Spring naar inhoud

- - - - -
Vermist

Zwart-witte kater SJAREL VERMIST (sinds 30 april!)

• Log in om te reageren
102 reacties op dit onderwerp
micha
micha
  • 586 berichten
  • 4 katten

#46 Geplaatst 11 mei 2011 - 12:43

Ik ben misschien niet de juiste om te zeggen dat je niet mag opgeven. Mystic is nu al drie maanden weg en er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan hem denk. Wij blijven ook zoeken en tips zijn er niet zoveel meer. Zo nu en dan eens ééntje. Ik kan het nog niet opgeven alhoewel ik er al dikwijls aan gedacht heb.
Veel sterkte en hopelijk kan je wat moed putten uit de verhalen van poezels die we terug gevonden worden. Mij help het toch een beetje.
Veel sterkte. :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#47 Geplaatst 13 mei 2011 - 10:13

Nu al 14 dagen dat mijn Sjareltje weg is. Abnormaal lang dus. :cry:

Heb affiches geplakt op parkeerautomaten en palen in de omgeving, en zelfs in nog wat extra straten dan degene waar ik geflyerd heb, maar niets...

Ik kam elke avond opnieuw mijn vast parcours uit, maar kom steevast dezelfde katten tegen, behalve Sjarel. Ik zoek daarbij ook vooral de plaatsen op waar meerdere/andere katten zitten. Maar gisteren gehoord dat hij door andere katten juist zal verjaagd worden, is dat zo?
Zou hij nog in de buurt kunnen zijn ondanks feit dat ik hem niet zie?

Wat nu ? Het is een bange kat, vrij zelfstandig en graag in t groen. Vooral ook een verstopper!!

Opnieuw in dezelfde buurten flyeren? Of in verdere straten en buurten gaan flyeren? Maar in welke? Hij kan nog meer centrum in getrokken zijn, of juist coupure over en verder weg...

Bewerkt door liva, 13 mei 2011 - 10:18.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#48 Geplaatst 13 mei 2011 - 10:22

Probeer nog eens een kijkje te nemen in de dierenasielen.Hangen de affiches nog in drukke winkels?mss een andere kant van de stad verkennen.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

biep
biep
  • 33 berichten
  • 2 katten

#49 Geplaatst 13 mei 2011 - 13:45

Je moet toch wel blijven flyeren hoor. bij mij heeft dat na 5 weken toch vruchten afgeworpen. net als bij mijn Jopie kan ook Sjareltje door lieve mensen in huis genomen zijn. Zij denken misschien dat het een zwervertje is. In alle winkels hangen, ook die waar je zelf niet komt. Krantenwinkels (daar wordt veel gebabbeld enzo), apotheek en bakker, allee ik moet het je niet zeggen. Maar bij mij heeft de flyer resultaat gehad in een winkel waar ik zelf bijna nooit kom maar die wel zo lief waren om de flyer te laten hangen zolang ik niks kwam zeggen en dààr hebben de mensen die mijn poes opvingen de flyer gezien en mij gebeld. Ook naar de dierenartsen in de buurt een duidelijke flyer sturen, want met mijn Jopie waren ze al bij de DA langsgeweest en nét bij die waar ik géén flyer had gestoken...je zal maar pech hebben. maar na 5 weken is mijn poes terug thuis, dus geef zeker niet op, alles kan nog ! ik wens je veel succes met je zoektocht.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#50 Geplaatst 13 mei 2011 - 18:13

Blijven hopen! En blijven zoeken!  

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#51 Geplaatst 14 mei 2011 - 01:44

Geef de moed nog niet op. Ons Lucky'tje is in het putje van de winter 5 weken vermist geweest, vermoeden zonder eten/drinken daar ze uitgemergeld en gedehydrateerd terug naar huis gebracht werd door een buurman waar ze al een dag of twee kwam eten (waarschijnlijk is ze kunnen ontsnappen één van die laatste dagen voordat ze gevonden werd).
Ze is ook heel schuw en vele geluiden schrikken haar af, maar als een kat in nood is gaat die zowiezo wel op één of andere manier ervoor zorgen dat hij /zij aan eten en drinken geraakt.
Je kan ook de mensen van de nabij gelegen winkels verwittigen, en daar flyers laten uithangen (heb je mss al gedaan,heb niet alle reactie's gelezen).In een winkel komen vele mensen met mekaar in contact, enzo gaat informatie soms sneller door.
'k Hoop dat Sjarelke binnenkort terug bij jullie mag zijn :hug:

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#52 Geplaatst 14 mei 2011 - 01:44

biep zei:

Je moet toch wel blijven flyeren hoor. bij mij heeft dat na 5 weken toch vruchten afgeworpen. net als bij mijn Jopie kan ook Sjareltje door lieve mensen in huis genomen zijn. Zij denken misschien dat het een zwervertje is. In alle winkels hangen, ook die waar je zelf niet komt. Krantenwinkels (daar wordt veel gebabbeld enzo), apotheek en bakker, allee ik moet het je niet zeggen. Maar bij mij heeft de flyer resultaat gehad in een winkel waar ik zelf bijna nooit kom maar die wel zo lief waren om de flyer te laten hangen zolang ik niks kwam zeggen en dààr hebben de mensen die mijn poes opvingen de flyer gezien en mij gebeld. Ook naar de dierenartsen in de buurt een duidelijke flyer sturen, want met mijn Jopie waren ze al bij de DA langsgeweest en nét bij die waar ik géén flyer had gestoken...je zal maar pech hebben. maar na 5 weken is mijn poes terug thuis, dus geef zeker niet op, alles kan nog ! ik wens je veel succes met je zoektocht.

Waw, da's echt een hoopgevend verhaal !
Morgen was ik sowieso al van plan om affiches te hangen in grote winkels in de verdere omtrek; zal proberen ook nog zoveel mogelijk bakkers en APO's enz te doen, maar vrees dat het me op een dag niet zal lukken.

Sjarel is wel niet meest aanhankelijke en sociale kat, maar khoop dat hij zich wat toont aan mensen die willen helpen én weten dat hij wordt gezocht.

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#53 Geplaatst 14 mei 2011 - 01:54

Amai, vandaag kreeg mijn man tel van onsympathiek klinkende man die zei dat hij Sjarel had gevonden en gevangen en opgesloten in een kot vanachter, met vraag of er beloning aan hing. Hij had een adres gegeven en wij daar dus naartoe. Bleek daar niemand van iets te weten, en toen ik te plaatse nog eens het teint belde, sprak de man een onverstaanbaar taaltje en haakte dan in. Daarna belde mijn man in het Frans, vroeg naar zijn adres en kreeg een opsomming van steden met als slot 'sale qu' en er werd weer inhaakt. Wansmakelijke grappen dus van mensen die leuk vinden om anderen te koeioneren blijkbaar. :evil:

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#54 Geplaatst 14 mei 2011 - 02:00

HelpLuckyvinden zei:

Geef de moed nog niet op. Ons Lucky'tje is in het putje van de winter 5 weken vermist geweest, vermoeden zonder eten/drinken daar ze uitgemergeld en gedehydrateerd terug naar huis gebracht werd door een buurman waar ze al een dag of twee kwam eten (waarschijnlijk is ze kunnen ontsnappen één van die laatste dagen voordat ze gevonden werd).
Ze is ook heel schuw en vele geluiden schrikken haar af, maar als een kat in nood is gaat die zowiezo wel op één of andere manier ervoor zorgen dat hij /zij aan eten en drinken geraakt.
Je kan ook de mensen van de nabij gelegen winkels verwittigen, en daar flyers laten uithangen (heb je mss al gedaan,heb niet alle reactie's gelezen).In een winkel komen vele mensen met mekaar in contact, enzo gaat informatie soms sneller door.
'k Hoop dat Sjarelke binnenkort terug bij jullie mag zijn :hug:

Ook hoopgevend verhaal !
Khoop alleen dat Sjarel dan in onze buurt of minstens aan (goeie kant van) Gentse blijft!! Hij was het hier nog niet gewoon na 3 weken en was ook niet bedoeling dat hij al buiten kon. Komen van Leuven, voor mij onmogelijk om alles tussen Gent en Leuven te verwittigen, of ik moet op de stip gaan staan... :onzeker:

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#55 Geplaatst 14 mei 2011 - 02:25

liva zei:

Amai, vandaag kreeg mijn man tel van onsympathiek klinkende man die zei dat hij Sjarel had gevonden en gevangen en opgesloten in een kot vanachter, met vraag of er beloning aan hing. Hij had een adres gegeven en wij daar dus naartoe. Bleek daar niemand van iets te weten, en toen ik te plaatse nog eens het teint belde, sprak de man een onverstaanbaar taaltje en haakte dan in. Daarna belde mijn man in het Frans, vroeg naar zijn adres en kreeg een opsomming van steden met als slot 'sale qu' en er werd weer inhaakt. Wansmakelijke grappen dus van mensen die leuk vinden om anderen te koeioneren blijkbaar. :evil:
Dégoutant is dit! Heb eens een gelijkaardig verhaal mee gemaakt in onze straat. Er liep een poes constant te miauwen, waren gaan kijken en zagen haar van de éne auto onder de andere kruipen. We besloten de draagbak uit te halen en het poesje binnen te nemen om te zien of het een kokertje droeg met adres en eventueel bij te voeden.
Verder in straat zagen ze ons komen, en na lang gesukkel dicht bij de kat te raken, roept er iemand "hey,ze geven zoveel euro voor de vinder".
De rest hebben we ook niet begrepen (kennen niet alle talen :evil: ),maar voor ons hadden ze de kat rap vast om in een huis te steken waar ze gn katten houden.
Wij kwaad, maar wat konden we verder doen?
Tien minuten later ging de bel; ze konden met de kat geen weg :misselijk: , en hebben ze bij ons gebracht.
Hebben haar laten eten en drinken (afgezonderd van onze katten), ze droeg geen kokertje en aangezien we die avond nog uitgingen hebben we haar op de koer laten lopen(durfden ze niet met onze poezen alleen laten), met de bedoeling 's anderendaags flyers te maken om op zoek te gaan naar de eigenaar. Spijtig genoeg was ze tegen dat we terug kwamen erin geslaagd om te onstnappen via de koer. Hopelijk heeft ze ondertussen haar thuis gevonden.
De buurman die ons Lucky terug bracht heb ik zelf gevraagd met wat ik hem kon plezier doen, maar die jongen wou niets. Wel, zijn hem achteraf wel wat gaan kopen : 'k geef liever aan zulke mensen iets meer, dan aan mensen die enkel op geld uit zijn. Daarom raden ze ook af om een beloning te beloven voor het terug brengen van je kat, de kans is groot dat je veel meer valse alarmeringen gaat krijgen. Sommigen zouden nog een kat uit het asiel durven halen die er op lijkt, en je proberen wijs te maken dat het jouw kat is enkel voor geld!

Maar alléé, daar ben je momenteel niet veel mee. 'k Duim alleszins heel hard voor Sjarel en jullie :duim:

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 14 mei 2011 - 02:27

liva zei:

Ook hoopgevend verhaal !
Khoop alleen dat Sjarel dan in onze buurt of minstens aan (goeie kant van) Gentse blijft!! Hij was het hier nog niet gewoon na 3 weken en was ook niet bedoeling dat hij al buiten kon. Komen van Leuven, voor mij onmogelijk om alles tussen Gent en Leuven te verwittigen, of ik moet op de stip gaan staan... :onzeker:
Misschien nog geen slecht idee als dat mogelijk is(de stip). Of mensen die je daar nog kent van vroeger flyers opsturen en vragen of zij er eventueel geen willen uitdelen.

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#57 Geplaatst 17 mei 2011 - 02:14

Nog steeds geen spoor van Sjareltje :cry:

Vorige nacht rond middernacht opgebeld door een koppel op een app uit de buurt dat meende net Sjarel te hebben gezien vlakbij hen op een scheidingsmuur maar het lukte niet hem te vangen. Wij direct daarheen gelopen, eten en rest van trucendoos mee.
Maar na uur wachten tot ie terugkwam op een dak, bleek het in het licht van de pillamp duidelijk niet om Sjarel te gaan...

Weer een ontgoocheling. Wel vriendelijk van dat koppel.

Waar zou mijn Sjarel toch zitten ? Na 17dagen, nog in de buurt? Hij kan zich lang en goed verstoppen als ie vreemd volk of op vreemd terrein is en zich angstig voelt. Maar wanneer zal hij dan reageren ? Of is ie al verder, op zoek naar zijn tuin in Leuven? Waar toch? Als ik daar al eens iets zekerder kon over zijn...

Vandaag weer affiches gaan ophangen in grote winkels (supermarkten in enkele randgemeentes. En in de avond weer dezelfde wandeling met roepen gemaakt. Maar misschien zitten we totaal voor niets alsmaar op dezelfde groenere rustiger plekken te kijken. :(

In ons huis in Leuven is de buurvrouw ook verwittigd, en regelmatig passeren wij ook nog in ons huis en blijven zijn naam roepen...

Ik blijf diep vanbinnen hopen...

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#58 Geplaatst 17 mei 2011 - 20:17

Nooit de moed opgeven!!

Het volgende staat op site van CAD

WE DANKEN IEDEREEN DIE ONS DAADWERKELIJK STEUNT DANKZIJ HEN KUNNEN WE ONZE WERKING VOORTZETTEN!
E-mail: cad-dieren@telenet.be
Tel: 03/440.05.48
Telefoonpermanentie: werkdagen van 11.00 tot 17.00 uur
U stuurt een mail, of spreekt een dringende boodschap aangaande GEVONDEN EN VERLOREN dieren in op het antwoordapparaat

Kater ros/wit, Bo verloren op 5 juli 2009 teruggevonden 14/05/11 !

DRINGEND PLEEGGEZINNEN GEZOCHT VOOR POEZEN EN KITTENS

Erkenningsnummer Ministerie HK30101355

Dus zo zie je maar!

Bewerkt door griffel1977, 17 mei 2011 - 20:18.

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#59 Geplaatst 17 mei 2011 - 20:36

Telkens kom ik hier kijken of er al nieuws is van Sjarel.
Jammer genoeg is dit nog niet het geval.
Ik hou mijn ogen ook open en hoop dat je sjarel snel terug in je armen kan sluiten!
Maar vooral blijven hopen!
Er zijn katjes die maanden vermist zijn en die nog terug gevonden worden.

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#60 Geplaatst 25 mei 2011 - 01:21

@jana: thx! Ik zou het heel erg appreciëren als jij de achterkant en garages wat in het oog wil houden!

Voor de rest: voorbije dagen wel nog tips gekregen, maar meeste Slaan eigenlijk op katers die op Sjarel lijken en die ik op mijn vaste avond'wandeling' ook al tegenkwam...
Verder ga ik 2x per week langs het asiel, heb ik hier en daar een affiche gehangen in enkele supermarkten in paar omliggende gemeenten, en ben ik ook gepasseerd bij dierenasiel Meetjesland en Dieren onder Dak om een affiche af te geven... Voor t geval hij alsmaar meer zou aan het afdwalen zijn.
Moeilijkste is niet te weten waar hij mogelijk kan zitten...
Ik blijf, in een iets sneller tempo, mijn ronde doen, maar sinds gisteren sla ik een avond op 2 over, anders hield ik het niet vol :onzeker: .

Ik wacht dus nog steeds op een gouden tip. En ondertussen denken hoe ik nog
grooter publiek kan bereiken.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Vermist