Spring naar inhoud

- - - - -
Vermist

Zwart-witte kater SJAREL VERMIST (sinds 30 april!)

• Log in om te reageren
102 reacties op dit onderwerp
Guest_liva_*
Guest_liva_*

#76 Geplaatst 01 juni 2011 - 15:34

daisyke zei:

hey
mijn kater is thuis ook ontsnapt op 2 juli 2009 en ik heb hem sindsdien niet meer gezien. Na mijn verhuis heeft hij zeker 8 mnd binnen gezeten en de eerste keer dat hij buiten kon, tja... meneer was ook weg :(
ik geef echter de hoop niet op en blijf rondkijken.

wat je zeker wel kunt doen en wat ik ook gedaan heb , een flyer of A4 met foto en al je gegevens opsturen naar alle dierenartsen in de regio Gent. Als je kat geen adreskokertje om had dan heb je misschien geluk dat één van de mensen die daar komen je kat bij zich genomen heeft???

Amai, 8 mnd binnen en nu al bijna 2 jaar weg ? Toch raar hé. Want na zo'n tijd binnen zou hij toch al zijn woonst moeten (her)kennen... Of hij is ergens binnen genomen... daar heb ik altijd schrik voor, van die mensen die dat maar doen, en zich niet afvragen of iemand anders met gemis en verdriet zit. En ooit moeten die toch wel eens naar de DA, eigenlijk minstens jaarlijks, en anders als ie ziek is ?
Maar bon, ge leest nog van die verhalen van katten die na heel lange tijd terugkomen of gevonden worden, onlangs op frontwebpagina van CAD dacht ik (denk dat mensen kat terugvonden na iets meer dan 2 jaar... - staat hier ergens gepost op mijn pagina's door iemand)
Ik hoop ook voor jou !

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#77 Geplaatst 01 juni 2011 - 16:08

Gisterenavond was ik net uit Brussel vertrokken toen ik tel kreeg van een buitenlandse student (en zijn vriendin) die mij in het engels heel enthousiast zei dat hij Sjarel zag in een binnentuin van de Bijloke... vloeken dat ik er pas over klein uurtje kon zijn.

Nu heb ik daar idd affiches aan de fietstallingen en palen uitgehangen, en al paar keer van daar de tip gekregen dat hij daar zou zitten en telkens gaan zien. Ben daar zelf eerder ook al paar keer gaan kijken en roepen, maar zonder resultaat.
Wel zag ik daar enkele keren een zwart-witte kater die heel goed lijkt op Sjarel...

Maar die student was "quite sure" en zei dat hij op foto keek, en dan naar Sjarel keek verderop in dat tuintje. Hij was hen eerst heel schichtig voorbijgelopen op voetpad, van ene binnentuintje naar andere. Toen de student het tuintje al wou ingaan in een poging hem te pakken (ik zat immers nog in de auto :evil: ), is de kat superrap in een keldergat gesprongen. Die gasten zijn dan in die kelders gaan kijken, stelden vast dat het daar rook naar katten-urine. Het zijn blijkbaar de (kruip)kelders onder (gans?) het Bijloke, dus ondoenbaar om zelf in verder te kijken... al snel heel laag, en 't is een doolhof...

Toen ik eindelijk arriveerde, waren ze daar met 5 vrienden kattenliefhebbers, inclusief kattereisbakje, natte en droge voeding enz. Wel keilief natuurlijk ! Maar Sjarel niet gezien, noch die andere zwart-witte kat die ik daar anders zie...

Concreet: wat nu ?
- ofwel hebben ze echt Sjarel gezien
- ofwel denken ze dat, maar is het eigenlijk de look-alike die ik daar al vaak gezien heb...

Door hun overtuiging en enthousiasme heb ik nu wel de neiging om weer meer op die plaats te gaan zoeken. Maar mogelijks hebben ze enkel de look-alike gezien...

Anderzijds, zou het kunnen dat hij daar ook zit maar zich amper vertoont ? 't zou zeker niet abnormaal zijn dat hij daar zit...; ligt in logische uitbreiding van straten en buurt (buurt aan andere kant coupure). Misschien zag ik tot nu toe alleen maar die zwart-witte look-alike, maar houdt hij zich daar ook verborgen... Indien zo, zal het niet evident zijn hem te vangen, toch niet in dat warmere weer: want echt slecht zit hij daar voorlopig niet: groen, relatief rustig, droge kelders om te schuilen en er is een voederplaats...

Alleen, als ik weer meer tijd daarin steek, mis ik andere mogelijkheden... 't is dat íkzelf hem nog niet heb gezien daar, enkel de look-alike... maar gelet op de mogelijkheden, misschien zinvol om nog eens wat extra tijd te steken daar... :s

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#78 Geplaatst 06 juni 2011 - 01:35

Al sinds donderdag mijn stem kwijt en zwaar hoesten (angine gehad); kan dus niet meer roepen naar Sjarel. :onzeker:
Aan de Bijloke toch paar keer gaan kijken, maar telkens de look-alike gezien, dus ik vermoed dat de tipgevens hem daarmee verwarren :( . Tussen de andere poezen die daar zitten, zat er wel een heel magere, verwaarloosde, uitgehonderde, verwilderde en vervuilde lichtrosse kat met snot aan zijn bekje, die van de andere katten weinig kans krijgt om te eten. Volgens mij verzorging nodig.
Ik geef hem sinds donderdag eten door de andere gezondere wat weg te jagen en begin zo zijn vertrouwen te winnen. Daarna probeer ik hem te vangen en naar poezenboot of DA en zelf zien wat ik kan doen. Is te zielig om hem te zien, in die toestand kan hij nooit de winter aan als dat zo nog een zomer doorgaat.

Vanavond grote toer in Blaarmeersen gedaan en met een voor Sjarel onherkenbare hese stem proberen te roepen, maar geen Sjareltje. :(

Ik hoop dat het al bij al goed met hem gaat, en dat ik hem op een dag terug in mijn armen mag nemen :cry:

Morgen nog meer affiches gaan hangen, nu in alle steenwegen vanuit Gent tot dichtsbijzijnde gemeente.
Wat kan, moet ik nog meer doen ? Hij laat zo'n leegte en leeg gevoel na bij mij. Hoop dat iemand hem opmerkt, misschien binnenneemt als ie honger krijgt, en op een website zet, of mijn affiches kent... ik blijf nog altijd hopen...

Guest_daisyke_*
Guest_daisyke_*

#79 Geplaatst 06 juni 2011 - 13:25

liva zei:

Amai, 8 mnd binnen en nu al bijna 2 jaar weg ? Toch raar hé. Want na zo'n tijd binnen zou hij toch al zijn woonst moeten (her)kennen... Of hij is ergens binnen genomen... daar heb ik altijd schrik voor, van die mensen die dat maar doen, en zich niet afvragen of iemand anders met gemis en verdriet zit. En ooit moeten die toch wel eens naar de DA, eigenlijk minstens jaarlijks, en anders als ie ziek is ?
Maar bon, ge leest nog van die verhalen van katten die na heel lange tijd terugkomen of gevonden worden, onlangs op frontwebpagina van CAD dacht ik (denk dat mensen kat terugvonden na iets meer dan 2 jaar... - staat hier ergens gepost op mijn pagina's door iemand)
Ik hoop ook voor jou !

hij had zelfs een halsbandje met belletje en een naamplaatje met mijn adres aan....

Guest_sjana_*
Guest_sjana_*

#80 Geplaatst 07 juni 2011 - 08:04

Heel veel sterkte!  Ik hou mijn ogen open als ik in jouw buurt passeer, maar nog niets gezien :( Anyway, de moed niet opgeven, tis zoals je zegt, op een bepaald moment zal hij toch ergens moeten tevoorschijn komen...!

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#81 Geplaatst 14 juni 2011 - 01:21

Hallo allemaal,

Wat nu?
Vorige woe volledig ziekgevallen (angine niet verzorgd dus met zware bronchitis in bed :evil: ). sinds zondag terug pak beter.
Sindsdien enkel nog de binnenkomende tips ter plaatse nagegaan. Zo ben ik woe tegen avond uit mijn bed gekomen om 2 uren met warme kleren te gaan zitten in een oud schoolgebouw in mijn omgeving, waar de Concierge dacht hem tot enkele dagen terug enkele keren te hebben gezien, maar niets. achteraf zag ik ook zijn vriendin en die twijfelde of het wel Sjarel was.

Voor rest mijn geplande acties dus niet meer kunnen doen (meer affiches, voederplaatsen).  Enkel nog 2x gaan zien voor de zieke rosse kat aan bijloke, maar niet meer gezien.

Voelde mij zo machteloos! zo slechte timing van zwaar ziek zijn, ben dat zelden!
Stem nu terug beter, dus kan weer beetje herkenbaarder roepen.

Sinds deze zondag staat Sjarel ook met een fotootje in de zondagskrant voor 2 weken. Nu maar hopen dat ik zo nog meer bereik heb en de gouden tip misschien binnenkomt... Alleen, ze hebben geknipt in mijn beschrijving van sjarel, op een manier dat het nu eigenlijk niet helemaal klopt  :s . Hoop dat dit niemand zal tegenhouden om een gevonden kat toch eens te linken aan Sjarel :onzeker: .

Als ik eraan denk dat ik hem altijd knuffelde en zei dat ik altijd goed voor hem zou zorgen, dan breekt mijn hart. En vervloek ik de verhuis en dit huis, dat zo ingesloten tussen scholen ligt wat een kans op terugkeer helemaal verkleint. Tranen heb ik precies niet meer, maar zo'n gemis, en zo'n diepe wens dat hij op een dag terug bovenkomt en ik hem terug in zijn vertrouwde bedje zie liggen :( .

Ik denk nog elke dag aan sjareltje, en blijf hopen dat ik hem zal terugvinden.

Bewerkt door liva, 14 juni 2011 - 01:44.

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#82 Geplaatst 16 juni 2011 - 16:24

Het is aan het gieten buiten, en Sjareltje is ergens buiten zonder dat ik hem snel kan gaan binnenroepen... :cry:
Bij zo'n weer kwam ie altijd aangecrost als ik hem riep :(

Hoop zo dat hij ergens kan schuilen... :(

elienekeuh89
elienekeuh89
  • 13 berichten
  • 2 katten

#83 Geplaatst 16 juni 2011 - 17:02

Khoop dat je  je kat terug vind. Heb de verhalen gelezen en zit echt met je in :( Ik ken het gevoel, ik heb 2 kleine katjes van nog geen jaar oud en ze komen ook niet buiten. Op een dag was er eentje ontsnapt. Ook buurt uitgekamd en niets gevonden maar dag nadien stond ze dan plots voor de deur. mn geluk kon niet op... Ik hoop voor jou dat Sjareltje daar plots ook staat of dat je hem terug vind tussen de andere katten. Ik zou zeker de moed niet opgeven en verder blijven zoeken. Hopelijk komt er binnekort een verlossende tip en is Sjareltje terecht! Ik hoop met je mee en als ik binnekort in Gent moet zijn dan kijk ik zeker uit op zoek naar hem!

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#84 Geplaatst 16 juni 2011 - 20:28

Wat dat buitenzitten betreft, daar zou ik me precies niet zoveel zorgen over maken... hij zal wel gaan schuilen als het regent... maar je mag inderdaad niet opgeven... dat ziek worden, tja, dat is waarschijnlijk de druppel geweest he.. de opeenstapeling van stress, verdriet, moeheid enz.. verzorg je nu maar extra... en ik blijf mee hopen dat er zeer snel goed nieuws komt...

micha
micha
  • 586 berichten
  • 4 katten

#85 Geplaatst 17 juni 2011 - 11:50

Probeer niet het slechtste te denken. Mystic is nu 4 maand weg en de nachten dat ik lag te piekeren als het regende og als er veel wind was kan in niet meer tellen. De verschikkelijke dingen die zouden kunnen gebeurt zijn. Het maakte mij zo ziek. Nu probeer ik te denken dat hij ergens anders lekker warm zit met nieuwe vriendjes. Ik mis hem ook nog elke dag en hoop nog elke dag dat hij er zal zijn.
Ik droom er nog steeds van en van de week dacht ik dat het echt was. Maar toen ik beneden kwan was hij er toch niet. Ik begrijp heel goed wat je doormaakt.
Maar het zoeken nog niet opgeven. Wie weet....
:hug: :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#86 Geplaatst 17 juni 2011 - 12:56

Zeker de moed nog niet opgeven !

Guest_sjana_*
Guest_sjana_*

#87 Geplaatst 23 juni 2011 - 08:02

Ik blijf met je hopen dat hij ergens terug opduikt... en tot moment héél veel sterkte gewenst!

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#88 Geplaatst 02 juli 2011 - 01:29

Amai, plots op enkele dagen tijd verschillende tels gekregen van mensen die meenden of menen dat ze sjarel hebbe gezien... Sommige wezen in dezelfde buurt (tuinenbuurt robd blaarmeersen), anderen zijn losse tips her en der over gent verspreid. Gevolg: ik wim alle tips natrekken: dus vooral al meer dan een week regelmatig gaan rondzien en roepen aan die tuinenbuurt, maar de kater waarover die mensen het hebben zelf nog niet te zien gekregen :( . Als ik zelf hem zou kunnen identificeren, ga ik daar nachten zitten om hem te lokken, maar zou hem dus eerst te zien moeten krijgen, volgens die mensen is hij zeer schuw en zou van niemand van de buurt zijn en zou nu al meer dan een dikke
maand zijn dat ze die soms eens zien... Ik dus weer hopen...

Verder heb ik vorige vrijdag uiteindelijk in een grote wefcontainer gekropen. De buurtapotheker had mij laten weten dat 2 werfmannen een dode kat hadden gevonden in een waterput en die ernaast hadden gelegd. Ze wezen op de affiche Sjarel aan. Dus ik onmiddellijk naar die grote werf aan begin van onze straat gereden, werfleiding gesproken maar kat lag er al niet meer. Klinkt raar, maar ik moest en wou dat lijkje zien om te weten of het al dan niet sjareltje was. Ben dan maar in afvalcontainer beginnen kijken, kreeg dan hulp van 2 weerleggen, en uiteindelijk gevonden: was echt niet mooi om te zien... Maar was ook sjareltje niet. Ergens oef! Want zo probeer ik me soms sterk te maken dat ie ergens 'goed' zit.
Ik blijf hel dus nog zoeken. Zou hem zo graag weer bij me hebben. waar kan die nu toch zitten?

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#89 Geplaatst 02 juli 2011 - 05:34

Blijven hopen.Hij kan zeker nog terug gevonden worden.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#90 Geplaatst 02 juli 2011 - 10:49

Ik heb hier in de buurt (Gentbrugge/ Melle)ook affiche van Sjarel zien hangen en denk daardoor regelmatig aan hem
'T moet een verschrikkelijk gevoel zijn maar het kan nog dus de moed nog niet opgeven
Dat over tuinencomplex aan blaarmeersen klinkt hoopvol

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Vermist