Spring naar inhoud

- - - - -

erkennings nr

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
vero
vero
  • 458 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 07 juni 2009 - 17:02

nog maar eens een vraagje over het bewuste erkenningsnr. Als je dat nr dan uiteindelijk hebt hoe zit dat dan met de belastingen? ik weet dat als je onder een bepaald bedrag blijft je geen btw moet betalen op de verkoop van je kittens maar ik veronderstel dat je toch je uitgaven en inkomsten moet kunnen bewijzen tegenover de belastingen of niet?
dus wat dan als je op dekking gaat en die cattery is niet herkend die zal je
dan waarschijnlijk ook geen bewijsje willen geven van het betaalde dekgeld
en dat is één van de grootste kosten dus wat doe je daar dan mee?

:o

Bewerkt door vero, 07 juni 2009 - 19:53.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#2 Geplaatst 07 juni 2009 - 17:38

Voor de belasting op de toegevoegde waarde hebben die kosten geen enkel nut. Daar telt enkel het inkomen en dat moet onder het maximum zijn met een toegelaten percentage erboven van 10 procent. Dat is een apparte brief die je moet invullen 1 keer per jaar.

Voor de personenbelasting maak je zelf een lijst op van alle kosten en houdt je die bij. Als je dat kunt aantonen met een bewijsje (voeding, kilometervergoeding van shows, showgelden, dekkingen, aankoop krabpalen, schoonmaakmiddelen, aankoop katten, vaccinaties, testen, ontworming, dierenartsenkosten, aankoop nieuwe katten,.....) Dit hoeven geen officiele documenten te zijn, gewone aankoopbewijzen is voldoende. Al is het wel beter dit zo compleet en correct mogelijk te hebben. Die bewijzen moeten zelfs niet meegestuurd worden naar de personenbelasting, maar moeten 5 jaar lang bewaard blijven in de cattery.

Op deel 2 van de personenbelasting vul je de inkomsten in en daarna de totale kosten. Als je de kosten van de inkomsten aftrekt houdt je niets of een zeer klein bedrag over. Of je vult geen deel 2 in als je geen inkomsten over houdt. Dan is de opbrengst voor de kleine onderneming 0 en maakte je geen enkele winst.
Als er een controle volgt dan moet je alle bewijzen kunnen tonen.
Als kleine onderneming vrijgesteld van btw wordt je puur als hobbyfokker beschouwd en als je onder het maximum blijft en voldoende kosten maakt, is er geen probleem.
Dus m.a.w alle inkomsten gaan terug naar de katten.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 07 juni 2009 - 17:39

vero zei:

Nog maar eens een vraagje over het bewuste herkenningsnr. Als je dat nr dan uiteindelijk hebt hoe zit dat dan met de belastingen? ik weet dat als je onder een bepaald bedrag blijft je geen btw moet betalen op de verkoop van je kittens maar ik veronderstel dat je toch je uitgaven en inkomsten moet kunnen bewijzen tegenover de belastingen of niet?
dus wat dan als je op dekking gaat en die cattery is niet herkend die zal je
dan waarschijnlijk ook geen bewijsje willen geven van het betaalde dekgeld
en dat is één van de grootste kosten dus wat doe je daar dan mee?

:o

Ik heb zelf geen HK en ik moet wel zeggen dat ik degelijk bewijzen heb gekregen van betaling van de dekkater :catnoknow :catscratchhead
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#4 Geplaatst 07 juni 2009 - 17:40

Dus i.v.m. het dekgeld, gewoon noteren waar je op dek ging en bij wie en hoeveel er betaald werd. een dekbewijs erbij is voldoende.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#5 Geplaatst 07 juni 2009 - 18:34

Vero, het is een Erkenningsnummer ;)

vero
vero
  • 458 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 07 juni 2009 - 19:03

:) ja wist dat eigenlijk wel misschien heb ik  hier en daar herkenningsnr
gelezen of heb ik het er zelf van gemaakt :) maar bij deze dus "erkenningsnr"

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#7 Geplaatst 07 juni 2009 - 19:23

vero zei:

:) ja wist dat eigenlijk wel misschien heb ik hier en daar herkenningsnr
gelezen of heb ik het er zelf van gemaakt :) maar bij deze dus "erkenningsnr"

Voor de duidelijkheid kan je het ook aanpassen in je titel hé.. :LOL:
Gewoon in je eerste post op Bewerk klikken en dan Meer Opties en dan kan je je titel verbeteren..alé, als je wil hé.. :)

vero
vero
  • 458 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 07 juni 2009 - 19:54

ziezo aangepast ;)

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 08 juni 2009 - 12:02

In dit topic is er al veel info gegeven.

Geplaatste afbeelding