Spring naar inhoud

- - - - -

Scheren met tondeuse

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
Tigro
Tigro
  • 127 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 10 mei 2011 - 17:52

dus is zeker beter voor da vacht ?
want ons tigro heeft ook redelijk veel last van klitten aan zijn buikje en oksels alleen aan zijn rug en staart geen probleem

kika
kika
  • 3.830 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 10 mei 2011 - 17:56

Als je een poes scheert krijgt hij enorm veel wol haar bij zodat kammen steeds moeilijker wordt. :d
Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#18 Geplaatst 10 mei 2011 - 18:00

Ja idd de vacht word dikker en voller

cybercat
cybercat
  • 852 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 10 mei 2011 - 18:00

papaver zei:

Zijn er hier mensen die hun katje zelf scheren of bijvoorbeeld enkel de (vervilte :misselijk: ) klitten wegscheren.
Ik knip nu die klitten weg met een verbandschaar (onscherpe punten), maar Frodo ervaart het toch nog als pijnlijk. In de toekomst wil ik hem (en ook ons :( ) zoveel leed besparen. Hij heeft een vacht die elke dag klit nu en in plaats van een 'gezellige' borstelbeurt is het voor hem steeds afzien en ik heb het daar zelf ook heel moeilijk mee.

Hij is een langhaartje en in tegenstelling tot ons Roosje (ook een langhaartje) is zijn vacht zeer moeilijk te onderhouden.
Ik denk er zelfs aan om zijn buikje misschien elk voorjaar te gaan scheren :o , gewoon om hem al die miserie te besparen.
Iemand ervaringen met zelf scheren en een goede kwalitatieve tondeuse kan aanraden?
Ik heb al zowat alle soorten klittenkammetjes en een furminator en weet ik veel, maar niets voldoet echter.
Wie kan ons helpen?

Trolletjes, mocht je dit lezen...ik stuur je binnenkort nog een pb'tje en aanvaard je aanbod graag ;) !

als je hulp moest nodig hebben ivm met scheren , ik kan en wil je gerust helpen , ik ben van opleiding hondentrimster ..
miss helpt het ook om een andere borstel te gebruiken, diegene die wij in het salon vroeger gebruikte om poedels op te kammen ??
die gaat tot op de ondervacht  , ik zal eens kijken of ik daar geen afbeelding van kan vinden , en dan stuur ik je de link wel op

groetjes

cybercat
cybercat
  • 852 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 10 mei 2011 - 18:03

voila , het gaat over deze borstel
Universeel borstel - Google zoeken

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#21 Geplaatst 10 mei 2011 - 18:05

Cybercat, zulke borstels gebruik ik idd ook voor de perzen maar die komen niet tot aan de huid hoor. Daar heb je echt al een kam voor nodig en niet een met te korte tandjes dan kom je er ook niet
Een katten vacht is wel anders dan een poedel :oops:
Ik deed de cursus katten trimmen bij Yvonne in Almere paar jaar geleden

cybercat
cybercat
  • 852 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 10 mei 2011 - 18:08

https://www.hondenbe...id=4740&lang=NL
ontvilter , gebruikten wij bij lang harige honden , zoals poedels en maltezers dus zal je het in een kleiner formaat ook wel kunnen gebruiken bij langharige poezen . de klitten worden door de ontvilter letterlijk doorgesneden , dat maakt het uitkammen van klitten veel makkelijker .

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#23 Geplaatst 10 mei 2011 - 18:12

Ja idd die kan ook maar die werd heel erg afgeraden door Yvonne omdat je ermee in de huid kan snijden? Ze maakte het zelf mee met als ik me niet vergis een bouvier, die gehecht moest worden door da
Zelf heb ik er geen dus heb er gen ervaring mee maar zal het ook niet kopen door haar verhaal

cybercat
cybercat
  • 852 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 10 mei 2011 - 18:15

Cisca zei:

Cybercat, zulke borstels gebruik ik idd ook voor de perzen maar die komen niet tot aan de huid hoor. Daar heb je echt al een kam voor nodig en niet een met te korte tandjes dan kom je er ook niet
Een katten vacht is wel anders dan een poedel :oops:
Ik deed de cursus katten trimmen bij Yvonne in Almere paar jaar geleden

tja die zitten met een ondervacht eh , ik ben nu niet zo direct een fan om een poes of langharige hond te scheren , juist omdat ze met die ondervacht zitten .(wegscheren van dode haren ip van uit te kammen of te plukken , geeft vaak huidproblemen/verstikking van de huid)
ik weet dat er bij een vriendin van mij : nancy van craen van het hondenkapsalon canis in keerbergen. regematig langharige poezen komen voor verzorging (plukken, ontklitten enz ) ik ben der zeker van dat die der niks mee inzit moeste die gewoon opbellen en wat raad vragen , want da's een van de weinige die ik ken , die echt leeft voor haar salon .

Bewerkt door cybercat, 10 mei 2011 - 18:21.

cybercat
cybercat
  • 852 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 10 mei 2011 - 18:20

Cisca zei:

Ja idd die kan ook maar die werd heel erg afgeraden door Yvonne omdat je ermee in de huid kan snijden? Ze maakte het zelf mee met als ik me niet vergis een bouvier, die gehecht moest worden door da
Zelf heb ik er geen dus heb er gen ervaring mee maar zal het ook niet kopen door haar verhaal

tja , ge moet natuurlijk weten wat je er mee moet doen :-)
makkelijk is het niet als je het nog nooit gebruikt hebt  of het zien gebruiken hebt  , in de eerste plaats moet je echt altijd heel voorzichtig zijn , vooral aan de poten /buik en de oren .ook altijd de huid goed tegenhouden enz .
ik heb er zelf nooit problemen mee gehad , en mijn ouders voor zover ik weet ook niet . wij hadden thuis twee perzische katten en die werden alle dagen gekamt met die borstel .
maar intalken ? helpt dat ook niet tegen klitten ??

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#26 Geplaatst 10 mei 2011 - 18:22

Ja idd die hebben een ondervacht maar weet niet of ze er huidproblemen door krijgen, scheer me poezels elk jaar maar nog geen problemen ondervonden.

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#27 Geplaatst 10 mei 2011 - 18:23

Ja zolang je geen talk van bv zwitsal neemt die is vettig en maak je het erger mee
Ik ondervind zelf nu ik Harmony niet elk week was dat haar vacht sneller klit dan toen ik haar elke week waste..... dus deze week gaat ze terug in bad enkel om haar vacht beter te houden

cybercat
cybercat
  • 852 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 10 mei 2011 - 19:07

Cisca zei:

Ja zolang je geen talk van bv zwitsal neemt die is vettig en maak je het erger mee
Ik ondervind zelf nu ik Harmony niet elk week was dat haar vacht sneller klit dan toen ik haar elke week waste..... dus deze week gaat ze terug in bad enkel om haar vacht beter te houden

laten ze dat goed doen ?? of is het eerder een gevecht ?? :LOL:

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#29 Geplaatst 10 mei 2011 - 19:19

Nee hoor geen enkel probleem, maar ze zijn dat wel van jongs af aan gewoon gemaakt.
Heb er zelfs een bij die springt zelf in bad

papaver
papaver
  • 3.440 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 10 mei 2011 - 20:44

Bedankt voor al jullie tips. We gaan deze week eens proberen om Frodo een badje te geven. Ik heb dat bij ons Roos eens gebrobeerd toen ze nog kleintjes was en dat was euh..niet echt een succes. Ik heb om die reden nooit een kattenshampoo gekocht.