man zal dat zoeken niet meer zo lang volhouden, heeft hij laten weten. Hij zal geen sociale verplichtingen meer afzeggen na deze week om mee te gaan. Maar dan ga ik maar alleen, kan me niet schelen of het gevaarlijk is, moet hem vinden.

Is blijven roepen een goed idee ? gewoon langs de plaatsen en straatjes stappen en roepen ?
Iemand nog tips ?

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#24 Geplaatst 04 mei 2011 - 14:15

sjana zei:

Hoi,

Ben je al eens gaan zien in het dierenasiel in het citadelpark te gent? Ik ben er vandaag op zoek gegaan naar mijn vermiste kater, en ze hadden er een stuk of tien nieuwe katjes binnen gekregen sinds dit weekend. Je mag (nogal vreemd als je het mij vraagt) wel zelf niet gaan kijken, dus je neemt best een foto mee, en dan gaat de verzorger binnen kijken als jouw kat ertussen zit. Was bij mij jammergenoeg niet het geval :( Blijven hopen alvast!

Als je wil... ik pendel dagelijks van gent naar leuven voor mijn werk. Als ik de exacte straat/buurt weet van je oude huis wil ik na mijn werk wel eens gaan rondkijken daar. Da's dan wel nog overdag natuurlijk...

THX, dan zijn we collega's, ik pendel ook 3x/week naar Leuven en kan nog binnen in mijn vorige woning. Dus kan daar regelmatig gaan roepen.
Ben idd ook al in asiel geweest maandag, kga vrijdag terug.
Doet pijn hé :(

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#25 Geplaatst 04 mei 2011 - 14:16

:geluk: :geluk: :geluk:

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 04 mei 2011 - 19:55

:geluk: :geluk:
Al eens gaan kijken in het park aan de nieuwe wandeling?
Daar kan hij zich verstoppen als hij bang is
Hoop van harte dat je hem binnenkort vindt

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 04 mei 2011 - 20:05

Had het al gelezen van Sjarel.
Denk dat je bij mij in de straat woont, en heb al enkele flyers zien hangen.
Ik zal zeker mijn ogen open houden.
Zit net te denken dat er bij ons in de garage vaak katjes zitten.
Zal daar vanavond ook eens gaan kijken.

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 04 mei 2011 - 20:05

Jana_23 zei:

Had het al gelezen van Sjarel.
Denk dat je bij mij in de straat woont, en heb al enkele flyers zien hangen.
Ik zal zeker mijn ogen open houden.
Zit net te denken dat er bij ons in de garage vaak katjes zitten.
Zal daar vanavond ook eens gaan kijken.

Nu ik dit lees lijkt het wat raar dat er vaak katjes in onze garage zitten.
Maar das zo een open parkeerplaats eigenlijk waar tuintjes op uit komen. (even ter verduidelijking)

Geplaatste afbeelding

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 04 mei 2011 - 20:07

Heb je de poezenboot of dierenasiel van Gent al gecontacteerd?

Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 04 mei 2011 - 20:08

Wat erg van Sjarel, maar geef de moed vooral niet op.  Hopelijk komt hij vlug terug!

Geplaatste afbeelding

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Vermist