Spring naar inhoud

- - - - -
Vermist

Zwart-witte kater SJAREL VERMIST (sinds 30 april!)

• Log in om te reageren
102 reacties op dit onderwerp
Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 04 mei 2011 - 20:14

Mijn man zal dat zoeken niet meer zo lang volhouden, heeft hij laten weten. Hij zal geen sociale verplichtingen meer afzeggen na deze week om mee te gaan. Maar dan ga ik maar alleen, kan me niet schelen of het gevaarlijk is, moet hem vinden.
[quote]

Als je liever niet alleen gaat wil ik ook wel eens mee gaan zoeken hoor!
Je laat het dan maar weten!

Bewerkt door Jana_23, 04 mei 2011 - 20:15.

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#32 Geplaatst 04 mei 2011 - 20:57

[quote name='Jana_23']Mijn man zal dat zoeken niet meer zo lang volhouden, heeft hij laten weten. Hij zal geen sociale verplichtingen meer afzeggen na deze week om mee te gaan. Maar dan ga ik maar alleen, kan me niet schelen of het gevaarlijk is, moet hem vinden.
[quote]

Als je liever niet alleen gaat wil ik ook wel eens mee gaan zoeken hoor!
Je laat het dan maar weten![/quote]

Sympathiek Jana! Jammer dat de man het "opgeeft"... Hopelijk zal jij (Liva) zelf niet opgeven daardoor!
Want dat mag je zeker nog niet doen na die paar dagen... meestal (maar er zijn natuurlijk ook uitzonderingen) krijg ik de reactie dat een poes die verdwijnt in een omgeving die ze niet kent, dicht in de buurt blijft zitten... dus zeker ook dichtbij blijven zoeken... overal op en onder en in...
desnoods de dag daarna nog eens gaan, tot hij overtuigd is dat hij je moet vertrouwen en eruit komen... en met je pillamp zoals ik schreef in mijn tips... blijven hopen en zoeken, niet opgeven hoor... In juni vorig jaar is hij ook weggeweest denk ik, of vergis ik me? O:)

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 04 mei 2011 - 21:22

Ik ben ondertussen eens gaan kijken in de "garage"
Heb geen katjes gezien, er zitten er echter wel geregeld.
Dus ik ga morgen zeker nog eens gaan kijken.

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#34 Geplaatst 07 mei 2011 - 01:04

sisi zei:

:geluk: :geluk:
Al eens gaan kijken in het park aan de nieuwe wandeling?
Daar kan hij zich verstoppen als hij bang is
Hoop van harte dat je hem binnenkort vindt

Bedoel je dat Park tussen de Nieuwe Wandeling en de GB ? Ben ik al 2x geweest, maar is groot en lijkt me onmogelijk om dat helemaal uit te kammen. Heb ondertussen zijn naam geroepen. Niets. :( Maar op warme dagen in zijn gewone tuinomgeving in Leuven reageerde Sjarel meestal ook pas op geroep na minstens half uur tot uur (en soms langer in kattentijd)...

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#35 Geplaatst 07 mei 2011 - 01:08

[quote name='Nadine'][quote name='Jana_23']Mijn man zal dat zoeken niet meer zo lang volhouden, heeft hij laten weten. Hij zal geen sociale verplichtingen meer afzeggen na deze week om mee te gaan. Maar dan ga ik maar alleen, kan me niet schelen of het gevaarlijk is, moet hem vinden.

Sympathiek Jana! Jammer dat de man het "opgeeft"... Hopelijk zal jij (Liva) zelf niet opgeven daardoor!
Want dat mag je zeker nog niet doen na die paar dagen... meestal (maar er zijn natuurlijk ook uitzonderingen) krijg ik de reactie dat een poes die verdwijnt in een omgeving die ze niet kent, dicht in de buurt blijft zitten... dus zeker ook dichtbij blijven zoeken... overal op en onder en in...
desnoods de dag daarna nog eens gaan, tot hij overtuigd is dat hij je moet vertrouwen en eruit komen... en met je pillamp zoals ik schreef in mijn tips... blijven hopen en zoeken, niet opgeven hoor... In juni vorig jaar is hij ook weggeweest denk ik, of vergis ik me? O:) [/quote]

Dag Jana, inderdaad heel lief ! Mocht het eens nodig worden, zal ik het je laten weten. Heb gelezen dat we blijkbaar in zelfde straat wonen, laat maar eens weten welk nr, ik in nr 99.
Enige positieve dat ik in heel die situatie zie, is je wel sympathieke mensen leert kennen :oops: .

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#36 Geplaatst 07 mei 2011 - 01:20

[quote name='liva'][quote name='Nadine']

Dag Jana, inderdaad heel lief ! Mocht het eens nodig worden, zal ik het je laten weten. Heb gelezen dat we blijkbaar in zelfde straat wonen, laat maar eens weten welk nr, ik in nr 99.
Enige positieve dat ik in heel die situatie zie, is je wel sympathieke mensen leert kennen :oops: .[/quote]

Dag Nadine, jij bent blijkbaar ongeloofelijk bezig met vermiste en gevonden dieren en/of je hebt een ongeloofelijk geheugen :) .
Inderdaad, vorige jaar is hij in juni 2 nachten niet komen opdagen, en pas om 3u in de 3de nacht langs ons speciaal opengelaten slaapkamerraam komen binnenwaaien. MAAR grote verschil met nu is : het was in Leuven in zijn toen al 5 jaar vertrouwde omgeving ! Het was de eerste keer dat ie dat deed, en ik was idd na de 1ste nacht al in paniek. Maar toch owv een kleine soort zelfberusting dat het kattentijd was, hebben we toen enkel geflyerd in de blok huizen die de tuinen verbinden. En niet 's avonds actief gaan zoeken, gewoon op normale uur paar keer blijven roepen, en dan - ik weliswaar met klein hartje -  gaan slapen. Al de 2de dag zei de buurvrouw dat ze hem nog overdag had gezien met zijn vriendjes, dus ik beruste in feit dat hij zijn 2de jeugd aan het beleven was. Daarna in juli en augustus op een warme nacht bleef ie nog wel eens een nacht weg, of kwam pas heel vroeg in de ochtend luid miauwend slaapkamer binnen :twisted: .

MAAR NU is het in VOOR HEM ONBEKENDE omgeving, nl in Gent, na 3 weken in een huis waar hij zich duidelijk nog niet had aangepast en zich thuis voelde... en langs voordeur ontsnapt, drukke straat (school, studenten, eenrichtingsverkeer auto's, overdag in de week heeeeel druk) :cry: ... dus ik maak mij zorgen, ik lig wakker, zoek actief maar moedeloos en anderen verklaren mij zot :(

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#37 Geplaatst 07 mei 2011 - 04:09

Sjareltje nu 1 week weg :cry: :cry: :cry:

Voorbije 2 dagen druk gehad overdag op werk, en s avonds telkens 3 uur zoeken in stadsomgeving rond huis... Niets, behalve dat ik kapot ben maar zo graag sjareltje terug zou willen zien...

Update:
- woe-avond tip over zwart-witte kat in akkerstraat onder auto, gecrosst tot daar, maar zag direct dat het niet Sjarel was;

- do-middag dan tel van iemand die vanop zijn dak een zwart-witte kat zag in tuin achter de kerk Oude Houtlei en die klaagelijk miauwde. Die tuin is enkel tijdens kantooruren toegankelijk en ik zat net voor twerk in Limburg :evil: , maar kon mijn man overhalen kijkje te gaan nemen. Uit een foto van de tipgever bleek dat het niet om Sjarel ging.

- do-avond bij aanvang van dagelijkse zoektocht om 21u30, tel van gepensioneerd koppel uit Maagdenstraat (zijstraat Oude Houtlei). Man beweert Sjarel te zien in zijn tuintje. Wij gecrosst, bij aankomst zei man dat ie net achter tuinhuisje was gelopen. Maar toen ik ging zien, was er geen kat (meer)...
Bleek daar eigenlijk wel een huizenblok, 2 zijstraten verder dan ons huis, met veel groen en binnentuintjes, die grenzen aan die grote tuin van kerk Oude Houtlei...

To do met die tip: morgenavond via tuinmuurtje van dat vriendelijk koppel klimmen tot in tuin achter kerk, en mij daar met mijn man een paar uur zetten en wachten... iemand beter idee ?

- vanmorgen (vrijdagochtend) om 6u opgestaan voor afspraak met concierge van school hier rechtover én naast ons, die mij zou laten rondkijken, doch was zonder resultaat, behalve meer inzicht in achterbuurt van onze huizenrij en dus gissingen over sjarel's mogelijke routes. Daarna zowel tuintje achter die school dan gaan bekijken (is eigenlijk van Monasterium en gaan daar elke avond al roepen), alsook de grote snachts ontoegankelijke tuin achter Kerk Oude Houtlei, maar ook geen sjareltje.

- Dan vrijdag weer hoopgevende tel:
jongegast uit siteetje in Krommenellenboogstraat (ook plaats waar we elke avond gaan kijken en roepen) zou donderdagnacht voor 2de nacht op rij gewekt zijn door zijn krijsende kattin Snorrie rond 2u30. Hij heeft beide uit elkaar gedreven en beweert dat Sjarel iets aan het 'forceren' was met zijn kattinneke. Hij zou nu goed hebben gezien en is vrij zeker dat het om Sjarel ging.

Ben dus bij valavond al eens in die groene buurt verderop gaan kijken, niets. Dan klassieke toer met naam roepen gedaan; en dan om 1u30 mijn man wakker gemaakt om mee te gaan zien en afwachten of Sjarel daar weer zou opduiken. Net terug, Snorrie gezien, maar geen Sjarel :( ...

PFFF, en vanavond dan ook nog de buurvrouw gezien die heel negatief deed en zegt dat het allemaal geen zin heeft wat ik doe, dat tips nooit zeker zijn en eigenlijk zinloos zijn, en dat Sjarel ook niet uit zz kan terugkomen, omdat hij de straat en huis niet kent...
Reden: hij heeft in die 3 weken de straat niet kunnen bestuderen via ramen voorkant, omdat wij (inderdaad) tot op ooghoogte een soort vlies op de ramen hebben dat enkel licht maar geen zicht toelaat. Is dit zo ????? Wie weet dit ?

Hebben nochtans het net voor het kelderraam weggehaald zodat ie langsdaar zou binnenkunnen moest ie zelf terugkomen... maar als hij hier idd niets kent, heeft dat dan zin ?

En nog iets, als het idd zo is, dan is Sjarel dus misschien wel aan het 'profiteren' van zijn vrijheid in kattentijd, weliswaar op onbekend terrein, en riskeer ik dat hij een verwilderde zwerfkat wordt... ? Want eten is hier blijkbaar wel te vinden, koud is het ook niet, en hij zou de weg naar huis ook niet kennen...

Ik doe dagelijkse toer van de omliggende straten inclusief de parkings of openbare groene stukjes waar we inkunnen. Telkens met pillamp en roepen...
Nu gaan we ook in op degelijke tips, maar ik kan toch onmogelijk elke nacht enkele nachtelijke uren doorbrengen in mensen hun privétuin ? zijn er verschillende, en dan zou sjarel nog juist daar moeten zitten als ik er zou zitten.
En met een gemiddelde van 4u slaap de laatste nachten, kan ik dat fysiek en mentaal ook niet volhouden...

Indien die 2 laatste tipgevers gelijk hebben, zit hij "in de buurt"... En nu ? hoe hem zeker zien en vinden ?
Heeft het zin om vangbakken te zetten op die 2 plaatsen waar hij zou gesignaleerd zijn ?
(ze liggen wel enkele straten en huizenblokken van elkaar verwijderd...)

Om moedeloos te worden...

Bewerkt door liva, 07 mei 2011 - 04:16.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#38 Geplaatst 07 mei 2011 - 05:30

Als hij hij het geluid van zijn eten kent mss met brokjes rammelen of doos met eten meenemezn en de bewegingen en geluiden doen die je anders doet om eten te geven.Dat herkennen ze meestal.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#39 Geplaatst 07 mei 2011 - 12:31

liva zei:

Sjareltje nu 1 week weg :cry: :cry: :cry:

Voorbije 2 dagen druk gehad overdag op werk, en s avonds telkens 3 uur zoeken in stadsomgeving rond huis... Niets, behalve dat ik kapot ben maar zo graag sjareltje terug zou willen zien...

Update:
- woe-avond tip over zwart-witte kat in akkerstraat onder auto, gecrosst tot daar, maar zag direct dat het niet Sjarel was;

- do-middag dan tel van iemand die vanop zijn dak een zwart-witte kat zag in tuin achter de kerk Oude Houtlei en die klaagelijk miauwde. Die tuin is enkel tijdens kantooruren toegankelijk en ik zat net voor twerk in Limburg :evil: , maar kon mijn man overhalen kijkje te gaan nemen. Uit een foto van de tipgever bleek dat het niet om Sjarel ging.

- do-avond bij aanvang van dagelijkse zoektocht om 21u30, tel van gepensioneerd koppel uit Maagdenstraat (zijstraat Oude Houtlei). Man beweert Sjarel te zien in zijn tuintje. Wij gecrosst, bij aankomst zei man dat ie net achter tuinhuisje was gelopen. Maar toen ik ging zien, was er geen kat (meer)...
Bleek daar eigenlijk wel een huizenblok, 2 zijstraten verder dan ons huis, met veel groen en binnentuintjes, die grenzen aan die grote tuin van kerk Oude Houtlei...

To do met die tip: morgenavond via tuinmuurtje van dat vriendelijk koppel klimmen tot in tuin achter kerk, en mij daar met mijn man een paar uur zetten en wachten... iemand beter idee ?

- vanmorgen (vrijdagochtend) om 6u opgestaan voor afspraak met concierge van school hier rechtover én naast ons, die mij zou laten rondkijken, doch was zonder resultaat, behalve meer inzicht in achterbuurt van onze huizenrij en dus gissingen over sjarel's mogelijke routes. Daarna zowel tuintje achter die school dan gaan bekijken (is eigenlijk van Monasterium en gaan daar elke avond al roepen), alsook de grote snachts ontoegankelijke tuin achter Kerk Oude Houtlei, maar ook geen sjareltje.

- Dan vrijdag weer hoopgevende tel:
jongegast uit siteetje in Krommenellenboogstraat (ook plaats waar we elke avond gaan kijken en roepen) zou donderdagnacht voor 2de nacht op rij gewekt zijn door zijn krijsende kattin Snorrie rond 2u30. Hij heeft beide uit elkaar gedreven en beweert dat Sjarel iets aan het 'forceren' was met zijn kattinneke. Hij zou nu goed hebben gezien en is vrij zeker dat het om Sjarel ging.

Ben dus bij valavond al eens in die groene buurt verderop gaan kijken, niets. Dan klassieke toer met naam roepen gedaan; en dan om 1u30 mijn man wakker gemaakt om mee te gaan zien en afwachten of Sjarel daar weer zou opduiken. Net terug, Snorrie gezien, maar geen Sjarel :( ...

PFFF, en vanavond dan ook nog de buurvrouw gezien die heel negatief deed en zegt dat het allemaal geen zin heeft wat ik doe, dat tips nooit zeker zijn en eigenlijk zinloos zijn, en dat Sjarel ook niet uit zz kan terugkomen, omdat hij de straat en huis niet kent...
Reden: hij heeft in die 3 weken de straat niet kunnen bestuderen via ramen voorkant, omdat wij (inderdaad) tot op ooghoogte een soort vlies op de ramen hebben dat enkel licht maar geen zicht toelaat. Is dit zo ????? Wie weet dit ?

Hebben nochtans het net voor het kelderraam weggehaald zodat ie langsdaar zou binnenkunnen moest ie zelf terugkomen... maar als hij hier idd niets kent, heeft dat dan zin ?

En nog iets, als het idd zo is, dan is Sjarel dus misschien wel aan het 'profiteren' van zijn vrijheid in kattentijd, weliswaar op onbekend terrein, en riskeer ik dat hij een verwilderde zwerfkat wordt... ? Want eten is hier blijkbaar wel te vinden, koud is het ook niet, en hij zou de weg naar huis ook niet kennen...

Ik doe dagelijkse toer van de omliggende straten inclusief de parkings of openbare groene stukjes waar we inkunnen. Telkens met pillamp en roepen...
Nu gaan we ook in op degelijke tips, maar ik kan toch onmogelijk elke nacht enkele nachtelijke uren doorbrengen in mensen hun privétuin ? zijn er verschillende, en dan zou sjarel nog juist daar moeten zitten als ik er zou zitten.
En met een gemiddelde van 4u slaap de laatste nachten, kan ik dat fysiek en mentaal ook niet volhouden...

Indien die 2 laatste tipgevers gelijk hebben, zit hij "in de buurt"... En nu ? hoe hem zeker zien en vinden ?
Heeft het zin om vangbakken te zetten op die 2 plaatsen waar hij zou gesignaleerd zijn ?
(ze liggen wel enkele straten en huizenblokken van elkaar verwijderd...)

Om moedeloos te worden...

Zoals ik inderdaad ook al schreef moet je zeker ook in de nabije buurt blijven zoeken, vooral omdat hij de buurt niet kent... en een bange poes reageert niet direct en soms pas zelfs na lange tijd...
MMMAAARRR trek je niks aan van de mensen die zeggen dat tips en zoeken geen zin heeft!!!!!!!!!!!! Zo heb ik in de loop der jaren nog reacties gehad... mensen zoals jij die te horen kregen dat het allemaal geen zin meer had... ze kennen er niks van, geloof me!
Ik kan jou natuurlijk niet voor 100% garanderen dat Sjarel terug zal komen, dat kan niemand... MAAR ik kan je wel met 100% zekerheid zeggen dat je NIET mag opgeven, nu zeker nog niet en zeker niet nu je tips blijft krijgen... die ene huizenblok is niet zover af en daar zou hij gezien zijn... BLIJVEN ZOEKEN en ROEPEN! Echt waar!!!
Probeer je man te overhalen mee te blijven zoeken, zeker nu je die tips krijgt.. dat betekent dat mensen toch mee hun best doen... en die andere mensen, niks van aantrekken!!! O:)
Wat je vraag betreft ivm de vangbakken... tja... het zou kunnen helpen... als de mensen de bakken laten staan natuurlijk...

Bewerkt door Nadine, 07 mei 2011 - 12:32.

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 07 mei 2011 - 12:49

Niet opgeven!! (toch nog niet na 1 week)
Laar je niet ontmoedigen, lees hier vooral de verhalen van teruggevonden poezen
Die vangbakken; ja de kans dat er een andere kat in zit ,is zeer groot hé
Dat koppel in de maagdenstraat is dat in nr 10? (die mensen ken ik)
:hug: :hug:

Dansprinsesje
Dansprinsesje
  • 798 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 07 mei 2011 - 12:54

Ik duim voor je dat je hem snel terug vind!!

Guest_sjana_*
Guest_sjana_*

#42 Geplaatst 07 mei 2011 - 20:21

Hey meid,

Het klinkt deprimerend omdat je hem nog steeds niet gevonden hebt, maar als ik alles zo lees lijkt da kans mij wel héél groot dat hij daar ergens in de buurt zit. En je was ook al een paar weken verhuisd, dus de kans dat hij op zoek gaat naar zijn oude thuis is een pak kleiner. Ik zou nu zeker niet opgeven, volgens mij is het gewoon een kwestie van volhouden. Als hij daar nog steeds in de buurt rondhangt vind je hem zeker en vast! Als ik je ergens bij kan helpen laat je het maar weten. Je woont helemaal niet zo ver van mij...

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#43 Geplaatst 11 mei 2011 - 09:59

Sjarel is nu 11 dagen weg :cry: :cry:

Laatste tip van een bejaarde man in rusthuis hier 2 blokken verder. En op basis daarvan vangkooi gaan plaatsen. Maar al 2 nachten niets.

Ik ben ten einde raad, en mijn dagen bestaan enkel nog uit denken of zoeken naar Sjareltje. Gisteren kwam een vriendin even langs die zelf katten heeft, om mij 'wakker te schudden dat hij nu 10 dagen weg is in een vreemde stad, dus dat ik niet meer moet denken hem terug te vinden en dus moet doorgaan met mijn leven'. Ze bedoelt het goed, maar ik kan Sjarel niet loslaten. Zit er mee in waar hij is, en vooral of het hem goed gaat of zal blijven gaan. Mijn stomme schuld van hem weg te halen uit zijn zo vertrouwde omgeving en nu is ie ergens verloren. Zou hem zo graag terugvinden, maar weet echt niet wat nog meer of anders te doen...

Ook al 2 dagen geen tips meer gekregen :(

Ik snak naar de gouden tip, een geluksslag, een mirakel...

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 11 mei 2011 - 10:45

Hopelijk komst Sjarel snel terug. Had het op binnenbeest via twitter ook zien staan!
Geplaatste afbeelding

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#45 Geplaatst 11 mei 2011 - 12:01

liva zei:

Sjarel is nu 11 dagen weg :cry: :cry:

Laatste tip van een bejaarde man in rusthuis hier 2 blokken verder. En op basis daarvan vangkooi gaan plaatsen. Maar al 2 nachten niets.

Ik ben ten einde raad, en mijn dagen bestaan enkel nog uit denken of zoeken naar Sjareltje. Gisteren kwam een vriendin even langs die zelf katten heeft, om mij 'wakker te schudden dat hij nu 10 dagen weg is in een vreemde stad, dus dat ik niet meer moet denken hem terug te vinden en dus moet doorgaan met mijn leven'. Ze bedoelt het goed, maar ik kan Sjarel niet loslaten. Zit er mee in waar hij is, en vooral of het hem goed gaat of zal blijven gaan. Mijn stomme schuld van hem weg te halen uit zijn zo vertrouwde omgeving en nu is ie ergens verloren. Zou hem zo graag terugvinden, maar weet echt niet wat nog meer of anders te doen...

Ook al 2 dagen geen tips meer gekregen :(

Ik snak naar de gouden tip, een geluksslag, een mirakel...

Eén ding mag je zeker niet doen en dat is luisteren naar die vriendin... ze bedoelt het waarschijnlijk goed omdat ze ermee inzit dat je verdriet hebt, maar je mag NIET OPGEVEN!!! Blijven zoeken... terug opnieuw, ook dichtbij.... de laatste dagen krijg ik ook weer regelmatig de reactie dat een poes teruggevonden wordt in een keldergat... weet niet waarom, omdat dat daar frisser is misschien? Dus in ieder geval : als er keldergaten zijn in de buurt, zeker daar ook extra blijven zoeken en roepen en met de pillamp schijnen... opnieuw en opnieuw.... soms reageren ze pas na een paar dagen... en dat is geen veronderstelling van mij, maar door de reacties van mensen die hun ervaring naar me toesturen... dus NIET STOPPEN met zoeken!

Bewerkt door Nadine, 11 mei 2011 - 12:03.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Vermist