Spring naar inhoud

- - - - -
Vermist

Zwart-witte kater SJAREL VERMIST (sinds 30 april!)

• Log in om te reageren
102 reacties op dit onderwerp
Guest_liva_*
Guest_liva_*

#91 Geplaatst 07 juli 2011 - 23:22

Tuinencomplex aan blaarmeersen is uiteindelijke niets geworden:
de kat die verschillende mensen aanwezen als Sjareltje, heb ik uiteindelijk kunnen spotten, maar is niet mijn Sjarel :(

ratjepetatje
ratjepetatje
  • 765 berichten
  • 2 katten

#92 Geplaatst 08 juli 2011 - 07:43

:hug: :hug: we leven met je mee en hopen op een goede afloop, binnenkort !

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#93 Geplaatst 08 juli 2011 - 07:50

Ik woon buurt Dampoort - Heirnis en we hebben hier veel poezen maar deze van jou nog niet gezien

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#94 Geplaatst 26 juli 2011 - 10:43

Net terug van 2 weken verlof; met beetje wrang gevoel vertrokken, maar kon het niet verder blijven uitstellen.
In die tussentijd 3 tips gekregen, en dan
Is het zo frustrerend en voel je je schuldig dat je die niet zelf asap kunt nagaan. Bij een vrouw waar regelmatig een gelijkaardige kat opduikt, zou hem blijven lokken met eten. Van zodra ze hem deze week terugziet, kan ik langsgaan om te kijken.

Bij de 2 andere tips moest ik jammer genoeg laten weten dat ik in Frankrijk zat en pas vanaf deze week terug kon gaan zien :onzeker: .
Sommige mensen zeggen mij dat Sjarel ondertussen wel zijn eigen leventje heeft en zich niets meer zal herinneren van mij en zijn oude thuis :( , dus dat hij ook mijn stem en zijn naam niet meer zal herkennen na bijna 3 maanden vermist. :(
Is blijven roepen dan nog wel zinvol?

Anderen zeggen dan weer dat een kat bepaalde zaken die ze gewoon waren wel zullen herkennen als ze die horen...

Nu net gentse feesten geweest. Als ie ergens rond een voederplaats zou gezeten hebben dat in die drukte lag, zal ie daar nu wel weg zijn denk ik.

Nog voor mijn verlof heb ik een echt zieltogende kat na enkele dagen kunnen oppakken en na DA brengen. Daar week gevochten voor zijn leven, maat DA liet mij duidelijk maken dat het uiteindelijk geen zin meer had: hij kreeg vocht toegediend maar door nierfalen bleef zich dat ophopen op longen met risico op hartfalen, zodat DA ofwel effe vocht moest toedienen, maar dan ook weer aftappen; maw onmogelijke strijd. Was al oudere zieke en verschrikkelijk verzwakte kat. Echt zielig en jammer was dat.

En ondertussen mis ik mijn sjareltje nog erg. En hoop ik nog stil hem ergens terug te vinden. Of is dat ijdele hoop ? :s

Tips zijn sterk verminderd (ondanks feit dat ik net voor verlof nog een avond flyers gaan
bussen ben in een nieuwe buurt, omdat iemand dacht hem daar te hebben gezien. Maar niets meer gehoord van die buurt.

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#95 Geplaatst 26 juli 2011 - 13:00

Ik denk niet dat je moet opgeven hoor, als je Sjarel terug zou vinden zal hij wel moeten wennen maar uiteindelijk weet een kat wel waar die woonde.

Hoop voor je dat je hem snel terug vind want idd 11 weken is een eeuwigheid als je je geliefde dier moet missen
Sterkte

micha
micha
  • 586 berichten
  • 4 katten

#96 Geplaatst 26 juli 2011 - 14:09

Ik weet maar al te goed hoe het voelt. Mystic is nu ongeveer 5 maanden werdwenen zonder één spoor. Ik mis hem nog elke dag en blijf ook hopen dat hij terug komt.
Ik heb hem nog steeds tussen mijn katprofiellen staan omdat ik er geen afstand van kan nemen.
Zomaar weg zonder een aanwijzing. Ik blijf geloven dat hij nu ergens anders een warm nestje heeft. Zolang ik geen dode poes vind leeft hij voor mij en zal hij altijd één van mijn poezels blijven.
Ooit zal dat misschien veranderen maar nu nog niet.
Niet opgeven zou ik zeggen en optrekken aan de verhalen van poezels die de weg wel terug hebben gevonden.
:hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#97 Geplaatst 29 juli 2011 - 02:33

liva zei:

Ik heb het verschrikkelijk moeilijk vandaag. Maar ik moet verder zoeken, en begin mij enkel nog te focussen op Sjarel vinden :(

Mijn man zal dat zoeken niet meer zo lang volhouden, heeft hij laten weten. Hij zal geen sociale verplichtingen meer afzeggen na deze week om mee te gaan. Maar dan ga ik maar alleen, kan me niet schelen of het gevaarlijk is, moet hem vinden.

Is blijven roepen een goed idee ? gewoon langs de plaatsen en straatjes stappen en roepen ?
Iemand nog tips ?

Ben mijn kat Pixie (ook een ontzettend bange -binnen blijvende- kat) vorig jaar 11 dagen kwijt geweest en was een echte marteling, dus kan me niet voorstellen hoe het na zo'n lange tijd moet voelen.
Is misschien overbodig om te zeggen, je zal het alwel allang doen, maar ik zou zeker ramen en/of deuren openzetten waarlangs hij kan binnenkomen.
Heb zelf van de laatste avond zo'n inzinking gehad (heb Cronisch Vermoeidheid Syndroom, dus dagelijks rond de buurt gaan met een kapotte enkel en CVS viel me enorm zwaar) dat ik die laatste avond niet eens rond de buurt gelopen heb, ik had wel m'n raam in m'n slaapkamer opengelaten en werd rond 2u wakker van het meest paniekerige aanhoudende gemiauw dat ik ooit gehoord had, maar wel het mooiste gemiauw want het was ons Pixie...

De buurt die mij belde voor tips (2 buurtbewoners waarvan het écht Pixie leek te zijn), had ik gevraagd of ze me elke keer ze de poes zagen, wilde bellen, ev. tegen vergoeding. Zonder vergoeding , met groot hart hebben die telkens gebeld en 1 keer dacht ik Pixie gezien te hebben in de verte (+/- op 50 m) maar die was te schuw en liep weg... Uiteindelijk bleken geen van de tips over Pixie te gaan, toen ze terug was heb ik voor die 2 mensen elks een doos pralines gekocht en die kat bleek er nog steeds te komen. Pixie zat hoogstwaarschijnlijk ergens opgesloten (verlofperiode) maar we zullen het nooit zeker weten.

Hoe moeilijk het ook is, geef de moed niet op en probeer jezelf een beetje te verzorgen, als je (nog) ziek wordt/bent kun je Sjarel ook niet helpen.

Zou toch eens rond je oude huis in Leuven gaan kijken/vragen om een oogje open te houden, het zou de 1ste kat niet zijn die de weg naar het oude huis teruggevonden heeft, daar is hij al lang genoeg voor weg. En zeker profiel op CAD zetten van hem en mss zijn favoriete snoepjes/speeltjes aan de deur/ramen, dat hadden we ook gedaan, al is het niet gezegd dat dát ons geluk was.

Heel veel sterkte en steun toegewenst
Ik duim voor jullie :duim:

Bewerkt door Leenaria, 29 juli 2011 - 02:36.

Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#98 Geplaatst 15 augustus 2011 - 00:53

Ondanks sommige losse tips, sjareltje nog niet teruggevonden...
Ik hoop dat hij toch ergens goed zit, maar waar toch?
Die onzekerheid is moeilijk.
Ergens blijf ik stil hopen hem nog op een dag terug te zien...

Bewerkt door liva, 15 augustus 2011 - 00:57.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#99 Geplaatst 15 augustus 2011 - 09:17

Blijven hopen.Het kan nog altijd.
Je blijft zowiezo levenslang eraan denken als je niet weet wat er gebeurt is. :hug:

Bewerkt door DORIS, 15 augustus 2011 - 09:18.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Guest_Nicole2_*
Guest_Nicole2_*

#100 Geplaatst 15 augustus 2011 - 11:29

:hug:

Guest_sjana_*
Guest_sjana_*

#101 Geplaatst 24 augustus 2011 - 08:17

*knuf*

Guest_liva_*
Guest_liva_*

#102 Geplaatst 05 oktober 2011 - 03:36

Hoi allemaal,

Update: vorige week nog een tip voor Sjareltje gekregen, nagegaan, maar loze hoop :(

Voorbije weekend vind mijn man op een weekendje Ardennen, in Malmedy een kitten...
Blijkbaar gedumpt aan de rand van een bos, waar in de wijde omtrek niets te zien is; hun auto's hadden ze daar geparkeerd, en
Bij terugkomst hoorden ze gepiep en daar ie dan. Uiteraard al DA gedaan. 4weken,
nu nog om de 4 uur melk, maar zal hem erdoor krijgen.

Zal sjareltje nooit vergeten, hoop nog altijd ergens opduikt... Maar ondertussen zal ik deze kitten goed verzorgen bij zijn nieuwe thuis.

ratjepetatje
ratjepetatje
  • 765 berichten
  • 2 katten

#103 Geplaatst 05 oktober 2011 - 08:58

tuurlijk zal je sjareltje niet vergeten maar zo'n kittentje zal het misschien wat dragelijker maken. We hebben vorig jaar ook een kittentje gevonden, was 5 weken oud maar ze at al korreltjes - hoop dat alles goed blijft gaan - dikke knuffel :hug:

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Vermist