Spring naar inhoud

- - - - -

Scheren met tondeuse

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 03 oktober 2011 - 14:25

Even dit topic terug naar bovenhalen, aangezien het ongeveer over hetzelfde gaat.

Ben op zoek naar een tondeuse die enkel moet dienen om de "broek" te scheren van mijn dollekes. Mijn mama vraagt hier naar aangezien er twee van mijn schatjes bij mijn ouders mogen gaan wonen. Het hoeft geen al te dure te zijn, gewoon eentje die goed genoeg is om hun broek wat te scheren :) Iemand enig idee welke ik hiervoor het beste kan aanschaffen?
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

sneeuwwitje
sneeuwwitje
  • 4.907 berichten

#47 Geplaatst 06 oktober 2011 - 10:12

die tondeuse waarvan ik een link hier heb geplaatst zou je kunnen kopen, die kost niet zoveel?

Ik denk erover om een echt profi tondeuse te kopen voor mijn Pers, ze heeft echt een absolute hekel aan gekamd worden en ik wil regelmatig haar buikje scheren, haar rug lukt me nog om te kammen maar buik dan wordt ze echt gek van boosheid... :trance:

Trolleke
Trolleke
  • 698 berichten
  • 9 katten

#48 Geplaatst 21 december 2011 - 06:17

Spanishke zei:

Even dit topic terug naar bovenhalen, aangezien het ongeveer over hetzelfde gaat.

Ben op zoek naar een tondeuse die enkel moet dienen om de "broek" te scheren van mijn dollekes. Mijn mama vraagt hier naar aangezien er twee van mijn schatjes bij mijn ouders mogen gaan wonen. Het hoeft geen al te dure te zijn, gewoon eentje die goed genoeg is om hun broek wat te scheren :) Iemand enig idee welke ik hiervoor het beste kan aanschaffen?

Heb vandaag je topic pas gelezen is je probleem met de tondeuse opgelost ?
Ook al heb ik een professionele tondeuse toch gebruik ik meestal nog die  kleine van rond de 20 euro van Wahl werkt op batterijen en is zeer  klein en dus ook praktisch. Als je wil mag je die van mij altijd eens lenen als je er nog geen zou gekocht hebben.

Het beste voor kleine scheerbeurten vind ik persoonlijk de Aesculap tondeuse GT 420  Isis.  Is draadloos en geluidloos. Helaas hangt er een stevig  prijskaartje aan vast (rond de 170 euro).
Geplaatste afbeelding
Linda en de poezenbende

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#49 Geplaatst 21 december 2011 - 09:26

hier is Moby 2 keer geschoren, 1ste maal door de Da en in slaap gedaan omdat hij hier pas was.  Moby heeft paar weken op straat geleefd en wij hebben hem dan onder onze vleugels genomen :d

2de keer was nu net voor de winter omdat onze schatjes hier beslet zijn met vlooien. ze gaan niet buiten maar blijkbaar had er iemand ( mens) de vlooien in ons huis binnengebracht. vanaf nu altijd pippet.

de foto's zijn het resultaat toen hij door de Da is geschoren.
Ikzelf heb het gedaan met een oude tondeuse van mijn echtgenoot :)
heb enkel zijn rug en hals toen kunnen doen omdat het hem beu was maar hij was wel braaf.

Bijgevoegde thumbnails

• 197089_1930660353070_1439095394_2184817_6714898_n.jpg
  • 200696_1930660633077_1439095394_2184818_2140729_n.jpg
  • 196985_1930659993061_1439095394_2184816_185408_n.jpg

Geplaatste afbeelding

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#50 Geplaatst 21 december 2011 - 09:50

Sinds "ons Mimi" in augustus "geplukt" werd is haar pelske nog altijd zachter dan voordien; Tot nu toe heb ik nog maar 1 klitje ontdekt in haar kraag. maar die is dan ook weer heel lang en die zit ze continu "netjes te likken, dus ik denk dat het daardoor is. haar broek nippen we gewoon bij. maar we laten ze toch een aantal cm lang zodat we niet in haar velleke knippen. En ik hou dan haar pelske tussen mijn vingers, mijn vingers tegen de huid en dan knip ik boven mijn vingers. Dus als ik verkeerd knip is het in mijn eigen vingers ;) Ik hoop dat we het nog lang zo kunnen blijven doen
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Trolleke
Trolleke
  • 698 berichten
  • 9 katten

#51 Geplaatst 22 december 2011 - 02:46

Kathleen zei:

Sinds "ons Mimi" in augustus "geplukt" werd is haar pelske nog altijd zachter dan voordien; Tot nu toe heb ik nog maar 1 klitje ontdekt in haar kraag. maar die is dan ook weer heel lang en die zit ze continu "netjes te likken, dus ik denk dat het daardoor is. haar broek nippen we gewoon bij. maar we laten ze toch een aantal cm lang zodat we niet in haar velleke knippen. En ik hou dan haar pelske tussen mijn vingers, mijn vingers tegen de huid en dan knip ik boven mijn vingers. Dus als ik verkeerd knip is het in mijn eigen vingers ;) Ik hoop dat we het nog lang zo kunnen blijven doen

Hey Kathleen borstelen en plukken is natuurlijk altijd de beste manier om een langharige kat te verzorgen.  

Maar niet iedereen doet dat iedere week. Tijdens mijn opleiding kattentrimmen ben ik katten tegengekomen die ik met een professionele tondeuse met gewone scheerkoppen niet meer kon scheren omdat de klit zo vast op de dunne huid zat. Ik heb daar speciale scheerkoppen moeten voor kopen.  En het is ook een beetje afhankelijk van kat tot kat.  Doordat ik zelf met mijn katten show mogen ze eigenlijk niet of heel weinig geplukt worden en van mijn 9 langharige katten is er eentje bij die constant klitten heeft en een waar ik nog nooit een klit bij gevonden heb.
Geplaatste afbeelding
Linda en de poezenbende

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#52 Geplaatst 22 december 2011 - 13:53

Trolleke zei:

Hey Kathleen borstelen en plukken is natuurlijk altijd de beste manier om een langharige kat te verzorgen.

Maar niet iedereen doet dat iedere week. Tijdens mijn opleiding kattentrimmen ben ik katten tegengekomen die ik met een professionele tondeuse met gewone scheerkoppen niet meer kon scheren omdat de klit zo vast op de dunne huid zat. Ik heb daar speciale scheerkoppen moeten voor kopen. En het is ook een beetje afhankelijk van kat tot kat. Doordat ik zelf met mijn katten show mogen ze eigenlijk niet of heel weinig geplukt worden en van mijn 9 langharige katten is er eentje bij die constant klitten heeft en een waar ik nog nooit een klit bij gevonden heb.

Hey, ja ik weet het. Vorig jaar zat ik op een bepaald moment echt met mijn handen in mijn haar. Mimi haar vacht begon echt overal te klitten en op sommige plekjes te vervilten. We knipte die er dan voorzichtig uit (of proberen met een speciale gevaarlijke snijkam); maar na haar plukbeurt (dat was een halve emmer :ha :ha voelde haar vacht helemaal anders aan, was ze veel "korthariger" en heel zacht :d sindsdien blijf ik ze zelf zowat "plukken" af en toe, maar door mij laat ze dat niet zo goed doen.  Borstelen vind ze niet zo erg en tot nu toe gaat het nog altijd redelijk goed. En anders roepen we weer  de hulptroepen in :mrgreen:

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#53 Geplaatst 22 december 2011 - 14:30

Je weet he he Kathleen, je mag zo weer komen met deze schat!
Ze was zo flink geweest dus niks geen probleem, kunnen wij weer wat bij kletsen :d

Veerle
Veerle
  • 3.309 berichten
  • 17 katten

#54 Geplaatst 24 december 2011 - 12:46

Ik heb hier ook al enige tondeuses gekocht maar geen eentje die eigenlijk goed is.

Ik heb van een hondentrimmer een tip gekregen en ik ga nu bij "Transgroom" eens een tondeuse bestellen die stil is en lang kan werken en scheert (want ik heb ook een Tibetaanse Terrier die geschoren wordt).

gr.

veerle

Bewerkt door Veerle, 24 december 2011 - 12:46.